תיאטרון סאן קרלו, נאפולי – המדריך המקיף בעברית | Teatro di San Carlo

תיאטרון סאן קרלו בכמה מילים

תיאטרון סן קרלו הוא נקודת חובה למבקרים בעיר נאפולי שבדרום איטליה. התיאטרון המפואר אשר נבנה בשנת 1737 על ידי האדריכל אנטוניו מדרנו (Antonio Medrano) בהוראתו של המלך קרלוס ה3 ממשפחת המלוכה בורבן הוא בית האופרה העתיק בעולם. ביקור בו יעניק לכם הצצה לחיי התרבות של נאפולי לאורך ההיסטוריה וכניסה בדלתותיו תיקח אתכם 250 שנה אחורה בזמן. לא לשווא תיאטרון סאן קרלו נחשב למקור גאוה עבור תושבי נאפולי, הוא מציג בתוכו את נאפולי היפה, המוזיקלית והאלגנטית. בניית התיאטרון ערכה רק 8 חודשים וביום פתיחתו ב4 לנובמבר הוא הכיל 1379 מקומות ישיבה.לאחר שריפה אשר פרצה בשנת 1816 והשמידה את החלל הפנימי, שופץ התיאטרון ביד אמן על ידי האדריכל אנטוניו ניקוליני (Antonio Niccolini). בשנים לאחר השיפוץ הפכה נאפולי למרכז תרבותי ואבן שואבת עבור מיטב היוצרים באירופה, במה שנחשב כתור הזהב של התיאטרון והעיר כולה. מלחינים כמו יוהן סבסטיאן באך וג’וספה ורדי התגאו כי יצירותיהם מנוגנות בתיאטרון סן קרלו ונאפולי הפכה למרכז ידוע ברחבי היבשת. לאחר שיפוץ בשנת 2010 שארך שנתיים ועלה כ76 מיליון אירו מוצגות כיום בתיאטרון הופעות בלט קלאסי, אופרות מודרניות של מלחינים איטלקים ויצירות ידועות כמו מפצח האגוזים של צ’יקובסקי (Tchaikovsky), או קוזי פן טוטה של מוצרט (Mozzart – Cosi fan Tutte). אם תחליטו להשקיע בכרטיס וללכת להופעה תזכו לחוויה יוצאת דופן בזכות האקוסטיקה של התיאטרון הנחשבת הטובה באירופה, התקרה המצוירת והקהל האופנתי הפוקד את המבנה. התיאטרון ממוקם בסמוך לנמל והוא חלק ממתחם הארמון המלכותי. למבקרים בסיור היום של התיאטרון מומלץ לנצל את הקרבה ולבקר בארמון שם תוכלו לטפס במעלה גרם המדרגות המפורסם, לבקר בעשרות חדריו ולהתפעל מהשנדלירים המפוארים מעל ראשיכם. גם הארמון המלכותי כמו תיאטרון סן קרלו מספק הצצה לעוצמה ולאורח החיים הראוותני של שושלת הבורבנים ואצילי נאפולי. הארמון משקיף על כיכר פלבישיטו (Plebiscito) – הכיכר הגדולה והמרכזית בנאפולי כולה. במרחק קצר מהתיאטרון נמצאת הקסטלנואבו או הטירה החדשה (Castle Nuevo). הטירה נבנתה במאה ה-13 וגם היא, כמו תיאטרון סן קרלו נחשבת לאחד מסימני ההיכר של העיר. בטירה נמצאת אחת הקשתות המרשימות באירופה כולה (Arco di Trionfo), העשויה כולה משיש לבן ומנציחה את נצחונו של המלך אלפונסו מאראגון.

מרפסת מעוטרת בתיאטרון סאן קרלו נאפולי (צילום: IlSistemone, רישיון) (צילום: מרפסת מעוטרת בתיאטרון סאן קרלו נאפולי (צילום: IlSistemone, רישיון)

