אוטובוס התיירים בטורינו – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Turin Hop-on Hop-off Bus Tour

עדכון אביב 2024

האביב המגיע אל הרחובות בטורינו משרה אווירה אחרת על העיר, אך איתו מגיע גם מזג אוויר לא צפוי - ויום אחד יכול להיות גשום מאוד ויום אחר שימשי. אוטובוס התיירים הוא דרך נפלאה לראות את המקומות המרכזיים של העיר כך או כך, ועובר ליד המקומות האהובים ביותר בעיר כמו המוזיאון המצרי באוטובוס מקורה לימים בהם יש גשם או ממוזג לימים החמים. להזמנת כרטיסים מראש לאוטובוס התיירים בטורינו: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

אוטובוס התיירים בטורינו בכמה מילים

טורינו (Torino) היא עיר בצפון מערב איטליה בחבל פיימנוטה (Piemonte). טורינו שוכנת צפון מערבית לג’נובה (Genova) ודרום מעריב למילאנו (Milano), והיא העיר הרביעית בגודלה באיטליה אחרי רומא (Roma), מילאנו ונאפולי (Napoli). טורינו היא עיר מתוירת מאוד, אך פחות מפנינות התיירות של איטליה כמו ונציה (Venezia) ופירנצה (Firenze). ועדיין, לטורינו שפע עצום של אטרקציות להציע לתייר, לרבות מבנים היסטוריים, מוזיאונים רבים וקבוצת כדורגל מפורסמת אחת – יובנטוס. דרך טובה לחוות את כל האטרקציות האלו היא שימוש באוטובוס התיירים של העיר, עליו מוסבר בהרחבה בפסקה הבאה.

אוטובוס התיירים של טורינו (Turin Hop-on Hop-off Bus Tour) מציע פתרון זמין ונוח לתיירים בטורינו שרוצים לראות את העיר והאטרקציות המרכזיות בה ללא צורך בהתניידות בתחבורה ציבורית או בהליכה. אוטובוס התיירים יוצא ממיקום מרכזי בעיר ונוסע בין אטרקציות שונות בטורינו, בהן האוטובוס עוצר בכדי לאפשר לנוסעים לרדת ולבקר באטרקציה בעצמם. לאוטובוס גג פתוח וניתן לראות את הסביבה העירונית של העיר תוך כדי הנסיעה, מה שהופך גם את הנסיעה בין האטרקציות השונות לחוויתית. ניתן לרכוש כרטיס גישה חופשית לאוטובוס ל24 או 48 שעות, ובמידה ולא תרצו לעזוב אטרקציה מסוימת כאשר האוטובוס אמור לצאת, תוכלו להישאר בה עוד ולחכות לקו הבא.

לאוטובוס שלושה קווים מרכזיים – A,B ו C. קו A מסייר במרכז העיר, קו B נוסע בין האטרקציות השונות בדרום טורינו וקו C נוסע בין אטרקציות בצפון טורינו.

מה רואים באוטובוס התיירים של טורינו

בקו A תסיירו במרכז העיר ההיסטורית של טורינו – רובע הסנטרו (Centro). אזור זה הוא האזור המתויר והעמוס ביותר בעיר בשל יופיו וכמות האטרקציות הרבות בו, אשר לחלק גדול מהם מגיע האוטובוס במהלך הסיור. רובע הסנטרו מהמם וציורי, ומזכיר רובעים מרכזיים אחרים בערי אירופה הגדולות. בסנטרו תמצאו כיכרות רחבות, כנסיות ענקיות ומוזיאונים ורחובות יפיפיים בהם כל בניין הוא פנינת אדריכלות בפני עצמו, המלאים בחנויות, מסעדות ובתי קפה. האטרקציות אליהן מגיע קו A הן מהחשובות במרכז העיר: מוזיאון הקולנוע (Cinema Massimo) בו תוכלו להכיר את ההיסטוריה של תעשיית הקולנוע, המוזיאון המצרי (Museo Egizio) בו אוסף הממצאים הארכיאולוגיים המצריים השני בגודלו בעולם ופארק ולנטינו (Parco del Valentino), פארק רחב ידיים ממנו תוכלו לצפות על הנהר שחוצה את העיר – נהר הפו (Po).

בקו B תסיירו מחוץ למרכז העיר – בדרום טורינו. בדרום העיר תפגשו את טורינו המתחדשת והמודרנית, בה שכונות מגורים רבות ותעשיית הרכב הענפה של העיר. האטרקציות בהן תסיירו בקו זה הן שכונת לינג’וטו (Lingotto), בה שוכנים המתחמים האולימפיים השונים של אולימפיאדת החורף שנערכה בטורינו ב2006, מוזיאון המכוניות המפורסם של העיר (Museo dell’Automobile di Torino) והאאטלי (Eataly Torino Lingotto) שהוא מין הכלאה בין שוק ומסעדה, המפורסם מאוד בטורינו בשל האוכל המצוין שבו ורמתם וטריותם של חומרי הגלם.

