מוזיאון פרלן, רייקיאוויק – המדריך המקיף ביותר בעברית | Perlan Museum

מוזיאון פרלן בכמה מילים

מוזיאון פרלן (Perlan Museum) ממוקם ברייקיאוויק שבאיסלנד. המוזיאון הוא אטרקציה פופולרית המציע למבקרים חוויה סוחפת שחוקרת את פלאי הטבע של איסלנד, כולל הקרחונים, הרי הגעש ותצורות גיאולוגיות אחרות, כמו גם את המורשת התרבותית וההיסטורית של המדינה. המוזיאון שוכן בכיפת זכוכית היושבת על גבי שישה מכלי אחסון עצומים של מים חמים שמכילים כ-4 מיליון ליטרים של מים, המספקים חימום לעיר רייקיאוויק ומשמשים כאחד ממוקדי אספקת המים החשובים של העיר. מהכיפה נשקפים נופים פנורמיים של האזור שמסביב, כולל העיר וההרים הסמוכים. הפרלן הוא אחד המבנים המפורסמים ביותר ברייקיאוויק ונמצא בראש גבעה שנקראת אוסקיוליד (Öskjuhlíð). המבנה תוכנן על ידי אינגמונדור סוויינסון ונפתח בשנת 1991.

גבעת אוסקיוליד ובראשה נמצא מוזיאון פרלןגבעת אוסקיוליד ובראשה נמצא מוזיאון פרלן

מה רואים במוזיאון פרלן

מוזיאון פרלן הוא אטרקציה תיירותית פופולרית המציעה מגוון חוויות ייחודיות. ראשית, התערוכה המרכזית נקראת “פלאי איסלנד” והיא לוקחת את המבקרים למסע בין פלאי הטבע הייחודיים של המדינה. כך ניתן להתהלך בין תערוכות אינטראקטיביות המדמות שדות לבה, גייזרים, קרחונים ותצורות גיאולוגיות אחרות. שנית, במוזיאון יש פלנטריום חדיש המציע תצוגה ויזואלית מדהימה של הזוהר הצפוני ב-360 מעלות המלווה בנרטיב על המדע מאחורי תופעת הטבע הזו. המוזיאון כולל גם העתק של מערת קרח שמבקרים יכולים ללכת בה כדי ללמוד על היווצרות הקרחונים וההשפעות של שינויי האקלים עליהם. התערוכה כוללת תצוגות אינטראקטיביות וסרטונים המסבירים את המדע מאחורי פלאי הטבע הללו. בנוסף, מוזיאון פרלן ממוקם על גבעה המציעה נופים פנורמיים של רייקיאוויק והסביבה. המבקרים יכולים לעלות במעלית לראש הבניין לתצפית של 360 מעלות על העיר וההרים הסמוכים ולהנות מהנופים המרהיבים. מעבר לכך, במוזיאון ישנה מסעדה הנקראת Út í Bláinn שמציעה חווית אוכל ייחודית עם נוף פנורמי של רייקיאוויק. המסעדה מגישה מגוון של מנות איסלנדיות ובינלאומיות, לרבות מאכלי ים, בשר ואפשרויות צמחוניות. לבסוף, תוכלו למצוא במקום חנות מזכרות שבה אפשר לרכוש שלל מזכרות ומתנות כגון סוודרים מצמר איסלנדי, תכשיטים, ספרים, גלויות ופריטים ייחודיים אחרים. רבים מהפריטים הנמכרים בחנות המתנות מיוצרים במקום ובהשראת התרבות והטבע האיסלנדיים וניתן למצוא פריטים הקשורים לתערוכות, כמו ספרים על גיאולוגיה וטבע איסלנדית.

כרטיסים למוזיאון פרלן

מבקרים רבים המגיעים לרייקיאוויק מעוניינים להגיע למוזיאון פרלן, אך אינם יודעים כיצד לעשות זאת בדרך הנכונה ובאיזה כרטיס מבין כל הכרטיסים לבחור, על כל השאלות הללו ננסה לענות בעמוד זה.

כרטיס כניסה בסיסי

כרטיס זה מציע גישה למוזיאון פרלן על כל תערוכותיו, מופע פלנטריום הזוהר הצפוני וגישה למרפסת התצפית של 360°. כרטיס זה מתאים לאלו שרוצים לבקר במוזיאון פרלן ללא אטרקציות נוספות.

