גן החיות פרנקלין, בוסטון – המדריך המקיף ביותר בעברית | Franklin Park Zoo

עדכון אביב 2024

עונה זו מסמנת את תחילת עונת התיירות בבוסטון וכמות הולכת ועולה של תיירים מגיעים מכל רחבי העולם. בהתאם לכך מספר המבקרים באטרקציות השונות, בניהן גן החיות פרנקלין, עולה. אומנם אין בעיה של זמינות כרטיסים בתקופה זו של השנה, אבל יש ימים בהם עלולים להיווצר תורים. לכן, למי שרוצה להשיג כרטיסים אותם יוכל פשוט להציג בלי לעמוד בתור לרכישה, או למי שיש לו כבר תוכנית בנויה - כדאי להזמין כרטיסים מראש, מי שחושש להתחייב למועד ביקור קבוע יכול להסתכל על אופציות עם אפשרות ביטול. להזמנת כרטיסים מראש לגן החיות פרנקלין ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

גן החיות פרנקלין בכמה מילים

בפינה המערבית של פארק פרנקלין בבוסטון נמצא גן החיות פרנקלין, שהוקם בשנת 1912, ומופעל כיום על ידי גן החיות ניו אינגלנד. גן החיות מכיל יותר מ-220 מינים של בעלי חיים מכל רחבי הגלובוס; נמרים, היפופוטמים, גורילות, תנינים, למורים, זברות ורבים אחרים. זהו גן החיות הגדול ביותר בניו אינגלנד, המשתרע על פני 72 דונם. תוכלו למצוא בו כמה מתערוכות חיות הבר הטובות ביותר בניו אינגלנד. מבקרים יוכלו לצפות במגוון תערוכות מרכזיות ומלהיבות, וביניהן היער הטרופי, ממלכת קלהארי, סיפורי הנמר, שביל האאוטבק ועוד. גן החיות פרנקלין גם הופיע בסרט הקומדיה ההוליוודי “שומר גן החיות” משנת 2011 של הקומיקאי הנודע קווין ג’יימס.

גן החיות פרנקלין בוסטון 1
גן החיות מכיל יותר מ220 מינים של חיות (צילום: Eric Kilby, רישיון)

מה עושים בגן החיות פרנקלין

גן החיות פרנקלין הוא ביתם של בעלי חיים מדהימים מרחבי העולם ולכן הוא כל כך פופולארי בקרב תיירי העיר בוסטון. בגן החיות יש מגוון רחב של תצוגות, הנה כמה מהן:
היער הטרופי הוא בניין המקורה בכיפת בד ענקית ומצופה טפלון. המבנה מחקה את הסביבה הטבעית של בעלי החיים עם נחלים, חפירים, מבני סלע מלאכותיים, גדרות נסתרות ומחסומים. התערוכה כוללת חיות כמו גורילות, עטלפי פירות, תנינים ננסיים, למורים, טפירים, עצלנים, אנקונדות, דובי נמלים ענקיים, היפופוטמים, ציפורים, זוחלים שונים ועוד.
תצוגה נוספת היא מעבר סרנגטי אשר מדמה סוואנה ובה גרים יענים, גנו, זברות וחזירי יבלות. סוואנה נוספת היא סוואנת הג’ירפה שהיא בית גידול גדול לעדר של ג’ירפות מסאי, זברות וחמור בר סומלי. בנוסף ניתן להתרשם ממלכת קלהארי, אזור גדול בנושא אפריקאי המאכלס שני אחי אריות אפריקאים, חזירי נהר אדומים וחוברה אפריקנית. במבט ל”צד השני של העולם”, תוכלו להתרשם משביל אאוטבק המכיל בעלי חיים אוסטרליים כמו קנגורו אדום, קקדו, אמו וקוקבורות. עולם הציפורים המיוחד של גן החיות מכיל עשרות מיני ציפורים בארבע סביבות שונות: ביצה, יער גשם, מדבר וביצות.
תערוכה מפורסמת נוספת היא “נחיתת פרפרים”,תערוכה עונתית המכילה למעלה מ-1,000 פרפרים שעפים בחופשיות. אזור מומלץ לילדים הוא “גן החיות לילדים” הוא מתחם הכולל ציפורים מגוונות, כלבי ערבה שחורי זנב, פנדות אדומות, צבים ועוד. בנוסף ישנה גם את חוות פרנקלין הכוללת חמורים, סוסים, חזירים, עזים ננסיות, כבשים, תרנגולות וינשוף.

גן החיות פרנקלין בוסטון 2

חוות פרנקלין, חלק מהמתחם הנועד עבור הילדים (צילום: John Phelan, רישיון)

כרטיסים והגעה לגן החיות פרנקלין

גן החיות פרנקלין מציע חוויות ביקור שונות, החל מביקור בגן החיות ועד שילוב של אטרקציות חיצוניות נוספות. יש לקחת בחשבון כי גן החיות מאוד אהוב בקרב מבקרים ולכן מומלץ להזמין כרטיסים מראש ולהימנע מתורים ארוכים בקופות במקום עצמו. כל כרטיס מתאים לסוג אחר של חוויה, הנה כמה אופציות:

כרטיס כניסה בסיסי

כרטיס כניסה בסיסי המאפשר כניסה לגן החיות ומחירו הוא 22.95 דולר לאדם.

  • לרכישת כרטיס כניסה בסיסי לגן החיות פרנקלין עם אופציה לביטול בחינם לחצו כאן

 כרטיס city pass- הכולל גישה לעוד מגוון אטרקציות

כרטיס מסוג זה כולל כניסה כללית לאקווריום ניו-אינגלנד, כניסה לאולמות התצוגה במוזיאון המדע, וכניסה ל-2 מהבאים לבחירתכם: שייט בנמל בוסטון, גן החיות פרנקלין או מוזיאון הרווארד להיסטוריה של הטבע. מומלץ עבור מי שמתכנן ביקור במגוון אטרקציות בעיר ומעוניין לחסוף כסף.

