גלריית האקדמיה בפירנצה- הנחה בלעדית ומידע מקיף | Galleria dell’Accademia

עדכון מרץ, 2024

אנו בתפר שבין החורף לאביב בפירנצה וכמות התיירים הולכת ועולה. העלייה בעומס מורגשת במיוחד במוזיאונים הפופולאריים, כמו גלריית האקדמיה בפירנצה, ולכן מומלץ להזמין כרטיסים מראש. כך תוכלו לדלג על הקופות בכניסה למוזיאון ולקצר את זמן ההמתנה בחוץ, וגם להבטיח את הכניסה שלכם במועד המתאים לכם ביותר. להזמנת כרטיסים מראש לגלריית האקדמיה בפירנצה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

בעמוד זה תמצאו את כל המידע החשוב לתייר הישראלי המבקר בגלריית האקדמיה בפירנצה  “בית הספר הראשון לרישום ואומנות בסגנון הרנסאנס של איטליה”. בעמוד נענה על השאלות כמו מה הולכים לראות? איך להגיע? נסקור אפשרויות הזמנת כרטיסים, קצת היסטוריה וגם כמובן איך לחסוך את התור שיכול להיות ארוך.

מידע כללי

גלריית האקדמיה של פירנצה (Galleria dell’Accademia di Firenze) הוא מוזיאון לאומנות בפירנצה, הידוע בעיקר בשל הפסל ״דוד״ שנמצא בו. הפסל נוצר על ידי מיכאלנג׳לו שהיה מתלמידי הגלרייה והפך להיות אחד מהשמות הגדולים של אמני הרנסאנס, בעיקר בפיסול (למעשה עם פסל זה הוא התפרסם). זהו מוזיאון האומנות השני המבוקר ביותר באיטליה, אחרי גלריית אופיצי– והוא קטן יותר ומתמחה יותר בפרטים.

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.

הגלריה נוסדה בסוף המאה ה-18 על ידי לאופולד השני, דוכס טוסקנה שהיה לימים קיסר האימפריה הרומית הקדושה. הוא היה בית הספר הראשון לאומנות ורישום בסגנון הרנסאנס, אולי החשוב מביניהם באירופה. כמאה שנה לאחר היווסדה הועבר אליה פסל דוד, שנמצא בזמנו בכיכר הסניורה, בכדי ליצור במקום מוזיאון מיכאלנג׳לו לרגל 400 שנה ליום הולדתו של האמן ולשמר את הפסל. הפסל שניצב בכיכר היום הוא העתק, ואילו זה במוזיאון הוא המקור.

כרטיסים לגלריית האקדמיה בפירנצה

ישנם מספר סוגים של כרטיסים לגלריית האקדמיה בפירנצה, כרטיסי כניסה בסיסיים הכוללים דילוג על התור, דרך כרטיסים הכוללים הדרכות המומלצים למי שרוצה להעמיק בהבנה של האמנות ועד כרטיסים המשלבים כניסה למספר אתרים. אפשר להזמין כרטיסים והדרכות באתר הרשמי של הגלריה אבל הבעיה שהרבה פעמים בתקופת הקיץ העמוסה אין שם זמינות גבוהה של כרטיסים. רכישת כרטיסים מראש היא מומלצת מאוד כדי להבטיח את מקומכם בגלריית האקדמיה המבוקשת ומאפשרת לדלג על התורים בכניסה שיכולים להיות ארוכים מאוד.

כרטיסי כניסה לגלריית האקדמיה כולל דילוג על התור בקופות הכרטיסים

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיס כניסה מראש הכולל דילוג על התור (מומלץ בעיקר בקיץ), עם הנחה בלעדית לגולשינו או עם אפשרות ביטול כך שתוכלו להזמין זמן רב מראש ולבטל במידת הצורך.

  • להזמנת כרטיסי דילוג על התור עם הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן.
  • להזמנת כרטיסי דילוג על התור עם אפשרות ביטול – לחצו כאן.

