אטומיום, בריסל – המדריך המקיף ביותר בעברית | Atomium

עדכון אביב 2024

האביב מבשר על תחילת עונת התיירות בבריסל ומספר התיירים שמגיעים עולה. העומס מתחיל להיות מורגש וכמות המבקרים באתרים השונים בעיר, וכך גם אטומיום, עולה. למי מכם שמתכנן כבר עכשיו, כמו רבים, את חופשה הקיץ אנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש עם אפשרות ביטול כדי לשמור על גמישות. גם במידה וערכתם תוכנית מסודרת לטיול ויודעים מתי תבקרו באטרקציה אנו ממליצים על הזמנה מראש וכך לחסוך את רכישת הכרטיס במקום עצמו (או מציאת כרטיס בהנחה כך שיהיה זול יותר מרכישה במקום עצמו). להזמנת כרטיסים מראש לאטומיום: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

אטומיום בכמה מילים

האטומיום בבריסל (Brussel) הוא מבנה אייקוני ומרכזי ביותר באירופה, המושך אליו תיירים מכל העולם. המבנה מעוצב בצורתו של גביש ברזל, אשר הוגדלה פי 165 מיליארד, והוא נבנה לכבוד התערוכה העולמית אקספו 58, שהתקיימה בשנת 1958 בבריסל. עיצובו של המבנה נועד לבטא את המסרים שהכנס חרט על דגלו, ביניהם מסרים של שלום, שימוש ידידותי במדע ובטכנולוגיה וחתירה להתפתחות הידע על מנת להפוך את חיי האנושות לטובים יותר.
המבנה שבמקור תוכנן לשמש למטרת הכנס בלבד, הפך למבנה תיירותי ולסמל חשוב באירופה. בתחילת שנות ה2000 עבר המבנה שיפוץ רחב וכיום הוא מוכר כאחת האטרקציות הפופולריות בבריסל. המבנה מתנשא לגובה של 102 מטרים, וממנו ניתן להשקיף על הנוף היפהפה של בריסל, אך זו לא הסיבה היחידה לבקר במקום! בחללי המבנה ימצאו המבקרים תערוכות לימודיות על כנס האקספו 58 ומיצגי אומנות מרהיבים, שלצד המבנה הארכיטקטורי המרשים והנוף הנשקף ממנו, מספקים חוויה ייחודית ומרשימה שלא כדאי לפספס.

אטומיום בריסל
המבנה מכיל תערוכות לימודיות על כנס האקספו 58 ומיצגים מרשימים רבים (צילום: Harald Hoyer,רישיון)

מה עושים באטומיום?

האטומיום הוא מבנה גדול ומרשים המעוצב בדמותו של אטום ענקי. המבנה מורכב מתשעה חללים נפרדים המחוברים ביניהם בצינורות. החלל הגבוה ביותר (הקומה ה-7) מציע תצפית פנורמית מרהיבה על הנוף של בריסל וממנו תראו בין היתר את פארק לאקן (Laeken), הארמון המלכותי, את הכיכר הגדולה וגם את האזורים הכפריים המקיפים את הנוף העירוני של בריסל. בתנאי מזג אויר טובים, ניתן אפילו לראות באופק את העיר אנטוורפן. למעוניינים בתמונות מושלמות עם הנוף, מומלץ להגיע לנקודת התצפית שבחלל הצדדי שבקומה 6. התצפית במקום אינה פנורמית, אך ידועה כנקודה הטובה ביותר לצילומים עם הנוף של העיר. אלו מכם שיגיעו למקום רעבים, יוכלו להנות מארוחה במסעדה עם נוף פנורמי שממוקמת בקומה ה-8, בגובה של כ-100 מ’. המסעדה מגישה מאכלים מהמטבח המקומי ומציעה ארוחות בוקר, צוהריים וערב ובר משקאות.
בחללים שבמקומות 1,2 ו-7 מוצגות תערוכות קבועות. תערוכות אלו מספקות חווית חזרה בזמן של למעלה מ-60 שנה, לימים בהם נערך כנס האקספו 58, והסבר על ההיסטוריה ועל חשיבותו של המבנה שהתגבשה לאורך השנים. אחד המיצגים המרשימים במבנה הוא מודל תלת ממדי של הכנס ההיסטורי, שנבנה על ידי אתין טולנר (Etienne Tollenaere), ומציג בדיוק מרשים את האלמנטים הרבים בכנס וביניהם ביתן הכנס, הצבעים, המבקרים והצמחייה. המודל מבוסס על ציורים שצייר האמן בביקוריו הרבים בכנס כשהיה ילד בן 12, בשילוב עם מידע שאסף מחוקרים בנושא. זהו מודל ייחודי ביותר של האירוע ההיסטורי ומומלץ מאוד שלא לפספס את ההגעה אליו. המיצגים פרושים בשלושת החללים המוזכרים, כאשר בקומה העליונה, ניתן להשוות את הנוף העכשווי עם הנוף שנצפה מהמבנה לפני 60 שנה. בחללים השונים במבנה מוצגות גם תערוכות זמניות, שכולן מציגות מיצגים דיגיטליים, המתאימים לאופי, המבנה והמורשת של המקום.
בין החללים השונים, תעברו בצינורות המחברים. המעבר בחללי המבנה ובצינורות הוא חוויה בלתי נשכחת בפני עצמה, המדמים מעבר בין גלקסיות ונדמה כאילו נלקחו מסרט מדע בדיוני. החוויה העל חושית כוללת מראות מתכתיים משונים ומעניינים, אנימציות וצלילים המשלימים את החוויה.

