הרקולנאום, נאפולי – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Herculaneum

עדכון אפריל, 2024

בשבועות הקרובים כמות התיירים בנאפולי במגמת עלייה, שתלך ותתגבר ככל שנתקרב אל הקיץ. ולכן כשמתכננים להגיע לאטרקציות הפופולאריות ביותר, כמו הרקולנאום מומלץ להזמין כרטיסים מראש - וכך להבטיח את הכניסה שלכם בזמן המתאים לכם ביותר ולחסוך את ההמתנה בכניסה. להזמנת כרטיסים מראש להרקולנאום: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

הרקולנאום בכמה מילים

אין הרבה תופעות בעולם כמו התופעה המיוחדת במינה בה עיר עתיקה שנוסדה במאה ה-6 לפני הספירה משתמרת כמעט בשלמותה, למרות התפרצות הר הגעש וזוב שהיא שוכנת למרגלותיו, ואולי אפילו בזכות התפרצות זו. סיפור מיוחד שכזה הוא גם סיפורה של העיר השכנה המפורסמת יותר פומפיי אך לא רק. זהו גם סיפורו  של ההרקולנאום למרות שרבים מצליחים לקשר את שם האתר רק עם המדינה בו הוא שוכנת – איטליה. האתר הארכאולוגי הרקולונאום, שסביבו נבנתה העיר המודרנית ארקולנאו, מספר את סיפורה המפואר של העיר העתיקה הרקולונאום ששכנה במקום, ואת עצם העובדה שבזכות האפר הגעשי היא השתמרה ושרדה מאות רבות של שנים, מלחמות, הרס וביזות. לאורך מאות שנים סיפורן של שתי הערים לא היה ידוע עד שנחשף בשלמותו ממש במאה השנים האחרונות, ומאז הערים עוברות נסיונות לשמר אותן למען שרידיהן יעידו על החורבן שקרה בהן, לצד השימור המרשים של חורבותיהן. רבים שואלים את עצמם האם ביקור בהרקולנאום שווה את ההשקעה של יציאה מנאפולי וכן האם ביקור בפומפיי מספק חוויה עשירה יותר. ההרקולנאום הוא אתר ארכאולוגי מרשים המאגד בתוכו מבנים שלמים שנשתמרו על תילם, ציורי קיר יפהפיים, מרצפות, ואפילו בתי מרחץ, שלא נופלים ביופיים ובטיבם ממייצגי העיר פומפיי. על מנת להנות מביקור באתר באופן המיטבי תוכלו לבחור אם ללון בקרבת האתר או בעיר השכנה נאפולי, ולשלב את הביקור באתר יחד עם ביקור בפומפיי.

רחוב בהרקולנאום כפי שהשתמר בזכות התרפצות הר הגעשרחוב בהרקולנאום כפי שהשתמר בזכות התרפצות הר הגעש

מה רואים בהרקולנאום

החוויה בהרקולנאום תזרוק אתכם מאות רבות אחורה בזמן רק מעצם השהייה באתר הארכיאולוגי, שסיפורו המיוחד לא ידוע לאנשים רבים. האתר מספר את סיפורה של עיירת נופש רומית מפוארת מהמאה ה-1 לספירה, שנחרבה באחת עקב ההתפרצות המפורסמת של הר הגעש וזוב בשנת 79 לספירה. המייחד את העיר הרקולנאום הוא שהיא הצליחה להשתמר בצורה יוצאת דופן ממש כמו העיר המוכרת יותר פומפיי, אשר נחרבה גם היא באותה התפרצות באותה השנה, אך גם בה השתמרו חלקי-עיר שלמים. בניגוד לערים עתיקות אחרות שההרס בהן רב עקב פגעי מזג האוויר, ביזה ומלחמות, הרקולנאום הצליחה להשתמר בזכות אפר הר הגעש ששמר עליה מפני פגעים שונים לאורך מאות שנים.
תוכלו לראות באתר הארכאולוגי חלוקה מוגדרת לרחובות ולגושי בתים מוגדרים אשר מציגים את אבני הריצוף המקוריות של העיר ההיסטורית, קירות עטויים בציורי קיר, צינורות ניקוז מקוריים ואפילו את בתי המרחץ המקוריים של העיר שהשתמרו בשלמותם. האתר אף מגלם בתוכו את סיפור ההשתמרות עצמה, שמעניין לא פחות מסיפור ההרס הראשוני: מאז גילוי העיר במאה ה-18 לא כל מאמצי השימור היו יעילים והעיר הארכאולוגית נפגעה מתיירים לא זהירים ומוונדליזם. בשנת 1997 עם הפיכת העיר לאתר מורשת עולמי מוגן של אונסק”ו, מאמצי השימור שלה הפכו ליעילים יותר ויותר.
תוכלו להתרשם גם מהעיר המודרנית שהאתר הארכאולוגי נמצא בו, ארקולנו, השוכנת למרגלות אותו הר הגעש וזוב שהתפרצותו גרמה להרס העיר ההיסטורית. עיר זו נבנתה כ-1000 שנים לאחר הרס העיר הרקולנאום, ומוות או נטישת התושבים שלה. העיר ארקולנו מאוכלסת כעת בכ-50,000 תושבים, ומהווה לנקודת המוצא למטיילים שרוצים להגיע להרקולנאום או לעלות להר הגעש וזוב. בעיר ישנם שווקים ססגוניים, מבנים שהשתמרו מהמאה ה-18 ואת נמל נאפולי שהיא גובלת בו מדרום מזרח.

