אוטווורלד, בריסל – המדריך המקיף ביותר בעברית | Autoworld

עדכון אביב 2024

חודשים אלו של האביב, מביאים איתם לא רק צמיחה והתחדשות של הטבע אל גם של הפארקים בבריסל והסביבה. הימים הולכים והופכים נעימים יותר, וכמות עולה של מבקרים פוקדים את אוטווורלד וכדאי להזמין כרטיסים מראש. אומנם הפארק לא עמוס כמו הקיץ, והתורים עוד לא ארוכים כמו בשיא עונת התיירות, אבל ככל שנתקרב לקיץ ככה כמות המבקרים תגדל. בעיקר אם אתם מתכננים להגיע בסוף שבוע (או מתכננים כבר עכשיו את חופשת הקיץ שלכם) כדאי להזמין כרטיסים מראש וככה להיכנס ישירות לפארק בלי להמתין לרכישת הכרטיסים בכניסה. להזמנת כרטיסים מראש לאוטווורלד: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

אוטווורלד בכמה מילים

אוטווורלד (Autoworld) הינו מוזיאון מכוניות הממוקם במרכז פארק סינקטנייר (Parc du Cinquantenaire-Jubelpark) שבצדה המזרחי של בריסל, בלגיה. מוזיאון האוטווורלד נמצא בקרבה למוזיאון נוספים, ובהם מוזיאון מגריט (Magriite Museum) ומוזיאון השוקולד (Chocolate Museum). מטרת המוזיאון הינה להציג את אבולוציית הטכנולוגיה, הבטיחות והסביבה. כמו כן, ביקור במוזיאון יאפשר ללמוד על תעשיית הרכבים והתפתחותה לאורך השנים. כיום, ישנם יותר מ-250 כלי רכב המוצגים במוזיאון בתערוכותיו הקבועות בלבד. אוטווורלד נפתח בשנת 1986 לאור חזונו וחלומו של המלך אלברט השני וראשי הקהילה לואיס אוליבר והרמן דה-קרו. אוספי המכוניות המרשימים והגדולים המוצגים כיום במוזיאון נבנו על אוסף המכוניות של משפחת מאהי (Mahy) שכלל כ-200 מכוניות ובהם מותגים בלגיים רבים. בעשור האחרון ישנן תערוכות נוספות המוצגות במוזיאון, כגון ספורט ותחרויות, חדר מדיה ושחזור של תערוכת הרכב הראשונה בבריסל שהתרחשה ב-1902. מעבר לתערוכות המוצגות במוזיאון, המתחם כולל גם חנות מזכרות ובית הקפה “Bagnole” (הפתוח רק בחלק מחודשי השנה).

אוטווורלד בריסל
המוזיאון מציג את אבולוציית הטכנולוגיה באמצעות למעלה מ250 כלי רכב (צילום: Autoworld, רישיון)

מה עושים באוטווורלד

במוזיאון האוטווורלד ישנם אזורים קבועים וישנן תערוכות המתחלפות ומתעדכנות מעת לעת. נכון לתחילת שנת 2023, ישנם 9 אזורים קבועים ותערוכה זמנית אחת. התערוכות הזמניות מתחלפות כל בערך חודשיים ומציגות תוכן ספציפי בתחום הרכבים.

אחד מהאזורים הקבועים במוזיאון הינו אזור הספורט והתחרות, בו תוכלו להתבונן וללמוד על למעלה מ-20 רכבי מירוץ מקוריים. אזור זה הינו אזור דינאמי. כלומר, חלק מהרכבים המוצגים בו הינם בשימוש עכשווי כך שבעלי הרכבים ממשיכים להשתמש בהם בתחרויות ובמירוצים. אזור קבוע נוסף במוזיאון הינו סלון 1910 (Salon 1910), בו ישנם הרבה צילומים וסרטונים ישנים מהם תוכלו ללמוד על היסטוריית הרכבים. מעבר לכך, באולם זה ניתן להתבונן בכ-30 מכוניות מקוריות שנמכרו בתחילת המאה ה-20. אזור USA מחזיר את המבקרים לשנות ה-50 עד ה-70 עם מכוניות ואופנועים האופיינים לשנים אלו. לעומתו, אזור בלגיה מציג את המורשת הייחודית של רכבי בלגיה, מהעבר ועד ימים אלו. מעבר לאזורים אלו ונוספים, ישנן במוזיאון סדנאות פתוחות סביב נושאים ספציפיים בתחום הרכב.

