1. עמוד הבית
  2. »
  3. ארצות הברית 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. סן פרנסיסקו, 2024 – כל מה שצריך לדעת לפני שמבקרים בעיר | San Francisco
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות בסן פרנסיסקו
  8. »
  9. טיול מסן פרנסיסקו לפארק יוסימיטי – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Day Trip to Yosemite National Park

טיול מסן פרנסיסקו לפארק יוסימיטי – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Day Trip to Yosemite National Park

עדכון אביב 2024

עם האביב בסן פרנסיסקו נוכחות התיירים הולכת וגדלה, ותגיע לשיא בחודשי הקיץ. בהתאם, כמות ההזמנות של סיורים כמו טיול מסן פרנסיסקו לפארק יוסימיטי עולה, ובחלק מימי הסיור יתכן ולא יישארו מקומות להצטרף לסיור. אומנם לא מדובר עדיין בהיעדר זמינות כמו שיש בקיץ או בסיורים מבוקשים יותר, אבל אם ברצונכם להבטיח את מקומכם בסיור מומלץ להזמין מקום מראש. להזמנת כרטיסים מראש לטיול מסן פרנסיסקו לפארק יוסימיטי: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

טיול מסן פרנסיסקו לפארק יוסימיטי בכמה מילים

הפארק הלאומי יוסמטי (Yosemite National Park) הוא פארק עצום מימדים הידוע בעיקר בזכות עצי הסקואיה הענקיים שגדלים בו, טבע עוצר נשימה בכמות אינסופית, הרי גרניט, מסלולי ההליכה מרהיבים, נופים ייחודים ומפלים. בנוסף, הדרך מהעיר סן פרנסיסקו אל הפארק מרתקת לא פחות מהפארק עצמו ומהווה חוויה בפני עצמה. זאת בזכות העושר החקלאי, היקבים הרבים, הטבע והכפרים שלצד הדרך. המרחק בין סן פרנקסיסקו ליוסמטי הוא כ-167 מייל (268 קילומטר), נסיעה של בערך 3 וחצי שעות ללא עצירה. ישנן כמה דרכים להגיע, והרבה אופציות למקומות לעצור בדרך אשר תלויות בתכנון המסלול בהתאם לזמן והתקציב של הטיול האופציות. המוכרות הן בעזרת השכרת רכב, קראוון, טיול מאורגן, ואפילו תחבורה ציבורית למי שמטייל בתקציב נמוך יותר. יש המון מידע על דרכים שונות לתכנון טיול מסן פרנסיסקו ליוסמיטי פארק ובעמוד זה נעמוד על ההבדלים בין הדרכים השונות, היתרונות של כל דרך ועבור מי היא מתאימה.

מה רואים וכיצד מתכננים טיול מסן פרנסיסקו לפארק יוסמטי

הנסיעה מסן פרנססקו לפארק יוסמטי היא מבין המסלולים הציוריים של קליפורניה. בדרך ניתן לבקר באתרי מורשת ותרבות אמריקאיים מקומיים (נייטיב אמריקן), כפרים ציוריים, יקבי יין, מסלולי טיולים, אתרים מתקופת בהלת הזהב (Gold Rush), ותיירות קולינרית מקומית ענפה. מסלולי הנסיעה עוברים דרך כפרים חקלאיים המהווים חלק מאספקת המזון החקלאי שמספקים לכלל אוכלוסיית ארצות הברית. ניתן לעצור ולטעום מן המטעמים המקומיים והטריים בחוות החקלאיות. את הנסיעה מסן פרנסיסקו ניתן לעשות ביום אחד וגם אפשר לפרוש את המסע על פני מספר ימים ולתכנן נסיעה עם עצירות, תלוי בזמן וברצון שלכם. בנוסף קיימות גם אופציות שונות לטיולי יום מאורגנים עם מדריך היוצאים מסן פרנסיסקו, עוצר בנקודות חשובות בדרך ליוסמטי, וחוזר אל העיר.

