שדה התעופה קטניה-פונטנרוסה | Catania–Fontanarossa Airport (CTA)

שדה התעופה קטניה-פונטנרוסה (Catania–Fontanarossa Airport), שבסיציליה נמצא במרחק של 7 ק”מ מקטניה, דרכו מגיעים מרבית התיירים שבאים לחופשה באזור. בשדה התעופה יש 3 טרמינלים, ומגיעות אליו טיסות ישירות מישראל לאורך כל השנה, אך ניתן כמובן גם להגיע באמצעות טיסות קונקשיין עם עצירת ביניים (להזמנת טיסות לקטניה). כדאי לדעת שהשם המקוצר של שדה התעופה הוא CTA, כך הוא יופיע על כרטיס הטיסה.
שדה התעופה קטניה-פונטנרוסה

שדה התעופה של קטניה

איך מגיעים אל ומשדה התעופה קטניה-פונטנרוסה

ישנן מספר אפשרויות להגעה משדה התעופה לקטניה ומהעיר לשדה:

תחבורה ציבורית

ה-AMT Alibus היא אפשרות התחבורה הציבורית הפופולאריות ביותר ומספקת דרך נוחה להגיע למרכז העיר קטניה. האוטובוס פועל כל 25 דקות מ-5 בבוקר ועד חצות, מה שמבטיח הגעה בקלות לעיר ברוב שעות היום. הנסיעה אורכת כ-20 דקות, תלוי בתנועה, וישנן מספר עצירות במרכז העיר, כולל בתחנת הרכבת המרכזית. ניתן לרכוש כרטיסים בשדה התעופה, על האוטובוס או בחנויות טבק ובדוכני עיתונים בעיר עצמה בעבור הדרך חזרה מהעיר לשדה. תוכלו גם להזמין כרטיסים לתחבורה הציבורית מהשדה לעיר ולהפך מראש בקישור הזה, וכך להתחיל את החופשה בראש שקט. שימו לב שחשוב לתקף את הכרטיס אחרי העליה לאוטובוס.

מונית

מוניות הן דרך הגעה נוספת משדה התעופה קטניה-פונטנרוסה למרכז העיר. הנסיעה אורכת כ-15-10 דקות, תלוי בתנועה. תוכלו למצוא מוניות זמינות מחוץ לבניין הטרמינל. התעריף הסטנדרטי לנסיעה בכיוון אחד למרכז העיר הוא בסביבות 20-25 אירו, אך מומלץ לוודא את המחיר עם הנהג לפני שמתחילים בנסיעה. כדי לקחת בחשבון כי חיובים נוספים עשויים לחול על מזוודות, נסיעות בשעות הלילה המאוחרות וחגים. אמנם זו אפשרות יקרה יותר מתחבורה ציבורית, אך מוניות מציעות את היתרון של הסעה משדה התעופה ישירות למלון או לדירה שלכם ולהפך – כך שלא תמצאו את עצמכם מסתובבים בעיר עם מזוודות בחיפוש אחר תחנת אוטובוס או רכבת. אפשרות זו פופולארית במיוחד על ידי משפחות וקבוצות, שכן לעיתים הפער בין רכישת מספר כרטיסים לתחבורה ציבורית ובין תשלום על הנסיעה במונית קטן יחסית. היתרון של אפשרות זו הוא הנוחות, אך החסרונות הם המחיר הגבוה בהשוואה לתחבורה ציבורית וזמינות נמוכה יחסית של מוניות בשעות מאוחרות – יכול להיות קשה להשיג מונית אם אתם נוחתים ב-3 לפנות בוקר. במקרים כאלו מומלץ מאוד להזמין מונית מראש, תוכלו לעשות זאת בקישור הזה.

הסעות

הסעות פרטיות בדרך כלל מציעות שירות במחיר קבוע הכולל הגעה עד לפתח המלון שלכם, מה שהופך אותן לאופציה מצוינת אם אתם מטיילים עם הרבה מזוודות או בקבוצה – ואז המחיר היקר הופך למשתלם בהשוואה לשאטלים למשל. זוהי הדרך הנוחה ביותר להתניידות בין שדה התעופה למלון. הסעות אל ומשדה התעופה הינה אפשרות יעילה במיוחד לקבוצות או משפחות שמגיעות לעיר ולא רוצות להתעסק בלוגיסטיקה של תחבורה ציבורית מידע עם הנחיתה בקטניה.מומלץ להזמין מראש כדי להבטיח זמינות, במיוחד בקיץ תוכלו לעשות זאת בלינק זה עם אפשרות ביטול בחינם.