אוטווורלד בריסל1
מכונית בלגית מקורית הנוצרה ב1906 (צילום: André Ritzinger,רישיון)

כרטיסים לאוטווורלד

כרטיסים לאוטווורלד

ישנן אפשרויות שונות לרכישת כרטיסים לאוטווורלד, כתלות בהעדפתכם ובאופי הטיול.

כרטיס כניסה למוזיאון האוטווורלד

כרטיס כניסה בודדת לאוטווורלד מאפשר לבקר בכלל התערוכות שבמוזיאון, הקבועות והזמניות. כרטיס זה כולל אפשרות ביטול עד 24 שעות לפני ואפשרות לעקוף את התור. כמו כן, הכרטיס כולל הדרכת אודיו באנגלית, גרמנית או צרפתית. רכישת כרטיס זה מומלצת עבור מי שמעוניין לבקר במוזיאון האוטווורלד אך לא באתרים רבים נוספים בבריסל. כמו כן, למי שמעוניין לחסוך בזמן המתנה ולהיות בגמישות מסוימת בטיול.

לרכישת כרטיס זה עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

כרטיס בריסל- תקף ל-24, 48 או 72 שעות

כרטיס המאפשר לגלות את האטרקציות השונות הקיימות בבריסל במהלך מספר ימים בטיולכם (כתלות בכרטיס הנרכש). האטרקציות הכלולות בכרטיס זה הינן 49 (!) המוזיאונים הקיימים בבריסל, ובהם מוזיאון האוטווורלד. כמו כן, הכרטיס מקנה הנחות במגוון אטרקציות, חנויות ומסעדות. הכרטיס מומלץ עבור מי שמעוניין לבקר במספר מוזיאונים בבריסל אך בגמישות ומבלי להתחייב באלו לבקר.

לרכישת כרטיס זה עם תוספת 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן.

כרטיס בריסל כולל תחבורה ציבורית- תקף ל-24, 48 או 72 שעות

כרטיס בריסל כולל תחבורה ציבורית מאפשר לבקר ב-49 המוזיאונים הקיימים בבריסל באופן חופשי, כמו גם, הינו מאפשר נסיעה חופשית בתוך בריסל באוטובוסים (STIB), trams וקווי המטרו. הכרטיס מקנה הנחות במגוון אטרקציות, חנויות ומסעדות. הכרטיס מומלץ עבור מי שמעוניין לבקר במספר מוזיאונים בבריסל ומתכנן להתנייד בתחבורה ציבורית (ולא ברכב פרטי או מוניות).

לרכישת כרטיס זה עם תוספת 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן.

הזמנת כרטיסים למוזיאון אוטוורלד בבריסל- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים באוטווורלד

