אוטובוס התיירים של בריסל – המדריך המקיף ביותר בעברית | Hop-on Hop-off Tours

עדכון אביב 2024

האביב המגיע אל הרחובות בבריסל משרה אווירה אחרת על העיר, אך איתו מגיע גם מזג אוויר לא צפוי - ויום אחד יכול להיות גשום מאוד ויום אחר שימשי. אוטובוס התיירים הוא דרך נפלאה לראות את המקומות המרכזיים של העיר כך או כך, ועובר ליד המקומות האהובים ביותר בעיר כמו האטומיום באוטובוס מקורה לימים בהם יש גשם או ממוזג לימים החמים. להזמנת כרטיסים מראש לאוטובוס התיירים של בריסל: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול .

אוטובוס התיירים של בריסל בכמה מילים

בריסל (Brussel), עיר בירת בלגיה הממוקמת במרכזה ומהווה מחוז מצד עצמה במדינה, היא משכן למספר רב של ארגונים בין לאומיים ואף מוסדות האיחוד האירופי. העיר הפכה להיות במהלך השנים מוקד תיירותי עולמי, היא טומנת בחובה מבנים עתיקים מרשימים, פסלים מלאי סיפורים, מוזיאונים ייחודים מקומיים ומלאי עצום של שוקולד וופל בלגי מקומי. יש המון מה לראות ולעשות בבריסל וכדי להגיע ולחוות את המיטב מהעיר, חברת האוטובוסים Hop-On-Hop-Off מאפשרת לתיירי העיר לרכוש כרטיס נסיעה ל24 או ל48 שעות ולעבור במגוון נקודות ציון אייקוניות בעיר, לקפוץ מאוטובוס התיירים, להתרשם עצמאית, להצטלם למזכרת ולעלות חזרה על האוטובוס הבא. האוטובוס מומלץ בעיקר למבקרים המעוניינים לחוות את העיר כאשר זמן השהות בעיר מוגבל, האוטובוס מאפשר עצמאות וגמישות במהלך השהות בעיר, תנאי דרך נוחים יחד עם הדרכה מפורטת המתואמת עם נקודות הציון בדרככם. בבריסל עצמה מזג האוויר בעונת הקיץ נעים ונוח ולרוב אין חשש לגשמים או רוחות עזות, אך לאורך השנה כולה העיר ממשיכה להציע אירועים ואתרי תרבות ותיירות לתיירים האמיצים שגשם ורוח לא מאיימים עליהם.

בריסל הפכה להיות עיר המושכת תיירים מכל העולם בריסל הפכה להיות עיר המושכת תיירים מכל העולם

מה רואים באוטובוס התיירים של בריסל?

שלא כמו טיול מאורגן מוכתב מראש, בשימוש בקווי אוטובוס התיירים, הבחירה היא בידכם ללא הגבלות חיצוניות. אוטובוס התיירים כולל שני קווי אוטובוס, האדום והכחול, שעוברים שניהם בנקודות המומלצות ביותר בעיר שכדאי להגיע אליהם, רובן מותאמות אף למשפחות. המסלול האדום אורך כולו כשעה וחצי וכולל 12 נקודות עצירה, ביניהן ניתן למצוא את מרכז הקומיקס של בלגיה (Belgian Comic Strip Centre), האטומיום (the Atomium), הגנים הבוטניים (the Botanical Garden) ועוד. המסלול האדום אורך בסך הכל כשעתיים וגם הוא עובר ב12 נקודות, ביניהן המוזיאון לאמנות (the Palace of Fine Arts) ולכלי נגינה (the Musical Instruments Museum), הארמון המלכותי (the Place Royale) ועוד. מלבד התחנות הרשמיות של האוטובוסים, מסלול הנסיעה עובר גם בין שכונות העיר השונות כדי לקבל רושם עמוק יותר לעיר. תחנות האוטובוס הן תחנות ציבוריות המסומנות בכיתוב החברה כך שתוכלו לזהות אותן ולחזור אליהן. האוטובוסים מצטלבים בנקודת הפתיחה שלהם (Gare Centrale) ושם ניתן להחליף בין הקווים, כמו כן ניתן לקבל באתר הרשמי ובאוטובוס עצמו מפת הדרכה כוללת את שמות התחנות ומסלולי הקווים יחד עם תמונות והסברים מפורטים על העיר. במהלך הנסיעה באוטובוס באפשרותכם להתחבר לאוזניות ולהאזין להדרכה מפורטת על האתרים שתחלפו על פניהם, ההדרכה זמינה בשפות אנגלית, הולנדית, צרפתית ועוד, יש לשים לב שהשפות הזמינות משתנות בהתאם לחברת הכרטיסים. אם אתם נוסעים לטייל עם המשפחה חשוב שתדעו שקיימת הדרכה נוספת המיועדת במיוחד עבור ילדים, ואם בכל זאת הם יבחרו שלא להאזין, הנסיעה בקומה העליונה באוטובוס היא חוויה ייחודית מצד עצמה.