מה רואים בתיאטרון סאן קרלו

כבר בכניסה לתיאטרון סאן קרלו, הנחשב ליפה מבין בתי האופרה המפוארים של איטליה ניתן לחוש ביוקרה ובהיסטוריה העוטפות את קירות המקום. אולם הקונצרטים המתנשא לגובה של 30 מטרים מעוצב בצורת פרסה עם עשרות תאים המספקים חווית צפייה מושלמת. ישנם 1444 מושבים עטופים רקמת בורדו בוהק וסביב קירות עטורים זהב. מעל לבמה ולמושבים, על תקרת התיאטרון, מתנוסס הציור המפורסם של הצייר ג’ובני קאמאראנו (Giovani Cammarano) משנת 1881 בו נראה אפולו, אל המוזיקה והשירה, לובש חלוק בורדו על כתפיו. אפולו מציג את מיטב המשוררים בעולם ,ביניהם הומרוס ואלפיירי למינרבה (Minerva) אלת האומנות, החכמה והמלחמה. מינרבה מצידה יושבת על ענן ומפקחת על המשוררים המגיעים לשמיים. הציור עצום המימדים (500 מטר מרובע) רק מוסיף לתחושה האפית שמעביר התיאטרון לאורחיו, ובמבטכם מעלה תוכלו לדמיין את ראשיהם של אצילים איטלקים מהמאה ה-19 מתפעלים גם כן מהציור של קאמאראנו.
אך מעל לכל היופי והפאר תיאטרון סאן קרלו הוא קודם כל אולם אופרה וקנוצרטים, וככזה הוא מעניק אקוסטיקה מושלמת לאורחים הפוקדים את הופעות המוצגות בו פעמיים ביום, 11 חודשים בשנה (התיאטרון סגור בחודש אוגוסט בעקבות החום הכבד השורר בנאפולי). אם אתם מתכננים לבלות מספר לילות בנאפולי אנו ממליצים להזמין מראש כרטיסים לאחד ממופעי האופרה או הבלט שמוצגים בתיאטרון ולהנות יחד עם הקהל סביבכם מאופרה קלאסית עם אקוסטיקה מושלמת בתפאורה של איטליה מהמאה ה-19. בזכות הצורה בה התיאטרון בנוי גם במושבים הזולים רואים מעולה את הבמה ושומעים כל תו שיוצא מגרונות הזמרים והזמרות. חשוב לדעת: אמנם לא צריך לבוא לבושים בטוקסידו אבל כן מצפים בתיאטרון לסגנון לבוש “ספורט אלגנט”, אסורה הכניסה במכנסי ג’ינס או כפכפים. בנפולי התנהגו כנפוליטנים.
הסיור היומי הוא דרך נפלאה נוספת לבקר בתיאטרון, במיוחד למשפחות עם ילדים קטנים. הסיור אורך כשעה בה תוכלו להתפעל מהתיאטרון המפואר, לשבת במושבים ולהציץ לתאים המלכותיים. הסיור מועבר באיטלקית ובאנגלית, על ידי מדריכים מקומיים, ומסופרת בו ההיסטוריה המרתקת של התיאטרון מהקמתו בשנת 1737 ועד היום.

מבט פנים על תיאטרון סאן קרלו נאפולי (צילום: Pask00, רישיון) (צילום: מבט פנים על תיאטרון סאן קרלו נאפולי (צילום: Pask00, רישיון)

סרטון על תיאטרון סאן קרלו

כרטיסים לתיאטרון סאן קרלו

ישנן מספר אפשרויות לביקור בתיאטרון סן קרלו

ביקור בתיאטרון סן קרלו בלבד

ניתן להזמין כרטסים לסיור שאורכו כשעה באתר התיאטרון  או לקנות בקופות במקום. עלות כרטיס: 9 אירו למבוגר ו-4 אירו לילדים מתחת לגיל 10. שעות הסיור : 10.30; 11.30; 12.30; 14.30; 15.30; 16.30

ביקור משולב בתיאטרון סן קרלו וביעדים נוספים

האפשרות השנייה היא לשלב את הביקור בתיאטרון עם סיור באטרקציות נוספות בנאפולי ובסביבתה, באתר גט יור גייד ניתן לבחור ממגוון רב של סיורים:
1. להזמנת סיור רגלי מודרך של שעתיים וחצי במרכז העיר נאפולי לחצו כאן. הסיור מתאים גם למשפחות עם ילדים קטנים וכולל ביקור בתיאטרון סן קרלו, כיכר פבלשיטו, גלריה אומברטו המרהיבה וכנסיית סן פרנצ’סקו
2. ניתן לרכוש בקישור כאן  סיור של יום שלם בנאפולי, זוהי אפשרות נוחה במיוחד למבקרים המגיעים לזמן קצר בעיר. בסיור תבקרו בנאפולי התוססת, בהריסות העיר פומפיי ובסורנטו
3. למבקרים הישנים ברומא אבל לא רוצים לפספס את תיאטרון סן קרלו , לחצו כאן להזמנה מראש של סיור יום היוצא מרומא, עובר בתיאטרון, ממשיך לפומפיי וחוזר לרומא באותו יום

הזמנת כרטיס להופעה בתיאטרון סן קרלו

במידה ותרצו לחוות הופעה בתיאטרון ההיסטורי תוכלו להזמין כרטיסים באתר הרשמי . ישנן מגוון הופעות התלויות בעונת הביקור, ביניהן הופעות אופרה, בלט ומוזיקה קלאסית. צפייה בהופעה בתיאטרון סן קרלו היא חוויה של פעם בחיים המשלבת אקוסטיקה מדהימה עם תחושת היסטוריה ויוקרה ,אם יש לכם הזדמנות אל תוותרו על החוויה. שימו לב ואל תתפתו לקנות כרטיסים מספסרים ברחוב המציעים כרטיסי הופעה במחירים מוזלים, זוהי לרוב תרמית תיירים. עלות כרטיס להופעה נע בין 45 אירו להצגות מוקדמות במקומות מוזלים למאות אירו בתאים היוקרתיים.
כתובת התיאטרון: Via San Carlo, 98, 80132 Napoli NA, Italy




