טיולי יום מקטניה, סיציליה – המדריך המקיף בעברית | Day trips from Catania

טיולי יום מקטניה בכמה מילים

קטניה, השנייה בגודלה בסיציליה שבאיטליה, היא עיר נמל הגובלת בחופי מפרץ קטניה היפים. האזור כולו ידע תהפוכות רבות, למעשה במאה ה17 רעידת אדמה חזקה החריבה כמעט את כל העיר, והעיר כולה, על כנסיותיה ומבניה המרשימים נבנתה מחדש.

מלבד המבנים המרשימים בסגנון אדריכלות הברוק שניתן לראות בעיר עצמה, סימן היכר מפורסם מאד של העיר הוא הר הגעש אטנה (Etna), שהעיר שוכנת למרגלותיו. למעשה, מדובר באחד מהרי הגעש הפעילים בעולם כאשר עד היום תועדו כ-90 התפרצויות של הר הגעש. פרט נוסף מעניין לגביו הוא שבגובה של 3,357 מ’ הוא נחשב להר הגעש הגבוה ביותר באירופה. לאורך ההיסטוריה הר הגעש אטנה היה מושא לפואמות וסיפורים שונים ובמיתולוגיה היוונית, ייחסו לו כוחות מיוחדים. במהלך הטיול להר הגעש מומלץ לעצור בנקודת תצפית בה ניתן לראות את הנוף הפנורמי של וואלה דה בוב (Valle del Bove), העמק החשוב ביותר במדרון המזרחי של הר הגעש. קיימים טיולים להר הגעש בעלי אופי שונה, כאלה שמציעים טיול רגלי, או בנסיעה ברכב שטח, בחלק מהטיולים קיימת אופציה להיכנס מצוידים בפנס וכסדה, למערת לבה.

בעמקים שסביב ההר, ניתן לראות מספר כפרים, חלק מהטיולים מציעים לסיים את הטיפוס להר בצורה נעימה ורגועה בביקור ביקב מקומי באחד הכפרים, בליווי טעימות יין מעולה. במהלך הטעימות תהנו מנקניקים מקומיים, גבינות, פטה ושמן זית.

נקודה נוספת חשובה ומעניינת שכדאי לבקר בה היא העיר אגריג’נטו (Agrigento). מדובר ב”עיר מקדשים” אשר כוללת את עמק המקדשים (Valle dei Templi), בו נמצאים שבעה מקדשים מפוארים שנשתמרו בצורה יוצאת מהכלל. בעבר הייתה העשירה ביותר מכל המושבות היווניות ובשנת 1997 האתר הוכרז כאתר מורשת של אונסק”ו. בטיול תוכלו להתרשם מעמק המקדשים היפה, לראות כמה מהמקדשים היוונים השמורים ביותר בעולם, כמו לדוגמה מקדש קונקורדיה (Temple of Concord) המרשים ולשמוע ממדריך מוסמך עוד על ההיסטוריה של המקום.

במרחק של כמה קילומטרים מאגריג’נטו, נמצא אחד החופים היפים ביותר בסיציליה, סקאלה דיי טורצ’י (Scala dei Turchi) או בתרגום מילולי, ‘מדרגות טורקיות’. החוף היפיפה, קיבל את שמו בזכות תצורות סלע לבנות מדהימות, שעולות כמו מדרגות ענק מכיוון הים הכחול והצלול. להשלמת המראה הייחודי והחוויה הכללית מהחוף היפה, במקום ניתן להנות מחטיפים סיציליאניים, פיצות ויין מקומי.

הר הגעש הגבוה באירופה- אטנה והעיר קטניה למרגלותיו (צילום: הר הגעש הגבוה באירופה- אטנה והעיר קטניה למרגלותיו

טיולי יום מקטניה להר הגעש אטנה ולאתרים נוספים

מקטניה ניתן לצאת לסיורי יום להר הגעש אטנה, לעיר טאורמינה (Taormina), לעמק המקדשים, לחוף ‘המדרגות’, לסיור בהשראת הסרט “הסנדק” אשר חלקים ממנו צולמו באזור, ועוד. יש הרבה סיורים המתמקדים בעיקר בהר הגעש אטנה המפורסם. חלק מהסיורים יוצאים בבוקר, אחרים דווקא מציעים חוויה מיוחדת, לראות את הר הגעש בשקיעה, ולחובבי ספורט, קיימת גם אופציה לנסיעה אל ההר בטרקטורונים. אין ספק שהר הגעש אכן מחזה לא שגרתי, ומושך אליו מבקרים רבים, אך מלבד הר הגעש, קיימת גם אופציה לסיור עם אופי יותר היסטורי תרבותי. הסיור משלב ביקור בכמה יעדים כמו לדוגמה סיור בעיר אגריג’נטו, שהוקמה על ידי היוונים ב580 לפנה”ס, המפורסמת בזכות אזור שזכה לכינוי “עמק המקדשים” הנמצא כשני ק”מ מדרום לה. שם תוכלו להתרשם גם מהאמפי-תיאטרון המרשים. בהמשך תוכלו להמשיך לחצי האי המקסים אורטיגיה (Ortigia). שם תוכלו לצפות בקתדרלה הלבנה המרשימה למריה הקדושה (Cattedrale metropolitana della Natività di Maria Santissima) ולעצור בדרך במזרקת ארתוסה (Fountain of Arethusa), שהיא סוג של מעיין מים מתוקים, שנובעים מבטן האדמה.

