אקספלורטוריום, סן פרנסיסקו – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Exploratorium

עדכון אביב 2024

האביב מבשר על תחילת עונת התיירות בסן פרנסיסקו וכמות הולכת ועולה של תיירים מגיעים מכל רחבי העולם. בהתאם לכך מספר המבקרים באטרקציות השונות, בניהן אקספלוטוריום, עולה. למי מכם שמתכנן כבר עכשיו, כמו רבים, את חופשה הקיץ אנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש עם אפשרות ביטול כדי לשמור על גמישות. גם במידה וערכתם תוכנית מסודרת לטיול ויודעים מתי תבקרו באטרקציה אנו ממליצים על הזמנה מראש וכך לחסוך את רכישת הכרטיס במקום עצמו (או מציאת כרטיס בהנחה כך שיהיה זול יותר מרכישה במקום עצמו). להזמנת כרטיסים מראש לאקספלוטוריום: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

אקספלורטוריום בכמה מילים

מוזיאון האקספלורטוריום (exploratorium) נמצא בסן פרנסיסקו שבקליפורניה, ארה”ב. המוזיאון ממוקם ברובע האמברקדרו (emabarcadero) המשתרע לאורך החוף המזרחי של סן פרנסיסקו. המוזיאון הינו בית לחקר מדע, אומנות ותפיסה אנושית, באופן חווייתי ואינטראקטיבי. מטרת המוזיאון הינה לאפשר למבקרים, ילדים ומבוגרים כאחד, להיות סקרנים לגבי העולם, לשאול שאלות, לחקור וללמוד. כמו כן, במוזיאון ישנן מעל 600 אטרקציות ב-6 מבנים שונים (חלקם מקורים וחלקם במתחם פתוח) אשר מאפשרות למבקרים ללמוד על העולם בדרך חווייתית וכייפית בעיקר על יד התנסות עצמית בכלי מחקר שונים. מוזיאון האקספלורטוריום נבנה ב-1969 בעקבות הבנתו של פרופסור פרנק אופנהיימר (Frank Oppenheimer) כי ישנו חוסר ידע של הציבור הרחב בתחומי המדע והטכנולוגיה.

רובע האמברקדרו בו שוכן מוזיאון אקספלורטוריוםרובע האמברקדרו בו שוכן מוזיאון אקספלורטוריום

מה עושים באקספלורטוריום

מוזיאון האקספלורטוריום מורכב מ-6 מבנים שונים, כאשר כל אחד מהם מתמקד בנושאים שונים במדע ובסביבה. המבנה הראשון מתמקד בתופעות אנושיות, כגון אשליות, תחושות, התנהגות חברתית ומחשבות. המבנה השני מאפשר התנסות מעשית בבנייה הדורשת יצירתיות ומחשבה. כמו כן, ישנו אזור במבנה זה לחקר חשמל ומגנטיות. במבנה השלישי תוכלו ללמוד על תפיסה ראייתית בעזרת אורות, מראות ובועות. המבנה הרביעי מתמקד בחקר אורגניזמים, מטענם הגנטי (DNA) וסביבתם. המתחם החמישי, בשונה משאר המתחמים, הינו חיצוני ונמצא תחת כיפת השמיים. במתחם זה תוכלו לחקור את תופעות הטבע כגון רוחות, גאות ושפל. המבנה השישי נמצא בקומה העליונה, משקיף לעבר מפרץ סן פרנסיסקו, ובו תוכלו ללמוד על ההיסטוריה, הגיאוגרפיה והאקולוגיה של אזור המפרץ. בנוסף למתחמים אלו, תוכלו למצוא במוזיאון בית קפה, מסעדה, תערוכות אומנות וגלריות.

כרטיסים והגעה לאקספלורטוריום

האקפלורטוריום נמצא באזור מאוד נגיש בעיר ולכן ההגעה לאקפלורטוריום יכולה להעשות ברכב פרטי, אופניים או תחבורה ציבורית. ישנן מספר אפשרויות של כרטיסים לרכישה מראש: כרטיס כניסה בודדת למוזיאון האקספלורטוריום, עם אפשרות ביטול והחזר מלא של עד 24 שעות מראש, ואפשרות לעקוף את התור – ניתן לרכוש בקישור הזה. הכרטיס מומלץ למי שמתכנן טיול גמיש, ללא התחייבות ללוח זמנים המתוכנן מראש. כמו כן, הכרטיס מומלץ למי שמעדיף לחסוך בזמן ולעקוף את התורים באטרקציות שבמוזיאון. כרטיס כניסה בודדת למוזיאון האקספלורטוריום בשעות הערב בלבד (22:00-18:00), עבור גילאי 18+. ניתן לרכוש בקישור הזה. הכרטיס מומלץ למי שרוצה לחוות את המוזיאון, אך לא להקדיש אליו יום שלם. כמו כן, מתאים למבוגרים בלבד. אופציןת נוספת הן כרטיסי כניסה משולבים למוזיאון האקספלורטוריום ולאתרים אחרים:

  • כרטיס כניסה משולב למוזיאון האקספלורטוריום ולאקווריום המפרץ אותו ניתן לרכוש ב-10% הנחה בקישור הזה, הכרטיס מתאים למי שרוצה להינות משני הפארקים- מוזיאון האקספלורטוריום ואקווריום המפרץ ובכך לחסוך כסף.
  • כרטיס כניסה משולב למוזיאון האקספלורטוריום ולמוזיאון סן פרנסיסקו לאמנות מודרנית אשר גם אותו ניתן לרכוש ב-10% הנחה בקישור הזה ומתאים למי שרוצה לבקר בשני המוזיאונים ובכך לחסוך כסף.
  • כרטיס כניסה משולב למוזיאון האקספלורטוריום ולשייט במפרץ סן פרנסיסקו, ניתן לרכוש ב-10% הנחה בקישור הזה. הכרטיס מתאים למי שרוצה לשלב בביקורו בסן פרנסיסקו ביקור במוזיאון ושייט בים הפתוח.

הזמנת כרטיסים לאקספלוטוריום - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור מומלץ עבור ילדים ומבוגרים שרוצים להרחיב את הידע שלהם על העולם והיצורים החיים בו. כלומר, הביקור במוזאון מתאים הן עבור משפחות והן עבור מבוגרים ללא ילדים.
  • המוזאון ברובו מקורה, אך ישנו מתחם אחד שנמצא תחת כיפת השמיים. לכן, מומלץ לבקר במוזיאון בימים בהם מזג האוויר מאפשר שהות במרחב פתוח. כמו כן, במהלך ימות השבוע המוזאון פחות עמוס מאשר סופשי השבוע וחגים.
  • זמן הביקור המומלץ במוזיאון הוא לפחות 4 שעות.
  • ניתן להגיע למקום עם רכב, ישנם מגרשי חנייה רבים בסביבת המקום.

שאלות ותשובות

אנו ממליצים לבקר במוזיאון בימי אמצע השבוע על מנת להימנע מעומס מבקרים בימי סוף השבוע. יתר על כן המוזיאון עמוס בחגים ובחופשות בתי הספר.

הביקור במוזיאון מומלץ לכל מי שאוהב לחקור ולגלות תופעות טבע ותופעות אנושיות, מבוגרים וילדים כאחד.

כן, המקום מונגש עבור עגלות וכיסאות גלגלים. כמו כן, ניתן להלוות עגלת תינוק בכניסה למקום (על בסיס זמינות העגלות).

מידע שימושי

  • שעות פתיחה:
    ימי ראשון- 17:00-12:00.
    ימי שני- סגור (למעט ימים נבחרים- ניתן לבדוק באתר הרשמי של המוזיאון).
    ימי שלישי- שבת- 17:00-10:00.
    ערבי מבוגרים (גילאי 18 ומעלה)- אחת לשבוע ביום שלישי בין השעות 22:00-18:00.
  • נכון לשנת 2022, מחיר הכניסה הינו 40 דולר לאדם (גילאי 4 ומטה ללא עלות). עבור כרטיסי כניסה משולבים עם אטרקציות נוספות בעיר, עלות הכרטיס פוחתת. כמו כן, עלות הכרטיס עבור סטודנטים, מורים, מבוגרים (גילאי 65 ומעלה) ואנשים בעלי מוגבלות הינה פחותה.
  • כתובת: Pier 15 (Embarcadero at Green Street), San Francisco, CA 94111
  • ניתן להגיע לאקספלורטוריום בעזרת אופניים, תחבורה ציבורית או רכב פרטי. להגעה בתחבורה ציבורית, יש לרדת בתחנת Embarcadero BART הממוקמת כ-10 דקות הליכה מהאקספלורטוריום. למבקרים המגיעים ברכב- ישנם חניונים רבים בסביבת המוזיאון (בתשלום).
  • אתר רשמי: https://www.exploratorium.edu/