מוזיאון מגריט, בריסל – המדריך המקיף ביותר בעברית | Magriite Museum

עדכון אביב 2024

בתקופה זו בבריסל כמות התיירים הולכת ועולה, דבר אשר מורגש באתרים והאטרקציות המובילים ביתר שאת. על אף שבעונה זו בדרך כלל אין בעיה של זמינות כרטיסים במוזיאון מגריט בסופי השבוע בעיקר וככל שנתקרב לקיץ כן ייתכנו תורים קצרים בכניסה. בניגוד לאטרקציות החובה בעיר אליהן מגיעים מרבית התיירים אין צורך לרכוש כרטיסים זמן רב מראש, אך במידה ואתם יודעים מתי תרצו להגיע זה יכול להפוך את הכניסה ליעילה יותר, במיוחד אם מגיעים בסוף שבוע. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון מגריט ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

מוזיאון מגריט בכמה מילים

מוזיאון מגריט (Magriite Museum) הינו מוזיאון אומנות אשר קיבל עד כה 8 מועמדויות ופרסים, המציג את יצירותיו של רנה מגריט. מגריט (1967-1898) היה אומן סוריאלסטי בלגי, אשר נחשב לאחד מגדולי הציירים במאה ה-20. יצירותיו מציגות את המציאות באופן יוצא דופן ואשר מעורר חשיבה על אובייקטים יומיומיים המוכרים לנו.

המוזיאון נמצא בתוך מלון ה-Place Royale בסמוך לארמון המלכותי של בריסל (Royal Palace of Brussels) ופארק בריסל (Brussels Park). כמו כן, מוזיאון זה הינו אחד מבין 49 המוזיאונים שנמצאים בבריסל. מוזיאון מגריט, במתכונתו הנוכחית, נפתח למבקרים בשנת 2009 ומוצגים בו כ-230 מיצרותיו המקוריות של הצייר רנה מגריט, ובהם ציורים, רישומים, פסלים, חפצים, כרזות פרסומת, תווים מוזיקליים ועוד. מעבר לכך, במוזיאון ישנה חנות, בית קפה ומסעדה.

מה רואים במוזיאון מגריט

במוזיאון ישנן מספר קומות, כאשר כל אחת מהן מוקדשת ליצירותיו של מגריט מתקופות חייו השונות. יצירותיו הסוריאליסטיות של רנה מגריט מוצגות במוזיאון, כך למשל אחד מהאוספים המוצגים כולל את יצירותיו של מגריט מתקופת ה”וואשה” (vache) המוכרת. כמו כן, במתחם ישנם מספר ארכיונים, להם ישנה גישה אינטרנטית, למשל, אחד מהארכיונים הינו לאומנות עכשווית בבלגיה, בו ישנו תיעוד של האומנות החזותית בבלגיה מהמאה ה-19 ועד היום. מעבר לכך, המבקרים יוכלו להנות מצילומיו של מגריט ומסרטיו הקצרים.

כרטיסים למוזיאון מגריט

כרטיסים למוזיאון מגריט

ישנן אפשרויות שונות לרכישת כרטיסים למוזיאון מגריט, כתלות בהעדפתכם ובאופי הטיול. אנו ממליצים על רכישת כרטיסים מראש באמצעות הקישורים המצורפים מטה בכדי להבטיח את ביקורכם במוזיאון בתאריך המועדף.

כרטיס כניסה למוזיאון מגריט

כרטיס כניסה בודדת למוזיאון מגריט מאפשר להתבונן בכלל התערוכות של יצירותיו של רנה מגריט המוצגות במוזיאון. הכרטיס כולל אפשרות ביטול בחינם עד 24 שעות לפני ואפשרות להזמנת מקום מראש לתאריך ספציפי. רכישת כרטיס זה מומלצת עבור מי שמעוניין לבקר במוזיאון זה בלבד ולא במוזיאונים נוספים בבריסל. כמו כן, למי שמעוניין בגמישות בטיול.

לרכישת כרטיס זה כולל אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.

כרטיס בריסל- כולל תחבורה ציבורית

כרטיס המאפשר כניסה לכלל המוזיאונים שבבריסל במהלך 24-72 שעות (כתלות בסוג הכרטיס הנרכש) ונסיעה חופשית בתחבורה הציבורית. כמו כן, הכרטיס מקנה מגוון הנחות באטרקציות תיירותיות שונות ובברים ובמסעדות נבחרים. הכרטיס ניתן לביטול עד 24 שעות לפני ומאפשר לשריין מקום מראש במוזיאונים בהם תרצו לבקר. הכרטיס מומלץ עבור מי שמעוניין לבקר במספר מוזיאונים בבריסל ומתכנן להתנייד בתחבורה ציבורית (ולא ברכב פרטי או מוניות).

לרכישת כרטיס זה כולל אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.

כרטיס בריסל

כרטיס המאפשר לגלות את האטרקציות השונות הקיימות בבריסל במהלך מספר ימים בטיולכם (24-72 שעות, כתלות בכרטיס הנרכש). האטרקציות הכלולות בכרטיס זה הינן 49 המוזיאונים הקיימים בבריסל, ובהם מוזיאון מגריט. כמו כן, הכרטיס מקנה הנחות במגוון אטרקציות, חנויות ומסעדות. הכרטיס ניתן לביטול עד 24 שעות לפני ומאפשר לשריין מקום מראש במוזיאונים בהם תרצו לבקר. הכרטיס מומלץ עבור מי שמעוניין לבקר במספר מוזיאונים בבריסל אך בגמישות ומבלי להתחייב באלו לבקר.

לרכישת כרטיס זה עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.

הזמנת כרטיסים למוזיאן מגריט בבריסל

המלצות "הכל על" למבקרים במוזיאון מגריט

  • הביקור במוזיאון מגריט מומלץ לחובבי אומנות ולמתעניינים בה. הביקור מתאים למשפחות, יחידים, קבוצות ועוד.
  • הביקור במוזיאון מגריט מומלץ בימי החול בשל עומס מבקרים בסופי שבוע. המוזיאון הינו מתחם סגור ולכן מתאים לביקור בכל עונות השנה.
  • משך הביקור משתנה כתלות ברמת העניין וההעמקה ביצירותיו של מגריט. מומלץ להשקיע לפחות כשעתיים לביקור במוזיאון.
  • מומלץ לחבר את הביקור במוזיאון מגריט עם ביקור במוזיאונים נוספים, ובהם מוזיאון השוקולד, בייחוד לרוכשים את כרטיס בריסל המאפשר ביקור חופשי בכלל המוזיאונים שבעיר.
  • ההגעה למוזיאון מגריט נוחה מאוד בתחבורה ציבורית (רכבת, אוטובוס, מטרו ו-tram) ולכן מומלצת. אולם, אם ברצונכם להגיע ברכב פרטי, ישנן מספר חניות (חלקן בתשלום) בסביבת המקום.
  • הביקור מומלץ עבור משפחות בהן הילדים סקרנים לגבי אומנות. כמו כן, הביקור אינו מומלץ עבור משפחות עם ילדים בגילאי 6 ומטה.
  • ישנם מלונות רבים בקרבת מוזיאון מגריט. אנו ממליצים על מלון NH Collection Brussels Grand Sablon בזכות מיקומו ורמת הניקיון של המלון. כמו כן, אנו ממליצים על מלון Pillows City Hotel Brussels Centre בזכות רמת הנוחות שבו ומיקומו.
  • הוזלת הביקור במוזיאון מגריט תתאפשר באמצעות רכישת אחד מכרטיסי בריסל המפורטים תחת כותרת הכרטיסים.

שאלות נפוצות על מוזיאון מגריט

מומלץ להשקיע לפחות שעתיים לביקור במוזיאון.

מומלץ לבקר במוזיאון מגריט בעיקר בשעות הבוקר ובימי החול, כיוון שאלו הם הזמנים הפחות עמוסים במבקרים.

הביקור מומלץ עבור מי שחובב אומנות, בעיקר אומנות סוריאליסטית.

כן, המקום מאפשר ביקור לבעלי כיסאות גלגלים.

סרטון על מוזיאון מגריט

מידע שימושי על מוזיאון מגריט

  • שעות פתיחה:
    •  ימי שלישי-שישי- בשעות 17:00-10:00.
    • ימי שבת-ראשון- בשעות 18:00-11:00.
    • ימי שני- המוזיאון סגור.
  • מחיר כניסה: נכון לשנת 2023, מחיר הכניסה למוזיאון הינו 12 אירו.
  • כתובת: Pl. Royale 1, 1000 Bruxelles, בלגיה
  • הגעה למוזיאון מגריט

    כאמור, המוזיאון ממוקם באזור מרכזי מאוד בבריסל ולכן ההגעה אליו נוחה ופשוטה. ישנן מספר דרכים להגעה למוזיאון:

    • רכבת- תחנת הרכבת הקרובה ביותר למוזיאון הינה תחנת Gare centrale.
    • tram- קווים 92, 93- ירידה בתחנת Royale.
    • מטרו- קווים 1,5- מומלץ לרדת בתחנות Parc או Gare Centrale.
    • אוטובוס (STIB)- בנסיעה באחד מהקווים 27, 38, 71, 95 תוכלו לרדת בתחנת Royale. כמו כן, ניתן לסוע בקווים 29, 63, 65, 66 ולרדת בתחנות Parc או Gare Centrale.
    • רכב פרטי- ניתן להגיע ברכב פרטי ולחנות בתשלום בסביבה הקרובה של המוזיאון. כמו כן, ניתן לחנות בחניונים הציבוריים ללא עלות: Rue des Sols & Place de la Justice, Rue de Namur & Blvd de Waterloo.
  • https://www.musee-magritte-museum.be/