מוזיאון מלחמת העולם השנייה, ניו אורלינס – המדריך המקיף ביותר בעברית | The National WWII Museum

עדכון אביב 2024

בתקופה זו בניו אורלינס עומס התיירים עולה וגובר, ויגיע לשיא בחודשי הקיץ. למרות שאין את אותן בעיות של זמינות כרטיסים, תורים ועומס במוזיאון מלחמת העולם השנייה בסופי השבוע בעיקר וככל שנתקרב לקיץ כן ייתכנו תורים קצרים בכניסה. בניגוד לאטרקציות החובה בעיר אליהן מגיעים מרבית התיירים אין צורך לרכוש כרטיסים זמן רב מראש, אך במידה ואתם יודעים מתי תרצו להגיע זה יכול להפוך את הכניסה ליעילה יותר, במיוחד אם מגיעים בסוף שבוע. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון מלחמת העולם השנייה ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

מוזיאון מלחמת העולם השנייה בכמה מילים

המוזיאון למלחמת העולם השנייה (WWII Museum) נמצא בעיר ניו אורלינס ברובע וֶורהאוס המכונה ‘המחסנים’ היות והמבנים שימשו בעבר לאחסון, המוזיאון לא רחוק מנהר המיסיסיפי והוא קרוב לאתר הנצחה (US Veteran Memorial). המוזיאון הוקם בשנת 2000 וכ-4 שנים לאחר מכן הוא הוכרז ע”י הקונגרס האמריקאי כמוזיאון הלאומי הרשמי של אמריקה למלחמת העולם השנייה. הוא מתפרס על שטח של 6 דונם ומורכב מ5 מבנים עצומים המכילים תערוכות היסטוריות ומעל המבנים יש חופה המתנשאת לגובה של 45 מטרים מעל מרכז הקמפוס ואורכה 150 מטרים ורוחבה 40 מטרים. מטרת המוזיאון היא לספר את החוויה האמריקאית במלחמה ששינתה את העולם – מדוע ארה”ב החליטה להצטרף למלחמה, מה היו הדרכים שהובילו לניצחון ומה המשמעות של כל זה לדורות שאחרי המלחמה, הערכים בהם דוגל המוזיאון הם מחויבות להגנה על החירות, אומץ, אופטימיות, נחישות, נכונות להקריב, עבודת צוות, נדיבות והתנדבות. בנוסף יש מופעי אור קוליים ליליים ואפשרות ללון במלון היגינס הוטל אנד קונפרנס סנטר (Higgins Hotel and Conference Center).

מוזיאון מלחמת העולם השנייה ניו אורלינס1 המוזיאון מתאר את מלחמת העולם השנייה מנקודת מבטם של האמריקאים (צילום: Dsdugan, רישיון)

מה עושים במוזיאון מלחמת העולם השנייה

המוזיאון הלאומי למלחמת העולם השנייה כולל כמעט 250,000 חפצים אשר חלקם מוצגים למבקרים והשאר נשמרים בבטחה באחסון כדי לשמש למחקר ותערוכות עתידיות, או עוברים שחזור, המוזיאון מורכב מ5 בניינים המתפרסים על פני 6 דונם,

מתחילים את הביקור במוזיאון בבניין 1, “ביתן הזיכרון של לואיזיאנה”. הבניין מתמקד במאמצים המונומנטליים שנעשו בעורף ובחופי נורמנדי, בכניסה לבניין ניתן לראות כלי מלחמה שהיו חיוניים, בין היתר את ‘סירת היגינס’ המפורסמת ששימשה בD-DAY (הסירות נבנו ע”י היגינס תעשיות בניו אורלינס בימי המלחמה). במבנה הוקמה תחנת רכבת משנות ה-40 של המאה ה-20 המאפשרת למבקרים ללוות את החיילים המגויסים למלחמה. ישנה גם תערוכה קבועה ‘ארסנל הדמוקרטיה’ אשר הוקמה כהערכה לאזרחי העורף הפטריוטים שתרמו לניצחון המלחמה, בניהם להרמן וג’ורג ‘ר בראון (Herman and George R. Brown) אשר היו מהנדסים שבנו סכרים וכבישים לפני המלחמה ובמלחמה התגייסו וייצרו כ-355 ספינות מלחמה מעולות.