ישנה גם אפשרות לקנות כרטיס דילוג על התור (מעט יקר יותר) הכולל גם מדריך דיגיטלי (כאן עם אפשרות ביטול חינם). למי שרוצה לחסוך עוד זמן ולהיכנס בכניסת הקבוצות המהירה, כדאי לראות כרטיס זה עם אפשרות ביטול הכולל גם מדריך דיגיטלי.

כרטיס כניסה וסיור מודרך – גם לדלג על התור לקופות, גם לקבל הדרכה, וגם להיכנס בכניסת הקבוצות המהירה

כרטיס זה מקנה גם הוא דילוג על התור בכניסה לגלרייה, ובנוסף סיור מודרך (אורך הסיור משתנה לפי האופציה אותה תזמינו) והוא מאפשר לכם לדלג גם על תורי הכניסה והבידוק הבטחוני על ידי כניסה עם המדריך שלכם בכניסת הקבוצות. אופציה זו מתאימה לאלו שרוצים להבין את האמנות שבגלרייה או שפשוט רוצים להיכנס יותר מהר פנימה בלי להמתין בתור כלל.

  • להזמנת סיור מודרך (מדריך מוסמך בסיור של שעה) ודילוג על התור לגלרייה בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן.
  • ראו כאן אופציות רבות לסיורים מודרכים בקתדרלה ודילוג על התורים עם אפשרות ביטול.

כרטיסים משולבים – לאלו הרוצים לראות יותר ולחסוך כסף

ישנם מספר כרטיסים המשלבים את הביקור בגלרייה ביחד עם אתרים נוספים. קניית כרטיס משולב היא אופציה טובה למי שמעוניין גם כך לבקר בעוד אתרים בפירנצה, נוחה יותר מאשר לקנות מספר כרטיסים בנפרד ובחלק מהמקרים תהיה זולה ומשתלמת יותר.

כרטיס דילוג על התור לגלריית האקדמיה ולגלריית האופיצ’י

כרטיס זה מקנה כניסה עם דילוג על התור לשני האתרים המבוקשים בפירנצה, גלריית האקדמיה וגלריית האופיצ’י. כרטיס זה מומלץ לאלו שרוצים לבקר בשתי הגלריות ואלו שמעוניינים לדלג על התור הארוך שנוטה להצטבר בכניסה בעונות התיירות.

  • להזמנה כרטיס זה בתוספת הנחה של 5% (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן – הצעה זו מקנה לכם גם מדריך קולי על העיר וקוד קופון של 10% להזמנות נוספות של אתרים בפירנצה באתר זה.
  • להזמנה כרטיס זה עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

כרטיס דילוג על התור לגלריית האקדמיה, לגלריית האופיצ’י ולאתרי הדואומו של פירנצה

כרטיס זה מקנה כניסה עם דילוג על התור לשתי הגלריות המבוקשות בפירנצה, גלריית האקדמיה וגלריית האופיצ’י וכן כניסה לאתריה של הדואומו של פירנצה. כרטיס זה מומלץ לאלו שרוצים לבקר בכל אתרי החובה של העיר בלי להמתין בתורים הארוכים שבכניסה.

  • להזמנת הכרטיס המשולב עם 5% הנחה ייחודית (קוד HAKO5) לחצו כאן – הצעה זו מקנה לכם גם מדריך קולי על העיר וקוד קופון של 10% להזמנות נוספות של אתרים בפירנצה באתר זה.

יש עוד כרטיסים משולבים שיכולים להתאים לסוגים שונים של תיירים, לדוגמה כרטיסים המשלבים את גלריית האקדמיה עם אתרי הדואומו של פירנצה (להזמנה עם 5% הנחה), עם גלריית האופיצ’י, פאלאצו פיטי וגני בובולי (להזמנה עם 5% הנחה), עם גלריית האופיצ’י ואוטובוס התיירים של פירנצה (להזמנה עם 5% הנחה) ועם פאלאצו וקיו (להזמנה עם 5% הנחה).




