פרל הארבור, הונולולו – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Pearl Harbor

עדכון אביב 2024

האביב מבשר על תחילת עונת התיירות בהונלולו ומספר התיירים שמגיעים עולה. העומס מתחיל להיות מורגש וכמות המבקרים באתרים השונים בעיר, וכך גם פרל הארבור, עולה. למי מכם שמתכנן כבר עכשיו, כמו רבים, את חופשה הקיץ אנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש עם אפשרות ביטול כדי לשמור על גמישות. גם במידה וערכתם תוכנית מסודרת לטיול ויודעים מתי תבקרו באטרקציה אנו ממליצים על הזמנה מראש וכך לחסוך את רכישת הכרטיס במקום עצמו (או מציאת כרטיס בהנחה כך שיהיה זול יותר מרכישה במקום עצמו). להזמנת כרטיסים מראש לפרל הארבור: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

פרל הארבור בכמה מילים

מפרץ פרל הארבור (Pearl Harbor) נמצא באי אואהו שבמדינת הוואי, ארה”ב. משמעות השם באנגלית היא אי הפנינים, ובהתאם לשם היפה כך גם נופי החוף הקסומים של המפרץ. סביב פרל הארבור יש כמה ערים, הגדולה שביניהן היא הונלולו (Honolulu)- בירת הוואי. יחד עם הטבע היפהפה של האזור מגיע נופך של סיפור היסטורי שמערב צבאות ומלחמות. חלק גדול מתחומו של המפרץ הוא בסיס של הצי הימי של צבא ארה”ב והוא היה יעד ההתקפה של יפן במהלך מלחמת העולם השנייה, מה שגרם לארה”ב להצטרף למלחמה ולבסוף להטיל את פצצות האטום על הירושימה ונגאסקי. כיום האזור הוא מקום שליו ויעד פופולארי בקרב תיירים באואהו, ניתן למצוא שם שלל מוזיאונים ומוניומנטים לזכר מאורעות ההיסטוריה, לצד חופי ים וטבע משגע.

מבט אווירי על פרל הארבור באי אואהומבט אווירי על פרל הארבור באי אואהו

מה עושים בפרל הארבור

כיום פרל הארבור עוד משמש את צי ארה”ב בתור בסיס צבאי, אולם יש הרבה מה לעשות ולראות מסביב. באזור יש ריכוז גדול של מוזיאונים ומוניומנטים היסטוריים שמספרים את סיפורי העבר של המקום. גולות הכותרת שבאזור הן אנדרטת USS אריזונה (USS Arizona Memorial) לזכר חללי המתקפה היפנית ב-1941, ספינת המלחמה מיזורי (Battleship Missouri Memorial) שהשתתפה בקרבות במלחמות לאורך ההיסטוריה וגם הייתה המקום בו נערך טקס הכניעה של יפן במלחמת העולם השנייה, אנדרטת USS אוקלוהומה (USS Oklahoma Memorial), המוזיאון והפארק USS Bowfin Submarine Museum and Park- צוללת ממלחמת העולם השנייה ותערוכת כלי שייט, ומוזיאון התעופה של האוקיינוס השקט בפרל הרבור (Pearl Harbor Aviation Museum). המוזיאונים המרשימים האלה מספקים הצצה מרתקת לעולם הצבאי וההיסטורי של ארה”ב.

מוזיאון התעופה של האוקיינוס השקט בפרל הרבור- מבין המוזיאונים הרביםמוזיאון התעופה של האוקיינוס השקט בפרל הרבור- מבין המוזיאונים הרבים

כרטיסים והגעה לפרל הארבור

כאמור באזור פרל הארבור יש כמה אתרים ומוניומנטים שניתן לשלב במסגרת הביקור. כדאי לשים לב שרובם בתשלום וחלקם מאפשרים כניסה בחינם. אנדרטת USS אריזונה היא חינמית בהזמנה מראש באתר האינטרנט, ואנדרטת USS אוקלוהומה היא גם בחינם אולם ההגעה אליה כרוכה בהפלגה בסירת שאטל בתשלום. מלבד שני המקומות האלה, הכניסה לשאר האתרים היא בתשלום.