הדרך הציורית והיפיפייה המובילה לפארק הלאומי יוסמיטיהדרך הציורית והיפיפייה המובילה לפארק הלאומי יוסמיטי

טיולים מאורגנים מסן פרנסיסקו ליוסמטי

ישנן אופציות רבות לתכנון טיול מסן פרנסיסקו לפארק יוסמיטי. כמובן שאפשר להגיע עצמאית ברכב או ואן (קראו עוד על השכרת רכב בסן פרנסיסקו) ובעזרת תחבורה ציבורית. בנוסף ישנה אופציה של טיולים מאורגנים שכוללים נקודות עצירה מעניינות.

טיולי מעגלי

האופציה הזאת מתאימה למטיילים אשר יש להם יום אחד בלבד להקדיש לפארק יוסמטי ורוצים דרך מהירה לצאת ולחזור לעיר סן פרנסיסקו. טיול מהסוג הזה עורך כ15 שעות. הסיור מתחיל באיסוף מנקודת מפגש בסן פרנסיסקו בשעה 7:00 בבוקר עם מדריך (דובר אנגלית בלבד). המחיר כולל גם כרטיס כניסה לפארק עצמו, הסעה הלוך וחזור באותו היום לסן פרנסיסקו, והדרכה על מקומות עצירה בדרך. הנסיעה תיהיה באוטובוס נוח שיעבור בנופים המרהיבים של עמק יוסמטי, הרי סיירה נוודה, ויעבור גם בתצורות קרקע מיוחדות שתוכלו למצוא בזכות מדריך הטיולים שלכם. טיול זה כולל זמן של 3 שעות טיול עצמאי בפארק יוסמטי ,ותוכלו לבחור אם לבקר באל קפיטן (El Capitan) מפלי יוסמטי (Yosemite Falls) או מפלי ברידלוייל (Bridalviel Falls). בסוף היום ההסעה תחזיר אתכם לנקודת האיסוף. עלות הכרטיס היא 179 דולר לאדם.

  • לרכישת כרטיסים לטיול מעגלי בתוספת 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון: HAKO5) לחצו כאן

טיול לכוון אחד

טיול בסגנון הזה מתאים למטיילים המתכננים להמשיך את המסע שלהם ולא לחזור לסן פרנססיקו באותו היום. פארק יוסמטי מלא באופציות של לינה ברמות וצורות שונות (קמפינג, ואן, בקתה, מלון) . לאלו שבוחרים להמשיך את הטיול ולא לחזור לסן פרנסיסקו, אנו ממליצים על האופציה הזאת: איסוף מהעיר סן פרנסיסקו ונסיעה באוטובוס עם קבוצה קטנה (בין 15-40 איש) לכיוון פארק יוסמטי, בליווי מדריך (בשפה האנגלית בלבד, אך כולל הדרכות מוקלטות בשפות רבות). ההסעה כוללת עצירות והדרכה בדרך. נקודות העצירה הם האף דום (Half Dome) אל קפיטן (El Capitan) ומפלי יוסמטי (Yosemite Falls) והסיור כולל גם כרטיס כניסה לפארק יוסמטי עצמו. כאמור תוכנית זו לא כוללת הסעה חזרה, כך שתוכלו לתכנן את הטיול סביב הקצב שלכם ולבלות ימים נוספים באתר. ישנה אופציה לקבוע עם אותה חברה נסיעה חזרה לסן פרנסיסקו, לפי הקצב שלכם, או כמובן לתכנן את הטיול שלכם הלאה. עלות הכרטיס 129 דולר.