מה רואים בגלריית האקדמיה?

פסל דוד – מידע כללי והיסטוריה

דוד הוא פסל בגובה של קצת יותר מ-5 מטר (כלומר קצת פחות משתי קומות!) שפוסל על ידי האמן מיכלאנג׳לו בשנים 1501-1504. פסל דוד הוא מבין המפורסמים בעולם ולא בכדי, הוא נחשב ליצירת פאר לא רק בפני עצמו אלא גם משום הסימבוליות הרבה שנקשרת בו לעיר פירנצה. הפסל עשוי ברמת גימור ודיוק כזו, שניתן לראות את גבותיו המקובצות, את הכיווץ בצורו ואפילו את הורידים בידי הימנית המורדת.

הפסל הוזמן במטרה להיות חלק מסדרת 12 פסלי דמויות מהתנ״ך והברית הישנה לגג קתדרלת פירנצה. העבודה עליו החלה בסביבות 1464 על ידי אגוסטינו די דוצ׳ו שהספיק ליצור רק את תחילת הרגליים ותחילת הגו מגוש השיש הענקי שהובא במיוחד מצפון הרי האפנינים הטוסקניים. העבודה נפסקה מסיבות לא ברורות, נעצרה ל-10 שנים נוספות, אז נמשכה לזמן קצר על ידי אנטוניו רוסלינו ונזנחה למשך 25 שנים במהלכן השיש נשאר חשוף למזג האוויר בחצר סדנת הקתדרלה. ב-1501 זכה מיכלאנג׳לו, שהיה רק בן 26 שנים במשימה להמשיך את הפסל (משימה עליה התמודד מול לאונרדו דה וינצ׳י) ויצר אותו במשך לא פחות משנתיים שלמות.

רכישת כרטיסי כניסה, דילוג על התור וסיורים מודרכים בגלריית האקדמיה

בשלב זה, לרשויות פירנצה לא היה ברירה אלא להשלים עם העבודה שיהיה בלתי אפשרי להעלות את הפסל המוגמר, ששקל יותר מ-6 טונות, אל ראש הדואמו. לאחר התייעצות עם ועדה של תושבי העיר וביניהם אמנים רבים, הוחלט להעביר את פסל דוד אל  הכניסה של פאלאצו וקיו בכיכר הסניורה. בשל גודלו העצום ומשקלו הרב, לקח ארבעה ימים להעביר את הפסל מרחק קצר זה של כ-800 מטר… הפסל המקורי ניצב שם חשוף לפגעי מזג האוויר עד שנת 1873 אז הועבר אל מקומו הנוכחי בגלריית האקדמיה. 37 שנים מאוחר יותר, הציבו בכיכר העתק של הפסל אותו תוכלו לראות היום. הפסל המקורי סובל מסדקים בקרסוליים, תוצאה של נשיאת 6 טון שיש במשך יותר מ-500 שנה…

ניתן לראות בפסל דוד את ורידי ידו הימנית (צילום: Jörg Bittner Unnaתחת CC BY 3.0)

פסל דוד סימל עבור הפלורנטינים את הגנת חירויות האזרח, על ידי רפובליקת פירנצה, שהקנתה לה מעמד עיר מדינה עצמאית. הרפובליקה, חשה מאוימת על ידי מדינות חזקות יותר (איטליה בזמנו לא היתה מדינה אחת מאוחדת אלא מורכבת ממדינות רבות באיזורים שונים של הארץ שלכל אחד מהם אופי ופוליטיקה משלו), וכמו כן על ידי ההגמוניה של משפחת מדיצ׳י, שהשתמשה אף היא לא אחת בסימבוליות שבפסלים כדי לפאר את נצחונה במהלך ההיסטוריה רצופת הנצחונות והמפלות של הרפובליקה נגד משפחת אצולה זו. פסל דוד הוצב בכיכר כך שעיניו פונות אל כיוון רומא.

