אל ג’אדאף, דובאי – המדריך המקיף | Al Jaddaf

אל ג’אדאף בכמה מילים

אל ג’דאף (Al Jaddaf) היא שכונת מגורים יוקרתית בדובאי. ברוב רחבי השכונה יש בתי מגורים יפים על קו המים של נחל דובאי (Dubai Creek) שזורמת בין רחובות העיר ומקומות אירוח בסגנון בוטיקי. האזור ידוע בעיקר בנקודות התצפית המרהיבות שהוא מציע לעבר נחל דובאי ובכך שהוא נקודת ההתמזגות בין העיר העתיקה לדובאי החדשה. שכונת אל ג’דאף היא אזור שקט ונעים שמשלב את החוויה האורבנית התוססת של דובאי יחד עם נקודות טבע בהן ניתן ליהנות מהנופים ומהשלווה. הרחוב הראשי שחוצה את השכונה הוא רחוב אלחיל (Al Khail Rd) רחב הידיים אשר ממשיך וחוצה את העיר.

הנוף הנשקף משכונת המגורים היוקרתית אל ג’דאףהנוף הנשקף משכונת המגורים היוקרתית אל ג’דאף

מה עושים באל ג’אדאף

שכונת אל ג’אדאף מתאפיינת בבניינים ומבנים אלגנטיים ויפים ונעים להסתובב ולטייל בה. טיילת אל ג’דאף (Al Jaddaf creekside promenade) שמשתרכת לאורך גדת נחל דובאי היא מקום נהדר לטיול והיא ידועה בנקודת תצפית נהדרת לצפייה בשקיעה. באל ג’אדאף נמצא המקלט לחיות בר ראס אלח’ור (Ras al Khor Wildlife Sanctuary), זהו אזור טבע מוגן של לגונות קטנות ועצי מנגרובים שמשמש בית גידול למגוון חיות בר מקומיות. גולת הכותרת היא ציפורי הפלמינגו וניתן למצוא שם סוגי ציפורים נוספים, יונקים קטנים, זוחלים, דגים וצמחייה מקומית. המקום מרושת בשבילי הליכה ומקומות מסתור לצפייה בעלי החיים. בנוסף, באל ג’אדאף שוכן אצטדיון זעביל (Zabeel Stadium) שהוא אצטדיון הבית של קבוצת הכדורגל של איחוד האמירויות אל ווסל (Al Wasl) ומתקיימים שם קונצרטים והופעות בינלאומיות. בשכונה נמצא גם מרכז האמנות ג’מיל (Jameel Arts Centre) שמציג תערוכות אמנות מתחלפות של אמנים וכולל גן אמנים (Artist’s Garden) מקסים ופסטורלי אשר הגינון והארכיטקטורה שלו הם יצירות אמנות בפני עצמם.

ציפורי הפלמינגו היפות במקלט לחיות בר ראס אלח'ור בשכונת היוקרה אלג'דאףציפורי הפלמינגו היפות במקלט לחיות בר ראס אלח’ור בשכונת היוקרה אל ג’אדאף

לינה באל ג’אדאף

באזור אל ג’אדאף יש היצע גדול של מקומות אירוח ללינה מצוינים, זהו אזור מרכזי בדובאי שנחשב לשליו ופסטורלי בזכות זה שהוא סמוך לקו המים של נחל דובאי ולכן רבים בוחרים ללון באזור. המלון המצוין Citadines Culture Village Dubai מציע חדרים מפנקים ברמה גבוהה וממוקם על קו המים של הנחל. יש במלון בריכה, ספא, טרסת שמש ומציע ארוחת בוקר קונטיננטלית. מקום מומלץ נוסף הוא מלון קורטיארד ביי מריוט קלצ’ר וילג’ (Courtyard by Marriott Culture Village) בו יש חדרים בעיצוב מודרני ומתקני כושר, בריכה וספא חמאם. גם המלון פרמייר אין דובאי אל ג‘אדאף (Premier Inn Dubai Al Jaddaf) הוא נהדר וניתן למצוא בו את כל השירותים. מלון פורם דובאי (FORM Hotel Dubai) מתאפיין בעיצוב מושקע ובשירותי פלטפורמה דיגיטלית בשם weForm שנועדה להתאים את חוויית האירוח במיוחד לכם. המלון אוקסידנטל אל ג’אדאף (Occidental Al Jaddaf) נמצא במרכז אלג’דאף ויש בו מסעדה, חנייה פרטית, בריכה, חדר כושר ועוד. לקריאה נוספת על מלונות ודירות באל ג’אדאף לחצו כאן.




המלצות "הכל על" למבקרים באל ג’אדאף

  • הביקור באל ג’אדאף מומלץ לכל סוגי המבקרים, מזוגות אוהבים שרוצים להתפנק בוילה מפוארת, דרך משפחות עם ילדים, ועד קבוצות או בודדים. התקופה האידיאלית לביקור באזור היא בין נובמבר לפברואר, אז מזג האוויר נוח ונעים.
  • כדאי להשקיע בביקור באל ג’אדאף בין שעתיים לחצי יום, וניתן גם לבחור ללון באזור.
  • כדאי לחבר את הביקור באל ג’אדאף עם Creek Park שנמצא מצפון לשכונה. זהו פארק ירוק רחב ידיים ששוכן על גדת נחל דובאי ויש בו פינות חמד לישיבה, גני שעשועים לילדים, אמפיתאטרון, מסעדות ועוד. בנוסף כדאי לבקר בנמל נחל דובאי (Dubai Creek Harbour) הפסטורלי שנעים לבלות בו את אחר הצהריים ולצפות בשקיעה בערב. שכונת אל ג’אדאף נמצאת לא רחוק מהעיר התחתית של דובאי (Downtown Dubai)– אזור שוקק חיים ואטרקציות.
  • ניתן להגיע לאל ג’אדאף באוטו פרטי. כמו כן אפשר להתנייד באזור באמצעות התחבורה הציבורית היעילה של דובאי.
  • למשפחות עם ילדים מומלץ לטייל בראס אל ח’ור, המקלט לחיות בר ולטיילת אל ג’אדאף, שם ניתן להתהלך בשבילים וללמוד על האזור בדרך חוויתית.
  • בכל רחבי שכונת אל ג’אדאף יש מלונות ומקומות אירוח מצוינים ומומלצים. באזור קו המים (Jaddaf Waterfront) נמצא הריכוז הגבוה ביותר של מקומות האירוח.
  • באל ג’אדאף יש מסעדות מצוינות רבות, ביניהן Trouvaille Restaurant – Al Jaddaf המתוחכמת, Timo האיטלקית, או Lahore Plate Restaurant Br שמגישה אוכל פקיסטני-הודי-סיני.

שאלות נפוצות על אל ג’אדאף

כדאי להשקיע בביקור באלג'דאף בין שעתיים לחצי יום, וניתן גם לבחור ללון באזור.

התקופה האידיאלית לביקור באזור היא בין נובמבר לפברואר, אז מזג האוויר נוח ונעים.

הביקור באלג'דאף מומלץ לכל סוגי המבקרים, מזוגות אוהבים שרוצים להתפנק בוילה מפוארת, דרך משפחות עם ילדים, ועד קבוצות או בודדים.