בזיליקת סן פרנצ’סקו די פאולה, נאפולי – המדריך המקיף בעברית | Basilica of San Francesco di Paola

בזיליקת סן פרנצ'סקו די פאולה בכמה מילים

בזיליקת סן פרנצ’סקו די פאולה (Basilica of San Francesco di Paola) שבנאפולי, אשר נבנתה בין השנים 1816 – 1846, נחשבת כיום לאחת מהיעדים התיירותיים הגדולים והמרשימים ביותר בתוך נאפולי. הכנסייה ממוקמת בחלקו המערבי של פרויקט רחב יותר, כיכר פלבישיטו (Piazza del Plebiscito) הרחב והומה האדם, בו נמצאים עוד גנים ומבנים הסטוריים רבים, בניהם הארמון המלכותי של נאפולי (Royal Palace of Naples) המעוצבים בסגנון ניאוקלאסי האופייני לתקופת בנייתם. בזיליקת סן פרנצ’סקו די פאולה מושכת אליה מבקרת רבים הודות לחזיתה הסוחפת. הכנסייה מעוצבת בהשראת הפנתאון ברומא, כניסתה מוקפת בעמודים גבוהים וכיפתה גבוהה ומחודדת. המניעים לבניית המקום והדרך עד להשלמת הבנייה מסקרנים ומרשימים, כמו גם הפסלים והציורים הרבים בתוך הכנסייה, ונותנים מענה מלא עבור הציפיות שמעוררת חזיתה של הכנסייה. הכניסה למקום בחינם וניתן לשכור סיור שידריך את המבקרים ויסביר את ההיסטוריה של המקום, לרוב סיורים כאלה ישלבו עוד מבנים בכיכר זו.

העמודים הרבים בחזית והכיפות המחודדות של בזיליקת סן פרנצ'סקו די פאולה העמודים הרבים בחזית והכיפות המחודדות של בזיליקת סן פרנצ’סקו די פאולה

מה רואים בבזיליקת סן פרנצ’סקו די פאולה

הביקור בבזיליקת סן פרנצ’סקו די פאולה מתחיל כבר בהגעה לכיכר פלבישטו הרחבה והמרשימה. התאורה המתחלפת לאורך שעות היום מקנה נראות ואופי אחרים לכנסייה בכל פעם מחדש, העמודים הנישאים מעלה גרומים למתבוננים להחסיר פעימה בכל פעם מחדש ואי אפשר שלא לעמוד ולהתבונן בכנסייה גם אם רק חולפים על פניה. בתוך הכנסייה יש מגוון עצום של ציורי שמן וציורי תחריט עצומים, פסלי אדם וקדושים נישאים הרבה מעל לראשי המבקרים, תקרות גבוהות ומעורות בתחריטים ושלל קישוטים ואביזרים דתיים כמו נראות, צלב ועוד. בין האמנים שעבודותיהם מוצגות בכנסייה נמנה לוקה ג’רדנו (Luca Giordano), אמן נאפוליטני מפורסם מתקופת הרנסאנס והארוק. רצפת השייש של הכנסיה והיכליה הגדולים מוודאים שלא נותרו אף ציפיות שלא נענו.

המסדרון המרכזי של בזיליקת סן פרנצ'סקו די פאולה המסדרון המרכזי של בזיליקת סן פרנצ’סקו די פאולה

סרטון על בזיליקת סן פרנצ’סקו די פאולה

כרטיסים לבזיליקת סן פרנצ’סקו די פאולה

הגעה לבזיליקת סן פרנצסקו די פאולה

הבזיליקה ממוקמת בכיכר פלבישיטו (Piazza del Plebiscito), אליו ניתן להגיע במטרו בקו 1 ולרדת בתחנת Municipio, או באוטובוס בקווים 140, E6 וR2.

כרטיסים לבזיליקת סן פרנצסקו די פאולה

הכניסה לכנסייה היא בחינם ולרוב משמעות הדבר היא שישנה צפיפות רבה בזמן עונת התיירות, לכן מומלץ עבור מבקרים להגיע מוקדם או דרך סיור הכולל את הכנסייה יחד עם מבנים נוספים באיזור. מחירם של סיורים אלו משתנה בהתאם לגודל הקבוצה, משך הסיור ומספר אתרי הביקור. ניתן למצוא מגוון סיורים כאן

ישנם סיורי הליכה המשוטטים בנאפולי בקרבת בזיליקת סן פרנצ’יסקו די פאולה ואורכים כשעתיים וחצי. סיורים אלו מתאימים לקבוצות קטנות ולאוהבי ההליכה. מחיר הסיור הוא כ-65 אירו, ניתן להזמין אליו כרטיסים כאן.

כמו כן, ניתן למצוא סיורי סאגווי וסיורים מותאמים למשפחות, אשר מנגישים את המידע והופכים את החוויה הלימודית למהנה. מחיר של סיור כזה יעלה כ-150 יורו וניתן להזמין כרטיסים אליו כאן.