אנקדוטה ירושלמית קטנה היא שעיריית פירנצה התכוונה להעניק לירושלים העתק של הפסל במלאת 3000 שנה לכיבוש עיר הקודש על ידי המלך דוד. המטרה היתה להציבו במוזיאון מגדל דוד, אך בשל לחץ מצד גופים חרדים שהתנגדו להצבת פסל עירום, ההצעה נדחתה. גם עיר הבירה של הממלכה המאוחדת לא חפה מפוריטניות, והשמועות אומרות כי כאשר מלכת בריטניה או אנשים נכבדים מבקרים במוזיאון ויקטוריה ואלברט שבלונדון דואגים להצניע את איבר מינו של העתק פסל דוד שנמצא שם בעלה תאנה מגבס.

ראשו של דוד פונה אל רומא (צילום: Jörg Bittner Unnaתחת CC BY 3.0)

מה בגלריה?

במוזיאון תוכלו לראות, חוץ מפסל דוד, פסלים נוספים של מיכאלאנג׳לו, חלקם לא זכו להשלמה מעולם. בנוסף האקדמיה מכילה אוסף גדול של ציורים של אמנים פלורנטינים, בעיקר מהמאות ה-14 עד ה-17- הפרוטו-רנסאנס עד סוף הרנסאנס.

סרטון המציג את מוזיאון האקדמיה שבפירנצה

תשובות לשאלות נפוצות על גלריית האקדמיה

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיסים לגלריית האקדמיה. ניתן לקנות כרטיסים מהאתר הרשמי של גלריית האקדמיה וניתן לקנות בקופות האתר, אך במקרים רבים זמינות הכרטיסים באתר הרשמי ובקופות נמוכה, ועל כן האפשרויות המומלצות על ידינו הן:
להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה.

האפשרות המומלצת על ידינו לדילוג על התור, אשר מתאימה מאוד למי שרוצה לחסוך זמן, היא רכישת כרטיס מראש אשר כולל דילוג על התור בכניסה לגלריית האקדמיה עם 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5) בקישור הזה.

כן, אפשרות מומלצת על ידינו לסיור מודרך בגלריית האקדמיה היא רכישת כרטיס אשר כולל הדרכה על האומנות הרנסאנסית, על הסיפורים המרתקים מאחורי התמונות והפסלים ודילוג על התור. לרכישת הכרטיס עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.

גלריית האקדמיה מומלצת לביקור למי שמוצא עניין באומנות של מיכאלנג׳לו או מעוניין לראות את פסל דוד.

מומלץ להקדיש בין שעה לשעתיים לגלריית האקדמיה של פירנצה. אם אתם מבקרים בפירנצה בקיץ כדאי לשמור את הביקור בגלריה לשעות הצהריים החמות, אז תוכלו להתחמק מהשמש ולהנות מהצל בפנים. הדבר תקף גם תקפה לימים גשומים בחורף. בנוסף, כדאי לדעת שביום ראשון הראשון של כל חודש הכניסה למוזיאון חינם. יש לקחת זאת בחשבון שמשום כך הגלריה תהיה אפילו עמוסה מהרגיל בימים אלה.

מומלץ להגיע לגלריית האקדמיה פירנצה באוטובוס- קווים 1, 4, 6, 7, 10, 11, 14, 17, 19, 20, 23, 25, 31 ו-C1.

הגלריה נמצאת בשוליה הצפוניים של העיר העתיקה, היא עדיין חלק ממנה אבל לא צמודה לשאר אתרי התיירות המרכזיים של העיר. בשל סיבה זאת היא פחות מתאימה להגעה ברגל, בהקשר זה נציין כי העיר העתיקה של פירנצה אינה נגישה ברכב בכלל לכן ממש לא כדאי (וגם בלתי אפשרי) להגיע לכאן עם רכב שכור, למידע נוסף בנושא ראו- השכרת רכב בפירנצה והשכרת רכב באיטליה.

