טיול תרמילאי זוגי באיטליה – דרור פישר

כתבה: Dror Fisher

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – איטליה למטיילים – Italy for travelers

אחרי חודשיים וחצי של חפירות בקבוצה, סיימנו את הטיול שלנו. 8 ימים מלאים עם התניידות בתחבורה ציבורית בלבד! כל מי שאמר שזה לא אפשרי, מצטערת, אך הוא טעה. מי שחושב שזה הרבה יותר יקר מרכב, טועה עוד יותר! הטיול היה טיול זוגי בסגנון תרמילאי, כמובן שלמשפחות רכב זה עדיף וכנראה יצא זול יותר כשזה יותר מזוג. הטיול יצא לנו 6000 שקל ל- 10 ימים שמתוכם 8 ימים מלאים. טיסות של רינאייר עם 2 מזוודות של 20 קילו. התניידנו ברכבות ובאוטובוסים. הלינה הייתה בעיקר בדירות airbnb ובדירות מבוקינג. בישלנו לעצמנו כל התקופה כך שזה חיסכון ענק אבל אכלנו מידי פעם בחוץ. הצלחנו בתקציב הזה גם קצת מתנות ופרימרק לפינוק. אפרט כאן בקצרה:

היום הראשון

נחתנו בברגמו בערב ולקחנו מונית לדירה (היינו גמורים, אך מונית באמת לא נחוצה – יש את קו 1 שמגיע למרכז העיר והתחנה שלו היא ממש ביציאה מהשדה). חשוב לציין שהרבה מקומות באיטליה נסגרים מוקדם וסופרים לא תמיד מצאנו אחרי 9 בערב.

היום השני

טיילנו קצת בברגמו ובצהריים נסענו למילאנו – יש גם רכבת וגם אוטובוס שהתחנות צמודות אחת לשניה, אנחנו לקחנו אוטובוס.
במילאנו נסענו לטפל בעניינים אישיים ומשם רכבת ל- chiavari ליד צ’ינקווה טרה. הגענו בערב לדירה שנמצאת ממש ליד תחנת הרכבת.

היום השלישי

טיילנו ב- chiavari, מקום מקסים ממש. חוף ים יפה ועיר מיוחדת, טיילנו בעיר בעקבות המלצות של בעלת הדירה וניצלנו את היום הזה בשביל לבשל ל- 3 ימים הקרובים.

היום הרביעי

נסיעה לצינקווה טרה ברכבת – חושבת שלקח 45 דק’ להגיע. קנינו את הכרטיס היומי ב- 13 יורו לאדם שנותן גישה חופשית לצינקווה טרה ויום של תחבורה ציבורית בחינם שם. עשינו 3 כפרים מתוך ה- 5, רוב הגישות הרגליות לכפרים היו סגורות בגלל החורף אך בכל זאת היה מדהים.

היום החמישי

נסיעה לפורטופינו, מקום מקסים, הכי יפה מבין כל הכפרים. טיילנו בעיר ולאחר מכן יצאנו לנסיעה לאגם como. נסענו עד מילאנו ושם החלפנו לרכבת שמגיעה בסוף לאגם לוגאנו. בערב הגענו לקומו לדירה שיותר קרובה לשוויץ, אך התחבורה ממנה נוחה מאוד.

היום השישי

ב- como קצת נמרחנו ולקחנו את הזמן אז לא עשינו את השיט של הכפרים אך הוא אכן פתוח בחורף ואפשרי בהחלט! טיילנו בעיר ולאורך האגם ובחזור עלינו לדירה באוטובוס וגם זה יום בישולים לקראת הנסיעה הבאה.

היום השביעי

נסיעה ברכבת ל- tirano, צפונה יותר בגבול שוויץ כ- 3 וחצי שעות נסיעה מקומו (מ- lecco זה הרבה פחות!). בקומו קמנו לממטרי שלג וכשהתחלנו זה רק התגבר ונהיה יותר יפה. דרך מטריפה לטיראנו, ולבסוף הגענו לעיר שהייתה מושלגת. הגענו בצהריים וטיילנו בעיר, לבוש טוב טוב וזה אפשרי בהחלט
לקחנו דירה שנמצאת מטר מ- 2 תחנות הרכבת – הרכבת הרגילה והברנינה אקספרס. חשוב לציין שזו הדירה הכי חמה שהיינו בה בטיול, למרות הטמפרטורות ההזויות שיש שם בלילה שהגיעו ל-13 מעלות.

היום השמיני

הברנינה אקספרס האדומה, חוויה מטריפה! לכל אלה שביקשו שאעדכן, אנחנו לקחנו דיל ב- 100 יורו שכולל נסיעה ברכבת הלוך חזור בחלונות פנורמים (יש אפשרות לפצל ליומיים ולישון בסנט מוריץ) וארוחה באחת המסעדות שיגידו לכם מראש. הנסיעה היא לסנט מוריץ’ שבשוויץ ואורכת שעתיים ורבע לכיוון עם עצירות בדרך. בעצירות אי אפשר לרדת מהרכבת אבל ניתן לצלם. הנוף משגע, הכי יפה שראיתי, מלא שלג, אגמים ואגמים קפואים, מפלים זורמים וקפואים ופשוט חוויה מדהימה. בסנט מוריץ קפוא, אז לבוא לבושים בהתאם. אנחנו טיילנו 3 שעות וחזרנו ל- tirano. אכלנו במסעדה, התפריט הוא קבוע לפי הוואוצר שמקבלים שכוללים מנת פתיחה לכל אחד שזה סלט או מרק ועיקרית לכל אחד שמורכבת מרושטי עם בייקון וביצת עין למעלה השתיה לא כלולה.

היום התשיעי

חזרה למילאנו ונסיעה לקניון il centro לפרימרק. נסיעה בשאטלים שעולים 5 יורו מהתחנה המרכזית. אנחנו מאוד נהננו מהקניון. חזרנו בערב לחדר שלקחנו מבוקינג עד לטיסה עם שירותים משותפים. המיקום היה ליד התחנה המרכזית ומשם בלילה לקחנו שאטל לברגמו. לקחנו את השאטל של 3:45 והטיסה הייתה ב- 6:45. הנסיעה אורכת כ- 50 דק’ ואנחנו הגענו בדיוק בפתיחה של הצ’ק אין.

היום העשירי

איזה מבאס זה לחזור לישראל, אבל מזל שהכלב שלנו קיבל אותנו באהבה ובנשיקות.

רכבות באיטליה

לא כל הרכבות באיטליה מתייקרות עם הזמן, רק רכבות בין ערים ראשיות לדוגמה פירנצה למילאנו. את רוב הנסיעות הזמנו מראש מעצות של אנשים שהרכבות מתייקרות אך לא כולן, וזה לפעמים מעט הגביל אותנו. חוץ מרכבת אחת, כל הרכבות עלו אותו הדבר גם כשבדקנו לפני חודשיים וגם ביום של הנסיעה.