טיולי יום מטורינו – המדריך המקיף בעברית | Day trips from Torino

טיולי יום מטורינו בכמה מילים

טורינו היא עיר הבירה של מחוז פיימונטה באיטליה, ונמצאת ממש במרכזו ולפיכך מהווה מקום מצויין ליציאה לטיולי יום באזורים אלו. משמעות שמו של המחוז היא “לרגלי ההרים”, והוא קיבל את שמו בשל שכנותו להרי האלפים, בצילם הוא נמצא. האדמות בשאר המרחב הינן פוריות מאוד ומשמשות לחקלאות, והיא נחשבת לאזור גידול היין הגדול באיטליה. המחוז גובל במילאנו, שוויץ, צרפת ומונקו, והוא מהווה דרך גישה קרובה ונוחה לכל האזורים האלו. סביבות לעיר ניתן למצוא את הנופים החקלאיים היפהיפיים, ונוסף על כך ישנן טירות וארמונות רבים, שהמפורסמים בהם הינם לה ונריה ריאלה וסאן מיקלה (Sacra di San Michele), אליהם יוצאים סיורי יום מן העיר, עליהם נרחיב בהמשך.

הכנסייה ברג'ה די ונריה ריאלה - אחד מהיעדים בפופולאירם לטיול מחוץ לטורינו (צילום: הכנסייה ברג’ה די ונריה ריאלה – אחד מהיעדים בפופולאירם לטיול מחוץ לטורינו

טיולי יום ואתרים סביב טורינו

ישנן מספר אפשרויות ליציאה מרעננת לטיולי יום באזורים המרהיבים מסביב לטורינו. אחד המנזרים המרהיבים באזור זה הינו מנזר סאן מיקלה (Sacra di San Michele), שהינו אחד מסמלי המחוז החשובים ביותר. מעבר להיותו ההשראה לספרו של אומברטו אקו “שם הורד”, המנזר, המתנשא בראשו של הר מהרי האלפים האיטלקיים המרשימים, הינו אחד מסמליה המובהקים של הבניה הרומנסקית באירופה. כמו כן, ניתן לצאת לביקור ברג’ה די ונריה ריאלה (Reggia di Venaria), ארמון מרהיב ומשוחזר בסגנון בארוקי, המוקף בגנים יפהיפיים. הראמון, שהיה משכן צייד בעברו, נחשב היום לאחד מהיפים בעולם והינו אתר מורשת של אונסקו, וניתן להתפעל בו מן החדרים, הגלריה הגדולה, ההיכל של דיאנה, המזרקה ועוד. אפשרות אחרת לטיול מרענן מחוץ לעיר היא סיור טעימות יין בכרמים השוכנים בכל המחוז. המחוז, הידוע בהיותו מייצרני היין העיקריים באיטליה, מגדל ומכין זנים רבים של יינות ביניהם זן הברולו המיוחד באזור זה.

מנזר סן מיקלה המרשים - תיירים רבים בוחרים לצאת מטורינו ולהגיע אליו מנזר סן מיקלה המרשים – תיירים רבים בוחרים לצאת מטורינו ולהגיע אליו (ציילום מקורי)

כרטיסים לטיולי יום מטורינו

ניתן לרכוש כרטיסים לטיול בסאן מיקלה באתר GetYourGuide לטיול מודרך עם שאטל ישיר מהעיר טורינו, שמאפשר הגעה בקלות ובנוחות ליעד מבלי להסתבך עם התחבורה כלל כאן . הסיור מומלץ לאנשים בעלי עניין בארכיטקטורה ומבנים עתיקים ומרשימים. ניתן למצוא שם גם סיור פרטי ללה ונריה ריאלה שכולל אף הוא איסוף מהעיר, הדרכה פרטית וכרטיס כניסה המאפשר לעקוף את התור כאן. גם סיור זה מומלץ לאנשים בעלי עניין בארכיטקטורה ובבניה. ישנם גם סוגים רבים של סיורי טעימות יין באזור, הכוללים הסעה, הדרכה אישית וטעימות של זנים שונים ( לדוגמא כאן) . לאנשים אניני טעם המתעניינים בסוגי יינות וביין המקומי, מומלץ מאוד לחוות את אחד הסיורים האלו.

הזמנת סיור יום מטורינו למנזר סן מיקלה

המלצות "הכל על" למגיעים לטיולי יום מטורינו

  • מאחר והטיולים הינם אישיים, יש להזמין אותם מראש, ולסכם עם המדריך את כמות האנשים המשתתפים בסיור ואת פרטי נקודת האיסוף, נקודות הביקור וכו.
  • מזג האויר באזור הינו יבש, ולכן מתאפשר לטייל בו גם בקיץ ללא הלחות השורה ברוב האזורים באיטליה. יש לקחת בחשבון עונות מתויירות כמו חודשי הקיץ, ואז מומלץ להגיע כמה שיותר מוקדם על מנת להימנע מתורים ארוכים מאוד.
  • כדאי לעשות את הטיולים האלו כיציאה מתוך טיול בטורינו, ולבלות גם כמה ימים בעיר עצמה. כמו כן, הטיולים הינם שונים ולכן ניתן לעשות יותר מאחד מהם, לפי תחומי העניין שלכם. ערים סמוכות שניתן לשלבן בסיור הן גנואה, מילאנו והלאה באזור של איטליה היבשתית.
  • הטיולים הינם עם הסעה מודרכת, כך שזה מהווה אפשרות נוחה מאוד לטיול ללא דאגה של התניידות. הנסיעה ברכב/ מינבוס כלולה כחלק מהתשלום על הטיול, והוא אוסף אתכם מהמלון ומוריד אתכם בו בסוף היום.
  • המנזר של סן מיקלה, והארמון של לה ונריהריאלה הינם מרהיבים ביופיים ועשויים להוות אפשרות טובה לטיול גם עם ילדים.
  • הטיול יכול להתחיל בעלות של כ-160 ש”ח לאדם באוטובוס, ועד לסביבות ה-2000 ש”ח לטיול טעימות יין פרטי. המחיר עשוי להשתנות אם כולל כרטיס כניסה, האם הסיור הוא פרטי ועוד. כדאי לוודא מה בדיוק כולל הטיול עם המדריך לפני כן.
  • למעוניינים בסיור טעימות, שימו לב שאינכם מפספסים את יין הברולו שהינו מפורסם לאזור!
  • אם הינכם מבקרים בסן מיקלה ומעוניינים להיכנס קצת לאווירה, ניתן לקרוא לפני כן את “שם הורד” של אומברטו אקו שקיבל את השראתו מן המנזר.

שאלות נפוצות על טיולי יום מטורינו