הגלריה נמצאת בשוליה הצפוניים של העיר העתיקה, היא עדיין חלק ממנה אבל לא צמודה לשאר אתרי התיירות המרכזיים של העיר פירנצה. אך היא אכן נמצאת באזור של פלאסה מדיצי, מבצר סן מרקו והאזור היהודי של פירנצה, לכן למי שמגיע לאתרים אלה מומלץ לשלב את הביקור בגלריה יחד איתם.

כן, יש כרטיסים המשלבים ביקור בגלריית האקדמיה עם אטרקציות נוספות, למשל:
כרטיס המשלב ביקור בגלריית האקדמיה וגלריית אופיצי, וכולל כניסה לשתי הגלריות ודילוג על התור. להזמנת הכרטיס עם הנחה של 5% לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), היכנסו לקישור הזה. הרחבנו על כל סוגי הכרטיסים כאן.

ביום ראשון הראשון של כל חודש הכניסה למוזיאון חינם. יש לקחת בחשבון שמשום כך הגלריה תהיה אפילו עמוסה מהרגיל בימים אלה.

בין המלונות המומלצים באזור גלריית האקדמייה בפירנצה ניתן למנות את מלון פור סיזנס פירנצה (Four Seasons), מלון רום מייט לוקה (Room Mate Luca) ומלון ונטו (ḤỌṬẸḶ ṾẸṆẸṬỌ).

המלצות "הכל על"




  • גלריית האקדמיה מומלצת לביקור למי שמוצא עניין באומנות של מיכאלנג׳לו או מעוניין לראות את פסל דוד. העניין העיקרי בגלרייה הם המוצגים שבתוכה, ואין טעם להגיע לראות את המבנה רק מבחוץ. למי שמחליט להגיע לגלריה, מומלץ מאוד להזמין כרטיסים מראש משום שהתור בכניסה הוא ארוך ומתיש, לעתים אפשר להזמין מראש אפילו באותו יום- אך לא זה המצב בקיץ שבו המקום עמוס ביותר.
  • באתר זה יש יתרון בהדרכה שתסביר על האומנות שבפנים (ראו כאן עם 5% הנחה, קוד HAKO5) ותראה את הפנים המעניינות והמרתקות מאחורי התמונות והפסלים, אך זה לא חובה- אפשר ליהנות מהאומנות גם בלי ההדרכה המסודרת. ההדרכה מתאימה למי שמעוניין ללמוד על האומנות הרנסאנסית.
  • למי שמעוניין להכיר את האזור לעומק אנו ממליצים על סיור מודרך בעברית. למידע נוסף ראו להכיר את פירנצה בראש צעיר וקליל: סיור בעברית וסיורים מודרכים בפירנצה בעברית.
  • כמו בהרבה גלריות בפירנצה, ביום ראשון הראשון של כל חודש הכניסה למוזיאון חינם. יש לקחת זאת בחשבון שמשום כך הגלריה תהיה אפילו עמוסה מהרגיל (שהוא די עמוס) בימים אלה. בנוסף, בעלי מוגבלות בתנועה ומלווה אחד זכאים לכניסה חינם (לא משנה לאיזו מדינה הם תושבים) בהצגת מסמכים מאשרים, אך כדאי לתאם מראש עם המקום ולהזמין את הכרטיס מראש על מנת לחסוך המתנה בתור הארוך. למידע נוסף – מלונות נגישים בפירנצה לבעלי מגבלויות בתנועה.
  • הגלריה נמצאת בשוליה הצפוניים של העיר העתיקה, היא עדיין חלק ממנה אבל לא צמודה לשאר אתרי התיירות המרכזיים של העיר. בשל סיבה זאת היא פחות מתאימה להגעה ברגל, אך יש ממש לידה תחנת אוטובוס וזו הדרך הטובה ביותר להגיע אל המקום. בהקשר זה נציין כי העיר העתיקה של פירנצה אינה נגישה ברכב בכלל לכן ממש לא כדאי (וגם בלתי אפשרי) להגיע לכאן עם רכב שכור, למידע נוסף בנושא ראו- השכרת רכב בפירנצה והשכרת רכב באיטליה.
  • הגלרייה נמצאת באזור של פלאסה מדיצי, מבצר סן מרקו והאזור היהודי של פירנצה, לכן למי שמגיע לאתרים אלה מומלץ לשלב את הביקור בה יחד איתם.
  • אם אתם מעוניינים רק בפסל דוד ובפסל חטיפת הנשים הסביניות, וקצרים בתקציב, תוכלו לראות העתקים שלהם בלוג׳ה דה לאנזי שבכיכר הסיניוריה (אם כי יש לציין שלמרות שההעתקים דומים מאוד, הם ממש לא מתקרבים להרגשה של לראות את המקור).
  • אין לבלבל בין גלריית האקדמיה של פירנצה שהיא אתר מאסט בעיר שמגיעים אליו גם אם מגיעים לזמן קצוב בפירנצה, לבין גלריית האקדמיה של ונציה שהיא אתר חשוב בה- אך לא בחשיבות עליונה ומי שמגיע לזמן קצר בעיר מדלג עליה.
  • הגלריה קטנה יחסית לכן בתכנון הביקור שלכם קחו זאת בחשבון שלא נצרך זמן רב כדי לבקר בה (אלא אם כן אתם לא מזמינים כרטיס מראש ואז זמן ההמתנה יהיה ארוך, במיוחד בקיץ).
  • אם אתם מבקרים בפירנצה בקיץ כדאי לשמור את הביקור בגלריה לשעות הצהריים החמות, אז תוכלו להתחמק מהשמש ולהנות מהצל בפנים. אותה הערה גם תקפה לימים גשומים בחורף.
  • אזור זה הוא אופציה טובה למלונות למי שרוצה להיות קרוב לגרעין הראשוני של העיר העתיקה אבל לא ממש בתוכו, מה שמאפשר מיקום שקט מהמולת התיירים (שהיא משמעותית מאוד בפירנצה בעונה!) אך עדיין במרחק הליכה סביר מהאתרים החשובים של פירנצה, למידע מורחב על- מלונות ליד גלריית האקדמיה.
  • להמלצות כלליות על פירנצה- ראו פירנצה מידע כללי – המלצות.

לקריאה נוספת:

  • בשנת 2010 הוצב העתק פיברגלאס של פסל דוד בגודל אמיתי על גג קתדרלת פירנצה ליום אחד. פה תוכלו למצוא על כך כתבה עם התמונות של דוד כמו שהוא היה אמור להראות (באנגלית).

תגובות והמלצות אלו עלו בקבוצות השותפות שלנו: פירנצה למטיילים ואיטליה למטיילים:

  • ערב טוב, איפה אני יכולה להזמין כרטיסים למוזאון האקדמיה בפירנצה? מאיזה אתר? בדקתי בלמטייל הם גובים 21 יורו לאדם – זה אם אני לא טועה 10 יורו יותר יקר – האם בתחילת דצמבר יש תור? או שאז התורים הם קצרים וניתן לקנות כרטיס במקום? תודה לכל המשיבים.
    • הכי כדאי באתר הרישמי, ובערך שבוע-שבועיים מראש, אחרת נגמרים הכרטיסים (מניסיון..) וצריך לפנות לאתרים אחרים. כנ”ל לגבי האופיצי. אם אני זוכרת נכון, המחיר 16€.

 

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם:

מידע שימושי על גלריית האקדמיה

שעות פתיחה

שלישי- ראשון בשעות 8:15-18:50, בימי שני ובתאריכים 1/1, 1/5 ו-25/12 סגור.

כתובת

Via Ricasoli, 58/60, 50121 Firenze.

אתר רשמי
הגעה
directions_bus
אוטובוס

קווים 1, 4, 6, 7, 10, 11, 14, 17, 19, 20, 23, 25, 31 ו-C1.