בור דובאי – המדריך המקיף | BUR Dubai

בור דובאי בכמה מילים

בור דובאי (BUR Dubai) הוא נקודת ההתיישבות הראשונית בדובאי מבחינה היסטורית, כך שזהו המחוז הוותיק ביותר בעיר. המחוז מתוחם על ידי נחל דובאי שמקיף אותו ממזרח בצורת סהר והופך אותו לחצי אי. בור דובאי מורכב מכמה שכונות שונות שיחד מהוות את הלב הפועם של העיר ושם ניתן למצוא את מירב ההתרחשויות, האטרקציות והאתרים המרכזיים. החוויה האורבנית באזור מציעה מרכזי קניות גדולים, מוזיאונים, פארקים, אטרקציות טכנולוגיות מלהיבות, גני חיות, חופי ים, מוניומנטים היסטוריים, מסגדים יפהפיים ועוד.

בור דובאי- האיזור ההיסטורי העתיק ביותר בעיר בור דובאי- האיזור ההיסטורי העתיק ביותר בעיר

מה עושים בבור דובאי

אזור בור דובאי הוא לב ליבה של החוויה האורבנית של דובאי. אולי משום שזהו אזור ההתיישבות העתיק ביותר בדובאי ניתן למצוא שם את השילוב המרתק שבין הסיפור ההיסטורי של המקום לחווית הבילוי בעיר הגדולה והמודרנית שדובאי גדלה להיות. אחת הנקודות האייקוניות ביותר בבור דובאי היא בניין המסגרת של דובאי (The Dubai Frame) שעוצב להיראות כמסגרת תמונה עצומה. הבניין מתנשא לגובה של 150 מטר ויש בו תצוגות היסטוריות שמספרות את סיפורה של דובאי לצד נוף פנורמי על העיר. המסגרת של דובאי שוכנת בתוך פארק זעביל (Zabeel Park) הירוק ורחב הידיים, ובו נמצאת האטרקציה המרהיבה Dubai Garden Glow- תצוגת פסלים ייחודים של פרחים ובעלי חיים שלמעשה מורכבים מאורות צבעוניים. כמו כן, בפארק זעביל מתרחש שוק פשפשים של מוצרי יד שנייה, בגדים, אמנות ואוכל רחוב (מתרחש בינואר בדרך כלל, מומלץ לוודא את המועד המדויק). סיפורה ההיסטורי של העיר מסופר גם על ידי המחוז ההיסטורי אלפהידי (Al Fahidi Historical) העתיק שנבנה בזמנים שקדמו את דובאי המודרנית ומעניק הצצה לבנייה המסורתית מהעבר. באזור זה תוכלו לחזות בחומה המשוחזרת של דובאי העתיקה (Wall of Old Dubai). לא רחוק משם שוכן הבניין העתיק ביותר בדובאי- מבצר אלפהידי (Al Fahidi Fort), בתוכו נמצא מוזיאון דובאי (Dubai Museum) שמציג תערוכות מולטימדיה בנושאי היסטוריה, תרבות ומורשת מקומיות. בבור דובאי תוכלו למצוא מרכז קניות ייחודי ומעניין בשם Meena Bazar, ולעיתים מכונה בפי המקומיים “הודו הקטנה” משום הסחורה האסייתית הנמכרת בו. זהו שוק מקורה במחירים נוחים שמציע בגדים ובדים, עבודות יד, ומאכלים אסייתים ובעיקר הודים. אזור תיירותי נוסף הוא אלסיף (Al Seef) ששוכן על שפת נחל דובאי וידוע בכך שהוא משלב בין ארכיטקטורה עתיקה לבנייה מודרנית. ניתן למצוא שם חנויות רבות ומגוונות, מסעדות מצוינות, בתי קפה, פינות ישיבה על שפת המים ואזור נעים לטיול והסתובבות.