בניין 2 ‘תיאטרון ויקטורי סולומון’, בו ניתן להנות מסרט ‘מעבר לכל הגבולות’ מיוחד ביותר וניתן למצוא אותו רק במוזיאון, החוויה הקולנועית ב4D. יש גם ‘קנטינה דלת הבמה של BB’ המעוצבת בסגנון של מלחמת העולם השנייה ובו יש מופעים, וכן ‘גלריית הסוחר הימי של ארה”ב’- הוקרה לאזרחים אמריקאיים שסיכנו את חייהם בהעברת ציוד/נשק/אנשים לחיילים מעבר לים.

בבניין 3 ‘קמפיינים של אומץ’, תמצאו שתי תערוכות עם תפאורה יוצאות דופן העוסקות בחזית האירופאית הקשה שהחיילים לחמו: הדרך לטוקיו ולברלין. הדרך לטוקיו- יוצאים למסע בעקבות החיילים מפרל הארבור למפרץ טוקיו דרך גינאה החדשה ודרום מזרח אסיה, ההימלאיה, בורמה, איי האוקיינוס השקט, סין, הודו ואלסקה. הדרך לברלין בה עוקבים אחר הסיפורים האישיים והאסטרטגיות של המערכה של אמריקה להביס את מעצמות הציר ולשמור על החופש.

בניין 4 ‘היכל הדמוקרטיה’, בו המוזיאון לא רק מתעד את אשר התרחש במלחמה אלא לוקח חלק בחינוך לדורות הבאים שידעו על המלחמה, ההשלכות שלה ועוד, יש בבניין אולם תערוכות מיוחד וכן ספריית מחקר.

בניין 5 ‘ביתן החירות של ארה”ב, תצוגה מרהיבה של שישה כלי טיס אייקוניים משוחזרים לחלוטין, וכן את הצוללת המוצלחת ביותר במלחמה, USS טאנג וכמובן מיצג של כלי הרכב מגי’פ ועד טנק. עוד תחנה ייחודית היא ‘מה אתם הייתם עושים?’ חוויה אינטראקטיבית זו מציבה את המבקרים (עד 36 איש כל פעם) בפני דילמות והחלטות עם השלכות אסטרטגיות, מוסריות ואתיות.

כמובן שניתן להנות מחנות מזכרות ולאכול משהו במסעדה שנמצאת במתחם ולהנות ממופע אור קולי לילי.

מוזיאון מלחמת העולם השנייה ניו אורלינס כלי המלחמה ו’סירת היגינס’ המפורסמת ששימשו את האמריקאים בעורף ובחופי נורמנדי (צילום: Infrogmation,רישיון)

כרטיסים למוזיאון מלחמת העולם השניה

המוזיאון הלאומי למלחמת העולם השנייה נמצא במרכז העיר ניו אורלינס ותפקידו לספר את הסיפור האמריקאי במלחמה ששנתה את פני העולם, היא עוסקת בשיקולים למה ארה”ב הצטרפה למלחמה, מה היו הדרכים שהובילו לניצחון ומה ההשלכות ומה ניתן ללמוד מכל זה להיום, המוזיאון מורכב מ5 בניינים עצומים המתפרסים על 6 דונם ומציג המון פריטים וכלי מלחמה, מומלץ לבקר במוזיאון כל מי שאוהב היסטוריה בכלל ואת נושא מלחמת העולה השנייה בפרט, ישנם מספר כרטיסים אפשריים שנפרט בפניכם:

כרטיס כניסה בסיסי

כרטיס זה מאפשר לכם להיכנס למוזיאון ומאפשר גישה לאנדרטת הזיכרון של לואיזיאנה, קמפיינים של אומץ ותערוכות / גלריות של ביתני החופש של ארה”ב אך אל כולל את כל הבניינים, כרטיס זה מומלץ למי שרוצה להיחשף להיסטוריה העשירה על המלחמה אך לא מעוניין לבלות יותר מידי זמן, עלות הכרטיס היא 29.77 דולר לאדם, עבור גולשי אתר הכל על יש הנחה של 5% (בהזנת קופון HAKO5), ניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הבא.