  • לכרטיסים לטיול בכיוון אחד עם אופציה לביטול בחינם לחצו כאן

טיול מעגלי של יומיים

בקבוצה בטיול זה תהיו מלווים על ידי מדריך במשך יומיים בקבוצה קטנה. הטיול כולל איסוף והחזרה לסן פרנסיסקו, כניסה לפארק יוסמטי, ולינה במלון סידר לודג` (Cedar Lodge) הנמצא באמצע הדרך בין העיר לפארק יוסמיטי. לאורך היומיים המדריך יעצור ויעמיק על הנקודות עניין בדרך. ביום הראשון תגיעו ישר לעמק נהר מרסד (Merced River Valley) שם נמצא המלון, ותתחילו בטיול בטבע שבעמק. המדריך יספר על ההיסטוריה של עמק יוסמטי ויקח אותכם למפלי יוסמטי (Yosemite Falls ), אינספריישן פוינט (Inspiration Point) שהוא מסלול עליה לתצפית ממנה ניתן לראות את כל עמק יוסמטי, הף דום (Half Dome) נקודת תצפית נוספת הידועה בזכות צורתה יוצאת הדופן של האבן הגדולה הנראת כמו כיפה חצויה, מפלי ברידליוויל (Bridalveil Falls) ואל קפיטן (El Capitan). בערב תוכלו להנות מחדר פרטי במלון, בריכה, ג`קוזי, מסעדה, בר, וחוף פרטי של המלון על נהר מרסד. ביום השני המדריך יקח אתכם לגליישר פוינט (Glacier Point), נקודת תצפית גבוהה בצידה הדרומי של הפארק, ולטיול דרך עצי הסקויה הענקיים (תלוי בעונה). בסוף היום מובטחת חזרה לסן פרנסיסקו עד 21:00 בערב. זהו טיול עמוס המלא בטבע וחוויות. מתאים לקבוצות בעלי יכולת פיזית בינונית- גבוהה. עלות טיול מסוג זה הוא 489 דולר לאדם

  • לרכישת כרטיסים לטיול מעגלי של יומיים עם אופציה לביטול בחינם לחצו כאן

למטיילים עם רכב פרטי

יש כמה המלצות לעצירות וטיפים לדרך:

  •  ראשית ניתן לעלות על הכביש המהיר120 (Highway 120) וכך להגיע ישר מסן פרנסיסקו ליוסמיטי, אך אנו ממליצים לעשות איכוף ולהגיע דרך ה140 (Highway 140), הנחשבת לדרך הציורית ביותר בקליפורניה. אנו ממליצים למלא דלק לפני ההגעה לאזור הפארק, שם מחירי הדלק עולים משמעותית.
  • מקום מעניין ויפה לעצור בו ולתדלק היא עיירת מריפוסה (Mariposa) שהיא עיירת מחצבה היסטורית, שעדיין קיים בה רחוב מרכזי כמו פעם. בדרך ישנם עוד כמה עיירות היסטוריות כמו מרסד. (Merced) ואפשר לעבור דרך אזור מדרה (Madera) הידוע בזכות היקבים המעולים שבו (והוא הרבה פחות עמוס בתיירים בהשוואה לעמק נאפה (Napa Valley) שם רוב תיירות היין מרוכזת). עצירה נוספת מומלצת, בעיקר לחובבי הרכבות או משפחות עם ילדים היא מסילת הברזל “אורן הסוכר” (Sugar Pine Railroad) שם תמצאו אטרקציה של נסיעה ברכבת היסטורית מתוחזקת האורכת סביבות שעה.
  • אם יש לכם הרבה זמן לטייל אנו ממליצים להעריך את הדרך בקצת, לעלות צפונה מהפארק הלאומי ולעבור דרך אחת התצפיות היפות בקליפורניה ששמה מעבר טיוגה (Tioga Pass). במסלול הנסיעה הזה יש כמה נקודות עצירה עם הרכב בהם אפשר לתצפת לכמה נקודות נוף עוצרות נשימה. העלויות תלויות כמובן בסוג הרכב המושכר, איפה תבחרו למלא דלק, ולאן תבחרו לסוע.

