כלא אלקטרז, סן פרנסיסקו – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Alcatraz

עדכון אביב 2024

עם האביב בסן פרנסיסקו כמות התיירים שמגיעים מכל רחבי העולם עולה, ותמשיך לעלות ככל שנתקרב אל הקיץ. בשל כך, הביקוש לסיורים כמו סיור בכלא אלקטרז עולה, ויש אפילו סיורים אשר מתמלאים לגמרי - בעיקר בסופי שבוע. המצב לא קיצוני כמו בקיץ, וכן ישנם סיורים בהם נשארים מקומות פנויים גם ברגע האחרון, אבל במידה ואתם מעוניינים לצאת לסיור במועד ספציפי אנו ממליצים להזמין מראש ולהבטיח את מקומתכם. להזמנת כרטיסים מראש לסיור בכלא אלקטרז: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

כלא אלקטרז בכמה מילים

באי קטן במפרץ של סן פרנסיסקו שוכן לו בית הכלא אלקטרז (Alcatraz Prison)– הכלא המפורסם ביותר בעולם המכונה גם “הסלע”. בעבר היה נחשב בית הכלא למקום שלא ניתן לברוח ממנו וקיבל אף את הפרס של “הכלא השמור ביותר בעולם“, בזכות השמירה הקפדנית שהייתה בו, ובזכות מיקומו המבודד של האי המוקף במי אוקיינוס קרים, הנמצא במרחק של 2 ק”מ של שייט מסן פרנסיסקו. האי המפורסם ששימש תחילה כבסיס צבאי, לימים הפך לבית כלא לעבריינים המוגדרים כמסוכנים ביותר והוא נסגר בשנת 1963 עקב עלויות אחזקה גבוהות. כיום, משמש האי כאתר תיירותי, היסטורי ומרתק, המושך אליו תיירים רבים המגיעים אליו בשייט בכל יום לסיורים בעקבות סיפורו של אלקטרז. ביקור בבית הכלא של אלקטרז הינו חוויה מומלצת ומעניינת עבור אלו המגיעים לסן פרנסיסקו. תוכלו להגיע לאי בשייט קצר של 20 דקות, שם תזכו לראות את בית הכלא השמור ביותר בהיסטוריה, מבנים צבאיים ומתקנים מרתקים רבים.

ניתן לגיע לכלא השמור בעולם בשייט מסן פרנסיסקוניתן לגיע לכלא השמור בעולם בשייט מסן פרנסיסקו

מה עושים בכלא אלקטרז?

אז נכון, כשאנו חושבים על ביקור בכלא בראשנו, הדבר לא נחשב בהכרח כאטרקציה תיירותית מרגשת, אך כמו שציינו קודם, מדובר כאן בכלא עם היסטוריה מרשימה ומרתקת אשר גם נמצא במיקום מיוחד מאוד. את הביקור לאי של הכלא אלקטרז תתחילו בהגעה למעבורת שיוצאת מרציף 33 הצמוד לרציף הדייגים של סן פרנסיסקו. האפשרות להגיע אל האי היא רק על ידי הפלגה במעבורת שאורכת כ-20 דקות, ממנה תוכלו להשקיף לעבר הנוף היפה של סן פרנסיסקו. לאחר שתגיעו לאי, תוכלו לראות ולסייר באופן עצמאי או עם מדריך באי, שם תוכלו להכיר את כלא אלקטרז את ההיסטוריה שלו, לשמוע סיפורים מעניינים (וגם קצת מצמררים) אודות הכלא המרתק. בהסתובבות ברחבי בית הכלא אלקטרז תוכלו להיכנס אל התאים ששהו בהם בעבר האסירים, להסתובב בחצר הכלא, בתאי הצינוק, מגדלי השמירה, ובנוסף, תוכלו לראות מבנים צבאיים עתיקים מימיו של האי כשהיה בסיס צבאי.

