עולם מארדי גרה, ניו אורלינס – המדריך המקיף ביותר בעברית | Mardi Gras World

עדכון אביב 2024

עונה זו מסמנת את תחילת עונת התיירות בניו אורלינס וכמות הולכת ועולה של תיירים מגיעים מכל רחבי העולם. בהתאם לכך מספר המבקרים באטרקציות השונות, בניהן עולם מארדי גרה, עולה. אומנם אין בעיה של זמינות כרטיסים בתקופה זו של השנה, אבל יש ימים בהם עלולים להיווצר תורים. לכן, למי שרוצה להשיג כרטיסים אותם יוכל פשוט להציג בלי לעמוד בתור לרכישה, או למי שיש לו כבר תוכנית בנויה - כדאי להזמין כרטיסים מראש, מי שחושש להתחייב למועד ביקור קבוע יכול להסתכל על אופציות עם אפשרות ביטול. להזמנת כרטיסים מראש לעולם מארדי גרה ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

עולם מארדי גרה בכמה מילים

עולם מארדי גרה (Mardi Gras World) הוא מרחב יצירה יוצא דופן בו מסייר התייר ומתבונן באומנות מתעוררת לחיים, במחסן בו קרונות התצוגה של פסטיבל המארדי גרה המפורסם של ניו אורלינס מתוכננות, נבנות, נצבעות והכל לנגד עיניהם של המבקרים. קרונות התהלוכה של מארדי גרה החלו לרעוש ברחובות ניו אורלינס ב-1837 עם כרכרות רתומות לפרדות. כיום נמשכת המסורת עם קרונות ענק מתוחכמים ומורכבים בבנייתם ופרטיהם המדוקדקים, המחזיקים יותר מ-200 רוכבים מחופשים ומוארים בכבלי סיבים אופטיים ואורות לייזר. לאלו שלא יוכלו להגיע לניו אורלינס בחודש פברואר לחגיגות מארדי גרה המפורסמות של העיר ברובע הצרפתי, יוכלו לחוש את שביבי הקסם של התהלוכה בעולם מארדי גרה. האתר הוא המתקן הגדול ביותר לעיצוב ובניית קרונות תצוגה בעולם, בעולם מארדי גרה יותר מ-80 אחוז מקרונות התהלוכה שמוצגים ומטיילים ברחובות ניו אורלינס בעונת הקרנבל מתוכננים ונבנים. האתר הוקם בשנת 1947 על ידי המעצב והבנאי בליין קרן שהאמין שיש לשתף ולערב עוד אנשים במרחב היצירה, מתוך מחשבה שמה שעומד לקחת חלק בפסטיבל צריך להיות בסביבה המשקפת את יעדו הסופי. לכן המבקרים בעולם מארדי גרה זוכים בהזדמנות ללבוש תחפושות אותנטיות של מארדי גרה ולסייר במחסנים עצומים מלאים צבע ויצירתיות. ההתרחשויות בעולם מארדי גרה והביקור בו הוא חוויה מרגשת, משעשעת ומעשירה לצופים, ולכל המגיעים להנות ולצבוע את עולמם עם סיבה או בלעדיה.

עולם מארי גארדה הוא המתקן הגדול ביותר לעיצוב ובניית קרונות תצוגה בעולםעולם מארי גארדה הוא המתקן הגדול ביותר לעיצוב ובניית קרונות תצוגה בעולם

מה עושים בעולם מארדי גרה

בסיור בעולם המאדי גרה, תוכלו לצפות מקרוב באמנים ובעלי מלאכה, מציירים ומפסלים את קרונות התהלוכה המפוארים וכן, לצפות בסרט אינפורמטיבי ומשעשע אודות עולם מארדי גרה-מתחם היצירה המרשים שכל כולו פועל לקראת יום בשנה, שהוא פסטיבל המארדי גרה בניו אורלינס. בנוסף, במקום מוגשת עוגת המלך (king Cake) הידועה, שהיא התמזגות של עוגת קפה וקינמון מצופה בצבעי מארדי גרה: צהוב, ירוק וסגול. במהלך הסיור, תוכלו ללמוד על המסורות הרבות סביב תהלוכות מרדי גרה, נשפים ומוזיקה, כמו גם על המורכבויות של עיצוב ובניית קרונות התהלוכה. בין אם תבחרו סיור עצמאי או מודרך בעולם מארדי גרה, האמנים ויוצרי הקרונות לעיתים זמינים לשוחח ולענות על שאלות בנוגע לתהליך הקמת קרונות התהלוכה, על כן אל תחששו לנסות ולפנות ליוצרים, ייתכן ויוכלו לחלוק עמכם את סודות היצירה ואף ישתפו בדילמות.

בעת הסיור במקום תוכלו לראות את בעלי המלאכה בפעולה, ואף לשוחח איתם על סודות המקצועבעת הסיור במקום תוכלו לראות את בעלי המלאכה בפעולה, ואף לשוחח איתם על סודות המקצוע

כרטיסים לעולם מארדי גרה

עולם מארדי גרה הוא אחת מהאטרקציות המרכזיות בניו אורלינס, אנו ממליצים לכם, לקנות כרטיסים מראש, להבטיח את מקומכם ולבחור בכרטיס המתאים לכם מבין מספר אפשרויות:

כרטיס כניסה לכולם מארדי גרה הכולל הסעה:

כרטיס זה מקנה כניסה לעולם מארדי גרה לשעה, צפייה בסרט קצר באורך 14 דקות המספר על פסטיבל מארדי גרה וטעימה מפרוסת עוגה מסורתית, בעלות של 78 שקלים (23 דולר) לאדם. כמו כן, תוכלו להנות משאטל היוצא מעשר תחנות שונות ברחבי ניו אורלינס אל עולם מארדי גרה. לרכישת כרטיס, עם אופציה לביטול חינם, לחצו כאן. כרטיס זה מומלץ למשפחות עם ילדים המעוניינים בהגעה קלה למקום, ובכלל לכל מטייל החפץ להימנע מתחבורה ציבורית.

כרטיס כניסה לעולם מארדי גרה הכולל סיור לילה, משקאות חופשיים ארוחת ערב ומופע בורלסק:

כרטיס זה מקנה כניסה לעולם מארדי גרה, ובנוסף לכל האטרקציות שכולל האתר. במהלך הסיור תלמדו על אמנות, תרבות, חגיגות מרדי גרה, וכן תוכלו להכין מסכה משלכם בחדר היצירה הפרטי של עולם מארדי גרה, לטעום מהמשקאות המקומיים, בבר קוקטיילים, ולהנות מארוחת ערב וצפייה במופע בורלסק, בעלות של כ-580 שקלים (175 דולר) לזוג משתתפים. לרכישת הכרטיס, לחצו כאן. כרטיס זה מומלץ לחובבי הלילה, בילויים, אומנות או בכלל לאלה החפצים לעשות משהו קצת אחרת. זהו סיור לא שיגרתי ומאוד מומלץ לזוגות המטיילים יחד או יחידים שרוצים לפגוש אנשים נוספים באווירה ייחודית.

כרטיס גו סיטי (go city) הכל כלול:

ברכישת כרטיס זה תוכלו להנות מכניסה למעל 25 אתרים בעיר ניו אורלינס ביניהם גם כניסה אל עולם מארדי גרה. בין האתרים והפעילויות תוכלו למצוא מוזיאון הג׳אז של ניו אורלינס, סיור בסירה בביצות ניו אורלינס ועוד אטרקציות רבות בעלות של כ386 שקלים (113 דולר) לאדם. לרכישת כרטיס, עם אופציה לביטול בחינם, לחצו כאן. הכרטיס מומלץ למבקרים הרוצים לחקור את העיר ולהנות משלל פעילויותיה של ניו אורלינס, במחיר מוזל.

הזמנת כרטיסים לעולם מארדי גרה

המלצות "הכל על"

  • הביקור בעולם מארדי גרה מומלץ למשפחות עם ילדים מכיוון שזה מקום צבעוני ויפייפה, ומשך הסיור איננו ארוך מדי, מה גם שחוש הטעם מעורב בסיור עם קבלת עוגת המלך, דבר העשוי להיות מאוד אינטרקטיבי לילדים. בנוסף חובבי אומנות וצפייה בעשייתה עשויים למצוא עניין רב בעולם מארדי גרה. לבסוף, הסיור בכולם מארדי גרה מומלץ לאלה שרצו להיות חלק מפסטיבל מארדי גרה הידוע ברובע הצרפתי של ניו אורלינס אך פספסו את המועד, עולם מארדי גרה עשוי לתת טעימה מדויקת למאורעות הפסטיבל.
  • ניתן לבקר בעולם מארדי גרה לאורך כל ימות השנה, יש לשים לב שבימי ראשון האתר פתוח אך האמנים הפועלים לא נמצאים בו.
  • זמן הביקור משתנה בהתאם לעניין המסיירים, אך מרבית המבקרים מבלים בין שעה לשעתיים באתר.
  • אנו ממליצים לשלב את הביקור בעולם מארדי גרה יחד עם שייט בניו אורלינס וכן סיור במוזיאון הג’אז (Jazz Museum).
  • הדרך הנוחה ביותר להגיע לעולם מארדי גרה היא באמצעות השאטל העוצר ב-20 תחנות שונות ברחבי ניו אורלינס.
  • עולם מארדי גרה הוא אידיאלי לביקור כמשפחה וניתן לסייר בחופשיות עם עגלה וגם בלעדיה. לאלה המטיילים עם ילדים ואינם מעוניינים להשתמש בתחבורה ציבורית או לצעוד, מומלץ להשתמש בשירותי השאטל המוצעים ברכישת כרטיס מראש (לפרטים נוספים בנוגע לכרטיסים).
  • למעוניינים בלינה בסביבת הרובע הצרפתי של ניו אורלינס בקרבת עולם מארדי גרה מומלץ לבדוק את מלון ארבעה כוכבים הייאט רג׳נסי ניו אורלינס (Hyatt Regency New Orleans), או את מלון חמישה כוכבים ארבע העונות ניו אורלינס (Four Seasons New Orleans).
  • על מנת להוזיל עלויות אנו ממליצים לכם לרכוש כרטיסים משולבים איתם תוכלו לחסוך בקנייה בודדת של כל כרטיס וכן להנות ממגוון אטרקציות נוספות.
  • עולם מארדי גרה ממוקם הלב הרובע הצרפתי של ניו אורלינס, אזור יחסית צפוף, על כן מוטב להימנע מהגעה לאזור עם רכב.

שאלות ותשובות

הביקור בעולם מארדי גרה מומלץ לחובבי אומנות וצפייה בעשייתה, למתעניינים בפסטיבל מארדי גרה המפורסם של ניו אורלינס ובייחוד למשפחות עם ילדים.

ניתן לבקר בעולם מארדי גרה בכל עונות השנה ובכל ימות השבוע, אך מומלץ לא להגיע ביום ראשון מאחר והאמנים ביומם החופשי ואינם מגיעים לעבוד ולעצב את קרונות התהלוכה.

מומלץ להקדיש לביקור בעולם מארדי גרה בין שעה לשעתיים.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: שבעה ימים בשבוע בין השעות 09:00-17:30
  • מחיר כניסה: מבוגר 22$, ילד (2-12) 14$, סטודנטים ופנסיונרים 17$
    הכניסה חינם לתינוקות מתחת לגיל שנתיים
  • כתובת: 1380 Port of New Orleans Pl, New Orleans, LA 7013
  • ניו אורלינס מרושתת כולה בקווי תחבורה ציבורית, בין אם באוטובוס או בחשמלית הציורית של העיר יוכל התייר להגיע בקלות לנקודות עניין שונות. בנוסף, בחשמלית מותאמת ומונגשת לבעלי מוגבלויות. ניתן להגיע לעולם מארדי גרה מסיטי פארק (City Park) באמצעות אוטובוס, קו 91, מתחנת N. Carrollton at City Park יש לרדת בתחנת Rousseau + St Andrew. עולם מארדי גרה ממוקם כ-1.5 ק״מ מהתחנה ומשך הנסיעה הוא כ-40 דקות, הליכה יפייפיה של כ-20 דקות לאורך נהר המיסיסיפי תביא אתם לאתר. לאלה החפצים לנסות את החשמלית מסיטי פארק עלו על קו 48 בתחנת מוזיאון האומנות (Museum of Art) ורדו בתחנת Harrah’s Casino, משך הנסיעה הוא כחצי שעה. עולם מרדי גרה ממוקם קצת פחות מ-2 ק״מ מהתחנה, כ-20 דקות הליכה.
  • האתר הרשמי: https://mardigrasworld.com/