לינה ליד שדה התעופה קטניה-פונטנרוסה

מאחר ושדה התעופה קטניה-פונטנרוסה לא נמצא ממש בקטניה, במקרים בהם הטיסה ממריאה או נוחתת בשעה מאוחרת מאוד יש המעדיפים ללון ליד שדה התעופה, וכך להפוך את ההגעה בין שדה התעופה למלון לנוחה ביותר. זו אופציה טובה גם למי שמגיע לטיסה לא מהעיר עצמה. בין מקומות הלינה המומלצים הסמוכים לשדה התעופה ניתן למנות את Magnolia Boutique Rooms, Catania International Airport Hotel ו-Bed & Breakfast Fontanarossa Airport. בגלל שמספר המלונות הסמוכים לשדה נמוך בהשוואה למלונות בקטניה כדאי להזמין חדרים מראש, אפשר לעשות זאת עם ביטול בחינם בקישור הזה, וכך למנוע מצב בו החוויה הראשונה שלכם בסיציליה היא של חיפוש מייאש של מקום לינה.
שימו לב כי אומנם הלינה ליד שדה התעופה נוחה מבחינת ההגעה, אבל האזור יהיה רועש בגלל תנועת המטוסים הערה וכדאי לבדוק שהמלון מציע חלונות אטומים לרעש. בנוסף, במרבית המקרים מלונות אשר נמצאים באזור שדה התעופה מציעים שאטלים בחינם בין המלון לשדה, כדאי לבדוק זאת גם בעבור המלון בו אתם מעוניינים – גם כאשר מדובר בהליכה קצרה יחסית כאשר עושים אותה עם מזוודות או עם ילדים קטנים היא יכולה להיות מאתגרת.

השכרת רכב בשדה התעופה קטניה-פונטנרוסה

למי שרוצה להתחיל טיול רחב יותר בסיציליה עם רכב שכור ולא מתכנן לישון לילה אחד או יותר בקטניה כדאי לשכור את הרכב כבר בשדה התעופה. רבים עושים זאת כאשר מיד אחרי הנחיתה הם יוצאים לכיוון הר אתנה למשל. יש בשדה התעופה קטניה-פונטנרוסה מספר תחנות השכרה, שימו לב שחלקן נמצאות בשדה עצמו וחלקן מחוץ לשדה (אליהן ההגעה מעט יותר מסורבלת, אבל מחיר ההשכרה בהן לרוב יהיה נמוך יותר), בין חברות ההשכרה בשדה עצמו ובסמוך אליו ניתן למנות את Sixt ו-Sicily by Car. שימו לב כי במידה ואתם צריכים לשכור או להחזיר את הרכב בשעות מאוחרות או מוקדמות יש לתאם זאת מראש אל מול חברות ההשכרה (אם מדובר במועד מעבר לשעות הפתיחה קחו בחשבון שהדבר יהיה כרוך בתשלום נוסף על מחיר ההשכרה).

כמה המלצות לשוכרים רכב בשדה התעופה של קטניה:

  • הביקוש לרכב בקטניה בכלל ובשדה התעופה בפרט גבוהה לכן כדאי להזמין רכבים מספר שבועות מראש, במיוחד כשמגיעים בשיא עונת התיירות, כל שכן שמדובר ברכבים מבוקשים – כמו רכבים אוטומטיים , רכבים משפחתיים גדולים, ואנים, קראוונים או ג’יפים. אם אתם חוששים מהתחייבות אנו ממליצים להזמין רכבים אם אפשרות ביטול (לחצו כאן להזמנת רכבים בקטניה עם אפשרות ביטול).
  • המחירים לרכבים בשדה התעופה קטניה-פונטנרוסה יכולים להיות גבוהים, אפשרות אחת לחסוך בעלות היא להזמין רכבי לואו קואסט. אפשרות זו מתאימה למי שלא הולך לעשות נסיעות בהרים ומגיע לקחת או להחזיר את הרכב בשעות היום ולא מחוץ לשעות הפעילות (לחצו כאן למגוון רכבי לואו קוסט בשדה התעופה של קטניה). לאילו שזקוקים ליותר שירות באיסוף ולקיחת הרכב (למשל אילו הנוחתים וטסים אחרי השעה 22:00), מתכננים לסוע מחוץ לסיציליה וחשוב להם לאסוף את הרכב מאזורים קרובים לטרמינל אנו ממליצים לא להזמין לואו קוסט ולחפש הנחות ספציפיות לרכבים בשדה התעופה של קטניה (לחצו כאן להזמנת רכבים בקטניה עם 10% הנחה לגולשי הכל על).
  • ישנם היבטים רבים שכדאי לקחת בחשבון בנסיעה בקטניה, וסיציליה בכלל. מהיבטים של חניה ועד היבטים של הימנעות מקנסות אנו ממליצים לקרוא על כך בעמודים המקיפים שלנו:
    השכרת רכב בקטניה ובעמוד השכרת רכב באיטליה.