טיול יום מבריסל לברוז’ – המדריך המקיף ביותר בעברית | Day Trip to Brugge

עדכון אפריל, 2024

בשבועות אלו כמות התיירים בבריסל במגמת עליה, ובהתאם לכך גם הביקוש לאטרקציות המבוקשות ביותר. לכן, אם אם מתככנים להצטרף לאחד הסיורים הפופולאריים, למשל טיול יום לברוז’ מבריסל, מומלץ מאוד לשריין מקום מראש - במיוחד אם אתם מגיעים לחופשה קצרה או רוצים להצטרף לסיור בסוף שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לטיול יום לברוז’ מבריסל ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

טיול יום מבריסל לברוז' בכמה מילים

בריסל (Brussel), בירת בלגיה המהווה מחוז מצד עצמה, היא עיר בעלת עבר מפואר ומסועף של כאלף שנים, המכיל הפגזות, מלחמות עולם, בנייה והתפתחות, וכיום היא מהווה מרכז לארגונים בין-לאומיים ומרכז כנסים עולמי. המוזיאונים ונקודות הציון בעיר הופכות אותה למוקד תיירותי עולמי ומושכות אליה תיירים רבים מכל העולם. מלבד הביקור בעיר ובאתריה המרשימים, ניתן ומומלץ לבקר בערים הסמוכות לה בברוז’ (Brugge) או בגנט (Gent).

ברוז’ (Brugge) היא בירתה של הפרובינציה המערבית וממוקמת במרחק של כשעה נסיעה מבריסל. ברוז’ היא עיר עתיקה, שהוכרה לראשונה כעיר לפני כ-90 שנה ומכילה היסטוריה קדומה אף יותר של בנייה, כיבושים, מלחמות ומסחר אלפי שנים אחורה. העיר ידעה לאורך השנים תקופות עניות וחלשות ותקופות מוצלחות ומשגשגות שניכרות מכל מבנה בעיר. במאה ה-19 החל שמה של העיר לעלות ותיירים החלו לפקוד אותה בקצב הולך וגובר ולחזות בעיר ובמבניה המרשימים. לפני כ-20 שנה נבחרה ברוז’ לתואר “בירת התרבות של אירופה”, וכיום היא מהווה יעד תיירותי מרכזי באירופה הודות לרחובותיה הצרים, התעלות החוצות אותה, המבנים העתיקים שמבטאים כולם את אופייה העתיק והייחודי של העיר שנותר כמעט ללא שינוי מהמאה הקודמת. יחד עם זאת, העיר הוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי ארגון UNESCO.

תיירים רבים מגיעים לברוז'- בירת התרבות האירופאיתתיירים רבים מגיעים לברוז’- בירת התרבות האירופאית

מה רואים בטיול יום מבריסל לברוז’

להתהלך ברחובות העיר ברוז’ מעלה תחושה כאילו אתם נמצאים בתוך ציור, או שאולי חזרתם 100 שנים אחורה בזמן לסמטאות הצרות, לקתדרלות המרשימות ולכרכרות הסוסים ברחובות. העיר נשמרה במצב יוצא דופן בעשרות השנים האחרונות וזה מוסיף לה חן וקסם ייחודים שהופכים אותה למוקד תיירותי עולמי.  מבני העיר בנויים בסגנון גותי המוכר עם תקופת ימי הביניים ועל אף השנים הרבות והמלחמות שהתרחשו הם נשתמרו היטב, בין המבנים המוכרים שניתן לראות ברחבי העיר נמצא מגדל התצפית (Belfort) שבכיכר השוק וממנו ניתן לראות את כל העיר העתיקה נפרשת תחתיכם ולשמוע בכל שעם את צלצולו. אתר אהוד נוסף הוא אגם האהבה (Minnewater), אגם מרשים ומוקף בפארק והסיפורים אודותיו רבים מספור ומשלבים אגדות עם והיסטוריה, וכנסיית גבירתנו המרשימה המתנשאת לגובה של כ-115 מ’ ובכך קוטפת את תואר הבניין הגבוה בברוז’ ומבנה הלבנים השני הגבוה בעולם.

מעבר למבנה המרשים המגדל מאפשר תצפית מרהיבה על העיר העתיקהמעבר למבנה המרשים המגדל מאפשר תצפית מרהיבה על העיר העתיקה

מרכז העיר העתיקה בברוז’ נפרש על פני שטח לא גדול במיוחד כך שניתן לראות ולחוות הרבה גם כאשר לרשותכם רק זמן מוגבל בעיר. מלבד מבני העיר העתיקה, העיר מציעה למבקריה גם סדנאות להכנת שוקולד וופלים מהמטבח המקומי נוסף על שייט בתעלות ונסיעה בכרכרה. בברוז’ נמצא גם מוזיאון השוקולד (The Chocolate Museum) שמעניק חוויה חד פעמית ורב חושית להיכרות מחודשת עם החום-מתוק האהוב על כולם, מוזיאון פולקלור (Folklore Museum) שמציג וממחיש בצורה מרתקת את חיי היום-יום לפני מאה ומאתיים שנה, מבשלות בירה, חנויות תחרה מקומיות שהעיר מוכרת בתעשייתה ועוד. בברוז’ קיים אוטובוס תיירים מאורגן אך הוא מוגבל בכניסה לרחובות העיר העתיקה ועל כן הוא אינו מתאים למי שמתעניין דווקא בחלק הזה שבעיר. אפשרות נוספת ואהובה מאוד על התיירים המקומיים היא הצטרפות לסיור מאורגן בעיר, אפשרות זו אמנם יקרה ותר בהשוואה לסיור עצמי אך היא מקילה את ההתמודדות עם תחבורה ציבורית, ומספקת מידע וחוויה אותנטיים.

תיירים רבים מבקרים באגם האהבה הפסטורליתיירים רבים מבקרים באגם האהבה הפסטורלי

כרטיסים לטיול יום מבריסל לברוז’

כרטיסים לסיורי יום:

בנסיעה צפונית מערבית מהעיר בריסל לכיוון ברוז’ נעבור גם על יד העיר גנט, ישנם תיירים המחברים את שתי הערים לסיור מרוכז או כאלו הבוחרים להעניק לכל עיר את הסבלנות והזמן הראויים לה. בחלק זה נפרט על הסוגים השונים של הסיורים היוצאים מבריסל אל ברוז’ וההבדלים ביניהםהסיורים כוללים הליכה בין הנקודות השונות שבעיר ועל כן מומלץ להצטייד בנעליים נוחות ובבגדים מתאימים למזג האוויר. בנוסף, הסיורים אינם כוללים ארוחת צהריים ולכן מומלץ להביא איתכם מזום ושתייה למשך היום.

סיורי בריסל- ברוז’:

  • סיור קבוצתי הכולל תחברה מאורגנת:

הכרטיס מקנה הצטרפות לסיור קבוצתי היוצא מבריסל וחזרה באמצעות אוטובוס מאורגן של הקבוצה יחד עם מדריך מקומי דובר אנגלית. משך הסיור הוא כ-9 שעות ובמהלכו 15 תחנות עצירה אייקוניות בעיר. לקראת סוף הסיור ניתן זמן חופשי לסיור עצמאי בעיר ולארוחת צהריים, והוא אינו כולל כניסה למוזיאונים השונים בעיר או לשיט בתעלה. במידה והקבוצה תכיל מעל 24 אנשים, ניתן לרכוש אזניות לכל אדם בעלות של 1 אירו אצל המדריך.

לרכישת כרטיס לסיור קבוצתי הכולל תחבורה מאורגנת מבריסל, לחצו כאן.

בנוסף, קיימת אפשרות לרכישת כרטיס עם אפשרות ביטול בחינם במידת הצורך.

לרכישת כרטיס עם אפשרות ביטול בחינם, לחצו כאן.

  • סיור פרטי הכולל נסיעה ברכבת:

הכרטיס לסיור זה כולל בתוכו נסיעה הלוך ושוב ברכבת מבריסל לברוז’ בהתאם ללוח הזמנים האישי שלכם ושם תפגשו את המדריך המקומי שילווה אתכם בסיור. משך הסיור הוא כ-10 שעות. כ24 שעות לפני הסיור, החברה תיצור איתכם קשר לברר מהם תחומי העניין שלכם ובהתאם לכך יבנו במיוחד עבורכם סיור אישי ומותאם בנקודות הציון החשובות בעיר בשילוב עם העדפות אישיות. הסיור אינו כולל כניסה לאתרים או אוכל. הסיור יקר יותר אך הוא מאפשר התאמה אישית לתכני הסיור ולשעות.

לרכישת כרטיס לסיור פרטי הכולל נסיעה ברכבת, לחצו כאן.

  • סיור קבוצתי הכולל נסיעה ברכבת:

הכרטיס כולל נסיעה הלוך ושוב ברכבת מבריסל לברוז’ ושם תפגשו את המדריך המקומי שילווה אתכם בסיור, שפות ההדרכה הזמינות הן אנגלית, צרפתית וספרדית. משך הסיור 8 שעות והוא כולל מספר תחנות עצירה אייקוניות ברחבי העיר, כנסיות, חנות שוקולד, מבשלת בירה ועוד, יחד עם זמן חופשי לחקור את העיר באופן עצמאי. חשוב לציין שהסיור זמין בימי ראשון, שישי ושבת בלבד! הכרטיס מקנה אפשרות לביטול ללא עלות במידת הצורך.

לרכישת כרטיס לסיור קבוצתי הכולל נסיעה ברכבת, עם אפשרות ביטול לחצו כאן.  

סיורי בריסל- ברוז’-גנט:

סיור קבוצתי בברוז’ וגנט עם הנחה בשיט בתעלה

כרטיס זה מאפשר הצטרפות לסיור קבוצתי בברוז’ ובגנט ביום אחד, הסיור אורך כ-10 שעות ובו קיימות מספר תחנות עצירה מומלצות בשתי הערים. הסיור אינו כולל ארוחת צהריים אך ניתן להזמין במקום גם שיט בתעלות בהנחה מסויימת. ההסעה יוצאת מנקודת מפגש מרכזית בבריסל וחזרה בשעה 9 בבוקר. שפות ההדרכה הזמינות הן ספרדית, אנגלית וצרפתית. במידת הצורך ניתן לבטל את הכרטיס ללא עלות.

לרכישת כרטיס לסיור עם אפשרות ביטול, לחצו כאן.

סיור קבוצתי בברוז’ וגנט

כרטיס זה מאפשר הצטרפות לסיור קבוצתי בברוז’ ובגנט ביום אחד, הסיוך אורך כ-10 שעות ובו קיימות מספר תחנות עצירה מומלצות בשתי הערים. הסיור אינו כולל ארוחת צהריים אך ניתן להזמין אצל המדריך אזניות שמע לטובת הסיור בעלות של 1 איור לאדם. ההסעה יוצאת מנקודת מפגש מרכזית בבריסל וחזרה בשעה 8:30 בבוקר. שפות ההדרכה הזמינות הן אנגלית וספרדית. במידת הצורך ניתן לבטל את הכרטיס ללא עלות.

לרכישת כרטיס לסיור עם אפשרות ביטול, לחצו כאן.

'הזמנת כרטיסים לטיול יום מבריסל לברוז

המלצות "הכל על" למבקרים בטיול יום לברוז' מבריסל

  • הביקור בערים העתיקות הללו מומלץ למי שמגיע לבריסל ויש לו יום פנוי לביקור בסביבה. אוהבי ההיסטוריה והארכיאולוגיה ייהנו מאוד.
  • חודשי החורף קרים ושעות האור מועטות, מי שלא מחפש במיוחד את האווירה החורפית מומלץ לתכנן את הטיול לחודשי האביב והקיץ בהם הטמפרטורות מתייצבות ושעות האור מתארכות.
  • משך סיור ממוצע או למשך יום שלם, כ-9 שעות. במהלך רוב הסיורים יש גם זמן חופשי לסיור עצמאי שלכם אם יש דברים נוספים שתרצו לעשות בעיר ואינם חלק מהתוכנית הכללית
  • מומלץ להגיע לברוז’ בתחבורה ציבורית מכיוון שהשימוש ברכב פרטי בעיר מעט מורכב.
  • מכיוון שאין סיורים זמינים בשפה העברית, מומלץ לקחת בחשבון שהילדים ישתעממו מהר מאוד
  • בבריסל קיים שפע אפשרויות לינה המשתנות במיקום, במחיר ובהיצע לאורחים. מבין המקומות המומלצים במרכז העיר ישנו מלון Hotel Hubert Grand Place, המציע לאורחיו מרכז כושר, מסעדה ובר, חניה חינם לאורחים ואינטרנט אלחוטי בחינם.

    מלון נוסף מומלץ בקרבת מקום הוא מלון Hilton Brussels Grand Placeהמציע לאורחיו שירותי משק בית יומי, אינטרנט אלחוטי בחינם, כניסה מותרת לחיות מחמד, וארוחת בוקר טובה בתוספת תשלום.

  • כדאי להימנע מהגעה עם רכב מכיוון שהרחובות בברוז’ צרים ולא מאפשרים תנועה חופשית, במיוחד במרכז העיר
  • הסיורים אינם כוללים ארוחות ולכן חשוב להביא איתכם באופן אישי אוכל למשך היום או כסף לקנות ארוחה בעיר עצמה. תוכלו לשאול את המדריך שלכם על המלצות מקומיות

שאלות נפוצות על טיול יום מבריסל לברוז'

הסיורים המוצעים מבריסל לברוז' אורכים כיום שלם, כ-9 שעות כדי לספוג את העיר באופן מיטבי

החודשים המומלצים ביותר הם חודשי האביב והקיץ, כאשר מזג האוויר נעים ושעות היום הארוכות מאפשרות סיור והתרשמות מהעיר.

הסיור מומלץ לאוהבי האדריכלות וההיסטוריה, כל מי שנמצא בבריסל ויש לו יום פנוי לחקור את הקסם העתיק בעיר השכנה.

סרטון על טיול יום לברוז’ מבריסל

מידע שימושי על טיול יום מבריסל לברוז'

  • שעות הסיורים לרוב בין 8:30-18:00
  • מחירי הסיורים משתנים בהתאם לסוג הסיור ותוספות כלולות ונע בין 160-1400 שקלים לאדם
  • ניתן להגיע לברוז’ באופן עצמאי בתחבורה ציבורית או לרכוש כרטיס לסיור שכולל תחבורה הלוך ושוב מבריסל
  • הסיורים כוללים הליכה ועל כן מומלץ להצטייד בנעליים נוחות ובבגדים מותאמים למזג האוויר