כרטיסים והגעה לבזיליקת סן פרנצסקו די פאולה

ישנם סיורים היוצאים מרומא ומגיעים לנאפולי ולפומפיי, ומבקרים בין היתר גם בבזיליקת סן פרנצ’יסקו די פאולה, סיורים אלו הם ארוכים יותר ומקיפים הרבה יותר, לכן מיועדים לבעלי סבלנות ותאווה לשמוע על ההיסטוריה והרקע של ערי דרום איטליה. מחיר יעלה 148 אירו, ניתן להזמין את הסיורים כאן

הזמנת כרטיסים לבזיליקת סן פרנצסקו די פאולה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לבזיליקת סן פרנצ'סקו די פאולה

  • הביקור בסן פרנצ’סקו די פאולה מומלץ לחובבי הסטוריה ואמנות, ואף למשפחות מסויימות (כמובן תלוי משפחה ותחומי העניין שלה). מומלץ לבקר בבזיליקת סן פרנצ’סקו די פאולה בשעות הבוקר, לפני שהמקום מתמלא תיירים ונעשה צפוף.
  • מומלץ לבקר בבזיליקת סן פרנצ’סקו די פאולה בשעות הבוקר, לפני שהמקום מתמלא תיירים ונעשה צפוף.
  • מומלץ להשקיע בביקור בבזיליקת סן פרנצ’סקו די פאולה כחצי שעה
  • מומלץ לחבר את הביקור עם סיור בכיכר פלבישיטו (Piazza del Plebiscito), או עם ביקור במוזיאון הארמון המלכותי של נאפולי (Royal Palace of Naples).
  • לא מומלץ להגיע לסן פרנצ’סקו די פאולה עם רכב, זהו איזור תיירותי וגדוש מוניות והולכי רגל. ניתן להגיע למקום במטרו: קו 1 ולרדת בתחנת Municipio, או באוטובוס: קווים 140, E6 וR2.
  • בזיליקת סן פרנצ’סקו די פאולה הינה כנסייה נוחה למשפחות, כיוון שהיא רחבה, מלאה גירויים והכניסה אליה היא חינמית. כל אלו מהווים יתרון עבור בני המשפחה הסקרנים ללמוד ולהתבונן ממושכות בשעה שבני משפחה אחרים מתרוצצים, רבים, משלימים ושורפים אנרגיה. כמו כן, ישנם סיורים באיזור הכוללים את הכנסייה ומבנים נוספים המותאמים לילדים, אמנם הם לרוב באנגלית, אך ייתכן כי הדבר יהווה פתרון אידאלי עבור חלק מהמשפחות.
  • מכיוון שבזיליקת סן פרנצ’סקו די פאולה היא יעד נח לביקור בכל שעות היום, אין צורך לישון בקרבתה, מה גם שזהו קצה האיזור המומלץ ללינה, ומרבית בתי המלון ויחידות האירוח נמצאים מעט מזרחה לבזיליקת סן פרנצ’סקו די פאולה, בקרבת אוניברסיטת נאפולי, כמו B&B Sleep&Zupp ( https://www.booking.com/hotel/it/b-amp-b-sleep-amp-zupp.he.html) או Napil’art ( https://www.booking.com/hotel/it/napul-39-art.he.html ).
  • הכניסה לסן פרנצ’סקו די פאולה היא חינמית, וניתן לשכור סיור המבקר בה ובאתרים נוספים באיזור בעלות של כ-62 אירו לאדם ( https://www.getyourguide.com/naples-l162/walking-tour-of-naples-t37170/? ).
  • מכיוון שבזיליקת סן פרנצ’סקו די פאולה ממוקמת באיזור תיירותי, יש להזהר מפני כייסים וגנבים בסביבה.
  • לא מומלץ להגיע לבזיליקת סן פרנצ’סקו די פאולה ברכב מכיוון שזהו איזור תיירותי, והדרכים גדושות רכבים, מוניות והולכי רגל.
  • בבזיליקת סן פרנצ’סקו די פאולה ישנה הקפדה על כללי צניעות ונדרש לבוא בלבוש המכסה את הברכיים והכתפיים.

מידע שימושי/h2>

  • יום ראשון: 08:00-12:00
    יום שני – שבת: 6:45-12:00 ו-16:30-19:30.
  • הכניסה בחינם.
  • Piazza del Plebiscito, 80132 Napoli NA, Italy. או: כיכר פלבישיטו (Piazza del Plebiscito).
  • במטרו: קו 1 ולרדת בתחנת Municipio
    באוטובוס: קווים 140, E6 וR2.
  • מומלץ להגיע מוקדם על מנת להמנע מעומס וצפיפות. כמו כן, המקום שומר על כללי צניעות ודורש לבוש המכסה את הברכיים והכתפיים.

שאלות נפוצות על בזיליקת סן פרנצ'סקו די פאולה

הביקור בבזיליקת סן פרנצ'סקו די פאולה מומלץ לחובבי היסטוריה ואמנות, ולמשפחות חובבות מבנים מסקרנים ומסתוריים.

מומלץ לבקר במקום בשעות הבוקר כאשר הוא פחות עמוס. העונה המומלצת לביקור במקום תהיה האביב, שכן זו העונה המומלצת לביקור בנאפולי.

מומלץ להשקיע בביקור בפרנצ'סקו די פאולה כחצי שעה.