תעלת דובאי – המדריך המקיף | Dubai Water Canal

תעלת דובאי בכמה מילים

תעלת דובאי (Dubai Water Canal) היא תעלת מים מלאכותית שעוברת במרכז העיר בצורה של חצי סהר גדול ונקודות ההתחלה והסיום שלה היא בים. קצה אחד הוא בנמל ראשיד (Port Rashid) והשני בחוף ג’ומירה (Jumeirah Beach). משני צידי התעלה נבנו טיילות נעימות שלאורכן ניתן להתהלך. את התעלה חוצים מספר גשרים גבוהים ומרשימים שמחברים בין החלקים השונים של העיר, ובסביבתה יש מגוון רחב מאוד של חנויות, מסעדות מצוינות, בתי קפה, מלונות, מסלולי ריצה ואופניים. לאורך התעלה יש מפרצים ומרינות בהם עוגנות סירות.

גשר מרשים החוצה את תעלת דובאיגשר מרשים החוצה את תעלת דובאי

מה עושים בתעלת דובאי

תעלת דובאי זורמת וחוצה את מרכז העיר כך שהיא נמצאת ממש בסמוך למקומות מרכזיים ואטרקטיביים רבים ויש המון מה לעשות ולראות בסביבתה. ראשית ניתן לשוט בתוך התעלה עצמה וליהנות מנופיה של דובאי מנקודת מבט מחודשת ופסטורלית. ניתן  ליהנות מהתעלה גם מבלי לשוט בה, אלא לטייל לאורכה בטיילות שנבנו על גדותיה. יש כמה פארקים ירוקים ויפים שנבנו על גדות התעלה, כמו פארק הנחל (Creek Park) ופארק צפא (Safa Park), שניהם רחבי ידיים ומתאימים לטיול בין השבילים שלהם ויש בהם פינות חמד נהדרות לישיבה ולפיקניק, גני שעשועים לילדים, מגרשי ספורט, שבילי ריצה ואופניים ועוד. נקודת עניין נוספת על גדת התעלה היא נמל הנחל דובאי (Dubai Creek Harbour) ממנה נשקף נוף יפה ופסטורלי של האזור. למעוניינים ניתן להזמין סיורי שייט בתעלה וסיורים מודרכים נוספים באזור. להזמנה עם אפשרות לביטול בחינם לחצו כאן.

פארק הנחל הפסטורלי על גדות תעלת דובאיפארק הנחל הפסטורלי על גדות תעלת דובאי

לינה בתעלת דובאי

האזור של תעלת דובאי הוא פופולארי ללינה וניתן למצוא לאורך גדותיה מקומות אירוח מצוינים ואת המיטב שהחוויה האורבנית של העיר יכולה להציע. בין המקומות המומלצים יש את מלון קאנאל סנטרל (Canal Central Hotel) שנמצא בסמוך למפרץ העסקים (Business Bay) שמציע אירוח ברמה גבוהה, בופה ארוחת בוקר ושלל מתקנים מפנקים. בקירבה לשם ניצב מלון גראנד מילניום ביזנס ביי (Grand Millennium Business Bay) המומלץ שיש בו בר וטרסת שמש. מלון מצוין נוסף הוא קראון פלאזה דובאי פסטיבל סיטי (Crowne Plaza Dubai Festival City) שמציע יחידות אירוח מפוארות עם נוף מדהים לקו הרקיע של דובאי. בסמוך אליו נמצא מלון פאלאצו ורסאצ’ה דובאי (Palazzo Versace Dubai) שבנוי בסגנון של ארמון איטלקי מהמאה ה-16 ובו גנים מעוצבים ומטופחים, וחדריו עוצבו במיוחד על ידי המותג האיטלקי ורסצ’ה. מקום מצוין ומומלץ נוסף הוא אתר הנופש היוקרתי פארק הייאט דובאי (Park Hyatt Dubai) ששוכן על שפת הנחל ויש לו חוף פרטי של חול זהוב. אתר הנופש מציע מתקני ספא, מגוון מסעדות, שירותי השכרת יאכטות ועוד. מקום ייחודי נוסף הוא מלון רדיסון בלו – דובאי דיירה קריק (Radisson Blu Hotel, Dubai Deira Creek) ששוכן בבניין קלאסי של דובאי העתיקה במיקום מצוין.




המלצות "הכל על" למבקרים בתעלת דובאי

  • הביקור בתעלת דובאי מתאים לכל מי שנמצא בעיר ומעוניין להינות מנופיה שמשלבים אורבניות וטבע בצורה כל כך נפלאה. אזוריה של תעלת דובאי מתאימים לכל סוגי המבקרים, מזוגות אוהבים שרוצים להתפנק בוילה מפוארת, דרך משפחות עם ילדים, ועד קבוצות או בודדים. התקופה האידיאלית לביקור באזור היא בין נובמבר לפברואר, אז מזג האוויר נוח ונעים.
  • כדאי להשקיע בביקור בתעלת דובאי בין שעתיים לחצי יום, וניתן גם לבחור ללון באזור.
  • תעלת דובאי היא ארוכה וחוצה אזורים רבים ברחבי מרכז העיר, כך שהיא קרובה לאטרקציות ואתרים רבים. כדאי לשלב את הביקור בתעלה עם חוף ושכונת גו’מירה (Jumeirah Beach, Jumeirah), שכונת אל ווסל (Al Wasl), פארק צפא (Safa Park), שכונת אל ג’אדאף (Al Jaddaf), מקלט לחיות בר ראס אלח’ור (Ras al Khor Wildlife Sanctuary), פארק הנחל (Creek Park), אזור אלסיף (Al Seef), בור דובאי (Bur Dubai) ועוד.
  • ניתן להגיע לרוב האזורים של התעלה ברכב פרטי ולחנות בחניונים בתשלום. כמו כן ניתן להתנייד באמצעות התחבורה הציבורית היעילה של דובאי.
  • למשפחות המגיעות לתעלת דובאי מומלץ לבקר בפארק צפא ובפארק הנחל, בהם ניתן למצוא גני שעשועים לילדים ולהינות מהמרחבים הפתוחים ומשבילי ההליכה. כמו כן מומלץ לצאת לשייט חוויתי בתעלת דובאי. פעילות נוספת שמאוד מתאימה לילדים היא ביקור במקלט לחיות בר ראס אלח’ור.
  • סביב תעלת דובאי ניתן למצוא מקומות אירוח מצוינים ומומלצים רבים שמציעים ללון על קו המים. תוכלו למצוא מגוון רחב של אפשרויות שנע ממלונות יחסית פשוטים עד לאתרי נופש יוקרתיים ומפוארים. באזור קו המים של שכונת אל גא’דאף (Jaddaf Waterfront) יש ריכוז גבוה של אתרי נופש מעולים שמציעים אירוח ברמה גבוהה. כמו כן באזור של השכונה ההיסטורית אל פהידי (Al Fahidi) יש מקומות אירוח נהדרים והוא קרוב למרכז האורבני התוסס של דובאי.
  • לאורך גדותיה של תעלת דובאי יש היצע כמעט אינסופי של מסעדות נהדרות, בין המומלצות תוכלו למצוא את The Canal Lounge, Lilly’s Bar & Restaurant Business Bay, Soulgreen Dubai הצמחונית, וThe Red East.
  • לאורך תעלת דובאי ניתן למצוא מרכזי קניות וקניונים מעולים לשופינג, ביניהם Dubai Festival City Mall שנמצא על גדת התעלה באזור דובאי פסטיבל סיטי (Dubai Festival City), והקניון סיטי סנטרה דירה (City Centre Deira) שנמצא בשכונת דירה (Deira).

שאלות נפוצות על תעלת דובאי

כדאי להשקיע בביקור בתעלת דובאי בין שעתיים לחצי יום, וניתן גם לבחור ללון באזור.

התקופה האידיאלית לביקור באזור היא בין נובמבר לפברואר, אז מזג האוויר נוח ונעים.

הביקור בתעלת דובאי מתאים לכל מי שנמצא בעיר ומעוניין להינות מנופיה שמשלבים אורבניות וטבע בצורה כל כך נפלאה. אזוריה של תעלת דובאי מתאימים לכל סוגי המבקרים, מזוגות אוהבים שרוצים להתפנק בוילה מפוארת, דרך משפחות עם ילדים, ועד קבוצות או בודדים.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: