אוטובוס לאגם גארדה

 מידע על הגעה לאגם גארדה והתניידות בתוכה עם אוטובוסים

אוטובוסים אל אגם גארדה וממנו

מורונה

  • לגדה המזרחית: אוטובוסים של חברת ATV האזורית, יוצאים מפורטה נואובה (Porta Nuova), מגיעים לפסקיירה דל גארדה שבדרום אגם גארדה ועולים צפונה דרך הגדה המזרחית שלו עד גארדה. אם ברצונכם להמשיך צפונה יותר תצטרכו לעלות על אוטובוס נוסף בגארדה.
    אורך הנסיעה הוא כשעתיים (עד גארדה), בתלות בתנועה שלשפת האגם (שעלולה להיות כבדה בעונת התיירות). לוחות זמנים ניתן למצוא באתר האינטרנט של ATV או במשרדי המודיעין לתיירים. כרטיסים ניתן לרכוש בחנויות טבק, במשרדי המודיעין, או על האוטובוס עצמו.
  • לסירמיונה והגדה הדרומית: חברת Arriva.it מתפעלת את קו מספר LN026 (לוח הזמנים נמצא פה) שמגיע לפסקיירה דל גארדהסירמיונה ודסנזאנו דל גארדה. אם ברצונכם להגיע לעיירות בגדה המערבית, תצטרכו לעלות על קו LNO27 מדסנזאנו דל גארדה אל עיירת היעד.
  • מנמל התעופה: בחודשי הקיץ ישנם אוטובוסים היוצאים מנמל התעופה בורונה ישירות אל אגם גארדה, ומגיעים אל העיירות: פסקיירה דל גארדה, לאזיסה, בארדולינו וגארדה (בחלק הדרומי של הגדה המזרחית).




ממילאנו

אוטובוס של חברת FLiXBUS מגיע מתחנת Lampugnano לפסקיירה דל גארדה, בעלות של כ-8 יורו (נכון לשנת 2017), בזמן נסיעה של כשעתיים (רכבת תעלה 13-15 יורו וזמן הנסיעה הוא כחמישים דקות).

מטורינו

אוטובוס של חברת FLiXBUS מגיע מתחנת Vittorio Emanuele לפסקיירה דל גארדה, בעלות של 8-10 יורו (נכון לשנת 2017), בזמן נסיעה של כ-4 שעות (רכבת תעלה 20-30 יורו וזמן הנסיעה הוא שעתיים עד שעתיים וחצי).

מפירנצה

אוטובוס של חברת FLiXBUS מגיע מפירנצה לפסקיירה דל גארדה, בעלות של 26 יורו (נכון לשנת 2017), בזמן נסיעה של כ-8 וחצי שעות (רכבת תעלה 35-55 יורו וזמן הנסיעה הוא 2:45 שעות עד 3:15 שעות).

מרומא

אוטובוס של חברת FLiXBUS מגיע לפסקיירה דל גארדה, בעלות של 28-34 יורו (נכון לשנת 2017), בזמן נסיעה של כ-12 שעות (רכבת תעלה 35-75 יורו וזמן הנסיעה הוא 4:15 שעות עד 5 שעות – לכן במקרה זה כדאי לשקול רכבת מפני שהמחירים כמעט דומים וזמן הנסיעה מתקצר משמעותית!).

התחנה המרכזית של סירמיונה (צילום מקורי)

מערים אחרות

מערים אחרות, כמו ונציה אין אוטובוסים אל אגם גארדה- יש צורך לעלות על רכבת לאגם. אם אתם מתעקשים על אוטובוס ורוצים להוזיל את העלויות, ניתן לנסוע באוטובוס אל ורונה ומשם לעלות על אוטובוס נוסף לאגם גארדה. במקרה בו אתם רוצים להגיע אל העיירות לאזיסה (Lazise), בארדולינו וגארדה, אופציה זו של אוטובוס מורונה תהיה טובה משום שהיא תקח אתכם עד לעיירה ללא צורך בקו נוסף, והיא תהיה גם זולה יותר מרכבת- שגם ככה לא מגיעה לעיירות אלו (על חשבון זמן נסיעה ארוך יותר).
אם ברצונכם להגיע אל פסקיירה דל גארדה ודסנזאנו דל גארדה– הרכבת טובה משום שהיא תגיע עד לעיירות אלה.

