מפלי מנואה, הונולולו – המדריך המקיף ביותר בעברית | Manoa Falls‬

עדכון אפריל, 2024

בשבועות הקרובים כמות התיירים בהונלולו הולכת ועולה, וכך גם הביקוש לאטרקציות התיירות הפופולאריות. אם אתם מתכננים להצטרף לאחד הסיורים המבוקשים, כמו סיור למפלי מנואה, מומלץ מאוד לשריין מקום מראש - במיוחד אם אתם מגיעים לחופשה קצרה או רוצים להצטרף לסיור בסוף שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לסיור למפלי מנואה ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

מפלי מנואה בכמה מילים

מפלי מנואה (Manoa Falls‬) נמצאים בלב עמק מנואה (Manoa Valley) שממוקם מערבית צפונית בעיר הונולולו (Honolulu) העמק מוקף ביער גשם טרופי וכאמור מכיל מגוון עשיר של צמחים וציפורים טרופים, המקום מושך אליו תיירים רבים בשל ריבוי המסלולים הנוספים הקיימים, אך בעיקר בזכות המסלול אל מפלי מנואה המוכר כמסלול השני הפופולארי ביותר באי אואהו. השביל אינו ארוך במיוחד ומוביל אל מפל מרשים הנופל מגובה רב (כ-50 מטר) אל בריכה קטנה ומאפשר בסביבתו מרחב פורה לצמחיה רבה וחיות בר. המקום מומלץ לכל מי שרוצה לחוות את הונולולו ללא פילטרים בצורה הטבעית והקדומה ביותר שלה.

המפל נופל מגובה 50 מטר לבריכה קטנההמפל נופל מגובה 50 מטר לבריכה קטנה

מה עושים במפלי מנואה

המסלול אל מפלי מנואה ייקח אתכם אל לב עמק מנואה בתוך יער גשם טרופי, כך שלאורך 2.5 קילומטר תוכלו להיחשף למערכת האקולוגית הקסומה של היער, בין היתר תוכלו להבחין בציפור הטרופית ‘שאמה’ וכן בצמחיה עשירה ומגוונת הכוללת עצי בניאן, אקליפטוס האו ובמבוק. השביל מוביל אל בריכת מים קטנה שאליה נשפך מפל מים מגובה 50 מטרים ולעתים קרובות נוצרות שם קשתות (מכאן הגיע השם שהעמק מכונה- עמק הקשתות), יש לקחת בחשבון שהיות והמסלול נמצא ביער גשם המסלול עלול להיות בוצי וחלקלק ולכן יש להצטייד בנעליים סגורות ומעיל גשם, כמו כן מומלץ להימנע מלהתרחץ בבריכה בשל חשש לחטוף לפטוספירוזיס ומפולות אבנים אפשריות. בתחילת המסלול תוכלו להיחשף לגן בוטני ולארבורטום הרולד ל. ליון (Harold L. Lyon Arboretum) המתפרס על פני 200 דונם המכיל מנעד רחב של צמחיה טרופית ושלל שבילים לגלות את כולם. ניתן לשדרג את הביקור כחלק מסיור מודרך או ברכיבה על אופנים לספורטיביים.

בדרך אל המפל תעברו ביער טרופי עשירבדרך אל המפל תעברו ביער טרופי עשיר

כרטיסים למפלי מנואה

מפלי מנואה הוא השביל השני הפופולארי ביותר באי אואהו והוא אינו ארוך במיוחד (2.5 ק”מ) אך ניתן לטעום ממנו את היער הגשם הטרופי ולהיחשף אל המארג האקולוגי הייחודי שלו, כמובן שגולת המסלול היא המפל העצום הנופל מגובה 50 מטר אל בריכה קטנה וקסומה ומלאה בצמחיה וחיות בר מסביב. מסלול זה מומלץ לכל חובבי הטבע ולכל מי שרוצה לגלות את הטבע הפראי של הונולולו, ישנם מספר אפשריות לחוות את המסלול נפרט אותם לפניכם:

הסעה אל המפל וחזור

כרטיס זה כולל הסעה מהמלון שלכם אל מפלי מנואה וחזור כך שלא תצטרכו לשכור רכב או לשלם את דמי החניה בכניסה הקרובה ביותר למסלול, כרטיס זה מתאים למי שרוצה להנות מהמסלול בצורה עצמאית ללא הדרכה ובלי לדאוג לכל הצדדים הלוגיסטיים- רק להנות מטיול ביער, עלות של הכרטיס היא 60 דולר לאדם עם ביטול והחזר כספי.

סיור מודרך עם ארוחת צהרים

כרטיס זה כולל איסוף מכמה נקודות מרכזיות בוואיקיקי (Waikiki) [-מקום מרכזי עם מספר רב של מלונות בהונלולו] והסעה אל התחלת המסלול, תוכלו להנות מהיער תוך כדי שתשמעו את מדריך הטיולים שלכם (בשפות אנגלית/יפנית) שיעשיר את ידיעותיכם ותסיימו בארוחת צהרים בנקודת תצפית טנטלוס (Tantalus) עם נוף מרהיב ותחזרו לוואיקיקי, משך החוויה אורכת כ-4 שעות ומומלצת לזוגות שמעוניינים לבלות חוויה איכותית, עלות של כרטיס היא 88 דולר לאדם עם אפשרות לביטול והחזר כספי.

רכיבה על אופניים חשמליים וטיול במפלי מנואה

כרטיס זה כולל רכיבה על אופניים חשמליים מוואיקיקי (Waikiki) עד לנקודת ההתחלה של המסלול למפל, אח”כ תמשיכו עם מדריך הטיולים (באנגלית) אל המפל הקסום ובחזור תוכלו לעשות עצירה במסעדה או בחנות גלידה לפני שתחזרו לוואיקיקי, החוויה אורכת כ4 שעות ומומלצת לזוגות שרוצים לבלות ולתיירים שבכושר טוב ושאינם מתחת לגיל 15 ואינם מעל גיל 65, עלות של כרטיס היא 169 דולר לאדם עם אפשרות לביטול והחזר כספי.

הזמנת כרטיסים למפלי מנואה

המלצות "הכל על"

  • מסלול מפלי מנואה מומלץ לכל מי שרוצה לגלות את הטבע הקסום של הונולולו, יכול להיות חוויה רומנטית לזוגות, פחות מומלץ למשפחות עם ילדים קטנים או למבוגרים.
  • המסלול פתוח כל השנה אך מומלץ להימנע מלהגיע אליו בחורף, החודשים המומלצים ביותר הם בין יוני לנובמבר.
  • המסלול אינו ארוך (2.5 ק”מ) ואורך הזמן תלוי בקצב ההליכה שלכם והעצירות ביער, מומלץ להשקיע לפחות שעתיים למסלול.
  • מומלץ להגיע למקום עם רכב היות ואין תחבורה ציבורית.
  • המסלול פחות מומלץ למשפחות עם ילדים קטנים היות והמסלול עלול להיות בוצי וחלקלק ומלווה בייתושים, למשפחות שאוהבות לטייל בטבע המסלול אינו מסומן בדרגת קושי קשה רק יש להצטייד בציוד המתאים (נעליים סגורות, מעילי גשם וחומר דוחה ייתושים) כדי לצלוח ולהנות מהמסלול.
  • האפשרות הנוחה ביותר היא ללון במרכז העיר הונולולו (Honolulu) בוואיקיקי (Waikiki) המרוחקת כ-8 ק”מ ממפלי מנואה. אני ממליצים על מלון 4 כוכבים Hilton Garden Inn Waikiki Beach  המומלץ בשל בריכת השחייה שלו והחדרים המשפחתיים או לחלופין להתעניין במלון 3 כוכבים Aqua Oasis המומלץ גם הוא זכות חדרי משפחה ובריכת שחייה.
  • ניתן להגיע למקום רק עם רכב או עם הסעה, יש חניה בכניסה למסלול בתשלום של 5 דולר.

שאלות ותשובות

מסלול מפלי מנואה מומלץ לאנשים שאוהבים לטייל ולחוות את הטבע, חוויה נהדרת לזוגות בחופשה רומנטית או למשפחות עם ילדים בוגרים שיוכלו לשאת את ההליכה.

המסלול פתוח כל השנה אך החודשים המומלצים ביותר הם בין יוני לנובמבר, שכבר מתחמם.

מומלץ להשקיע שעתיים או אפילו שלוש להליכה במסלול שאיננו ארוך, אך לא כדאי לרוץ אותו כדי להגיע, הדרך אל המפל יפהפיה.

מידע שימושי

  • שעות פעילות המסלול:
    כל יום מ08:00- 19:00.
  • הכניסה למסלול מלי מנואה אינה כרוכה בתשלום, רק החניון שצמוד בתשלום (5 דולר).
  • Na Ala Hele: Aihualama Trail, Honolulu, HI 96822 :כתובת
  • אין תחבורה ציבורית שמגיעה לתחילת המסלול, מומלץ לרכוש כרטיס הכולל הסעה למסלול וחזור ממנו.
  • יש להצטייד במעיל גשם למקרה וירד עליכם גשם (הטיול ביער גשם טרופי).
    המסלול יכול להיות בוצי וחלקלק- יש להצטייד בנעליים סגורות.
    מומלץ להביא חומר דוחה ייתושים.