הרובע הצרפתי, ניו אורלינס – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | French Quarter

הרובע הצרפתי בכמה מילים

הרובע הצרפתי (French Quarter) אשר ממוקם בליבה של העיר ניו אורלינס (New Orleans) שבמדינת לואיזיאנה (louisiana) בארה”ב הוא אזור חי ותוסס עם היסטוריה עשירה. למעשה זוהי השכונה העתיקה בעיר והיא הוקמה במאה ה-17 על ידי מהגרים צרפתיים, ומכאן הגיע שמה. ההקשר ההיסטורי הזה בא לידי ביטוי גם ברבים משמות הרחובות בעיר, הנקראים על שמם של בני מלוכה צרפתיים. האזור ידוע בעיקר בשל הארכיטקטורה הייחודית של המבנים, באוכל המצוין, בסצנת חיי לילה פעילה, באווירה המוזיקלית ובהופעות חיות. הרובע שוכן על שפת נהר המיסיסיפי (Mississippi) שחוצה את העיר, רחובותיו צרים ופסטורליים והבניינים הצבעוניים שמעוטרים במרפסות מעוגלות הפכו למראה אייקוני המאפיין את ניו אורלינס. זהו אזור שנעים לטייל ברחובותיו היפים ברגל, או לקפוץ חזרה בזמן באמצעות סיור בכירכרת סוסים בסגנון וינטג’. ברחבי הרובע הצרפתי פזורים המון מקומות מצוינים לאכול וניתן לבחור בין מגוון רחב של מסעדות, בית קפה, ברים ופאבים. גולת הכותרת של האזור היא המקומות שמשלבים את הסעודה עם הופעות של מוזיקת ג’אז או בלוז חיה.

הרובע הצרפתי ידוע בארכיטקטורה הייחודית שלו- בניינים צבעוניים, מרפסות עגולות.הרובע הצרפתי ידוע בארכיטקטורה הייחודית שלו- בניינים צבעוניים, מרפסות עגולות.

מה עושים ברובע הצרפתי

ביקור ברובע הצרפתי הוא חוויה ייחודיות ובלתי נשכחת המשלבת היסטוריה, ארכיטקטורה, תרבות, אוכל מצוין ובידור. בעת טיול בסמטאות הרובע הצרות נחשף עולם של מבנים ישנים וצבעוניים שמהם צצות מרפסות הברזל המיוחדות של האזור, וביניהם יש חצרות צרפתיות פסטורליות מלאות בצמחים מלבלבים. סגנון הבנייה ברובע הצרפתי משלב ארכיטקטורות צרפתיות וספרדיות ורוב המבנים באזור עומדים על תילם מאז המאה ה-18. ליופי המיוחד של השכונה מתווספת האווירה המשמחת והמוזיקלית של תושביה, ובעת שיטוט ברחובות סביר לשמוע צלילים קצביים של מוזיקת ג’אז הבוקעים מבר סמוך או נגן רחוב העומד מעבר לפינה. בנוסף אמנות הופעות הרחוב רווחת ברובע הצרפתי ומתקיימים שם מופעים ספונטניים מסוגים שונים, כמו אקרובטיקה וקסמים. בניו אורלינס יש תרבות מבוססת של חיי לילה והרובע הצרפתי בייחוד שופע בברים, פאבים ומקומות בילוי ליליים המציעים מוזיקה חיה, חלקם מוסדות שקיימים כבר למעלה ממאה. בנוסף כדאי להינות מסצנת האוכל המפותחת של האזור ולטעום את המאכלים המקומיים הקלאסיים כמו ג’אמבאליה- תבשיל בשר או פירות ים, או גומבו- נזיד פירות ים וסרטנים ובייגנט- מאפה מתוק מטוגן, מצופה סוכר במרקם אוורירי. דרך מהנה לחוות את הרובע הצרפתי היא לצאת לסיור מודרך ברחבי השכונה. ישנם סוגים שונים של סיורים: תוכלו לצאת לנסיעה בכיכרת סוסים, או לרכוש כרטיס לאוטובוס התיירים של ניו אורלינס, או להצטרף לסיור קוקטיילים ובראנצ’. האתרים גטיורגייד וטיקטס מציעים כרטיסים למגוון רחב של אטרקציות ופעילויות ברובע הצרפתי ובניו אורלינס. ניתן למצוא שם הפלגות בנהר המיסיסיפי, הופעות ג’אז וסיורים מודרכים מסוגים שונים.

בעת השיטוט ברחובות הרובע תחשפו למוזיקה משמחת והופעות רחובבעת השיטוט ברחובות הרובע תחשפו למוזיקה משמחת והופעות רחוב

לינה ברובע הצרפתי

הרובע הצרפתי נחשב לאחד מהאזורים הפופולארים ביותר ללינה בניו אורלינס. האזור פסטורלי, יפה ונעים ויש בו מגוון רחב של חנויות, מסעדות, ברים ובתי קפה. ניתן למצוא ברובע הצרפתי מקומות לינה טובים רבים מסוגים שונים, ממלונות יוקרתיים ועד אכסניות שמציעות שהות זולה יותר. בית המלון הנהדר Quarter House נמצא במקום מרכזי ברובע הצרפתי ומציע חדרים בעיצוב יוקרתי, בריכת שחייה, חדר כושר והופעות מוזיקה חיה עם יין ומתאבנים בימי שלישי. מלון מומלץ נוסף הוא הייאט סנטריק פרנץ’ קוורטר (Hyatt Centric French Quarter) שנמצא במיקום מצוין ויש בו חדרים נעימים בסגנון מודרני. אפשרות נוספת היא מלון הדירות Sonder Lafayette Square שמציע יחידות דיור נוחות עם פינות ישיבה ומטבח מאובזר היטב. עבור מי שמעוניין להתארח באכסנייה מומלץ ללון באכסניית HI ניו אורלינס (HI New Orleans Hostel) שממוקמת בתוך הרובע ויש בה חדרים משותפים, מזנון ארוחת בוקר, בר וטרקלין. מקום מומלץ נוסף הוא אכסניית מאדאם איזבל’ס האוס (Madame Isabelle’s House) שנמצאת ממש בסמוך לרובע הצרפתי ומציעה מטבח משותף ובחירה בין חדרים פרטיים לבין משותפים. כדאי להזמין דרך אתר בוקינג שמאפשר ביטול בחינם וכך להישאר גמישים במהלך החופשה.
כדאי מאוד להיכנס לעמוד מלונות ודירות ברובע הצרפתי בו פירטנו בהרחבה בנושא זה




המלצות "הכל על" למבקרים ברובע הצרפתי

  • הביקור ברובע הצרפתי מומלץ לכל מי שנמצא בניו אורלינס. זוהי אחת מהשכונות העתיקות והיפות ביותר בעיר, והיא ממצה באופן קסום את המהות וההיסטוריה של האזור בצורה מהנה וחווייתית. מומלץ בייחוד לחובבי הסצנה הקולינרית, חיי הלילה והופעות מוזיקה חיה. התקופה המומלצת לביקור ברובע הצרפתי ובניו אורלינס היא בחודשים יוני-אוגוסט ובדצמבר-ינואר, אז האזור פחות עמוס במבקרים.
  • אפשר להספיק לחוות את הרובע הצרפתי בשעה וחצי עד שלוש שעות, אולם משום שזהו אחד מהאזורים המרכזיים ביותר בניו אורלינס בהחלט אפשר להקדיש לאזור יותר זמן. אם אתם מגיעים לביקור של כמה ימים בניו אורלינס מומלץ ללון ברובע הצרפתי, כך תחוו את האזור בצורה המלאה ביותר.
  • הרובע הצרפתי אינו גדול כלל, לכן נוח להתנייד בתוכו ברגל.
  • למשפחות עם ילדים המבקרות ברובע הצרפתי מומלץ לצאת לסיור מודרך בנושא רוחות רפאים שמתאים מאוד לילדים. האתרים גטיורגייד וטיקטס מציעים כרטיסים לסיורים בסגנון הזה.
  • מומלץ שלא להגיע עם רכב לרובע הצרפתי, עשויים להיות שם פקקים וקושי למצוא חנייה.
  • ברובע הצרפתי יש שוק דוכנים בשם The French Market שמתקיים ברחוב פיטירס (Peters Street). בשוק יש דוכנים רבים הפרוסים לאורך הרחוב וניתן למצוא שם בגדים, תכשיטים, מתנות, מזכרות, סחורה מקומית של חקלאים, פירות וירקות, גבינות ועוד מבחר גדול של מוצרים. השוק פתוח כל יום בשעות 10:00-17:00.
  • כאמור הסצנה הקולינרית בניו אורלינס מאוד מפותחת ויש מבחר רב. אם חשקה נפשכם לטעום את המאכלים המקומיים הקלאסיים מומלץ לנסות את המסעדה Tujague’s, או את Felix’s Restaurant & Oyster Bar, שתיהן נהדרות. מסעדת Brennan’s מתמחה בשילוב המטבח המקומי עם אוכל אמריקני מודרני. המקום Arnaud’s הוא מסעדת גורמה מצוינת ומודרנית, במסעדה Irene’s אפשר להינות מתפריט איטלקי.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור הרובע הצרפתי עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי ניו אורלינס. כדאי לבדוק את הנקודות הנמצאות ליד התחנה החשמלית סנט צ’ארלס בקומון (St charles at common). אנו ממליצים להכנס לקישור הזה בו תוכלו לבחור את המיקום המתאים ביותר עבורכם ולהנות מהטבה ייחודית לגולשי הכל על – שעתיים ראשונות חינם. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

סרטון על רובע הצרפתי

תשובות לשאלות נפוצות

אפשר להספיק לחוות את הרובע הצרפתי בשעה וחצי עד שלוש שעות, אולם משום שזהו אחד מהאזורים המרכזיים ביותר בניו אורלינס בהחלט אפשר להקדיש לאזור יותר זמן ואף לבלות שם בין יום לשלושה ימים. אם אתם מגיעים לביקור של כמה ימים בניו אורלינס מומלץ ללון ברובע הצרפתי, כך תחוו את האזור בצורה המלאה ביותר.

התקופה המומלצת לביקור ברובע הצרפתי ובניו אורלינס היא בחודשים יוני-אוגוסט ובדצמבר-ינואר, אז האזור פחות עמוס במבקרים.

הביקור ברובע הצרפתי מומלץ לכל מי שנמצא בניו אורלינס. זוהי אחת מהשכונות העתיקות והיפות ביותר בעיר, והיא ממצה באופן קסום את המהות וההיסטוריה של האזור בצורה מהנה וחווייתית. מומלץ בייחוד לחובבי הסצנה הקולינרית, חיי הלילה והופעות מוזיקה חיה.