היום הלאומי של קטלוניה – Diada Nacional de Catalunya

מידע כללי

היום הלאומי של קטלוניה (Diada Nacional de Catalunya) מתקיים ב-11 בספטמבר כל שנה והוא יום חופש ציבורי בברצלונה וקטלוניה כולה. החג מצוין החל משנת 1886, לזכר המצור על ברצלונה שנמשך 14 חודשים, ונפילתה הסופית של ברצלונה באותו תאריך בשנת 1714 במלחמת הירושה הספרדית. ראו עוד תחת ההיסטוריה של ברצלונה. תוכלו לקרוא עוד בעמוד שלנו פסטיבלים וחגים בברצלונה

היום הלאומי של קטלוניה בברצלונה 2014 (צילום:  Ferran Legaz)

קטלוניה נלחמה לצידו של בית הבסבורג נגד בית בורבון הצרפתי, וכשהאחרון ניצח קטלוניה איבדה חלק נכבד מהאוטונומיה וזכויות היתר שלה והפכה להיות מאוחדת יותר עם ספרד. בימינו בקרב חלק מהציבור הקטלני עדיין יש תמיכה ברעיון של עצמאות מספרד, ותנועות לאומניות מארגנות אירועים בנושא. בשנים האחרונות יש עליה בהתעוררות הלאומית הקטלנית ועליה בדרישות לאוטונמיה תרבותית, כלכלית ושלטונית גדולה יותר עבור קטלוניה. בקרב תנועות אלו יום זה נחשב יום חשוב המשמש להפגנת כוח פוליטי כלפי פנים קטלוניה וכלפי מערכת הממשל המרכזית הספרדית שבמדריד.

בשנים האחרונות היום הפך ליום בו ישנן לא פעם מחאות והפגנות, בין השאר על הרצון של הקאטלונים בעצמאות אך לא רק. ולכן כאשר מגיעים לברצלונה סביב תאריך זה יש להיות מודעים לכך ואפשר אף לשאול את המארחים או פקידים הקבלה במלון האם ישנם אזורים אליהם כדאי לא להגיע ביום זה

למידע על אירועים נוספים בברצלונה מומלץ להכנס לעמוד שלנו על כדורגל, אירועים והופעות בברצלונה – לוח מתעדכן




מה רואים?

  • הטקס המרכזי מתקיים ב-Monument de Rafael Casanova (בצומת הרחובות Carrer d’Alí Bei ו- Ronda de Sant Pere) בשעה 9:00 עם הנחת זרים על ידי הנשיא הנוכחי והקודם, ראש העיר של ברצלונה. רפאל קזנובה, שעל שמו נקראת האנדרטה, היה גיבור קטלני וראש הממשלה הקטלנית, שנלחם נגד בית הבורבון. האנדרטה נמצאת סמוך למקום שבו, לפי האמונה, הוא נפצע ביום הלחימה האחרון, שהיה יום נפילת העיר וסיום המצור.
  • הנחת זרים בכנסיה Iglesia de Sant Baldiri de Sant Boi בעיר Sant Boi de Llobregat שבסמוך לברצלונה.
  • קונצרטים נוספים מתקיימים בשער הנצחון (Passeig de Lluís Companys, 08010, Barcelona) החל מ-19:00 בפסטיבל Festa per la Llibertat.
  • משרדי ממשלה מסוימים פתוחים לציבור הרחב ליום פתוח בתאריך זה, וביניהם הפרלמנט הקטלני בפארק הסיוטאדלה (10:00-19:00) ו-Palau de la Generalitat בכיכר Plaça de Sant Jaume שברובע הגותי (10:00-16:00).

מצעד ברחובות ברצלונה ביום הלאומי של קטלוניה 2012

המלצות "הכל על"

  • בשנים האחרונות היום הלאומי של קטלוניה הפך ליום בו ישנן לא פעם מחאות והפגנות, בין השאר על הרצון של הקאטלונים בעצמאות אך לא רק. ולכן כאשר מגיעים לברצלונה סביב תאריך זה יש להיות מודעים לכך ואפשר אף לשאול את המארחים או פקידים הקבלה במלון האם ישנם אזורים אליהם כדאי לא להגיע ביום זה.
  • ברצלונאים רבים מנצלים את החופשה ונוסעים החוצה מהעיר לסופשבוע ארוך הנקרא la Puente de la Diada, לכן העיר תהיה ריקה באופן יחסי.
  • היום הלאומי של קטלוניה הוא יום חופשה ציבורי בכל רחבי קטלוניה ובברצלונה בפרט. יש לקחת זאת בחשבון שכן חלק מהחנויות והמסעדות יהיו סגורות (או עמוסות) וכמו כך גם מוסדות הפיננסים.
  • תקופה זו היא אחרי תקופת שיא התיירות בברצלונה – מחירי המלונות והטיסות נמצאים ברגיעה, וניתן למצוא דילים מצויינים לתקופה זו. ראו עוד תחת דילים, נופש, טיסות וחבילות לברצלונה בסתיו.

מידע שימושי

  • כתובת:(שאר הכתובות מתוארות תחת מה רואים) כיכר קטלוניה: Plaça de Catalunya, 08002 Barcelona, ספרד
  • איך מגיעים? מטרו: כל קווי המטרו עוברים בכיכר, אך לא כולם עוצרים בדיוק בה. הקווים הנוחים ביותר להגעה לכיכר הם קו 1 (אדום) וקו 4 (כתום) קו 2 (סגול) לרדת בתחנות Catalunya. ,Passeig de Gràcia, Urquinaona.
  • שעות פתיחה: מתוארות פרטנית תחת מה רואים.

מפה