ניתן לסייר בתוך הכלא עם מדריך או באופן עצמאיניתן לסייר בתוך הכלא עם מדריך או באופן עצמאי

כרטיסים והגעה לכלא אלקטרז

ההגעה אל כלא אלקטרז היא רק על ידי מעבורת היוצאת מרציף 33, רציף הדייגים (Fisherman’s Whar) בכל חצי שעה, החל משעה 8:45 ועד השעה 19:40. בדרך הנוחה ביותר להגעה לרציף 33 היא בתחבורה ציבורית ברכבת החשמלית עם קו F, או בכל קו אוטובוס המגיע לתחנה The Embarcadero & Bay St הקרובה לנקודת היציאה למעבורת לאלקטרז. ההגעה ברכב הינה אפשרית, איך יש לדעת כי קשה למצוא חניה בחינם באזור, וניתן להחנות בתשלום (גבוהה) את הרכב באחד מהחניונים שבסביבה.

ישנם מספר כרטיסים אותם מומלץ לרכוש מראש, על מנת להימנע מתורים בקופות הכרטיסים. רבים הם המבקרים באזור סן פרנסיסקו המתלבטים האם לבקר באי אלקטרז, ואילו הבוחרים להגיע מנסים להבין איזה כרטיס יתאים להם, לשם כך אנחנו כאן כדי לעשות סדר.

כרטיס לסיור ביום

כרטיס הסיור ביום מקנה כרטיס עלייה לשייט לאי אלקטרז ובחזרה. הכרטיס כולל סיור קולי עם אוזניות, איתן תוכלו להסתובב באופן עצמאי ברחבי האי. המחיר לכרטיס עבור אדם מבוגר היא בעלות של 50.15$, עבור ילד 33.8$, ועבור מבוגרים מעל גיל 62 בעלות של 47.80$. את הכרטיסים הללו ניתן לרכוש באופן עצמאי באתר הרישמי של האי אלקטרז. יציאה לסיורי היום היא בין 8:40 ל- 13:35.

כרטיס לסיור בלילה

כרטיס הסיור בלילה מציע חוויה מעט שונה, הכולל הדרכה במהלך השייט וסיור קולי באי עצמו. כרטיס זה מקנה גם הוא כרטיס עלייה לשייט לאי אלקטרז ובחזרה. כרטיס זה מתאים לאלו הרוצים לקבל סיור מאוחר יותר, המציע חוויה מיוחדת. יש לדעת כי בחשיכה הנוף מהשייט לעבר סן פרנסיסקו נראה פחות. מחיר הכרטיס לסיור לילי עבור מבוגר הינו 60.70$, עבור ילד מתחת לגיל 12 המחיר הינו 39$, ועבור מבוגר מעל גיל 62 המחיר הינו 57$. את הכרטיסים האלו תוכלו למצוא באתר הרשמי של האי אלקטרז, שם תוכלו גם להתעדכן בשעות הסיורים המשתנות.

כרטיסים משולבים

כרטיס משולב לאוטובוס התיירים ולכלא אלקטרז

כרטיס זה ייתן לכם כרטיס כניסה לביקור לילי בכלא אלקטרז וגישה של יומיים לאוטובוס התיירים של סן פרנסיסקו, הכולל עצירה ב20 אתרים. כרטיס זה מתאים עבור אלו המעוניינים להגיע בדרך נוחה ופשוטה לכמות גדולה של אתרים בהם האוטובוס עוצר, ובנוסף יודעים מראש שהם מעניינים להגיע לביקור באלקטרז. תוכלו לרכוש כרטיס זה כאן עם 5% הנחה לגולשי הכל על (בקוד- HAKO5), או כאן עם ביטול חינם.

כרטיס משולב- כלא אלקטרז וסיור אופניים בגשר הזהב (Golden Gate Bridge)

כרטיס זה כולל כניסה אל האי אלקטרז עם טיול אופניים מודרך בגשר הזהב. הכרטיסים תקפים ליומיים כאשר אחד באחד הימים תוכלו לעשות סיור בכלא אלקטרז ביום השני תוכלו לעשות טיול האופניים בגשר הזהב. הכרטיס מאפשר גישה למעבורת ששטה אל הכלא בשעות הפעילות, סיור אודיו ברחבי האי של הכלא, יום טיול באופניים באזור גשר שער הזהב, קסדה, מפה ומנעול. יש חובה לפחות לשני אנשים עבור השתתפות ורכישה של כרטיסים אל. סיור זה מתאים עבור אלו שיש להם מעל ליומיים בסן פרנסיסקו, ומעניינים לנצל את היומיים שלהם בשני האתרים המפורסמים של סן פרנסיסקו. תוכלו לרכוש כרטיס זה כאן עם 5% הנחה לגולשי הכל על (בקוד- HAKO5), או כאן עם ביטול חינם.
סיורי יום מודרכים המשולבים עם אתרים נוספים.

