1. עמוד הבית
  2. »
  3. איטליה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. נאפולי, איטליה 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Napoli
  6. »
  7. אתרים, אטרקציות ומסלולים באזור נאפולי
  8. »
  9. סיורים וטיולי יום מנאפולי לפומפי – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Day trip from Naple...

סיורים וטיולי יום מנאפולי לפומפי – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Day trip from Naple to Pompeii

סיורים וטיולי יום מנאפולי לפומפי בכמה מילים

נאפולי היא בין הערים הגדולות באיטליה, והמרכזית ביותר בדרום איטליה. נאפולי מושכת אליה תיירים רבים בזכות ההיסטוריה המפוארת שלה, שלל מוקדי תרבות כמו המוזיאונים והארמונות בעיר, אך גם בשל קרבתה למגוון אתרי תיירות אחרים. רבים משלבים את הביקור בנאפולי באתרים כמו רצועת החוף אמאלפי, האי קאפרי, וכמובן, העיר המיוחדת פומפיי, הנמצאת במרחק של רק 30 ק”מ מנאפולי.
העיר פומפי היא יעד מרתק ונדיר, כזה שועדת אונסק”ו הכריזה עליו כ”אתר מורשת עולמית”. העיר נמצאת בדרום איטליה במחוז קמפניה. פומפי הייתה עיר רומית עתיקה אשר נחרבה כליל בהתפרצות הר הגעש וזוב, בשנת 79 לספירה. כתוצאה מההתפרצות העיר נקברה תחת 20 מטר של אפר געשי, שלמעשה שימר אותה בשלמותה.
פומפי נוסדה במאה השישית לפני הספירה על ידי שבט של איכרים ורועי צאן, ולאחר מספר מלחמות פנימיות נהפכה להיות תחת שלטון רומאי. בימי הזוהר שלה פומפי הייתה עיר מפוארת, מלאה בווילות מרשימות, בתי מרחץ, מקדשים ועוד מבנים מרשימים. תושביה היו אנשים אמידים לרוב, וביניהם גם חיילים רומים משוחררים. בתקופה הרומית פומפי הייתה עיר מסחר משגשגת, שכן היא קרובה לים והדרך ממנה לרומא הייתה נוחה ומתאימה לייבוא סחורות.
אך החיים המשגשגים של פומפיי נעצרו בבת אחת בהתפרצות הר הגעש, ובמשך שנים היתה קבורה תחת אפר כבד ועפר. בשנת 1748 התגלתה העיר מחדש, ונחשף מחזה ייחודי שאין דומה לו: עיר שקפאה בזמן, ומאפשרת הצצה מפעימה לעולם עתיק ושמור היטב.

הר הגעש וזוב אשר הוביל להחרבתה של פומפיי (צילום: הר הגעש וזוב אשר הוביל להחרבתה של פומפיי

מה רואים בסיור יום לפומפיי

בסיור מנאפולי לפומפיי נדמה שחוזרים בזמן אל תקופה אחרת. כיוון שהעיר השתמרה כמעט לחלוטין, בביקור בפומפי מקבלים הצצה נדירה לעיר רומית עתיקה, אשר השתמרה בצורה מדהימה. רוב המבנים של העיר עדיין עומדים על תילם, וניתן לראות שרידים של הפורום, חנויות, בתי מרחץ, בתי בושת, וילות וכמובן האמפיתיאטרון המרשים של העיר. בתוך הבתים עדיין אפשר לראות ציורי פסיפס ענקיים ומרהיבים ששוחזרו, לצד גופות בני אדם שקפאו ברגע בו הכה הר הגעש בעיר ושומרו. מדובר בחוייה של חזרה בזמן ממש, ואחד המחזות המפעימים והנדירים בעולם, לא בכדי מגיעים לפומפיי לא רק מנאפולי, אלא גם מרומא.

חורבות פומפיי על רקע הר הגעש וזוב

האמפיתיאטרון המרשים שהתשמר בפומפיי בזכות התפרצות הר הגעש (צילום: האמפיתיאטרון המרשים שהתשמר בפומפיי בזכות התפרצות הר הגעש

סרטון על סיורים וטיולי יום מנאפולי לפומפי

כרטיסים לסיורי יום מנאפולי לפומפי

ישנו מגוון רחב של סיורים מנאפולי לפומפיי, חלקם עוברים בפומפיי בלבד ורובם משלבים אתרים נוספים שנמצאים בסביבה.

סיור של חצי יום בפומפיי

הסיור מציע חצי יום של סיור בפומפי מלווה במדריך צמוד והסעה הלוך וחזור, ניתן לעלות בנקודות האיסוף הקבועות או לבקש נקודת איסוף אחרת. הסיור עובר בכל האתרים המוכרים בעיר כמו הפורום, המרחצאות ובתי הבושת. הסיור אורך כ-4 שעות, מציע כניסה מהירה לאתר ומחיר הכניסה כלול במחיר הסיור.
אפשר להזמין כרטיסים לסיור בקישור הזה או לאפשרות דומה בקישור הזה

סיור בפומפיי והר וזוב

סיור זה משלב גם את הר וזוב, שהתפרצותו החריבה את פומפי. הסיור עובר בכל המקומות המרכזיים בפומפי וכולל נסיעה להר וזוב, וטיפוס עד ללוע הר הגעש. הסיור אורך כ- 7 שעות, וכולל נסיעה הלוך חזור מנאפולי, ארוחת צהרים ובקבוקי מים. הסיור כולל מדריך צמוד לכל אורכו וכרטיסי הכניסה לאתרים כלולים בו. יש לשים לב: סיור זה דורש רמת כושר גופני בינוני, ואינו מותאם לכיסאות גלגלים.
יש כמה אפשרויות לרכישת כרטיסים לסיור זה – למשל באפשרות הזו (עם 5% הנחה עם קוד קופון HAKO5), באפשרות הזו או באפשרות הזו.

Pompeii Ruins In Italy

הר הגעש וזוב מתנשא מעל הריסות העיר פומפיי

סיור בפומפיי ובהרקולנאום

סיור זה משלב גם את סיור בהרקולנאום, שאף היא נחרבה בהתפרצות הר הגעש. הסיור בפומפי עובר באתרים המרכזיים בה ומלווה במדריך צמוד, בנוסף לדילוג על התור. הסיור בהרקולנאום הוא סיור עצמאי המלווה במדריך קולי (אין בעברית אך יש באנגלית). הסיור אורך כ8 שעות וכולל ארוחת צהרים. הסיור לא כולל כרטיסי כניסה לאתרים עצמם. בנוסף כדאי לקחת בחשבון שהסיור כולל הליכה רבה ויכול להיות מעייף ומתיש לילדים או למי שמתקשה בארוכה רבה ללא הרבה הפסקות (מומלץ מאוד בשל כך להגיע עם נעלים נוחות).
אפשר לרכוש כרטיסים לסיור זה בקישור הזה, למי שמעוניין בסיור שכולל במחיר שלו את כרטיסי הכניסה לאתרים הדבר אפשרי בקישור הזה.

הרקולנאום

הריסות הערי הרקולנאום, ביקור גם בה משלים ומעמיק את ההבנה של החיים באיטליה במאה הראשונה לספירה והסיפור של האזור

סיור בפומפי וחוף אמאלפי

סיור זה מציע ביקור בעיר העתיקה של פומפי עם מדריך צמוד או עם הדרכה קולית (כתלות בכמות האנשים בקבוצה) וכולל גם ארוחה קלה, ואז נסיעה לחוף אמאלפי, שם ניתן זמן חופשי לשיטוט בחוף המקסים, ביקור בחנויות בוטיק ועוד. הסיור כולל הסעה הלוך וחזור מנאפולי ואורך בערך כ-9 שעות. הסיור לא כולל כרטיס כניסה לפומפי ואינו כולל שתיה. כמו מרבית סיורי היום לפומפיי גם סיור זה כולל הליכה רבה, כך שכדאי לקחת זאת בחשבון.
אפשר לרכוש כרטיסים לסיור לפומפיי ולאמאלפי בקישור הזה.

אמאלפי

אמאלפי המקסימה – סיור שמשלב בין היסטוריה ועתיקות לנופים מקסימים

סיור בפומפי וסרנטו

סיור זה משלב ביקור בעיר העתיקה פומפי עם מדריך צמוד, העובר באתרים המרכזיים בעיר וגם נסיעה לסורנטו היפהפייה, שם יעביר המדריך הסבר וסיור בעיירה, כך שמשלבים ביום סיור אחד גם את ההריסות הארכיאולוגיות המרתקות בפומפיי וגם ביקור באחד המקומות היפים ביותר שיש לדרום איטליה להציע.
אפשר לרכוש כרטיסים לסיור הכולל סיור בפומפיי וסורנטו וגם כרטיס כניסה לפומפיי בקישור הזה ואפשר לרכוש כרטיסים בקישור הזה לסיור בפומפיי שאינו כולל כרטיסי כניסה לאתר, ומגיע גם לסורנטו וגם לפוזיטינו – אחת העיירות המקסימות באזור

פוזיטנו

 תוכלו לבחור האם לבקר גם בעיירת החוף הצבעונית פוזיטינו

 

סיור בפומפי וקאפרי

סיור זה מציע ביקור בפומפי עם מדריך צמוד, העובר בכל האתרים המרכזיים של העיר. לאחר מכן, נוסעים בהסעה הצמודה חזרה לנמל של נאפולי, ועולים על שיט לאי קאפרי, הכולל הדרכה על האי מאת המדריך הצמוד וזמן חופשי להסתובב באי, לראות את הנופים המרהיבים שלו ולבקר בחנויות בוטיק. הסיור כולל את מחיר הכרטיס לפומפי ופטור מתור בכניסה, מדריך צמוד והסעה צמודה הלוך וחזור מבתי המלון המרכזיים בנאפולי. הסיור לא כולל אוכל ולא כולל את מחיר השיט לילדים בגילאי 3-4 (מעל גיל 4 הכרטיס כלול). הסיור אורך כ-8 שעות וניתן לקנות בעבורו כרטיסים בקישור הזה.

 קאפרי עם המים הצלולים והאיים הייחודיים סביבה

הזמנת כרטיסים לסיורים וטיולי יום מנאפולי לפומפי

המלצות "הכל על" למגיעים לסיורים וטיולי יום מנאפולי לפומפי

  • הסיורים מנאפולי לפומפי מומלצים לחובבי היסטוריה וארכיאולוגיה, אך גם חובבי תרבויות עתיקות ואנתרופולוגיה ימצאו עניין רב במקום.
  • מומלץ לבקר בפומפי בחודשים הקרירים יותר (בין נובמבר למרץ) שכן בחודשי הקיץ (מאי- ספטמבר) האתר עמוס ומתוייר מאוד, ומתאפיין בצפיפות גדולה. עם זאת, כיוון שהאתר בשטח פתוח, מומלץ להתעדכן במזג האוויר בעת תכנון הביקור כדי להימנע מגשם. בכל מקרה, עדיף להגיע לאתר כמה שיותר מוקדם בבוקר כדי להימנע מעומס.
  • רוב הסיורים היומיים אורכים כ7-9 שעות, כאשר הם משלבים אתרים נוספים חוץ מפומפי. למעוניינים בסיור קצר יותר, ניתן לבקר רק בפומפי עצמה, סיור שאורך בדרך כלל כ-4 שעות.
  • כל הסיורים מנאפולי לפומפי מציעים הסעה הלוך וחזור בנקודות איסוף מרכזיות, בעיקר בסמוך לבתי מלון, אך שימו לב כי ישנם גם סיורים בהם אפשר לבקש נקודת איסוף אישית (בחלק מהפעמים סיורים אלו עולים מעט יותר).
  • רוב הסיורים בפומפי המשולבים עם אתרים נוספים כוללים לא מעט הליכה. מומלץ להביא מנשא או עגלה לילדים או תינוקות כדי להקל על המאמץ.

שאלות נפוצות על סיורים וטיולי יום מנאפולי לפומפי

הסיורים מנאפולי לפומפי מומלצים לחובבי היסטוריה וארכיאולוגיה, אך גם חובבי תרבויות עתיקות ואנתרופולוגיה ימצאו עניין רב במקום.

מומלץ לבקר בפומפי בחודשים הקרירים יותר (בין נובמבר למרץ) שכן בחודשי הקיץ (מאי- ספטמבר) האתר עמוס ומתוייר מאוד, ומתאפיין בצפיפות גדולה. עם זאת, כיוון שהאתר בשטח פתוח, מומלץ להתעדכן במזג האוויר בעת תכנון הביקור כדי להימנע מגשם. בכל מקרה, עדיף להגיע לאתר כמה שיותר מוקדם בבוקר כדי להימנע מעומס.

אפשר לבחור לצאת מנאפולי לחצי יום סיור בפומפיי בלבד, ואפשר לבחור בסיורים אשר מגיעים לאתרים ולערים נוספות בדרום איטליה ואז מדובר בסיורים של יום שלם.