המלצות "הכל על" למגיעים לתיאטרון סאן קרלו

  • הביקור בתיאטרון סאן קרלו מומלץ לחובבי היסטוריה ותרבות, כמו גם למעריצי אופרה ובלט. משפחות עם ילדים דוברי אנגלית ייהנו מהסיור בזכות המדריכים המקומים המתבלים את הסיור בתיאטרליות והומור.
  • ניתן לבקר בתיאטרון בכל חודשי השנה פרט לאוגוסט. עונת האופרה מתחילה בחודש ינואר ונגמרת בחודש מאי, לאחריה מתחילה עונת הבלט.
  • אורך הסיור היומי הוא כשעה. במידה ותבחרו ללכת להופעה מומלץ להגיע לתיאטרון לפחות שעה קודם, להתפעל מיופיו ולספוג את האווירה הקלאסית.
  • ניתן לשלב את הביקור בתיאטרון עם ביקור בארמון המלכותי הצמוד אליו. בנוסף, חובבי ארכיאולוגיה יוכלו לבקר במוזיאון הארכיאולוגיה הנמצא בסמוך לתיאטרון. במידה ותרצו לעשות קצת קניות או לשתות אספרסו טוב, גלריה אומברטו עם רצפת הפסיפס ותקרת הזכוכית המרשימה נמצאת במרחק של 200 מטר מהתיאטרון.
  • תיאטרון סאן קרלו ממוקם בצמוד לנמל העיר,הדרכים באזור זה קשות לנהיגה ופקוקות לאורך היום, לכן הכי נוח להגיע לתיאטרון ברגל.
    אפשרות נוספת היא להשתמש ברכבת התחתית של נאפולי. ישנן 2 תחנות הנמצאות במרחק של 5 דקות הליכה מהתיאטרון: תחנת טולדו (Toledo) ותחנת מוניציפיו (Municipio).
  • הסיור המודרך במקום מותאם לילדים, המדריכים מסבירי פנים ותיאטרלים והמקום עצמו ירשים אפילו בני נוער עקשנים. הסיור מועבר באנגלית ואיטלקית אבל גם ילדים קטנים שיודעים אנגלית בסיסית ייהנו מהחוויה.
  • במרכז ההיסטורי של נאפולי ישנן אופציות רבות ללינה, מדירות אייר בי אנ בי פשוטות ועד מלונות יוקרה.
  • עלות סיור (נכון לשנת 2022)

    מבוגר – 9 אירו
    אזרח ותיק מעל גיל 60 – 7 אירו
    ילד מתחת לגיל 10 – 4 אירו

    עלות כרטיס להופעה (נכון לשנת 2022)

    ביקור באופרה היא אינה חוויה זולה ומקומות בתאים יוקרתיים יכולים להגיע למאות אירו לכרטיס. לעומת זאת, אם תהיו מוכנים להתפשר על מיקום מושבכם ולהגיע בשעת ערב מוקדמת תוכלו להנות מאופרה איטלקית אמיתית במחירים הנעים בין 45 ל-80 אירו. האדריכלות הגאונית והאקוסטיקה המעולה של התיאטרון גורמים לכך שגם במקומות המוזלים והמרוחקים ההנאה לא נפגמת וזוהי חוויה מומלצת לחובבי אופרה כמו גם למבקרים שלא צפו באופרה מימיהם.

  • הכרטיסים המוזלים לקונצרטים ולאופרה מוצעים לרוב להצגה הראשונה בשעות המוקדמות של הערב, בנוסף המקומות הגבוהים בתיאטרון הם לרוב הזולים ביותר. בסיורי היום ישנה הנחה של 2 יורו לכרטיס לקבוצות מעל 20 איש.
  • לנאפולי יצא שם למרחקים כעיר לא בטוחה לתייר, המציאות היא נעימה יותר וניתן להסתובב בבטחה ברוב ממקומות העיר.אך ישנם חלקים מחוספסים בעיר ולכן יש להקפיד להצניע תכשיטים יקרי ערך במקומות הומי אדם ולשמור על חפציכם במקום בטוח. כל עוד תתנהגו באחריות לא תרגישו תחושת חוסר בטחון בעיר.
  • הרחובות הצרים ועומס האנשים במרכז ההיסטורי של העיר גורמים לכך שמומלץ להימנע מלהגיע לתיאטרון סאן קרלו עם רכב.

שאלות נפוצות על תיאטרון סאן קרלו

הביקור בתיארון סאם קרלו מומלץ לחובבי היסטוריה ותרבות. כמו גם למעריצי אופרה ובלט. משפחות עם ילדים דוברי אנגלית ייהנו בסיור מכיוון שהמדריכים בסיור היומי מתבלים את הסיור בתיאטרליות והומור.

ניתן לבקר בתיאטרון בכל חודשי השנה, במידה ותרצו לראות אופרה בתיאטרון עונת האופרה מתחילה בחודש ינואר ונגמרת בחודש מאי.

אורך הסיור היומי הוא כשעה. במידה ובחרתם ללכת להופעה מומלץ להגיע לתיאטרון לפחות שעה לפני ולהנות מיופיו של התיאטרון ומהאווירה לפני ההופעה.