ישנם מספר סוגי כרטיסים המציעים סיורי יום מודרכים המשלבים בתוכם ביקור בכלא אלקטרז ומשלבים בתוכם גם ביקור ביעדים נוספים כמו ביקור ביערות מיור (Muir Woods), בעיירה המקסימה סוסליטו (Sausalito) ובשכונות מרכזיות בסן פרנסיסקו כמו צ’יינה טאון (Chinatown) ונוב היל (Nob Hill). ניתן להזמין כרטיס לקבוצה קטנה בנסיעה באוטו-מיניבוס העובר בין האתרים, או סיורים רגליים. לצפייה בשלל הסיורים המשולבים המוצעים ניתן ללחוץ על הקישור כאן עם 5% הנחה לגולשי הכל על (בקוד- HAKO5) או על הקישור כאן עם ביטול חינם.

הזמנת כרטיסים לכלא אלקטרז - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • אנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש על מנת להימנע מתורים בקופות הכרטיסים, במיוחד בתקופת הקיץ בכניסה תוכלו לקבל אוזניות שיתנו לכם סיור קולי אודות המקום, סיור עם אוזניות הינו מומלץ מאוד ונותן מידע רלוונטי ומעניין.
  • על מנת להימנע מתורים ועומס באי (במיוחד בימי הקיץ התיירותיים) אנו ממליצים להגיע עם המעבורות הראשונה בשעות הבוקר ולהתחיל את הביקור עד לשעה 11:00 בבוקר.
  • מומלץ להשקיע בביקור כולל ההפלגות לפחות שלוש שעות.
  • כדאי לחבר את כלא אלקטראז עם סיור ברציף הדייגים הכולל מרכז קניות במזח 39, את כיכר ז’ירארדלי שבה ניתן למצוא מסעדות וחנויות נוספות ולקחת את הילדים לMusée Mécanique המהווה מוזיאון עם אוסף מופלא של 300 מכונות שעשועים המופעלות במטבעות עם משחקי ארקייד ישנים ומהנים מאוד.
  • ברחבי סן פרנסיסקו אין מספר מקומות חניה רבים באזורים המתויירים, לכן אנו ממליצים להגיע ברכבת החשמלית או בתחבורה ציבורית המגיעה לתחנה The Embarcadero & Bay St הנמצאת למעבורות והיא האופציה הנוחה והזולה להגעה לרציף 33.
    בנוסף, ניתן להגיע גם עם אפליקציית “אובר” הפועלת בעיר.
  • מומלץ להגיע עם אוכל ושתייה אל הסיור ונעליים נוחות.
  • אנו ממליצים להמנע מהגעה עם רכב, משום שיש מעט מקומות חניה באזור, ועלות החניונים הינה גבוהה.
  • למי שמגיע עם בני נוער מומלץ לפני הטיול, או בזמן הטיסה, לראות את הסרט “הפריצה לאלקטרז” (The Rock).

שאלות ותשובות

מומלץ לבצע את רכישת הכרטיסים בתקופות הקיץ המתויירות לפחות שבועיים מראש.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: האי אלקטרז פתוח בכל יום בין 9:00 ועד 21:30, מלבד ימי חג ספציפיים עליהם תוכלו להתעדכן באתר הרשמי של אלקטרז. מעבורות יוצאות בכל חצי שעה מרציף 33 החל מהשעה 8:45.
  • נכון לשנת 2022 מחיר הכניסה לסיור היום הוא 50.15$ ועבור ילדים 33.80 דולר ומבוגרים מעל גיל 62 ישלמו 47.80$.
    סיור הלילה עבור מבוגר יהיה 60.7$, עבור ילד מתחת לגיל 12 39$ ועבור מבוגרים מעל גיל 62 57$.
  • כתובת: Pier 33, San Francisco, CA 94111, United States
  • אלו המעוניינים בסיורי הלילה, יש לדעת כי סיורים אלו יוצאים רק בימים שלישי עד שבת.
  • אתר רשמי: https://www.alcatrazislandtickets.com/Alcatraz-Tickets/
  • במידה ואינכם מעוניינים בסיור עם אוזניות תוכלו לקבל החזר של 10 דולר במעמד קבלת האוזניות.