מקדש קונקורדיה השוכן בעמק המקדשים, אחד המקדשים השמורים ביותר בעולם!  מקדש קונקורדיה השוכן בעמק המקדשים, אחד המקדשים השמורים ביותר בעולם!

סרטון על טיול יום ממילאנו לורונה

כרטיסים לטיולי יום מקטניה

ישנם סיורים של חצי יום להר הגעש אטנה. כשעה נסיעה להר הגעש, ובחזרה ממנו, וכארבע שעות סיור רגלי מודרך בהר עצמו, ההליכה נחשבת קלה יחסית ויכולה להתאים גם לילדים וגם לאנשים מבוגרים. בעיקר סיור כזה יכול להתאים לחובבי טבע ולמתעניינים בתופעות גאולוגיות מרשימות. מחיר כרטיס כ-59 יורו לאדם, ניתן לרכישה כאן.

למיטיבי לכת ולחובבי ספורט אתגרי קיימת אופציה לטיול קבוצתי לטיפוס על הר הגעש עצמו, יש לשים לב שסיור כזה לא יתאים לילדים מתחת לגיל 10, לנשים בהריון, אנשים עם בעיות לב או המתניידים בכיסא גלגלים. בנוסף הכרטיס כולל מדריך מוסמך הסברים באנגלית, צרפתית, או איטלקית, ציוד טיפוס (נעלי הרים, מוט הליכה, וכסדה מקצועית) כמו כן, המחיר כולל ביטוח, במקרה של תאונה. שימו לב, מחיר הכרטיס אינו כולל תשלום עבור הרכבל שבהר, כמו כן, אינו כולל איסוף מהמלון. כרטיס לטיול עולה כ-50 יורו לאדם וניתן לרכוש אותו כאן.

מלבד הסיורים להר הגעש, ישנם גם טיולים ארוכים יותר שיכולים לקחת יום שלם. טיול כזה יתאים למי שרוצה להרחיב את ידיעותיו על אודות סביבתה של קטניה, כמו כן למעוניינים לחוות מגוון נופים וערים שונות באזור סיציליה, למי שחובב אתרים היסטוריים ורוצה לבקר במקומות שונים ולקבל הסבר מפורט על כל אחד מהם. לב הטיול מתרכז בעמק המקדשים המרשים, שהוגדר כאתר מורשת של אונסק”ו. בטיול תוכלו להתרשם מאתר שבעבר היה אחת הערים העשירות ביין העתיקה, תוכלו להתהלך ולהתרשם מהפרטים האדריכליים וללמוד ולחקור עוד על שבעת המקדשים המפוארים ועל ההיסטוריה של האזור. בהמשך הסיור תגיעו לאחד החופים היפים בסיציליה, הידוע בזכות תצורות הסלע הייחודיות שלו. מחיר הכרטיס לסיור הוא כ-85 יורו לאדם והוא כולל איסוף והחזרה למלון, רכב ממוזג וארוחת צהריים. חשוב לשים לב שהמחיר אינו כולל כרטיס כניסה לאתר המקדשים עצמו. כרטיסים ניתן לרכוש כאן.