האתר גטיורגייד מציע מגוון חבילות שונות שבעזרתן ניתן לבקר ברחבי פרל הארבור. בין האפשרויות השונות יש סיורים מודרכים שכוללים כניסה למספר אתרים כולל דילוג על התור והסעה הלוך וחזור, וחלקם כוללים סיור בעיר הונלולו. ישנם סיורים עם מדריך אנושי ויש כאלה עם אודיו-גייד בעזרת אפליקציה בסמארטפון. המחירים משתנים בהתאם לסוג החבילה ונעים בין 60 ל-150 דולר לאדם. גטיורגייד מציע ביטול הזמנות בחינם, מה שמעניק אפשרות לגמישות במהלך הטיול שלכם.

האתר טיקטס מציע חבילת “פספורט” לפרל הארבור שמקנה כניסה לאתרים המובילים וסיור מודרך בחלקם או אפשרות לאודיו-גייד, בעלות של 90 דולר. אפשרות זו מתאימה למי שמעוניין לבקר במספר נקודות עיניין באזור ולחסוך זמן וכסף בהזמנות לכל אתר. בנוסף ניתן לרכוש באתר כרטיסי כניסה למוזיאונים ספציפיים, סיורים בעיר הונלולו, מדריכי אודיו בסמארטפון ועוד. האפשרויות הן רבות ותוכלו להתאים עבורכם את סוג החבילה האידיאלי. טיקטס מקנה הנחה של 5% בעבור גולשי הכל על בהזנת קוד קופון HAKO5.

כדאי להתחיל את הביקור במרכז המבקרים הלאומי פרל הארבור (Pearl Harbor National Memorial), וניתן להגיע לשם מהונלולו בנוחות ברכב פרטי או בתחבורה ציבורית. ברכב יש לצאת לכביש I-H-1 W, ואז לצאת ימינה לכביש I-H-201 W, ומשם להמשיך לכביש Aiea Access Rd and HI-99 E אשר מוביל ליעד. הנסיעה אורכת כרבע שעה. כדי להגיע בתחבורה ציבורית יש לקחת את אחד מקווי האוטובוס 20/40/42 מתחנת S Beretania St + Punchbowl St ולרדת בתחנת Kamehameha Hwy + Kalaloa St, משם יש ללכת כ-4 דקות ברגל אל היעד. הנסיעה אורכת כחצי שעה.

הזמנת כרטיסים לפרל הארבור - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור בפרל הארבור מומלץ לחובבי היסטוריה, תרבות, ומוזיאונים.
  • הזמן האידיאלי לביקור באזור פרל הארבור הוא בקיץ (חודשים מרץ-ספטמבר), אז מזג האוויר נוח ונעים. באתרים שבפרל הארבור מומלץ לבקר בשעות הבוקר, לפני העומסים.
  • כדאי להשקיע בביקור בפרל הארבור כ-6 שעות.
  • עבור מי שמעוניין להוזיל מעט את הביקור מומלץ לשקול להתמקד בביקור באתרים החינמיים שבאזור. המקומות אשר מופעלים על-ידי רשות הפארקים הלאומית (National Park Service) הם בחינם, ביניהם מרכז המבקרים פרל הארבור, שני המוזיאונים שבו ואנדרטת USS מיזורי.

שאלות ותשובות

הביקור בפרל הארבור מומלץ לחובבי היסטוריה, תרבות, ומוזיאונים.

באתרים שבפרל הארבור מומלץ לבקר בשעות הבוקר, לפני העומסים.

כדאי להשקיע בביקור בפרל הארבור כ-6 שעות.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: מרכז המבקרים הלאומי פרל הארבור פתוח 7 ימים בשבוע בשעות 7:00-17:00. שאר האתרים והמוזיאונים עובדים על-פי לוחות זמנים פרטניים וכדאי לוודא את שעות הפתיחה של כל מקום.
  • מחירי חבילות הכניסה לאתרים השונים בפרל הארבור משתנים בהתאם למה שכלול בכל חבילה, הם נעים בין 55 ל150 דולר לאדם. כאמור, ישנם מספר אתרים באזור שהכניסה אליהם היא בחינם.
  • כתובת: 1 Arizona Memorial Pl, Honolulu, HI 96818.