  • הביקור במוזיאון האוטווורלד מומלץ לכל חובבי הרכבים והאופנועים, כמו כן, למי שמתעניין בהיסטוריה ובשינויים שנעשו במהלך השנים.
  • הביקור במוזיאון האוטווורלד מומלץ בימי החול בשל עומס מבקרים בסופי שבוע. המוזיאון הינו מתחם סגור ולכן מתאים לביקור בכל עונות השנה.
  • מומלץ להקדיש לביקור במוזיאון האוטווורלד לפחות שעתיים.
  • מומלץ לחבר את הביקור במוזיאון האוטווורלד עם ביקור במוזיאונים נוספים, ובהם מוזיאון מגריט (Magriite Museum) ומוזיאון השוקולד (Chocolate Museum) הממוקמים יחסית בסמיכות אחד לשני. המלצה זו רלוונטית בייחוד לרוכשים את כרטיס בריסל המאפשר ביקור חופשי בכלל המוזיאונים שבעיר.
  • ההגעה למוזיאון האוטווורלד נוחה מאוד בתחבורה ציבורית (רכבת, אוטובוס, מטרו ו-tram) ולכן מומלצת. אולם, אם ברצונכם להגיע ברכב פרטי, ישנן מספר חניות (חלקן בתשלום) בסביבת המקום.
  • ישנם מלונות רבים בקרבת מוזיאון האוטווורלד. אנו ממליצים על Beautiful 2BR/2BAR apartement in European District בזכות רמת הניקיון שבו והמיקום המצוין. כמו כן, אנו ממליצים על Residential area – quiet place בזכות התמורה הטובה למחיר ורמת הניקיון במקום.
  • ניתן להגיע למקום עם רכב פרטי, אך כיוון שההגעה עם תחבורה ציבורית הינה נגישה ופשוטה, מומלץ להתנייד עימה.

שאלות נפוצות על אוטווורלד

מומלץ להשקיע לפחות שעתיים לביקור במוזיאון.

מומלץ לבקר במוזיאון האוטווורלד בעיקר בשעות הבוקר ובימי החול, כיוון שאלו הם הזמנים הפחות עמוסים במבקרים.

הביקור במוזיאון מומלץ עבור מי שמתעניין בכלי רכב, באספנות ובהיסטוריה של תעשיית הרכב.

כן, המקום מאפשר ביקור לבעלי כיסאות גלגלים. כמו כן, ניתן לחנות בכניסה למוזיאון לאחר עדכון צוות המוזיאון על הגעתם.

סרטון על אוטווורלד

מידע שימושי על אוטווורלד

  • שעות פתיחה: בימי החול (שני- שישי) המוזיאון פתוח בין השעות 17:00-10:00. בסופי השבוע (שבת- ראשון) המוזיאון פתוח בין השעות 18:00-10:00.
  • מחיר כניסה: נכון לשנת 2023, עלות כניסה בודדת למוזיאון אוטווורלד הינה 15 אירו.
  • כתובת: 1000 Bruxelles (בתוך פארק סינקטנייר)
  • הגעה למוזיאון האוטווורלד

    כאמור, המוזיאון ממוקם באזור מרכזי מאוד בבריסל ולכן ההגעה אליו נוחה ופשוטה. ישנן מספר דרכים להגעה למוזיאון:

    • רכבת- תחנת הרכבת הקרובה ביותר למוזיאון הינה תחנת Merode הנמצאת במרחק של כ-350 מטרים.
    • tram- קווים 81, 82- מומלץ לרדת בתחנת Merode הנמצאת במרחק של כ-350 מטרים.
    • מטרו- קווים 1,5- מומלץ לרדת בתחנת Merode הנמצאת במרחק של כ-350 מטרים.
    • אוטובוס (STIB)- בנסיעה באחד מקווים אלו, 22, 27, 61, 80, תוכלו לרדת בתחנת Merode. כמו כן, ניתן לסוע בקווים 12, 21, 22, 36, 60, 79 ולרדת בתחנת Shuman הנמצאת במרחק של כ-750 מטרים מהמוזיאון.
    • רכב פרטי- ניתן להגיע ברכב פרטי ולחנות בתשלום בסביבה הקרובה של המוזיאון. כמו כן, ניתן לחנות בחניונים הציבוריים ללא עלות. החניון הציבורי הקרוב ביותר למוזיאון הינו ‘Rue des Tongres’ הנמצא במרחק של כ-650 מטרים מהמוזיאון.
  • קישור לאתר הרשמי: https://www.autoworld.be/en/