1. עמוד הבית
  2. »
  3. איטליה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. נאפולי, איטליה 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Napoli
  6. »
  7. אתרים, אטרקציות ומסלולים באזור נאפולי
  8. »
  9. המוזיאון האינטראקטיבי צ’יטה דלה שנזה, נאפולי – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Città della Scienza Interactive Museum

המוזיאון האינטראקטיבי צ’יטה דלה שנזה, נאפולי – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Città della Scienza Interactive Museum

המוזיאון האינטראקטיבי צ'יטה דלה שנזה בכמה מילים

מוזיאון צ’יטה דלה שנזה הוא מוזיאון מדע אינטרקטיבי מ”הדור החדש” של המוזיאונים, שמטרתו הוא להציג ולהנגיש מדע לדור הצעיר על מנת ליצור בו סקרנות ועניין לתחומים המדעיים. המוזיאון מתעסק במדע על כל תצורותיו ומספק חיות רעננה ופשטות לנושאים שלנו נראים משעממים ומורכבים מידי מכדי להתעסק בהם. המויאון רואה את המשימה הזאת כשליחות ומגשים אותה דרך מייצגים בנושאים שונים, מפגשים עם מדענים במוזיאון, והפעלות שונות לילדים ונוער, ובנוסף למבקרים פרטיים מגיעות אליו גם כיתות מבתי הספר בסביבה לסיורים לימודיים מעשירים. המוזיאון, שנמצא בנאפולי, מעוצב בצורה חדישה ועתידנית ומספקת נקודת מבט רחבה ומרתקת על מגוון תחומים. למשפחות שמבקרות בנאפולי ומחפשות אטרקציות מעשירות וממוזגות (שזה גם פקטור בקיץ האיטלקי) זה פתרון נהדר לבילוי משותף עם הילדים, שיכולים מאוד בקלות לא למצוא את עצמם ביעדים שלא מונגשים לילדים כמו מוזיאון הארכיאולוגיה, הר וזוב או פומפיי ולהשתעמם בקלות.

מה תראו במוזיאון צ’יטה דלה שנזה

המוזיאון מתעסק בנושאים רחבים על כל קשת תחומי המדע והמחקר, ומנגיש אותם בצורה משחקית ומעניינת לדור הצעיר. בין היתר אפשר למצוא שם מיצגים שמתעסקים באנטומיה ופיזיולוגיה של גוף האגם, זואולוגיה והתפתחות בעלי חיים מהתקופה הפרה-היסטורית עד היום, חיידקים ונגיפים, מדעי כדור הארץ, ביולוגיה ובוטניקה ועוד נושאים רבים ורחבים. במקום אפשר למצוא פלניטריום ומעבדות המופנות לילדים לחוות את המדע בצורה אינטרקטיבית ומעניינת, בעזרת שימוש בוידאו, טכנולוגיה, ומיצגים ויזואלים נוספים. זו הזדמנות מצוינת, בעיקר בגלל פערי השפה, לצלול יחד עם הדור הצעיר לנושאים ולפעילויות, ולהיות החוליה השפתית המקשרת ואולי אפילו ללמוד בעצמכם משהו חדש שעוד לא ידעתם.

אחד המיצגים במוזיאון האינטראקטיבי צ'יטה דלה שנזה (צילום: Vichingpedia, רשיון) (צילום: אחד המיצגים במוזיאון האינטראקטיבי צ’יטה דלה שנזה (צילום: Vichingpedia, רשיון)

סרטון על המוזיאון האינטראקטיבי צ’יטה דלה שנזה

כרטיסים למוזיאון האינטראקטיבי צ’יטה דלה שנזה

הכרטיסים למוזיאון מתחלקים לשניים – כרטיס אחד למיצגים ולמוזיאון עצמו וכרטיס שני לפלניטריום, ככה שמתאפשרת גמישות בנוגע למה שמעניין אתכם ואינכם מחויבים ללכת לשניהם כי שילמתם על שניהם, למרות שאם כבר הגעתם כדאי מאוד להיכנס להכל.
כניסה למוזיאון תעלה לאדם מבוגר 10 יורו, ולילד עד גיל 17 סטודנט גמלאי (מעל 65) כ-7 יורו. ילדים עד גיל 3 נכנסים בחינם.
לפלניטריום לכולם המחיר זהה והוא עומד על 5 יורו.
למי שרוצה גם וגם, יש כרטיס משולב שלמבוגרים יעלה 13 יורו ולילדים עד גיל 17 סטודנט גמלאי יעלו 10 יורו בלבד. ממליצים עליו בחום כיוון שההבדל הוא לא משמעותי והרווח עצום.

הזמנת כרטיסים למוזיאון האינטראקטיבי צ'יטה דלה שנזה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים למוזיאון האינטראקטיבי צ'יטה דלה שנזה

  • המוזיאון פתוח בימי ראשון מ10:00 בבוקר עד 18:00 בערב
  • הביקור במוזיאון אורך כמספר שעות, ומומלץ לשלב אותו כחלק מטיול בנאפולי עם כל המשפחה, במיוחד ילדים צעירים שיהנו מהפעילות האינטרקטיבית במקום והשפה לא תהווה מחסום עבורם.
  • בנאפולי לא נוח להתנייד עם רכב, אבל יש את אוטובוס מספר 6 ומספר 36 שמגיעים עד המוזיאון בצורה נוחה.
  • הביקור במוזיאון מומלץ ומותאם לילדים, אבל כדאי שלא יהיו צעירים מידי (שלוש ומטה פחות כדאי) או מבוגרים מידי, כדי שבאמת יוכלו להנות ולהפיק את המיטב מהמוזיאון. גם לכם ההורים זו יכולה להיות חוויה נהדרת, אבל אין ספק שקהל היעד הוא הקהל הצעיר.
  • המוזיאון נגיש ומותאים לכיסאות גלגלים, יתרון עצום לילדים עם מגבלה תנועתית כלשהי, בנוסף גם להורים שמגיעים עם עגלות וילדים קטנים יותר הגישה למוזיאון היא ידידותית ונוחה.
  • ההדרכות ניתנות בשפה האיטלקית או האנגלית, ולכן מומלץ ללוות את הילדים ולנצל את ההזדמנות להסביר ולהנגיש להם מה שאתם יכולים, מידע אישי או מההסברים עצמם.

שאלות נפוצות על המוזיאון האינטראקטיבי צ'יטה דלה שנזה

מאוד מומלץ למשפחות עם ילדים, אבל לא צעירים מידי, אלא בשלב שכבר יוכלו להשתתף ולשחק במיצגים במוזיאון, המוזיאון בנוי על השפה האנגלית, ככה שההבנה של הילדים שלכם לא תהיה מושלמת, אבל תסמכו עליהם שהם כבר ידעו להסתדר.

המוזיאון פתוח כל ימות השנה, אך מומלץ לשים לב לשעות הפתיחה.

הביקור המוזיאון יכול להיערך בין שעה לשלוש שעות, תלוי בקצב וברצון שלכם.