עוד אופציה מעניינת לטיול, לחובבי הז’אנר, שיכולה להתאים למעריצים מושבעים של “הסנדק”, אך כמובן גם לכל מי שרוצה לגלות כפרים מסורתיים ומונומנטים מרשימים, היא סיור במקומות הסיציליאניים של סרטו המפורסם של פרנסיס פורד קופולה, “הסנדק”. הסיור יתחיל בביקור בסבוקה (Savoca) אחד הכפרים הציוריים ביותר של סיציליה, המאופיין באווירה ימי ביניימית. הכפר אף הוכנס לרשימת הכפרים היפים ביותר באיטליה, מאז 2008. את הסיור תתחילו מאחד המקומות החשובים בכפר, ה-Vitelli Bar. לאחר מכן, תצאו לטיול בסמטאות הציוריות של הכפר, ותוכלו להתפעל מחורבותיו של בית כנסת עתיק, מבנה מרשים מהמאה ה-15. לאחר מכן תגיעו למרכז ההיסטורי של המדינה, שם תבקרו בכנסיית סן ניקולו (San Nicolò) שנבנתה במאה ה-13 ושוחזרה במאה ה-18, בה גם צולמו כמה מהסצנות הידועות של “הסנדק”. במהלך הטיול, תוכלו ליהנות מנוף פנורמי עוצר נשימה הפונה לכיוון החוף היווני. עוד תבקרו בקתדרלת מרי ס.אנונציאטה ואסונטה (Cathedral of Mary S.Annunziata and Assunta) מהמאה ה-15, ותהנו מאווירה ימי ביינמית מהולה במסורת סיציליאנית, שתפגוש אתכם בכל פינה. הטיול יסתיים בזמן חופשי לביקור בעיירה הציורית טאורמינה (Taormina). לאורך הדרך הראשית של העיירה, תוכלו להתרשם מהשער המרשים שבכניסה, ומהשער שבצד ההר, עוד תוכלו להתפעל מכמה מבנים מרשימים כמו, ארמון קורבג’ה (Palazzo Corvaja), התיאטרון הישן (Teatro Antico), מגדל השעון (The Clock Tower), קתדרלת המצודה (The Fortress Cathedral) ועוד. כמו כן, ניתן יהיה לעשות קניות בחנויות מקומיות. הכרטיס כולל איסוף ממרכז העיר, אוטובוס חזור, ומדריך בשפה לבחירה. שימו לב, הכרטיס אינו כולל מדריך מורשה ספציפית לעיירה טראומינה, כמו כן, כניסה לתיאטרון היווני, בתוספת 10 יורו לאדם. מחיר הכרטיס לטיול, כ-100 יורו לאדם וניתן לרכוש אותו כאן.

- 5% הנחה רק לגולשי הכל עלהזמנת כרטיס לטיול מודרך מקטניה להר אטנה

המלצות "הכל על" למגיעים לטיולי יום מקטניה

  • הטיולים מקטניה מומלצים למי שמעוניין לקבל חוויה נוספת מביקורו בעיר, ולפגוש אתרים הסטוריים וטבע מרהיב במרחק קטן מקטניה.
  • הקיץ נחשב לעונה המומלצת ביותר לטיול בקטניה
  • ברוב הסיורים ישנו איסוף מהמלון. במקרה שאין איסוף, כמו לדוגמה בחלק מהסיורים לטיפוס על הר הגעש, ישנה נקודת מפגש מוסכמת שמעודכנת מראש ברגע הזמנת הכרטיס, שם יפגוש אתכם המדריך לסיור.
  • רוב הסיורים מתאימים למשפחות עם ילדים. יש לשים לב שבמקרה ומדובר בטיול לטיפוס על הר הגעש אטנה, ולא סיור סביבו, הטיפוס עצמו אינו מתאים למשפחות עם ילדים מתחת לגיל 10, או לאנשים מבוגרים מדי וכך גם לנשים בהריון.
  • באופן כללי מומלץ ללון בקטניה באזור מרכז העיר שם גם נמצאות רוב המסעדות הטובות ואתרי תרבות שכדאי לראות. בנוסף בחלק מטיולי היום האיסוף יעשה ממרכז העיר, לכן לינה במרכז עשויה להקל גם מבחינת התניידות. אחד המלונות המומלצים ללינה במרכז קטניה הוא Duomo Housing Catania.
  • ישנם סיורים שונים באורך שונה. כל הסיורים כוללים ליווי מדריך מוסמך, חלק מהסיורים כוללים ביקור בכמה אתרים ויש גם סיורים המציעים אוכל ושתיה, לכן התמחור שונה, בהתאם לסוג הסיור.
  • בטיול לכפר סבוקה (בעקבות סצנות שצולמו בסרט הסנדק) מחיר כרטיס עבור ילד עד גיל 11 יעלה 85 יורו, כרטיס עבור ילדים עד גיל שנתיים יעלה 29 יורו, לעומת 100 יורו למבוגר.

שאלות נפוצות על טיולי יום מקטניה

מאחר ויש מספר מוקדים מעניינים באזור קטניה ששווה לבקר בהם, מומלץ להשקיע בין יום ליומיים לטיולי יום מקטניה.

הקיץ היא העונה המומלצת ביותר לצאת בה לסיורי יום מקטניה.

הסיורים מומלצים לחובבי תופעות טבע מרשימות וכן לאנשים המתעניינים במבנים היסטוריים מתקופת יוון העתיקה.




למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: