אל וואסל, דובאי – המדריך המקיף | Al Wasl

אל וואסל בכמה מילים

אל ווסל (Al Wasl) היא שכונה מרכזית ותוססת במרכז דובאי שממוקמת בין שכונת ג’ומירה (Jumeirah district) לכביש הראשי שייח’ זאיד (Sheikh Zayed Road). משמעות השם אל ווסל בערבית היא “החיבור”, והוא מרמז על אופייה החברתי של השכונה בה מקומיים ותיירים בוחרים לבלות. שכונת אל ווסל היא אחד האזורים המוצלחים ביותר לשופינג ולבילוי אורבני. היצע השופינג באזור מתמקד במוצרים מוקפדים ברמה גבוהה, וניתן למצוא שם בגדי מעצבים, חנויות בוטיק ייחודיות, מסעדות ומאפיות גורמה, בתי קפה אלגנטיים ועוד. באל ווסל יש כמה מרכזי קניות גדולים ומושקעים בהם ניתן להסתובב ולבלות בהנאה. בנוסף זהו אזור בו מתרחשים אירועי תרבות רבים כמו קונצרטים, פסטיבלים או אירועי ספורט בינלאומיים שמתרחשים בארנה של קוקה-קולה (Coca-Cola Arena). גבולה הדרום-מערבי נושק לתעלת המים של דובאי (Dubai Water Canal) ופארק צפא (Safa Park) הירוק והמקסים. מכיוון צפון-מזרח השכונה גובלת ברחוב אל צפא (Al Safa St), הוא אחד הרחובות הראשיים באזור ובו שדרה רחבת ידיים ויפה שנעים להתהלך בה וליהנות מהאורבניות התוססת של האזור.

בארנה של קוקה קולה באל ווסל מתארחים אירועי תרבות רבים ואפילו אירועי ספורט בינלאומיים!בארנה של קוקה קולה באל ווסל מתארחים אירועי תרבות רבים ואפילו אירועי ספורט בינלאומיים!

מה עושים באל וואסל

שכונת אל ווסל מציעה דברים רבים לעשות ולראות, ועיקר החוויה היא להסתובב ברחבי השכונה על מנת לספוג את האווירה האורבנית ולהינות מהמגוון הרחב של החנויות, הבוטיקים, המסעדות, בתי הקפה והפארקים שבסביבה. רוב הקניונים ומרכזי הקניות ממוקמים לאורך רחוב אל ווסל המרכזי שמפריד בין אל ווסל לשכונת ג’ומירה. אחד ממרכזי הקניות הנחמדים ביותר הוא בוקספארק (Boxpark) שמורכב ממכולות משלוחים צבעוניות שהוסבו מחדש לקומפלקס שופינג מפואר. ניתן למצוא בו חנויות בוטיק ייחודיות, מקומות לאכול ברמה מאוד גבוהה ובית קולנוע. אזור פופולארי ומרכזי נוסף לשופינג הוא סיטי וולק (City Walk) שמשתרך לאורך רחוב אל צפא ובמרכזו מזרקה גדולה ויפה, זהו אזור פתוח שמומלץ להסתובב בו בשל המרכזיות שלו ומשום ההיצע הגדול של החנויות והמסעדות. מקום מומלץ נוסף לשופינג הוא קניון הגלריה של אל ווסל (Galleria Mall) המתוחכם שיש בו כמובן היצע רחב של חנויות ומסעדות, ומלבד זאת קיר טיפוס, חדר כושר ובית קולנוע על הגג תחת כיפת השמיים. הקניון דאר וואסל (Dar Wasl Mall) הוא אחד מהגדולים ביותר ומציע חווית שופינג מהנה, שם ניתן למצוא מבצעים ומכירות חיסול משתלמות, חדרי כושר, מסעדות ובתי קפה, סופרמקרטים ועוד. מלבד שופינג יש עוד מה לראות באזור. אחת מהאטרקציות הייחודיות ביותר באל ווסל היא הכוכב הירוק (The Green Planet)- זהו יער גשם שנמצא בתוך מבנה כיפתי (Dome) עצום ובו ניתן למצוא חיות טרופיות כמו ציפורי גן עדן צבעוניות, זוחלים, עצלנים, דגי פיראנה ותצוגה של חיות ליליות. במקום יש גם בית קפה וחנות מזכרות ואטרקציות מעניינות כמו האכלת פיראנות וחווית ‘סופת רעמים’ טרופית. עוד מקום נפלא שמביא את הטבע לחוויה האורבנית הוא פארק צפא (Safa Park) הירוק ורחב הידיים שנמצא על גדת תעלת המים של דובאי ויש בו אגמונים, שבילי הליכה, פינות פיקניק וברביקיו, מגרשי ספורט וגני שעשועים לילדים. להזמנת כרטיסי כניסה לכוכב הירוק הכוללים דילוג על התור והנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד HAKO5) לחצו כאן.

מרכז הקניות בוקספארק באל ווסל מעוצב ממכולות משלוחים גדולות וצבעוניותמרכז הקניות בוקספארק באל ווסל מעוצב ממכולות משלוחים גדולות וצבעוניות

לינה באל וואסל

אזור אל ווסל נחשב למרכזי בדובאי ורבים בוחרים ללון בו. חוף הים נמצא לא רחוק והשכונה מציעה חווית שופינג נהדרת ואיכותית. עבור מי שמעוניין להתארח בבית מלון מומלץ ללון באחד מבתי המלון המצוינים כמו רוב סיטי ווק (Rove City Walk) שמציע חדרים בעיצוב מודרני, מסעדה, מרכז כושר ובר, או מלון וילה רוטאנה – דובאי (Villa Rotana – Dubai) שיש בו חדרים נעימים ושלל מתקנים מפנקים כמו בריכת גג, חדר כושר וסאונה. מקום אירוח מומלץ נוסף הוא FAM ליבינג – סיטי ווק דובאי (FAM Living – City Walk Dubai) בו יש חדרים יפים עם רצפת פרקט שנשקף מהם נוף לקו הנוף האורבני, חדר כושר ובריכה. מלון הדירות ’לווה’ (Leva Hotel and Suites, Opposite Downtown) הוא מומלץ גם כן בשל הסוויטות והחדרים האופנתיים שלו ומיקומו המצוין. לקריאה נוספת על מלונות באל וואסל לחצו כאן.




המלצות "הכל על" למבקרים באל וואסל

  • הביקור באל ווסל מומלץ לכל סוגי המבקרים, מזוגות אוהבים שרוצים להתפנק בוילה מפוארת, דרך משפחות עם ילדים, ועד קבוצות או בודדים. הביקור באזור מומלץ במיוחד עבור חובבי השופינג, אולם לא בלבד. התקופה האידיאלית לביקור באזור היא בין נובמבר לפברואר, אז מזג האוויר נוח ונעים.
  • כדאי להשקיע בביקור באל ווסל בין שעתיים לחצי יום, וניתן גם לבחור ללון באזור.
  • כדאי לחבר את הביקור באל ווסל עם שכונת ג’ומירה הסמוכה שנמצאת בקרבה לחוף הים ומציעה חווית שופינג אורבנית נהדרת. בנוסף בקרבת מקום שוכן גורד השחקים הגבוה ביותר בדובאי בורג’ ח’ליפה (Burj Khalifa) בו יש מסעדות, חנויות ותצפית מרהיבה על העיר. בסמוך לבורג’ ח’ליפה נמצא האקווריום וגן החיות הימי של דובאי (Dubai Aquarium & Underwater Zoo). לבסוף, כדאי לא לוותר על ביקור בפארק צפא ולהשקיף על תעלת המים של דובאי.
  • מומלץ להגיע לאל ווסל בעזרת התחבורה ציבורית היעילה של דובאי. לבעלי רכב אפשר גם להגיע באמצעותו ולחנות באחד מהחניונים בתשלום שברחבי השכונה.
  • למשפחות עם ילדים שמגיעות ליעד מומלץ לבקר באטרקציית הכוכב הירוק המרשימה שמאוד מתאימה לילדים. בנוסף מומלץ להגיע לפארק צפא, שם ניתן למצוא גני שעשועים לילדים, שבילי הליכה ומגרשי ספורט.
  • כל שכונת אל ווסל נחשבת כאזור פופולארי, אולם האזורים הנחשבים ביותר בשכונה הם בצפון- מערב, שם נמצאים רוב מקומות האירוח ללינה. בייחוד האזור של סיטי וולק (City Walk) נחשב לפופולארי.
  • בדובאי יש סצנה קולינרית חיה ובועטת ובאל ווסל יש מסעדות רבות ומצוינות, בין המומלצות שביניהן הן KISHMISH at One Third שמגישה אוכל אפגני, Reif Japanese Kushiyaki היפנית, וSarj Art Cafe.
  • שכונת אל ווסל ידועה בתור מקום נהדר לחובבי השופינג, יש שם ריכוז גדול מאוד של מרכזי קניות עצומים שמכילים מגוון עצום של חנויות.

שאלות נפוצות על אל וואסל

כדאי להשקיע בביקור באל ווסל בין שעתיים לחצי יום, וניתן גם לבחור ללון באזור.

התקופה האידיאלית לביקור באזור היא בין נובמבר לפברואר, אז מזג האוויר נוח ונעים.

הביקור באל ווסל מומלץ לכל סוגי המבקרים, מזוגות אוהבים שרוצים להתפנק בוילה מפוארת, דרך משפחות עם ילדים, ועד קבוצות או בודדים. הביקור באזור מומלץ במיוחד עבור חובבי השופינג, אולם לא בלבד.