1. עמוד הבית
  2. »
  3. ארצות הברית 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. שיקגו, 2024 – כל מה שצריך לדעת לפני שמבקרים בעיר | Chicago
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות בשיקגו
  8. »
  9. מוזיאון האשליות, שיקגו – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Museum of Illusions Chicago

מוזיאון האשליות, שיקגו – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Museum of Illusions Chicago

עדכון אביב 2024

בעונה זו בשיקגו עומס התיירים עולה וגובר, ויגיע לשיא בחודשי הקיץ. למרות שאין את אותן בעיות של זמינות כרטיסים, תורים ועומס במוזיאון האשליות בסופי השבוע בעיקר וככל שנתקרב לקיץ כן ייתכנו תורים קצרים בכניסה. בניגוד לאטרקציות החובה בעיר אליהן מגיעים מרבית התיירים אין צורך לרכוש כרטיסים זמן רב מראש, אך במידה ואתם יודעים מתי תרצו להגיע זה יכול להפוך את הכניסה ליעילה יותר, במיוחד אם מגיעים בסוף שבוע. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון האשליות: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מוזיאון האשליות בכמה מילים

מוזיאון האשליות (Museum of Illusions Chicago) נמצא בעיר שיקגו שבאילינוי, ארה”ב. המוזיאון נמצא בדאון-טאון שיקגו (Downtown Chicago) בסמיכות למילניום פארק (Milennium Park) ולמכון האמנות של שיקגו (The Art Institute of Chicago) ומגדל ויליס (Willis Tower). המוזיאון נבנה במטרה לספק למבקרים רגעים חוויתיים, מהנים וכאלה שיגרמו להם לחשוב- כיצד מה שהם רואים אפשרי. במוזיאון ישנם יותר מ-80 מוצגים ויזואליים, בהם המבקרים נחשפים לאשליות שונות, שנוצרות מפרשנות המוח למציאות שהחושים קולטים. בכל אחד מהמוצגים, ניתן ללמוד, הן מהסברי צוות המקום והן מהכתוב במצגים השונים, על המנגונים המוחיים המסייעים לנו לתפוס את שמוצג בדרך בה אנו תופסים. כמו כן, ישנו חדר משחקים המתאים לכל המשפחה, בו ישנם משחקים כגון פאזלים וחידות, שיתאגרו את החשיבה והזיכרון. חלק ממשחקי החשיבה שבחדר המשחקים שבמוזיאון ניתן לרכוש בחנות המוזיאון.

בסמוך למוזיאון האשליות ישנו את פארק המילניום הייפייפה של שיקגו בסמוך למוזיאון האשליות ישנו את פארק המילניום הייפייפה של שיקגו

מה עושים במוזיאון האשליות

במוזיאון קיימים מעל 80 מצגים, אשר מאחורי כל אחד מהם עומד מנגנון מוחי מסוים המסייע לאשליה להיווצר. חלק מהמצגים הינם תמונות וחלקם חדרים בהם תוכלו להצטלם ולהיות חלק מהאשליה. לדוגמא, ב-Ames room, המבקרים יוכלו כביכול להיות קטנים יותר או גדולים יותר על ידי הליכה מקצה אחד של החדר לקצה שני. ב- tilted room תוכלו להטיל ספק בחוקי הגרביטציה וללכת כביכול בזווית שאינם רגילים לה. בחדר ההפוך (rotated room) תוכלו להצטלם כך שתראו במנחים שאינכם רגילים להיות בהם, לדוגמא ללכת על הקיר. חדר נוסף בו ניתן לבקר הינו ה-infinity room, בו בזכות מראות המפוזרות בחדר, נוצרת חוויה של מרחבים אינסופיים, ובחדר המערבולת תוכלו לחוש כאילו הכל סביבכם זז ומסתובב, למרות שבפועל הקרקע תחתכם יציבה ואינה בתנועה.
כאמור, מלבד חדרים, ישנם מוצגים רבים במוזיאון, ובניהם הולוגרמות ואשליות המערבות את חושינו השונים. בין היתר תצפו בשולחן השיבוט, בו תוכלו לראות את עצמכם וכל פעולה שאתם עושים 5 פעמים (!) בו- זמנית. דרך הקליידוסקופ המכיל צורות גיאומטריות מגוונות, תוכלו ליצור דפוסים צבעוניים ומשגעים. תערוכה נוספת במוזיאון הינה מערת האינסוף (infinity tunnel), בה תוכלו להביט למעמקי הלא- נודע. באשליית הכיסא, תוכלו לחוות אשלייה ראייתית נוספת, ובה הגודל הנתפס שלכם מזה של חברכם יהיה שונה מאוד, ואילו בטריק המקל תוכלו לחוות כיצד הפרשנות של המוח יכולה לעיתים להיות שגויה.