משרידי האמנות והתרבות שתוכלו לראות בהרקולנאוםמשרידי האמנות והתרבות שתוכלו לראות בהרקולנאום

סרטון על הרקולנאום

כרטיסים להרקולנאום

אפשרויות רכישת הכרטיסים להרקולנאום מגוונות, ותלויות בהעדפות שלכם ובדרך בה תרצו לחוות את האתר ההיסטורי המרשים הזה אך לא רק. לשיקולים אלו מתווספים שיקולים נוספים כמו דילוג על התור בכניסה בזמנים עמוסי תיירים כמו בקיץ, כרטיס הכולל הדרכה מקצועית בתוך האתר כדי להעמיק בהיסטוריה של האתר, כרטיס הכולל גם העברות מנאפולי וחזרה אליה וגם כניסה לאתרים נוספים כדי להימנע מהשכרת רכב רק עבור יום אחד ובעצם לצאת לסיור יום מקיף ועוד. בחלק זה ננסה לעשות סדר במגוון האפשרויות היתרונות של כל אחד מהם.

כרטיס כניסה הכולל דילוג על התור בכניסה ללא הדרכה

האופציה של כרטיס כניסה הכולל דילוג על התור בכניסה ואינו כולל הדרכה מתאימה בעיקר למי שאינו רוצה לבזבז זמן בתורים ארוכים שעלולים להיווצר בעונת הקיץ שהיא עונת התיירות המרכזית, או לאנשים שאוהבים ללמוד לבד לגבי אתרים היסטוריים ולא מעוניינים בהדרכה פיזית, אלא באופצייה להדרכת שמע במגוון שפות. בנוסף מתאימה למי שמעוניין לחסוך כסף ורוצה למצוא את האופציה הזולה ביותר והיעילה ביותר להכנס להרקולונאום.

  • להזמנת כרטיס כניסה להרקולנאום הכולל דילוג התור (ללא הדרכה באתר) עם אופציה לביטול בחינם לחצו כאן

כרטיס כניסה הכולל דילוג על התור בכניסה והדרכה מעמיקה

אופציה מומלצת עבור חובבי היסטוריה וארכיאולוגיה היא להזמין כרטיס הכולל דילוג על התור והדרכה מפורטת מפני ארכיאולוג מוסמך. הסיור נערך בקבוצה של עד 20 אנשים. סיור זה מתאים למי שרוצה לחסוך זמן בכניסה לאתר, להחכים מפי איש מקצוע ומקור סמכות מהימן, ולמי שרוצה הדרכה מפורטת ומקיפה שתגרום לו להכיר את ההרקלואום ואת הפן ההיסטורי והארכאולוגי שבו לעומק.

  • להזמנת כרטיס כניסה הכולל דילוג על התור  והדרכה מעמיקה באתר עם אופציה לביטול בחינם לחצו כאן

סיור יום הכולל העברות, הדרכה ודילוג על התור בהרקולנאום ובהר הגעש וזוב

לא רחוק מהעיר ארקלנו בה נמצא ההרקולונאום שוכן הר הגעש וזוב המפורסם, המתנשא מעל שרידיה של העיר פומפיי. סיור יום היוצא וחוזר לנאפולי מספק פתרון מצוין עבור מי שמגיע לנאפולי למספר ימים, מעוניין לבקר באתרים המורסמים הללו אך לא מעוניין לשכור רכב בנאפולי רק עבור יום אחד. הסיור מספק העברות, דילוג על התור בכניסה והדרכה מעמיקה בשני האתרים.

  •  להזמנה כרטיסים לסיור יום בהקולנאום ובהר הגעש וזוב בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן

הר הגעש וזוב – מי שמעוניין יוכל לשלב ביקור בהרקולנאום ובהר הגעש העוצמתי

הזמנת כרטיסים להרקולנאום - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים להרקולנאום