בקו C תסיירו בצפון העיר טורינו, בחלקים פחות מתוירים של העיר. במהלך הנסיעה תוכלו לראות את שכונות המגורים המהממות של טורינו ולקבל הצצה לחייהם של תושבי העיר. במהלך הסיור תגיעו לאצטדיון של קבוצת הכדורגל הידועה יובנטוס (Juventus) ותוכלו להיכנס לאצטדיון ולבקר במוזיאון הקבוצה שנמצא בתוכו. בנוסף, תבקרו בטירת מנדריה שבקצה העיר (Castello de La Mandria) בה תוכלו לראות איך נראו חייהם של עשירי איטליה במאה ה18 וה19.

כרטיסים לאוטובוס התיירים בטורינו

כרטיסים

ניתן לרכוש את הכרטיס לאוטובוס התיירים של טורינו דרך אתר טיקטס כאן. באתר תוכלו לבחור את סוג הכרטיס המתאים לכם ביותר לפי כמות שעות של גישה חופשית לאוטובוס וכמות הקווים אליהם תרצו גישה חופשית.

בעבור מי שמתכנן להיכנס לאתרים רבים בטורינו ולא רק לראות אותם מבחוץ באוטובוס התיירים מומלץ ביותר לבדוק האם משתלם לרכוש ביחד עם אוטובוס התיירים גם כרטיס עירוני של טורינו (Turin City Card). הכרטיס מקנה כניסה חופשית לרבים מהאטרקציות אליהן תגיעו בעזרת אוטובוס התיירים. כדאי לבדוק האם הכרטיס יוצא זול יותר מאשר רכישה של כרטיסי כניסה בנפרד בעבור האתרים אליהם תרצו להיכנס, ובהתאם לכך להחליט האם לקנות את הכרטיס או לקנות כרטיסים בנפרד בעבור כל אתר ואטרקציה. את הכרטיס העירוני של טורינו ניתן לרכוש באתר טיקטס (כאן) את שני הכרטיסים בהנחה.

הזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים בטורינו - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לאוטובוס התיירים בטורינו

  • אוטובס התיירים מתאים לאלו שרוצים לבקר בעיר ובאטרקציות השונות שלה בזמן קצר יחסית, ולאלו שמעוניינים להתנייד בקלות בין חלקים שונים של העיר ללא צורך בתחבורה ציבורית או הליכה ארוכה – ולכן זו אטרקציה אהובה מאוד על משפחות למשל.
  • מומלץ לרוכשי הכרטיס לקחת יותר מקו אחד של אוטובוס התיירים, ובכך לנצל באופן מירבי את הכרטיס ובאמת לחוות את טורינו על שלל אזוריה והאטרקציות שלה.
  • אוטובוס התיירים מתאים מאוד לילדים. האוטובוס דינאמי ומהיר, וחוסך את הצורך בהתניידות בתחבורה ציבורית, ושני אספקטים אלו הופכים את האוטובוס לאטרקטיבי מאוד למשפחות. כדאי לדעת כי לילדים הנחות משמעותיות על הכרטיסים לאוטובוס. יחד עם זאת כדאי לקחת בחשבון שאין אפשרות לשמוע את המדריך הקולי באוטובוס בעברית.

מידע שימושי/h2>

  • עלות אוטובוס התיירים נעה בין 13 יורו לכרטיס הזול ביותר (24 שעות לאחד מהקווים בלבד) ועד 27 יורו לכרטיס היקר ביותר (48 שעות לכל הקווים)
  • האוטובוסים יוצאים מהפיאצה קסטלו (P.za Castello) שבמרכז טורינו, ליד ארמון מדאמה (Palazzo Madama). זהו מיקום מרכזי מאוד וניתן להגיע אליו בהליכה קלה מאתרים מרכזיים נוספים ברובע הסנטרו או בעזרת תחבורה ציבורית (קווי אוטובוס 4,13 ו15 וקווי חשמלית 13 ו15). כאמור, זהו רק מקום היציאה, ולאחר רכישת הכרטיס תוכלו לעלות על אוטובוס התיירים מכל מקום שתרצו שבו האוטובוס עוצר. קו A יוצא כל שעה, קו B כל שעה וחצי וקו C כל שעתיים.

שאלות נפוצות על אוטובוס התיירים בטורינו

אוטובס התיירים מתאים לאלו שרוצים לבקר בעיר ובאטרקציות השונות שלה בזמן קצר יחסית, ולאלו שמעוניינים להתנייד בקלות בין חלקים שונים של העיר ללא צורך בתחבורה ציבורית או הליכה ארוכה.

הביקור בטורינו ובאטרקציות מרכזיות בה מומלץ בעיקר בחודשי עונות המעבר - מרץ עד מאי ובספטמבר עד נובמבר. בחודשים אלו מזג האוויר נעים והעומס התיירותי פוחת.