האוטובוס עוצר בהאטומיום המרשיםהאוטובוס עוצר בהאטומיום המרשים

כרטיסים לאוטובוס התיירים בבריסל

קיימים מספר סוגי כרטיסים לאוטובוס התיירים, אותם ניתן ומומלץ להזמין מראש כך תהיו בטוחים שמשוריין עבורכם זמן הנסיעה המבוקש ולא תצטרכו למצוא תחנות מודיעין ברחבי העיר כדי לרכוש את הכרטיסים. קנייה מראש מומלצת בעיקר בתקופות התיירות בהן העיר עמוסה יותר מהרגיל, סופי שבוע ועונת הקיץ. שימו לב שילדים מתחת גיל 6 נוסעים בחינם וילדים עד גיל 12 זכאים להנחה ברוב אתרי העיר.

כרטיסי נסיעה ליום אחד:

כרטיס נסיעה ליום אחד (24 שעות) מאפשר נסיעה חופשית בקווי האוטובוס בפרק זמן זה, הכרטיס בעיקר מומלץ למי שמתכנן ביקור מוקצב בעיר ולא מעוניין בקווי האוטובוס ליותר מכך. הכרטיסים כוללים אינטרנט אלחוטי באוטובוס, אפליקציה למעקב אחר זמני הנסיעה ומיקום האוטובוסים בזמן אמת ובנוסף, הדרכה מוקלטת בשפות אנגלית, צרפתית, הולנדית, ספרדית, גרמנית ואיטלקית.

את הכרטיסים ניתן לרכוש באתר הרשמי של החברה, או לחלופין ניתן לרכוש כרטיס המאפשר דילוג על תור ההמתנה בעת הצורך, ואפשרות ביטול בחינם.

לרכישת כרטיס נסיעה קלאסי עם אפשרות ביטול בחינם- לחצו כאן.

כרטיסי נסיעה ליומיים:

כרטיסים אלו משדרגים את כרטיס הנסיעה הקלאסי ומיועדים למבקרים המעוניינים בזמן ממושך יותר לחקור את העיר. השדרוג הוא עבור 48 שעות בהם תוכלו להמשיך לסייר בעיר כרצונכם ולהשתמש בקווי האוטובוס בכל נסיעה שתצטרכו. הכרטיסים כוללים אינטרנט אלחוטי באוטובוס, אפליקציה למעקב אחר זמני הנסיעה ומיקום האוטובוסים בזמן אמת ובנוסף, הדרכה מוקלטת בשפות אנגלית, צרפתית, הולנדית, ספרדית, גרמנית ואיטלקית.

את הכרטיסים ניתן לרכוש באתר הרשמי של החברה, או לחלופין ניתן לרכוש כרטיס המאפשר דילוג על תור ההמתנה בעת הצורך, ואפשרות ביטול בחינם.

לרכישת כרטיסי נסיעה משודרגים עם אפשרות ביטול בחינם, לחצו כאן.

כרטיס נסיעה משולב עם מספר אטרקציות:

כרטיס זה משלב עם הנסיעה באוטובוס גם כניסה נוספת למספר אטרקציות ברחבי העיר. לרוכשי הכרטיס ניתנת כניסה חופשית למוזיאונים בבריסל (מרכז הקומיקס, מוזיאון מגריט ועוד), הנחה בכניסה לאטרקציות ואתרי תיירות נוספים בעיר והנחות במספר מסעדות וברים ברחבי העיר. הרשימה המלאה מצורפת בקישור כאן. הכרטיס מקנה אפשרות דילוג על התור גם בעלייה לאוטובוסים וגם הכניסה למוזיאונים, יחד עם אפשרות ביטול בחינם במידת הצורך. לחלופין ניתן לרכוש כרטיס זה עם הנחה בסך 5% לגולשי האתר (קוד קופון HAKO5). שפות ההדרכה הזמינות עבור כרטיס זה הן אנגלית, צרפתית והולנדית

לרכישת כרטיס נסיעה ל24 שעות יחד עם כניסה לאטרקציות עם אפשרות ביטל בחינם, לחצו כאן

לרכישת כרטיס נסיעה ל24 שעות יחד עם כניסה לאטרקציות עם 5% הנחה לגולשי האתר (קוד קופון HAKO5), לחצו כאן.

לרכישת כרטיס נסיעה ל48שעות יחד עם כניסה לאטרקציות עם אפשרות ביטל בחינם, לחצו כאן.

לרכישת כרטיס נסיעה ל48 שעות יחד עם כניסה לאטרקציות עם 5% הנחה לגולשי האתר (קוד קופון HAKO5), לחצו כאן.

לרכישת כרטיס נסיעה ל72 שעות יחד עם כניסה לאטרקציות עם אפשרות ביטל בחינם, לחצו כאן.

לרכישת כרטיס נסיעה ל72 שעות יחד עם כניסה לאטרקציות עם 5% הנחה לגולשי האתר (קוד קופון HAKO5), לחצו כאן.

הזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של בריסל - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים באוטובוס התיירים של בריסל

  • הביקור והנסיעה ברכבת התיירים של העיר מומלץ במיוחד למבקרים שהגיעו לעיר לשהייה מוגבלת, גם למשפחות עם ילדים, אוהבי ההיסטוריה והאדריכלות.
  • חודשי החורף בבריסל קרים ושעות האור מועטות, אם אתם לא אוהבים במיוחד אווירה חורפית, מומלץ לתאם את זמן הביקור לאביב ולקיץ. בנוסף בצהרי סופי שבוע האוטובוס עמוס יותר ולכן כדאי לתכנן נסיעה לבקרים ולצהריים המאוחרות
  • משך הזמן המומלץ להשקיע בנסיעה באוטובוס תלוי בהעדפות האישיות שלכם, בזמן הביקור הכללי בעיר ובתוכניות הנוספות שלכם, זמן הנסיעה נע בין 4 שעות לשני המסלולים ללא עצירות עד 3 ימים
  • בסמוך לתחנות בהן עובר האוטובוס ניתן לשלב את הכניסה לאטומיום, מוזיאון מגריט או מוזיאון השוקולד
  • הנסיעה באוטובוס מותאמת בהחלט גם למשפחות עם ילדים, הילדים ייהנו מהנסיעה בקומה הפתוחה של האוטובוס ויכולים להקשיב להדרכה המוקלטת המיועדת במיוחד להם
  • ברחבי העיר קיימים מגוון אפשרויות לינה בטווח מחירים משתנה ובהתאם למיקום בעיר. בסמוך לכיכר העיר המרכזית ולנקודת ההתחלה של מסלולי האוטובוס נמצאים מספר מלונות מומלצים. ביניהם, מלון Hubert Grand הממוקם במרחק של כ-2 דקות הליכה מהכיכר המרכזית ומספק לאורחיו מרכז כושר, מסעדה ובר, חניה חינם לאורחי המלון ואינטרנט חופשי.  בנוסף, מלון NH Collection Brussels, הממוקם בכיכר גרנד סבלון במרחק של מספר דקות הליכה למוזיאון מגריט או תחנת הרכבת המרכזית. אורחי המלון ייהנו ממרכז הכושר, בר ומסעדה לאורחים, שירות חדרים, כניסה חופשית לחיות מחמד ואינטרנט חופשי.

    מבקרים שמעוניינים בחווית אירוח מעט שונה, קיימות דירות מקסימות במרכז העיר גם כן, מבין המומלצות קיימת דירת Cozy Apartment, עם מרפסת, מכונת כביסה, מטבח פרטי ואינטרנט חופשי. דירה נוספת מומלצת היא דירת Spacious modern appartments בכיכר המרכזית בסמוך לאתרים ותחבורה ציבורית, בדירה יש מעלית, מטבח פרטי ואינטרנט חופשי.

  • משפחות ומבקרים המתכננים כניסה למוזיאונים ואתרים נוספים בעיר ומעוניינים לחסוך בעלויות הכניסה לכל אתר בנפרד, מומלץ לשקול את רכישת כרטיס הנסיעה ל3 ימים המשלב כניסה חינמית למוזיאונים והנחות לאתרים נוספים בעיר
  • כבישי העיר עלולים להיות עמוסים והחנייה בעיר לרוב בתשלום, על כן ומלץ להתנייד בעיר ללא רכב פרטי
  • חשוב לשים לב שסלולי הנסיעה של האוטובוסים שונים לגמרי ומתרחשים באזורים שונים בעיר, הם מצטלבים אך ורק בנקודת הפתיחה של המסלול ואין אפשרות לעבור ביניהם במהלך הנסיעה.

שאלות נפוצות על אוטובוס התיירים של בריסל

ניתן לנסוע בשני המסלולים ברציפות ללא עצירות במשך 4 שעות בלבד, למעוניינים בהעמקת הסיור ניתן לרכוש כרטיס נסיעה ליותר מיום אחד ולהתרשם בנחת

הנסיעה באוטובוס מומלצת למבקרי העיר שזמנם בה מוגבל ומעוניינים בסקירה מהירה ומודרכת על העיר ואתריה השונים, אוהבי האדריכלות וההסטוריה ייהנו בוודאי

לא, ניתן להציג לנהג כרטיס נייר או דיגיטלי לבחירתכם.

סרטון על אוטובוס התיירים של בריסל

מידע שימושי על אוטובוס התיירים של בריסל

  • שעות פתיחה: שעות פעילות האוטובוסים משתנה על פי חודשי השנה. בין החודשים ינואר-מרץ שעות פעילו האוטובוסים היא 10:00-16:00 ובשאר חודשי השנה שעות הפעילות הן 9:00-18:00. תדירות הקו הכחול היא אחת ל45 דקות, ותדירות הקו האדום היא אחת לשעה.
  • מחיר כניסה: מחיר כרטיס לאוטובוס נע בין 110 שקלים- 330 שקלים, בהתאם לסוג הכרטיס ומשך הפעלתו.
  • תחנות האוטובוס מפוזרות ברחבי העיר וניתן להצטרף לנסיעה בכל תחנה
  • https://www.hop-on-hop-off-bus.com/brussels/brussels-discovery-hop-on-hop-off-bus-tour_38712