  • הביקור באתר ההרקולנאום מומלץ לחובבי היסטוריה, ארכיאולוגיה, ותרבויות עתיקות. סביר להניח שילדים בגילאים צעירים לא ימצאו עניין באתר, אך אם אתם מעריכים ומכבדים מורשת עתיקה וסקרנים לידע על עולמות היסטוריים ודרכי השימור שלהם, תמצאו את כל מבוקשכם בהרקולנאום.
  • החודשים המומלצים ביותר בהרקולנאום הם בין מאי לספטמבר. בשאר השנה עלול להיות באתר הארכאולוגי חשוך יותר, וללא אור טבעי יהיה קשה להתרשם מהמוצגים הארכאולוגיים כראוי. חשוב לקחת בחשבון שהחודשים יולי-אוגוסט הם המתוירים ביותר וכדי להימנע מצפיפות כדאי להגיע לפניהם או אחריהם.
  • ביקורכם בהרקולנאום יתארך אם אתם רוצים להתעמק בשלל הממצאים הארכאולוגיים שהשתמרו באזור, ואף יכול להגיע לחצי יום. אם אתם מגיעים רק כדי לספוג את האווירה ולהתרשם מהמבנים העיקריים ביקורכם יהיה באורך של שעתיים או שלוש.
  • אנו ממליצים לשלב את הביקור בהרקולנאום יחד עם ביקור בעיר ההיסטורית פומפיי שנמצאת גם היא למרגלות הר הגעש וזוב. ביקור בנאפולי הסמוכה ישלים את התמונה של אזור דרום מערב איטליה.
  • ההרקאולנאום נמצא בין מרכז העיר ארקולאנו לבין נמל נפולי, כך שמיקומו המרכזי מקל על ההגעה אליו. תחנת האוטובוס המרכזית של ארוקלאנו נמצאת כ-5 דקות הליכה מהאתר, וכחצי שעה נסיעה מנאפולי הסמוכה.
  • משום שההרקולנאום כולל ברובו ממצאים ארכיאולוגים עתיקים, ציורי קיר ומבנים שהשתמרו, המקום מיועד בעיקר לחובבי היסטוריה ועתיקות. אם ילדיכם מתעניינים בתחום הם יהנו, גם הצעירים וגם הבוגרים. על כן חשוב להפעיל שיקול דעת בהתאם להעדפות המשפחתיות בנוגע להגעה למקום עם ילדים.
  • בקרבת ההרקולנאום ישנם הוסטלים ובתי מלון רבים, בעיקר 3 כוכבים. כדי לישון באזור לינה מפנק יותר מומלץ ללון באזור מרכז העיר נאפולי, שם תוכלו למצוא בתי מלון יקרים יותר, ונוחים יותר לשהייה.
  • נכון לשנת 2022 כרטיס כניסה למבוגר עולה 18 יורו.
  • אם בבעלותכם אזרחות אירופאית תוכלו לזכות בהנחות הבאות: בין הגילאים 18-25 הכניסה תעלה 5 יורו, בעוד שלבעלי אזרחות אירופאית עד גיל 18 ומבוגרים מעל גיל 65 הכניסה חינם.
  • אמנם מדובר באתר ארכאולוגי אשר מושך לביקור אוכלוסיה מסוימת, אך בכל מקרה כדאי לשמור על חפציכם האישיים מפני כייסים.
  • כדאי להימנע מהגעה לאזור זה עם רכב, מדובר באזור צפוף יחסית בעיר ארקלאנו.

מידע שימושי/h2>

  • שעות פתיחה: בין התאריכים 16 באוקטובר ועד 15 במרץ ההרקולנאום בפתוח בכל יום בין השעות 17:00-8:30. בין התאריכים 16 במרץ ועד ה-15 באוקטובר ההרקולנאום פתוח בכל יום בין השעות 19:30-9:30.
  • מחיר: נכון לשנת 2022 כרטיס כניסה למבוגר עולה 18 יורו.
  • כתובת: Corso Resina, 187, 80056 Ercolano NA
  • ההרקאולנאום נמצא בין מרכז העיר ארקולאנו לבין נמל נפולי, כך שמיקומו המרכזי מקל על ההגעה אליו. תחנת האוטובוס המרכזית של ארוקלאנו נמצאת כ-5 דקות הליכה מהאתר, וכחצי שעה נסיעה מנאפולי הסמוכה.

שאלות נפוצות על הרקולנאום

הביקור באתר ההרקולנאום מומלץ לחובבי היסטוריה, ארכיאולוגיה, ותרבויות עתיקות. סביר להניח שילדים בגילאים צעירים לא ימצאו עניין באתר, אך אם אתם מעריכים ומכבדים מורשת עתיקה וסקרנים לידע על עולמות היסטוריים ודרכי השימור שלהם, תמצאו את כל מבוקשכם בהרקולנאום.

החודשים המומלצים ביותר בהרקולנאום הם בין מאי לספטמבר. בשאר השנה עלול להיות באתר הארכאולוגי חשוך יותר, וללא אור טבעי יהיה קשה להתרשם מהמוצגים הארכאולוגיים כראוי. חשוב לקחת בחשבון שהחודשים יולי-אוגוסט הם המתוירים ביותר וכדי להימנע מצפיפות כדאי להגיע לפניהם או אחריהם.

ביקורכם בהרקולנאום יתארך אם אתם רוצים להתעמק בשלל הממצאים הארכאולוגיים שהשתמרו באזור, ואף יכול להגיע לחצי יום. אם אתם מגיעים רק כדי לספוג את האווירה ולהתרשם מהמבנים העיקריים ביקורכם יהיה באורך של שעתיים או שלוש.