למעוניינים לנסוע בתחבורה ציבורית

חשוב להדגיש מראש שאין תחבורה ישירה מסן פרנסיסקו ליוסמיטי פארק, אך זה יכול להוות יתרון עבורכם. אם אתם מעוניינים לחסוך קצת כסף (וגם להיות יותר אקולוגים) אפשר להכנס לחוויית עומק של הדרכים, לעצור בעיירות המומלצות ולהגיע לפארק. הדרך לעשות זאת היא די פשוטה. רכבת האמטרק (Amtrak Train) נוסעת מסן פרנסיסקו אל העיירה מרסד (Merced) ההיסטורית והציורית, בעלות של כ30 דולר ,שם תוכלו לעצור, לאכול ולהסתובב בעיר כדי להכיר אותה מעט. משם ניתן להתחבר למערכת התחבורה הציבורית של הפארק הלאומי (YARTS -Yosemite Area Regional Transportation System) המובילה לנקודות רבות מסביב ובתוך הפארק הלאומי. קחו בחשבון שהנסיעה ברכבת למרסד היא 3 וחצי שעות , משם יש עוד יום שלם של טיולים ונסיעות מסביב, אנו ממליצים להתחיל את היום מוקדם. לעוד מידע על מערכת התחבורה הציבורית של אזור יוסמטי מוזמנים להכנס לאתר הרשמי שלהם.

הזמנת כרטיסים לטיול מסן פרנסיסקו לפארק יוסימיטי

המלצות "הכל על"