  • להזמנת כרטיס city pass עם אופציה לביטול בחינם לחצו כאן 

כרטיס באתר הרשמי באתר גן החיות פרנקלין

ניתן לקנות כרטיס כניסה לתאריך והשעה המתאימים ביותר ללוח הזמנים ולתקציב שלך. ככל שתרכשו כרטיסים יותר זמן מראש, כך סביר שתחסכו יותר. מחירי הכרטיסים באתר גן החיות משתנים לפי תאריך ושעה, אך ילדים מתחת לגיל שנתיים נכנסים בחינם.

הגעה לגן החיות פרנקלין

ניתן להגיע עם רכב פרטי לגן החיות ולחנות בחניוני הגן בחינם. סעו ל-Forest Hills Drive, היכנסו לפארק פרנקלין, ועקבו אחר שלטי גן החיות. ישנן גם דרכי הגעה בתחבורה ציבורית. ראשית, ניתן לנסוע ב- Orange Lineאו ברכבת לתחנת Ruggles, ואז לנסוע באוטובוס 22, 28, 29 או 45 לגן החיות פרנקלין. בנוסף, אפשר לנסוע ב- Orange Lineאו ברכבת לתחנת Forest Hills, ואז לקחת את קו 16 באוטובוס לגן החיות פרנקלין. האפשרות אחרונה היא לקחת את הקו האדום לתחנת Andrew, ואז לקחת את אוטובוס קו 16 לגן החיות פרנקלין.

הזמנת כרטיסים לגן החיות פרנקלין

המלצות "הכל על"

  • גן החיות פרנקלין הוא חוויה מומלצת לכל המשפחה.
  • הזמן הטוב ביותר לבקר בגן החיות פרנקלין הוא ברגע שהוא נפתח ב-9 בבוקר, מכיוון שבשעה זו החיות הכי פעילות, הטמפרטורה מתונה ואין הרבה אנשים. בנוסף, מומלץ לבקר בקיץ מאחר ובחורף ייתכן ותתקלו במספר מועט יותר של חיות.
  • מומלץ להשקיע כ-4 שעות בביקור בגן החיות פרנקלין על מנת שתוכלו להספיק לראות את כל התצוגות.
  • גן החיות פרנקלין נמצא בתוך פארק פרנקלין. פארק זה הוא הפארק הכי גדול בבוסטון ולכן אנו ממליצים לשלב בביקור בגן החיות סיור בפארק.
  • הדרך הנוחה ביותר להגעה לגן החיות היא בתחבורה ציבורית. במידה ובחרתם להגיע ברכב, החנייה בגן החיות בחינם.
  • גן החיות פרנקלין הוא אטרקציה נהדרת וחוויה לכל המשפחה. בנוסף, בגן החיות ישנו גן משחקים גדול שילדיכם יאהבו.
  • טיפ להוזלת הביקור: ברחבי גן החיות יש שולחנות פיקניק וניתן להביא אוכל וחטיפים איתכם על מנת לקנות אוכל בתוך גן החיות.
  • בגן החיות יש עמדת אבידות ומציאות, אך גן החיות אינו אחראי לחפצים שאבדו או נגנבו. פריטים וחפצים שנמצאו על ידי הצוות או המבקרים נשמרים למינימום של 30 ימים.
  • ניתן להגיע למקום עם רכב ולחנות בחינם בחניוני גן החיות.

שאלות ותשובות

הביקור בגן החיות מומלץ לכל המשפחה- ילדים ומובגרים כאחד.

כדאי לבקר בגן החיות פרנקלין בשעת הפתיחה, מכיוון שבשעה זו החיות הכי פעילות, הטמפרטורה מתונה ואין הרבה אנשים. בנוסף, כדאי לבקר בו בקיץ מאחר ובחורף ייתכן ותתקלו במספר מועט יותר של חיות.

כדאי להשקיע בביקור בגן החיות פרנקלין כ-4 שעות על מנת לראות את כל התצוגות.

מידע שימושי

  • שעות הפתיחה משתנות בין עונות השנה. בעונות הסתיו והחורף, בין התאריכים 1.10-31.3, שעות הפתיחה הן 16:00-09:00 מדי יום. בקיץ, בין התאריכים 1.4-30.9, שעות הפתיחה הן 17:00-09:00 מדי יום.
  • נכון לשנת 2022, כרטיס כניסה עולה 22.95 דולר.
  • כתובת: One Franklin Park Road
    Boston, MA 02121
  • אם אתם מתכוונים להגיע ברכב פרטי סעו לForest Hills Drive, היכנסו לפארק פרנקלין, ועקבו אחר שלטי גן החיות. אם אתם מעוניים להגיע בתחבורה ציבורית סעו ב -Orange Line או ברכבת לתחנת Ruggles ואז סעו באוטובוס 22, 28, 29 או 45 לגן החיות פרנקלין. אפשר לנסוע ב Orange Line או ברכבת לתחנת Forest Hills ואז לקחת את קו 16 באוטובוס לגן החיות פרנקלין. האפשרות האחרונה היא לקחת את הקו האדום לתחנת Andrew ואז לקחת את אוטובוס קו 16 לגן החיות פרנקלין.
  • קישור לאתר הרשמי: https://www.zoonewengland.org/franklin-park-zoo
  • מומלץ להגיע לגן החיות עם נעליים נוחות.