האם צריך רישיון בין לאומי באיטליה?

שאלה:

האם חייבים רישיון בין לאומי באיטליה?
תודה לעונים




תשובה:

חוקית, פורמלית – לא צריך. מעשית – מאוד מומולץ. גם כדי לא להסתבך עם שוטר מקומי שאינו מכיר את החוק וגם כדי לא להסתבך עםחברת השכרה שאינה מספקת את הרכב ללא רישיון זה. הנפקתו קצרה ומהירה והוא עולה מעט כסף שמאוד שווה את הראש השקט שהוא מספק.
מומלץ לקרוא על נושא זה בעמודים הבאים:

רישיון נהיגה בין לאומי
השכרת רכב באיטליה

 

רישיון בין לאומי ישראלי – צילום מקורי

שאלות נוספות על השכרת רכב באיטליה:

כן. הרוב באיטליה דומה לישראל. יש נושא אחד שמפיל רבים מהתיירים השיראלים והוא נושא ה Zona Traffico  אותו ממש כדאי להכיר היטב. אנו ממליצים לקרוא על נושא זה בתוך חלק זה בעמוד שלנו השכרת רכב באיטליה.

לגבי בוסטר, החוק היבש הוא ילדים מתחת גיל 12 או נמוכים ממטר וחצי ושוקלים פחות מ36 קילו חייבים בבוסטר – אך לא ממש מקפידים עליו מבחינה חוקית בכל האזורים באותה צורה כאשר מדובר בילדים גדולים. חשוב לי להדגיש כי ילדים מתחת 18 קילו חייבים בכיסא לתינוק. בכל מקרה, גם בוסטר וגם כיסא לתינוק מומלץ להביא מהבית ולא לקחת מחברת ההשכרה שתיקח עליהם מחיר מופקע (אם בכלל יש לה להציע לכם כזה דבר, לא בכל חברות ההשכרה באיטליה מספקים מוצרים כגון זה). במרבית המקרים זה מטען שאתם יכולים לצרף לטיסה ללא עלות נוספת. אפשר כמובן לקנות במקום בחנות מתאימה באיטליה זה גם יוצא משתלם. בחלק מהמקרים יותר מהשכרה יומית מחברת ההשכרה.

  1. חובה לציין כבר במעמד ההזמנה כי ברצונך להחזיר את הרכב במקום אחר מהמקום בו השכרת את הרכב.
  2. לגבי עלות ההפרש בין החזרה באותו מקום או במקום שונה – קשה לנו לענות על זה באופן גורף מאחר ולכל חברה מדיניות שונה ולכן עלות ההפרש שונה ותלויה הן בחברה דרכה משכירים, הן בסוג הרכב והן במספר הימים בהם שוכרים את הרכב. זה מאוד משנה כמובן בין אילו ערים אתם מבצעים לקיחת רכב והחזרתו. מומלץ להשוות בין הצעות שונות וכך לבחון את העניין לעומק (אנו ממליצים לעשות את ההשוואה בכמה פלטפורמות למשל זו התומכת בעברית ומאפשרת ביטול חינם, וזו שיש בה הרבה מאוד הצעות זולות לרכבים באיטליה ובאירופה) - הפערים יכולים להיות מאוד גדולים. הרבה פעמים אילו המקרים שבהם עדיפה חברה גדולה ולא חברת לאו-קוסט להשכרת רכב.
  • שימו לב! יש בעייתיות רבה בלקיחת רכב בתוך המגף ולהחזיר אותו באיים השונים למשל סיצליה - יש הרבה חברות שלא תמוכות בזה, ויש רבות שיקחו על כך תוספת רבה במחיר.
  • שימו לב ! - לקחת רכב באיטליה ולהחזיר במדינה אחרת (מאוד פופולארי לבדוק לקיחה באיטליה ולהחזיר בשוויץ, צרפת, גרמניה או אוסטריה)

לדעתנו כן,  על אף שאיטליה מכירה ברישיון הישראלי. כלומר חוקית, פורמלית – לא צריך רישיון בין לאומי. מעשית – מאוד מומולץ. גם כדי לא להסתבך עם שוטר מקומי שאינו מכיר את החוק וגם כדי לא להסתבך עם חברת השכרה שאינה מספקת את הרכב ללא רישיון זה. הנפקתו קצרה ומהירה והוא עולה מעט כסף שמאוד שווה את הראש השקט שהוא מספק. מומלץ לקרוא על נושא זה בעמודים הבאים: רישיון נהיגה בין לאומי והשכרת רכב באיטליה

תלוי איפה אתם נוסעים. אם אתם משכירים רכב לדרום למשל אזור נאפולי או בארי, פחות קריטי לדעתנו. אם אתם נוסעים בצפון איטליה למשל אזור הדולומיטים וטירול או אזור טורינו למשל - אנו ממש ממליצים להשכיר רכב עם צמיגי חורף ללא התייחסות לשאלת החוק.

כן יש מבצעים כל הזמן לרכבים באיטליה. במיוחד בעונות שאינן עונות השיא. בנוסף יש לנו מבצעים בלעדיים למשל המבצע הזה, שמאפשר 10% הנחה במחיר השכרת הרכב לגולשי הכל על.

 
מתנצל על שגיאות הכתיב,
לכל שאלה, התייעצות ובקשה אפשר לפנות אליי במייל זה

Ohad Shaked  אוהד שקד
https://www.hakolal.co.il
עמוד הפייסבוק של הכל עלקבוצת הפייסבוק של הכל על

תשובות נוספות שעלו לשאלה זו:

  • עדיף שיהיה. לא מבקשים בהשכרת הרכב, אבל אם יעצור אותך שוטר הבנתי שכדאי.
  • כדאי רשיון + רשיון בנלאומי.
  • חובה רישיון בינלאומי והצגת רישיון פלסטיק. גם לכמעט כל חברות השכרת רכב וגם לשוטר. בלי שניהם יחדיו אין לכם רישיון.
  • ובכן לידיעתכם באיטליה הרישיון הישראלי מוכר ל- 12 חודש ואיין צורך ברישיון בין לאומי.
    • לא מדוייק. בחלק מחב’ ההשכרה בתנאי ההשכרה יש דרישה לרישיון בין לאומי.
  • אנחנו נתקלנו באדם שהיה לפנינו בתור להשכרה ושכח את הרשיון הבינלאומי. חברת ההשכרה לא נתנה לו את הרכב, אני מאמינה שכל חברה והמדיניות שלה אבל הבנתי שחייב. עדיף שיהיה כי אם תרצו גם לחצות גבולות זה הכרחי. בהצלחה
  • ממני לא ביקשו.
  • לפעמים חברות ההשכרה מבקשות גם את הבינלאומי, למרות שהישראלי תקף גם באיטליה ל-12 חודשים. כדאי לכן להצטייד בכל מקרה גם ברישיון בינלאומי.
  • בחברה שבה שכרנו את הרכב דרשו רישיון בינלאומי. רק לבעלי היה. לא יכולתי לנהוג.
  • דשו בנושא זה מאות פעמים. משרד התחבורה ממליץ מאד על רישיון נהיגה עם תמונה מישראל וכן רישיון בין לאומי. חברות ההשכרה וחברות הביטוח דורשות גם וגם.