להזמנת כרטיס זה עם אפשרות ביטול של עד 24 שעות לפני המועד – לחצו כאן

להזמנת כרטיס זה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן

כרטיס המשלב טיול יום

כרטיס מסוג Perlan Museum and Golden Circle Afternoon כולל כניסה למוזיאון פרלן, כניסה למכתש הוולקני Kerið, מדריך טיולים מקצועי, סיור אחר הצהריים במעגל הזהב והורדה לאחר הטיול. כרטיס זה מתאים לאלו המעוניינים לחקור אטרקציות נוספות שיש לרייקיאוויק להציע.

להזמנת כרטיס זה עם אפשרות ביטול של עד 24 שעות לפני המועד – לחצו כאן

כרטיס המשלב את אוטובוס התיירים

כרטיס מסוג Reykjavík: Hop-On Hop-Off Bus and Perlan Museum Entry Ticket מציע כניסה למוזיאון פרלן, כרטיס של 24 שעות לאוטובוס התיירים ואוזניות לשימוש עם מדריך אודיו. כרטיס זה מתאים למבקרים המעוניינים בנוסף לכניסה למוזיאון פרלן בהסעה לאטרקציות המובילות של רייקיאוויק.

להזמנת כרטיס זה עם אפשרות ביטול של עד 24 שעות לפני המועד – לחצו כאן

הזמנת כרטיסים למוזיאון פרלן- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים למוזיאון פרלן

  • הביקור במוזיאון פרלן מומלץ לכל מי שמעוניין ללמוד על פלאי הטבע של איסלנד, הגיאולוגיה הייחודית שלה וההיסטוריה שלה, ובמיוחד לאוהבי טבע.
  • מומלץ לבקר במוזיאון פרלן בסמוך לשעת פתיחתו מאחר ובזמן זה המוזיאון פחות עמוס מבחינת הקהל.
  • מומלץ להשקיע בביקור במוזיאון פרלן בין שעה לשעתיים על מנת להספיק לראות את כל המוצגים.
  • אנו ממליצים לשלב את הביקור במוזיאון פרלן יחד עם ביקור במוזיאון אורורה (Aurora Museum) ובסקיי לגון (Sky Lagoon) הנמצאים במרחק נסיעה מהמקום.
  • הביקור במוזיאון פרלן מתאים לילדים ולמשפחות מאחר והמוזיאון מציע מגוון של תערוכות אינטראקטיביות שנועדו למשוך וללמד מבקרים בכל הגילאים. ילדים בעיקר ייהנו מתצוגות המולטימדיה, החוויות האינטראקטיביות ומהפלנטריום.
  • בקרבת מוזיאון פרלן יש מגוון פתרונות לינה איכותיים אשר יאפשרו לכם גישה נוחה אל המוזיאון ושהייה מהנה ונוחה במקום האירוח. בין המומלצים שביניהם הוא בית ההארחה Igdlo Guesthouse אשר ממוקם במרחק של 0.9 ק”מ ממוזיאון פרלן. להזמנת מקום בבית האירוח לחצו כאן.
    פתרון לינה מומלץ נוסף הוא מלון 105 – A Townhouse Hotel אשר ממוקם במרחק של 1.2 ק”מ מהמוזיאון. להזמנת מקום בבית האירוח לחצו כאן.
  • ניתן להגיע למוזיאון פרלן ברכב מכיוון שהנסיעה לוקחת רק 5-10 דקות ממרכז רייקיאוויק למוזיאון ויש חניה חינם ממש מחוץ לבניין.

שאלות נפוצות על מוזיאון פרלן

מומלץ להשקיע בביקור במוזיאון פרלן בין שעה לשעתיים על מנת להספיק לראות את כל המוצגים.

מומלץ לבקר במוזיאון פרלן בסמוך לשעת פתיחתו מאחר ובזמן זה המוזיאון פחות עמוס מבחינת הקהל.

הביקור במוזיאון פרלן מומלץ לכל מי שמעוניין ללמוד על פלאי הטבע של איסלנד, הגיאולוגיה הייחודית שלה וההיסטוריה שלה, ובמיוחד לאוהבי טבע.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: כל יום 22:00-09:00
  • מחיר: נכון לשנת 2023 כרטיס כניסה למבוגר עולה 33.20 יורו.
  • כתובת: Öskjuhlíð, 105 Reykjavík
  • דרכי הגעה: אוטובוסים עירוניים רבים פועלים ברייקיאוויק וקו 18 עוצר הכי קרוב למוזיאון פרלן. ברכב הנסיעה לוקחת 5-10 דקות נסיעה ממרכז רייקיאוויק למוזיאון פרלן וישנה חניה חינם ממש מחוץ לבניין.
  • קישור לאתר הרשמי