כרטיס כניסה עם דילוג על התור

כרטיס זה מתאים למי שמעוניין לחסוך בזמן ולהנות מביקור במוזיאון עם כלל התערוכות והבניינים גישה לאנדרטת הזיכרון של לואיזיאנה, קמפיינים של אומץ ותערוכות / גלריות של ביתני החופש של ארה”ב ניתן לשדרג את הכרטיס עם סיור מודרך (אורך כשעתיים) בתוספת תשלום וכן לשדרג כדי לכלול את חווית הסרט ב4D בתוספת תשלום. עלות של הכרטיס היא 32.90 דולר לאדם עם אפשרות לביטול והחזר כספי, ניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הבא.

כרטיס למופע אור קולי לילי

כרטיס זה מתאים למי שמעוניין לבלות ערב רומנטי עם חוויה ייחודית שתחכים אתכם בתוכן עשיר במופע חדשני, הכרטיס מאפשר לכם להשתתף במופע אור קולי ייחודי למשך שעה וחצי בהקרנות של 30 מטרים שיחזירו אתכם אחורה בזמן, ניתן לשדרג את החוויה הבלתי נשכחת לשעתיים וחצי עם ארוחת ערב מעוררת תיאבון הכוללת שלוש מנות עם אזור צפייה שמור, שני קוקטיילים בסגנון וינטג’ ותמונה למזכרת, עלות של הכרטיס היא 40.74 דולר לאדם עם אפשרות לביטול והחזר כספי, ניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הבא.

הזמנת כרטיסים למוזיאון מלחמת העולם השנייה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור במוזיאון מומלץ לכל מי שחובב היסטוריה בכלל ובפרט למי שמתעניין במלחמת העולם השנייה, המקום פחות מתאים למשפחות עם ילדים.
  • המוזיאון פתוח כל ימות השנה, למעט המרדי גרא, חג ההודיה, ערב חג המולד ויום חג המולד.
  • זמן הביקור משתנה בהתאם לרמת התעניינות בנושא, מומלץ להקדיש לפחות 4 שעות לביקור במוזיאון.
  • אם אתם מבקרים במוזיאון מומלץ להתעניין גם במוזיאון הג’אז (Jazz Museum), וכן בעולם מארדי גרא (Mardi Gera World).
  • המוזיאון מתאים לחובבי היסטוריה בכלל ובפרט לחובבי היסטורית מלחמת העולם השניה, המוזיאון פחות מתאים למשפחות עם ילדים.
  • מי שמבקר במוזיאון ומעוניין להישאר ללון באזור מומלץ להתעניין במלון שקשור למוזיאון ונמצא ממש לידו, מלון 4 כוכבים The Higgins Hotel New Orleans פרטים בקישור הבא, עוד מלון מומלץ באזור 3 כוכבים Sonesta ES Suites New Orleans Convention Center פרטים בקישור הבא.
  • מומלץ להמנע מלהגיע עם רכב למרכז העיר, אם בכל זאת הגעתם עם רכב יש למוזיאון חניון בתשלום אם הוא מלא י עוד חניונים בקרבת המוזיאון. תעריפי חניון של המוזיאון: 0–1 שעות- 8 דולר, 1–3 שעות- 50 $, 3–7 שעות- 20 דולר, 7–12 שעות- 25 דולר, 12–24 שעות- 50 דולר.

שאלות ותשובות

זמן הביקור משתנה בהתאם לרמת התעניינות בנושא, מומלץ להקדיש לפחות 4 שעות לביקור במוזיאון.

המוזיאון פתוח כל ימות השנה (למעט המרדי גרא, חג ההודיה, ערב חג המולד ויום חג המולד)- מוזמנים לבקר.

הביקור במוזיאון מומלץ לכל מי שחובב היסטוריה בכלל ובפרט למי שמתעניין במלחמת העולם השנייה, המקום פחות מתאים למשפחות עם ילדים.

מידע שימושי

  • המוזיאון פתוח כל יום בשנה (למעט המרדי גרא, חג ההודיה, ערב חג המולד ויום חג המולד) בין השעות 9:00-17:00.
  • מחיר כניסה למוזיאון:
    מבוגר :31.50 דולר.
    ותיק (65+): 26.50 דולר.
    ילד (מתחת ל12): 19 דולר.
  • 945 Magazine St, New Orleans, LA 70130 :כתובת
  • ניתן להגיע למוזיאון עם אוטובוס בקווים W2 W3 ו11 לרדת בתחנה- Magazine Poeyfarre.
  • לאתר הרשמי