כרטיסים והגעה למוזיאון האשליות

כרטיס כניסה בודדת למוזיאון האשליות (עבור ילדים עד גיל 4 הכניסה ללא תשלום), עם אפשרות ביטול והחזר מלא של עד 24 שעות מראש – ניתן לרכוש בקישור כאן.

בהגעה למוזיאון האשליות מומלץ להשתמש בתחבורה ציבורית או באופניים. ניתן להגיע למוזיאון בקו המטרו הכחול/ חום/ כתום/ ורוד/ ירוק או סגול ולרדת בתחנת וושינגטון.המוזיאון ממוקם באיזור מרכזי ביותר ולכן לא מומלץ להגיע אליו עם רכב פרטי, לאלו שכן מעוניינים לגיע בדרך זו מומלץ לקחת בחשבון שהחנייה בתשלום.

הזמנת כרטיסים למוזיאון האשליות - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור במוזיאון האשליות מומלץ הן עבור מבוגרים והן עבור ילדים המעוניינים לחוות מוזיאון באופן חווייתי ואקטיבי. כמו כן, הביקור מומלץ למתעניינים במוח האנושי ובתפיסה.
  • שעות העומס של המוזיאון הן לרוב 15.00-18.00, מומלץ להמנע משעות אלו כדי למנוע המתנה בתור וצפיפות סביב המוצגים השונים.
  • מומלץ להשקיע במוזיאון כ45-60 דק.
  • בסמוך למוזיאון האשליות נמצאים מגדל וילס, מכון האמנויות של שיקגו ופארק המילניום, שם תוכלו לטייל ולהנות ממרחבי הטבע הפתוחים.
  • משפחות המגיעות למוזיאון האשליות יוכלו להרוויח חוויה מהנה לכולם וכן מלמדת, הודות לויזואליות של המקום כמעט ואין קושי שפתי והילדים יוכלו ללמוד דרך התנסות על אשליות ותפיסה
  • ניתן להגיע למקום עם רכב, אך הדבר לא מומלץ מכיוון שהמוזיאון ממוקם באיזור מרכזי ופקוק. ישנה חניה סמוכה למוזיאון (בתשלום).
  • כאשר קונים כרטיס מופיע בו חלון זמני הגעה של 30 דקות (לפי השעה אותה קבעתם), בהן תוכלו להכנס למוזיאון, וזאת בכדי להפחית עומסים והתקהלות אנשים במוזיאון.
  • ניתן לרכוש כרטיסים בכניסה למוזיאון, אולם, מספר הכרטיסים הינו מוגבל ולכן מומלץ מאוד לרכוש כרטיסים מראש ולהבטיח את ביקורכם במועד הרצוי.

שאלות ותשובות

מומלץ להגיע למוזיאון האשליות בשעות הבוקר, לפני שמתחילות שעות העומס של המקום

מומלץ להשקיע כ45-60 דק בביקור במוזיאון

"שאלה: האם ניתן לרכוש כרטיסים במקום?
תשובה: כן, אך יש לשים לב כי מלאי הכרטיסים מוגבל ולכן כדי להבטיח כניסה יש לרכוש כרטיסים מראש.

שאלה: האם יש חניה במקום?
תשובה: כן, אבל היא בתשלום, והאיזור נחשב לעמוס יחסית."

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: מוזיאון האשליות פתוח בכל ימות השבוע, בין השעות 21:00-10:00. מומלץ לבדוק באתר הרשמי של המוזיאון טרם ההגעה, בשל שעות פתיחה שונות בתאריכים ספציפיים.
  • עלות: נכון לשנת 2022, מחיר הכניסה למוזיאון האשליות הינו 26 דולר.
  • כתובת: 25 E Washington St. Chicago, Illinois
  • למגיעים בתחבורה ציבורית, ניתן לקחת את קו המטרו הכחול/ חום/ כתום/ ורוד/ ירוק או סגול ולרדת בתחנת המטרו Washington/ Wabash וממנה ללכת למוזיאון כדקות בודדות.
  • קישור לאתר הרשמי של מוזיאון האשליות