בכל אופן כמעט מכל עיר שאינה ורונה, הדרך המהירה ביותר (והיקרה יותר) היא לנסוע ברכבת אל אגם גארדה.
אם ברצונכם להגיע אל עיירות בגדה המזרחית של האגם, יש לנסוע ברכבת אל תחנת פסקיירה דל גארדה, ממנה יש אוטובוסים לגדה המזרחית, המגיעים עדגארדה (צפונה ממנה תצטרכו להחליף קו בגארדה ולהגיע עד העיירה הצפונית ביותר- טורבולה).
אם ברצונכם להגיע אל עיירות בגדה המערבית של האגם, יש לנסוע ברכבת אל תחנת דסנזאנו דל גארדה, ממנה יש אוטובוסים לגדה המערבית, כל הדרך צפונה עד ריבה דל גארדה.

אוטובוס באיטליה (צילום: photobeppusרישיון)

אוטובוסים בתוך אגם גארדה

  • בגדה הדרומית: קו 26 מגיע מורונה ומחבר (ממזרח למערב) בין העיירות: פסקיירה דל גארדהסירמיונהדסנזאנו דל גארדה ומשם ממשיך אל ברשיה. זוהי הגדה המועדפת להשאר ללון בה אם אתם מסתמכים על אוטובוסים, ועדיף ללון בעיירות אלה.
  • בגדה המזרחית: קו 164 מגיע מפסקיירה דל גארדה ועד גארדה. אם תרצו להגיע לעיירה צפונית מגארדה, תצטרכו לעלות על קו 84 שמגיע עד צפון האגם- לריבה דל גארדה. נסיעה מפסקיירה ועד ריבה תקח כשעתיים ועשרים מינימום, ובמעבורת היא הרבה יותר קצרה.
  • בגדה המערבית: קו 27 מגיע מדסנזאנו דל גארדה ועד ריבה דל גארדה שהיא העיירה הצפונית ביותר באגם. נסיעה זו תקח כשעתיים, ובמעבורת היא הרבה יותר קצרה.

המסקנה- העיירות שהכי נוח להתנייד בהן וללון בהם, אם אתם מתניידים עם תחבורה ציבורית, הן: גארדהבארדולינופסקיירה דל גארדהסירמיונה ודסנזאנו דל גארדה– כולן קרובות יחסית לגדה הדרומית. בצפון האגם לא כדאי ללון כלל וכלל אם אינכם עם רכב פרטי (אלא אם כן אתם מתכננים להיות כל הזמן רק בתוך העיירה ולא לצאת ממנה ואז אין בעיה).
בגדה המזרחית, אם תלונו בעיירה צפונית לגארדה הדבר יגרור החלפה של לפחות שני אוטובוסים.




המלצות "הכל על"

  • למידע מפורט על הקווים בתוך אגם גארדה, לוחות זמנים ותחנות- באתר חיצוני.
  • ככלל אוטובוסים לדעתינו הם לא השיטה המומלצת להתנייד במרחבי האגם. מלבד עיירות ואתרים ספציפיים אנו חושבים שלא כדאי לתכנן ולהסתמך עליהם, אלא אם מדובר בניסיון הגעה לעיירות הגדולות בלבד.
  • בקיץ חלק מהאטובוסים פה עמוסים מאוד. מומלץ מאוד למי שמחפש אוטובוס לאגם ו/או ממנו בעונה זו להזמין כרטיסים מראש.
  • להמלצות כלליות על אגם גארדה- ראו אגם גארדה מידע כללי – המלצות.

מפה