המסגרת של דובאי מספרת את סיפורה ההיסטורי של העיר לצד נוף פנורמי מרהיבהמסגרת של דובאי מספרת את סיפורה ההיסטורי של העיר לצד נוף פנורמי מרהיב

לינה בבור דובאי

בור דובאי הוא אזור מרכזי מאוד בדובאי ויש בסביבה אטרקציות, מרכזי קניות, פארקים, מסעדות, חוף ים ומקומות אירוח מצוינים ומומלצים רבים, לכן רבים בוחרים ללון באזור זה. אחד מהמומלצים ביותר הוא מלון פור פוינטס ביי שרתון דאונטאון דובאי (Four Points by Sheraton Downtown Dubai) שמציע חדרים מפנקים ויש בו 3 מסעדות מצוינות ובר ספורט. מקום מומלץ נוסף הוא מלון דאבלטרי ביי הילטון דובאי אם סקוור (DoubleTree by Hilton Dubai M Square Hotel & Residences) שמציע חדרי משפחה, ארוחת בוקר וטרסת שמש. המלון המפטון דובאי אל סיף – מרשת הילטון (Hampton by Hilton Dubai Al Seef) הוא מומלץ גם כן, בין היתר בשל המיקום הנהדר שלו על גדת נחל דובאי. מלון אל סיף הריטג’ (Al Seef Heritage Hotel Dubai) מציע חווית אירוח ייחודית באחד מעשרת הבתים הערביים הקלאסיים שלו, גם הוא במיקום נהדר על גדת הנחל. גם מקום האירוח Jacob’s Garden Hotel הוא מומלץ וכולל מסעדה, חנייה פרטית, חדר כושר וטרקלין. האתר בוקינג מציע אפשרות לביטול בחינם. לקריאה נוספת על מלונות ודירות בבור דובאי לחצו כאן.




המלצות "הכל על" למבקרים בבור דובאי

  • הביקור בבור דובאי מומלץ לכל מי שמעוניין להכיר טוב יותר הסיפור של המקום דרך ביקור באזור הוותיק והעתיק ביותר בדובאי. זהו אזור נפלא לחוות את החוויה האורבנית במיטבה. התקופה האידיאלית לביקור באזור היא בין נובמבר לפברואר, אז מזג האוויר נוח ונעים.
  • כדאי להשקיע בביקור בבור דובאי בין שעתיים לחצי יום, וניתן גם לבחור ללון באזור.
  • אזור בור דובאי נמצא קרוב לשכונת דירה (Deira) ששוכנת בצידו השני של נחל דובאי ונחשבת לאזור חשוב מבחינה היסטורית, שם ניצב מגדל השעון של דירה (Deira Clocktower), הוא מבנה מודרניסטי מרשים. בסמוך לבור דובאי על גדת נחל דובאי שוכן פארק הנחל (Creek Park) הפסטורלי ורחב הידיים, בו יש גני שעשועים לילדים, שבילי הליכה, אמפיתאטרון ומסעדות.
  • ניתן להגיע לבור דובאי עם רכב פרטי ולחנות באחד מהחניונים בתשלום, וניתן להגיע גם בתחבורה הציבורית היעילה של דובאי.
  • למשפחות המגיעות לבור דובאי מומלץ לבקר בפארק זעביל בו יש גני שעשועים לילדים ומרחבים לטייל בהם, או באזור אלסיף שנמצא על גדת הנהר וגם שם ניתן למצוא אטרקציות מתאימות לילדים כמו שייט במים.
  • האזור הפופולארי ביותר ללינה בבור דובאי הוא השכונה העתיקה אלפהידי (Al Fahidi) שנמצאת על גדת נחל דובאי. זהו אזור שמרכז בצורה יפה את ההיסטוריה והמורשת של דובאי העתיקה ואת חיי העיר האורבניים המודרניסטים של ימינו.
  • בבור דובאי יש מגוון רחב של מסעדות מצוינות ומומלצות, ביניהן Bur Dubai Restaurant הסרי-לנקית, המסעדה הערבית Arabian Tea House Restaurant & Cafe – Al Fahidi, והסטיקייה ובית הבשרים Doors Freestyle Grill – Steakhouse.

שאלות נפוצות על בור דובאי

כדאי להשקיע בביקור בבור דובאי בין שעתיים לחצי יום, וניתן גם לבחור ללון באזור.

התקופה האידיאלית לביקור באזור היא בין נובמבר לפברואר, אז מזג האוויר נוח ונעים.

הביקור בבור דובאי מומלץ לכל מי שמעוניין להכיר טוב יותר הסיפור של המקום דרך ביקור באזור הוותיק והעתיק ביותר בדובאי. זהו אזור נפלא לחוות את החוויה האורבנית במיטבה.