האטומיום מציע תצפית פנורמית על בריסל, ממנה תוכלו לראות גם את הארמון המלכותי האטומיום מציע תצפית פנורמית על בריסל, ממנה תוכלו לראות גם את הארמון המלכותי

כרטיסים לאטומיום

כרטיס כניסה לאטומיום

עם כרטיס זה תוכלו להבטיח את מקומכם באטומיום. הכרטיס כולל גם את הכניסה למוזיאון העיצוב של בריסל.
להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה.

הזמנת כרטיסים לאטומיום בבריסל- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים באטומיום

  • הביקור באטומיום מומלץ לתיירים שמעוניינים לחוות את הנוף של בריסל והסביבה ולהחשף להיסטוריה של כנס האקספו 58 והמבנה שהפך לסמל של העיר בריסל. החוויה מתאימה מאוד למשפחות עם ילדים.
  • למעוניינים להימנע מעומס מבקרים, מומלץ לבקר במקום סביב שעות הפתיחה או לקראת שעת הסגירה. בשעות שבין 11:00-15:00 האתר לרוב עמוס מאוד במבקרים.
  • מומלץ להשקיע בין שעה לשעתיים לביקור במקום. המתעניינים בהיסטוריה של כנס האקספו יוכלו לבלות שם זמן רב יותר.
  • מומלץ לבקר בשילוב עם ביקור במיני אירופה שנמצא בסמוך למקום, ועם ביקור במוזיאון העיצוב שהכניסה אליו כלולה בכרטיס הכניסה לאטומיום.
  • הביקור באטומיום מתאים למשפחות עם ילדים. מומלץ לשים לב לכך שקיים מדריך חינמי לילדים המשלב פאזלים וחידות, שהתשובות עליהן נמצאות בחללים השונים ( בחלל העליון והתחתון). המדריך מכיל גם מידע על המקום וההיסטוריה שלו, בצורה המותאמת לילדים בגילאי 6-12. ניתן לבקש את המדריך בעמדת בדיקת הכרטיסים. למעוניינים – קיים מדריך DIY ליצירת דגם דו מימדי של האטומיום מנייר. באתר הרשמי של האתר. לקישור לחצו כאן.
  • בריסל ידועה כאחת הערים העמוסות ביותר באירופה לנסיעה ברכב. טיול ברחבי בלגיה עם רכב הוא מומלץ אמנם, אך בתוך העיר ישנן אלטרנטיבות טובות יותר שיחסכו לכם זמן רב של עמידה בפקקי התנועה. ההתניידות בעיר נוחה מאוד באמצעות המטרו והרכבת החשמלית. למבקרים שאוהבים לנסוע באופניים, אפשרות של השכרת אופניים היא נוחה ומומלצת מאוד. ישנן חברות רבות להשכרת אופניים כדוגמת Villo ו- Blue Bikes, בפרישה רחבה ובמחירים נוחים.
  • הביקור מומלץ במיוחד בחודשי האביב והסתיו (אפריל-יוני, ספטמבר-אוקטובר) בשל מזג האויר הנעים.
  • למבקרים שבכל זאת יבחרו להגיע למקום באמצעות רכב, נמליץ לשים לב לכך שהאזור הוכרז לאחרונה כאזור אסור לתנועה לרכבים מזהמים. על כן, מומלץ לבדוק טרם הביקור עם הרכב שברשותכם עומד בקריטריונים. ניתן לבדוק זאת כאן.

שאלות נפוצות על אטומיום

מומלץ להקדיש בין שעה לשעתיים לביקור במקום.

מומלץ לבקר בשעות הפתיחה (10:00) או לקראת שעות הסגירה (17:00), על מנת להימנע מעומס המבקרים שמאפיין את שעות הצהריים.

הביקור מומלץ מאוד למבקרים לראשונה בעיר, ומתאים למבוגרים ולילדים כאחד. מומלץ במיוחד למי שמעוניין להשקיף על נופי העיר והסביבה, ומעוניין להיחשף להיסטוריה של אקספו 58, שהפך לסמל של העיר בריסל.

מומלץ לשלב את הביקור באטומיום עם ביקור באתר מיני אירופה שסמוך אליו ועם מוזיאון העיצוב של בריסל, שהכניסה אליו כלולה בכרטיס הכניסה לאטומיום.

סרטון על אטומיום

מידע שימושי על אטומיום

  • שעות פתיחה : המקום פתוח בכל ימות השבוע, בין השעות 10:00-18:00. הכניסה המאוחרת ביותר לאתר מתאפשרת בשעה 17:30.
  • מחיר כניסה: מבוגר- 16אירו, אזרחים ותיקים- 14 אירו, ילד (מעל גובה 115 ס”מ)- 8.5 אירו, ילדים מתחת לגובה הנקוב נכנסים ללא עלות. סטודנטים (בהצגת תעודה)- 8.5 אירו ולאנשים בעלי מוגבלויות- 8.5 אירו.
  • כתובת: Place de l’Atomium 1- Atomiumplein 1. 1020 Brussels, Belgium
  • דרכי הגעה: דרך הגעה נוחה לאטומיום היא באמצעות המטרו – קו 6, ירידה בתחנת Heysel. ניתן להגיע גם באמצעות הרכבת החשמלית לתחנה זו.
  • קישור לאתר הרשמי: https://atomium.be/Home/Index.
  • כרטיס הכניסה לאטומיום כולל גם כרטיס כניסה למוזיאון העיצוב של בריסל, שנמצא במרחק של 150 מטרים מהאטומיום.