  • הסיורים והטיולים מומלצים לאוהבי הטבע וההיסטוריה. מומלץ להיות ברמת כושר בינינית- גבוה כדי ללכת את חלק מהמסלולים, אך יש גם אופציה לתצפיות רבות מהאטובוס או מהרכב. הטיולים מתאימים למשפחות עם ילדים, זוגות, ויחידים, יש להתאים את רמת הקושי של ההליכה והלינה ליכולות של הקבוצה שלכם.
  • מבחינת מזג האוויר, החודשים הנעימים והמומלצים ביותר לטיול הם מאי וספטמבר בהם מזג האוויר אידאלי לטיול באוויר הפתוח וכל המסלולים פתוחים (יש לקחת בחשבון עומס גבוה של תיירות בזמנים האלו). המסלולים מרהיבים לכל אורך השנה, ישנם גם מסלולים שאפשר לטייל בהם בחורף, אך יש סיכוי גבוה שחלקם יהיו חסומים בגלל השלג. מבחינת שעות כדאי לצאת מוקדם מסן פרנסיסקו, בין 6:00-7:00 בבוקר ולנצל את כל שעות האור בחוץ.
  • מומלץ להשקיע לפחות יום או יומיים בטיול באזור זה. ישנם הרבה מסלולים ומקומות יפים בטבע אליהם אפשר להגיע ולשהות במשך שעות ארוכות. הטיולים המודרכים עורכים בין 15 שעות (כולל הנסיעות הלוך חזור) ל48 שעות (כולל לינה ונסיעות)
  • לאוהבי היקבים המטיילים לא במסגרת של טיול מאורגן, אנו ממליצים לשלב את הביקור בפארק יוסמיטי עם ביקור באיזור היקבים המפורסמים של קליפורניה, עמק נאפה (Napa Valley) או עמק סונומה (Sonoma Valley) שם תוכלו להשתתף בטעימות יין מודרכות בנוף היקבים הקליפוריני המפורסם.
    בנוסף, בכיוון אחר, ניתן לשלב נסיעה למעבר טיוגה (Tioga Pass) תצפית מרהיבה ביופיה הנמצאת צפונית לפארק יוסמטי, בהמשך לכביש 120 (Highway 120). יש לקחת בחשבון שאזור זה סגור בחורף עקב שלג
    אופציה נוספת היא שילוב עצירה בעיירת מריפוסה (Mariposa), עיירה היסטורית הנמצאת במרחק 52 קילומטר מיוסמטי ובה יש מוזיאון היסטורי מקומי. אם אתם מעוניינים לחוות אווירה מקומית של כפר קטן באזור, זהו מקום מעניין לבקר בו.
  • ההגעה הנוחה ביותר לפאק יוסמיטי היא בעזרת רכב פרטי- כך תוכלו להגיע להרבה נקודות שהטיולים המאורגנים והתחבורה הציבורית לא מציעים. לאלו המטיילים עם רכב פרטי הדרך הכי מהירה היא לעלות על הכביש המהיר 120 (Highway 120) וככה להגיע ישר מסן פרנסיסקו ליוסמיטי, אך אנו ממליצים לעשות איכוף ולהגיע דרך כביש 140 (Highway 140) הנחשב לדרך הציורית ביותר בקליפורניה.
    למטיילים שאינם מטיילים ברכב- הכי נוח להצטרף לאחד מהסיורים המאורגנים שמצוינים בראש העמוד המציעים איסוף מהמלון או נקודות איסוף מרכזיות בעיר סן פרנסיסקו.
  • עבור משפחות עם ילדים אנו ממליצים לבוא מצוידים עם אוכל, מים, ושלכולם יהיו נעליים נוחות ובגדים נוחים למסלולי הטיול, שהם מאוד מהנים עם ילדים אך יכולים גם מאוד לעייף.
    ישנם מסלולי הליכה ברמות קושי שונות, ורוב המסלולים מאוד נגישים ומסודרים ומאוד חווייתיים לילדים. יש גם המון מקומות יפים שאפשר להגיע אליהם עם רכב או עם עגלת ילדים, כך שטיול מסוג זה מותאם לכל המשפחה.
    לאלו המטיילים עם רכב עצירה מהנה בדרך המתאימה מאוד לילדים היא מסילת הברזל “אורן הסוכר” (Sugar Pine Railroad) שם תמצאו אטרקציה של נסיעה ברכבת היסטורית האורכת סביבות שעה.
    מסלול אחד שאפשר לעשות עם הרכב והוא מאוד מהנה גם לילדים הוא “תצפית המנהרה” (Tunnel View). זהו מקום שנוח להגיע אליו עם רכב ומתאים לנסיעה עם ילדים קטנים.
    מסלול הליכה מומלץ למשפחה הוא לופ עמק יוסמיטי (Yosemite Valley Loop) שהוא מסלול הליכה מעגלי פשוט יחסית.
  • מבחינת מקומות לינה יש המון המון אופציות, הכל תלוי בתקציב וברמת ההרפתקנות שלכם. בגלל שמדובר בטיולי טבע מסביב לפארק הלאומי מאוד נפוץ שהמלונות מסביב הם בסגנון “בקתאות יער”, הרבה מהמטיילים אפילו ישנים בבקתאות קטנות, בקראוונים במקומות המיועדים לכך, ובאוהלים באזורים מוסדרים. להלן מספר המלצות:
    האופציה הראשונה היא דירת האירוח YoBee המציעה לינה וארוחת בוקר ביתית הנמצאת באזור בשם יוסמטי ווסט (Yosemite West) ממש בלב הפארק. החדר כולל מטבח, טלוויזיה ואזור ישיבה. בנוסף ניתן לשריין כארטיסי לפארק הלאומי יחד עם הזמנת הלינה במקום.מקום האירוח נמצא 28 קילומטרים ממפלי וורנל (Vernal Falls), מומלץ לכל מי שרוצה להיות קרוב לטבע אך מחפש אירוח ברמה גבוהה ונוחה. להזמנה לחצו כאן

    אופציה נוספת היא קארי ווילג` (Curry Village) שהוא כפר של בקתות ואוהלים (בקתות בד) שמתאים מאוד ליחידים ולמשפחות. המקום מציע איזון של לינה בשטח אך עם נוחות של מקום מבודד, וויפיי בכל רחבי השטח, מסלולי טיול מסביב, קבלה במשך 24 שעות ביממה ועוד. האתר נמצא מרחק קצר של 2.8 קילומטרים מעמק יוסמיטי.

  • לינה באזורי קמפינג מוסדרים בדרך מוזילה את הטיול באופן משמעותי.
  • מומלץ עד מאוד להגיע עם רכב לטיול זה, כך תוכלו להגיע להרבה תצפיות, ולגלות מקומות טבעיים מרשימים שאולי לא הייתם מצליחים להגיע אליהם באוטובוס או ברגל. לאורך כל הדרך יש כבישים מוסדרים, מקומות חניה רבים, ואפילו אזורי קמפינג מיועדים לטיול עם רכב.
  • מומלץ מאוד להצטייד בהרבה מים מראש, ללבוש בגדים נוחים להליכה, הכוללים נעלי הליכה נוחות או אפילו נעלי הרים, ולבוש בשכבות לעונות הסתיו והחורף. לאלו המגיעים עם רכב פרטי או ואן, מומלץ למלא דלק לפני הכניסה לאזור הפארק הלאומי, שם מחירי הדלק עולים.

שאלות ותשובות

החודשים המומלצים עבור טיול זה הם חודש מאי או חודש ספטמבר, אלו החודשים הנעימים ביותר ללא חשש משלג שיחסום את הכבישים או עומס חום. עם זאת יש לקחת בחשבון עומס של מטיילים בחודשים אלו.

אנו ממליצים להשקיע לפחות יום אם לא יומיים (ואפילו יותר) על מנת לחוות לעומק את היופי העוצמתי שיש לאזור הזה להציע

שאלה: האם טיול זה מתאים לילדים?

תשובה: כן, ילדים מאוד יהנו מההרפתקה. שימו לב שאתם מצטרפים לטיול או יוצאים למסלול שמותאם ברמת הקושי ליכולות של הילדים שלכם.

שאלה: האם יש מקומות לישון בטבע אך עדיין להיות בקרבת חשמל ומים?
תשובה: כן. לאורך כל הדרך מסן פרנסיסקו עד ליוסמיטי מוצעות אופציות רבות של אזורי קמפינג מסודרים, בהם ניתן לפתוח אוהל או להחנות את הואן. שם מציעים מים זורמים, חשמל, ומקומות מוסדרים למדורה.

שאלה: האם מדריך יכול לאסוף אותנו מסן פרנסיסקו?
תשובה: כן. יש הרבה אופציות לטיולים מאורגנים ולמדריכים שיוכלים לאסוף אתכם מנקודות מרכזיות בעיר, ואפילו כאלו שיאספו אתכם ישר מהמלון או דירה שלכם.

מידע שימושי

  • הקבוצות המאורגנות בדרך כלל נפגשות בנקודת האיסוף בין 6:00-7:00 בבוקר וחוזרות לסן פרנסיסקו עד 21:00 (או באותו היום או יום אחרי בטיול מעגלי של יומיים).
    אם אתם בוחרים לנסוע בתחבורה ציבורית מומלץ להתחיל את היום ב6:00 בבוקר, על מנת לנצל את שעות האור.
    מפני שמדובר בטיול שעיקרו מרוכז בטבע יש הרבה משקל לשעות הפעילות לפי העונה, בחורף שעות הפעילות הרבה יותר קצרות לעומת הקיץ.
  • הטיול מסן פרנסיסקו לפארק הלאומי יוסמטי מתפרש על מרחב של כ-300 קילומטרים, וניתן להסתובב, להדרים, להצפין, ולהתעמק באזור מסוים או לבחור לעבור הלאה. לכן קשה לדייק בדיוק כמה טיול כזה עומד לעלות .באופן כללי עלות טיול מהסוג הזה יכול לנוע בין 50 דולר (נסיעה בתחבורה ציבורית) עד ל500 דולר (טיול מאורגן כולל לינה) וכמובן המחיר משתנה לפי גילאי המשתתפים וכמות המשתתפים.
  • לטיול המעגלי והטיול החד כיווני היוצאים ב-7:00 בבוקר יש נקודת איסוף ב Hilton Union Square, 251 Mason Street (Mason Street Entrance), 94102, San Francisco
    טיול מעגלי נוסף אוסף בשעה 6:20 בבוקר מ- 2805 Leavenworth St (Fisherman’s Wharf Area) ובשעה 6:40 האוטובוס עובר ב 478 Post St. San Francisco 94102 (Union Square Area – Downtown San Francisco)
    תחנת הרכבת של Amtrak נמצאת בכתובת 555 Mission Street, San Francisco, CA 94105