מוזיאון הג’אז, ניו אורלינס – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | New Orleans Jazz Museum

עדכון אביב 2024

בתקופה זו בניו אורלינס כמות התיירים הולכת ועולה, דבר אשר מורגש באתרים והאטרקציות המובילים ביתר שאת. על אף שבעונה זו בדרך כלל אין בעיה של זמינות כרטיסים במוזיאון הג’אז בסופי השבוע בעיקר וככל שנתקרב לקיץ כן ייתכנו תורים קצרים בכניסה. בניגוד לאטרקציות החובה בעיר אליהן מגיעים מרבית התיירים אין צורך לרכוש כרטיסים זמן רב מראש, אך במידה ואתם יודעים מתי תרצו להגיע זה יכול להפוך את הכניסה ליעילה יותר, במיוחד אם מגיעים בסוף שבוע. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון הג’אז ניתן להיכנס לקישור הזה בו יש הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5).

מוזיאון הג’אז בכמה מילים

מוזיאון הג’אז (Jazz Museum) נמצא בקצה הרובע הצרפתי המפורסם שבלב ניו אורלינס סמוך לנהר המיסיסיפי וקרוב לרחוב פרנצ’מן (Frenchmen St) התוסס, המוזיאון ממוקם כיום לאחר מעברים רבים במבנה ששימש בעבר כמטבעה (מקום בו מייצרים מטבעות). אך טבעי שבמקום בו נולד הג’אז יוקם מוזיאון שמטרתו היא לנגן את ההיסטוריה של הג’אז על כל צורותיה וגווניה. במוזיאון תמצאו תערוכות אינטראקטיביות דינמיות, פיתוח מחקר בתחום וכמובן מופעים מוזיקליים מרתקים. במוזיאון יש למעלה מ25 אלף חפצים ופריטים – מה שהופך אותו למוזיאון עם האוסף חפצים וכלי ג’אז הגדול בעולם, מעל 15 פסטיבלים מידי שנה שמתקיימים במתחם המוזיאון ולמעלה מ365 קונצרטים בשנה המתקיימים בקומה השלישית במוזיאון ב’מרכז פרפורמנס’ (Performance Center), בנוסף המרכז משלב הפקה, הקלטה ושידור באינטרנט של מוזיקה חיה ומופעים תיאטרליים, הרצאות, סימפוזיונים, היסטוריה בעל פה, ראיונות וידאו ופאנלים בנושא הג’אז. בנוסף המוזיאון עוסק גם בחינוך לדורות בנושא הג’אז אם זה בסיורים לבתי ספר ואוניברסיטאות אם זה בקונצרטים ייחודים.

מוזיאון הג'אז ניו אורלינס. 1 במוזיאון ניתן ליהנות ממופעים מוזיקליים מרשימים (צילום: NOLA Jazz Museum, רישיון)

מה עושים במוזיאון הג’אז

מומלץ להנות מהמוזיקה של הג’אז עוד בדרך אל המוזיאון ברחובות הסמוכים, בתוך המוזיאון נחשפים לאוסף הגדול בעולם הקשור לג’אז, ישנו מגוון רחב של כלי נגינה למשל חצוצרות, קורנטים, טרומבונים, קלרינטים וסקסופונים השייכים לכוכבי הג’אז לדורותיהם, האוסף כולל גם 12 אלף תצלומים מראשית הג’אז ומגוון של ציורים, וכמובן מגוון רחב של הקלטות חלקם בתקליטים או וחלקם בתקליטי סליל. המוזיאון מארח קונצרטים ופסטיבלים במשך השנה ומומלץ להתעדכן באתר הרשמי. כל חובב מוזיקת ג’אז חייב לבקר במוזיאון וכמובן גם מי שטרם גילה את הקסם במוזיקה המקומית הייחודית הזו.

מוזיאון הג'אז ניו אורלינס מוזיאון הג’אז מכיל את אוסף החפצים וכלי ג’אז הגדול בעולם (צילום: NOLA Jazz Museum, רישיון)

כרטיסים למוזיאון הג’אז

מוזיאון הג’אז הוקם ברובע הצרפתי בניו אורלינס במקום בו הג’אז נולד, במהלך ביקור במוזיאון נחשפים לאלפי פריטים וכלי נגינה השייכים לכוכבי הג’אז, וכן לציורים ולאפמרות, בקומה השלישית יש אולם בו מתקיימים קונצרטים מקפיצים והמוזיאון מארח מספר פסטיבלים, הביקור מומלץ לכל מי שאוהב ג’אז או למי שרוצה להיחשף לייחודיות של הז’אנר.

כרטיס מעבר כללי

כרטיס זה מתאים למי שמתכנן לסייר ולהכיר לעומק את האטרקציות המרכזיות של ניו אורלינס ומעוניין לחסוך בכסף וזמן, הכרטיס יאפשר לכם למספר ימים (נתון לבחירתכם בין 1 ל5) להיכנס למעל 20 אטרקציות שוות בעיר ללא להמתין בכניסה ולחסוך עד 55% הנחה לכרטיסים, עלות של הכרטיס היא 54 דולר לאדם עם אפשרות לביטול והחזר כספי לרכישה לחץ כאן.

הזמנת כרטיסים למוזיאון הג'אז - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • כל אוהבי הג’אז מוזמנים לבקר במוזיאון, כמו כן מי שרוצה להיפגש עם התרבות המוזיקאלית של העיר ומעוניין לגלות את הג’אז.
  • המוזיאון פתוח כמעט כל ימי השבוע (למעט יום שני) – מוזמנים להגיע, יש לשים לב שאין פסיטיבל במתחם המוזיאון.
  • מומלץ להשקיע בין שעה וחצי לשעתיים לביקור במוזיאון הג’אז.
  • מומלץ לבקר באחוזת לאלורי אם אתם כבר ברובע הצרפתי.
  • אם אתם מעוניינים לחוות קצת מחיי הלילה של הרובע הצרפתי התוסס מומלץ להתעניין במלון 4 כוכבים Hotel Provincial שנמצא בלב הרובע ולא רחוק מהמוזיאון, פרטים בקישור הבאניתן להתעניין גם במלון Hotel de la Monnaie שאומנם לא ברובע אך נמצא סמוך למוזיאון וגם בו ניתן לבלות, פרטים בקישור הבא.
  • מומלץ להימנע מלהגיע לרובע הצרפתי עם רכב

שאלות ותשובות

מומלץ להשקיע בין שעה וחצי לשעתיים לביקור במוזיאון הג'אז

המוזיאון פתוח כמעט כל ימי השבוע (למעט שני)- מוזמנים להגיע, יש לשים לב שאין פסיטיבל במתחם המוזיאון.

כל אוהבי הג'אז מוזמנים לבקר במוזיאון, כמו כן מי שרוצה להיפגש עם התרבות המוזיקאלית של העיר ומעוניין לגלות את הג'אז.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה:
    שלישי- ראשון: 09:00-16:00.
    ימי שני סגור.
  • כרטיסים:
    מבוגר: 8 דולר.
    ילד (עד גיל 6): חינם.
  • 400 Esplanade Ave, New Orleans, LA 70116 :כתובת
  • ניתן להגיע למוזיאון עם חשמלית – לרדת בתחנה French Market Station או לחלופין להגיע עם אוטובוס קו 80- לרדת בתחנה Elysian Fields Ave. at Decatur St. המוזיאון 200 מטר מהתחנה.
  • לאתר הרשמי