אל בארשה, דובאי – המדריך המקיף | Al Barsha

אל בארשה בכמה מילים

במערב העיר התוססת דובאי שוכן אזור המגורים אל בארשה (Al Barsha). זוהי שכונה שקטה ונעימה משובצת וילות גדולות ובתי דירות, והיא ידועה בעיקר במרכזי הקניות הנהדרים שבה. ברחבי השכונה יש פארקים מטופחים ושלווים לצד נופי המדבר של דובאי. למעשה השכונה מחולקת לחמישה חלקים: אל בארשה 1, אל בארשה 2, אל בארשה 3, אל בארשה דרום ואל בארשה הייטס. כדאי לדעת שהאזור המרכזי והפופולארי ביותר הוא אל בארשה 1, שם יש את רוב המסעדות, החנויות, בתי הקפה, מרכזי הקניות ובנייני הדירות. בשאר האזורים של אל בארשה מפוזרות וילות המגורים. הגישה לאל בארשה נוחה ונגישה בזכות התחבורה הציבורית היעילה שמרשתת את דובאי.

וילות למגורים ברובע אל בארשה בדובאיוילות למגורים ברובע אל בארשה בדובאי

מה עושים באל בארשה

גולת הכותרת של אל בארשה היא מרכזי הקניות המושקעים והגדולים שבה. הראשון הוא קניון האמירויות (Mall of the Emirates) העצום בגדולו שהוא הרבה יותר מרק קניון. ניתן למצוא בו מעל 600 חנויות, מותגים בינלאומיים, קולנוע, אתר סקי indoor, אקווריום ענק, מתחם אטרקציה של טכנולוגיית מציאות מדומה (DREAMSCAPE), מסעדות ואטרקציות נוספות רבות מספור. מרכז קניות נוסף הוא קניון אל בארשה (Al Barsha Mall) שהוא מעט קטן יותר ולכן נחשב לרגוע ופחות עמוס. ניתן למצוא שם מגוון רחב של חנויות אופנה, אלקטרוניקה, סופרמרקים, מסעדות, חדרי כושר, אזור משחק לילדים ועוד. קניון הגלריה (Galleria Mall AlBarsha) הוא מרכז קניות שלישי בעל אופי אלגנטי מוקפד, שם יש חנויות בוטיק ייחודיות ומסעדות ובתי קפה ברמת גורמה. בנוסף לחוויית השופינג העשירה באל ברשה ניצב במערבה פארק אגם אל בארשה (Al Barsha Pond), הוא בנוי כך שבמרכזו אגם גדול ומסביב שטחים ירוקים מטופחים ורחבי ידיים עם שבילי הליכה וריצה, מגרשי ספורט, מתקני כושר וגני שעשועים לילדים. למרות שרוב האטרקציות באזור מרוכזות באל בארשה 1 דווקא אחת מהמופלאות שביניהן ממוקמת באל בארשה דרום שבצד השני, האטרקציה היא גני הפלא של דובאי (Dubai Miracle Garden). זהו פארק עם גינון מטופח ומיוחד שמציג לראווה פסלים חיים ענקיים שעשויים ממיליוני פרחים בשלל צורות כמו מטוס, מנהרת לבבות ענקית ובעלי חיים. בסמוך שוכן גן הפרפרים של דובאי (Dubai Butterfly Garden), זהו פארק שמציג מעל 50 זנים שונים של פרפרים בתוך 10 מבני כיפה (Domes) שבתוכם מייצרים את האקלים המדויק הנחוץ לפרפרים. במתחם יש גם מוזיאון פרפרים וגן בוטני עם צמחים ופרחים נדירים, וברחביו תיתקלו במזרקות, בריכות דגים וציפורים. עבור מי שמעוניין להכיר טוב יותר האזור מומלץ להזמין סיור עם מדריך מקומי. להזמנת סיור מודרך עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.

קניון האמירויות המפואר כולל מגוון חנויות ואטרקציות מגוונות, בינהם מתקן הסקי של דובאיקניון האמירויות המפואר כולל מגוון חנויות ואטרקציות מגוונות, בינהם מתקן הסקי של דובאי

לינה באל בארשה

אזור אל בארשה נחשב כמקום יחסית פופולארי ללינה בדובאי משום שהוא שקט ורגוע וניתן למצוא שם אופציות רבות של מקומות אירוח שונים. רוב מקומות האירוח המומלצים נמצאים באזור אל בארשה 1. באל בארשה יש מלונות רבים ברמה גבוהה, כמה מהמומלצים שביניהם הם מלון המפטון – הילטון דובאי אל בארשה (Hampton By Hilton Dubai Al Barsha) בו יש חדרים עם נוף יפה על רחבי העיר והוא כולל בריכה וחדר כושר. מקום מומלץ נוסף הוא מלון קמפינסקי – מול אוף דה אמירייטס (Kempinski Hotel Mall of the Emirates) אשר מחובר ישירות לקניון האמירויות ומציע חדרים שמעוצבים כבקתות סקי (Aspen Ski Chalets) ומשקיפים על מדרונות הסקי המתחם סקי דובאי (Ski Dubai). במלון יש בריכת אינפיניטי, חדר כושר ומספר מסעדות מצוינות. מלון מומלץ נוסף שמחובר ישירות לקניון האמירויות הוא מלון שרתון מול (Sheraton Mall of the Emirates Hotel) שכל חדריו והסוויטות פונים כלפי נוף קו הרקיע של העיר ויש בו בריכה, ספא, חדר כושר ועוד. מלון סטודיו M אל בארשה ביי מילניום (Studio M Al Barsha Hotel by Millennium) הוא מקום אירוח מומלץ גם כן, אשר מציע חדרים נוחים ומאובזרים היטב, בריכה, חדר כושר ועוד. אפשרות נוספת היא ללון בוילה מפוארת כמו וילת ג’יי-5 בארשה גארדנס (J5 Villas Holiday Homes Barsha Gardens) בה יש 4 חדרי שינה, מטבח מאובזר, חדר כושר, בריכה, טרסת שמש, ברביקיו ועוד. לקריאה נוספת על מלונות באזור אל בארשה לחצו כאן.




המלצות "הכל על" למבקרים באל בארשה

  • הביקור באל בארשה מומלץ לכל סוגי המבקרים, מזוגות אוהבים שרוצים להתפנק בוילה מפוארת, דרך משפחות עם ילדים, ועד קבוצות או בודדים. הביקור באזור מומלץ במיוחד עבור חובבי השופינג, אולם לא בלבד. התקופה האידיאלית לביקור באזור היא בין נובמבר לפברואר, אז מזג האוויר נוח ונעים.
  • כדאי להשקיע בביקור באל בארשה בין כמה שעות ליום מלא, וניתן גם לבחור ללון באזור.
  • אזור אל בארשה נמצא בסמוך לאחד מאיי הדקלים (Palm Islands)- פאלם ג’ומיירה (The Palm Jumeirah), האיים המלאכותיים המפורסמים של דובאי. בקצה הפאלם ג’ומיירה שוכן פארק המים האטרקטיבי Aquaventure Waterpark, פעילות אידיאלית לילדים. בסמוך נמצאת המרינה של דובאי (Dubai Marina) בה יש חופי רחצה, חנויות, בתי קפה ומסעדות. בנוסף, אל בארשה נמצאת לא רחוק מחופי ים כמו Kite Beach האידיאלי לספורט ימי של קייט סרפינג, קייקים או בילוי רגוע על החוף החולי.
  • ניתן להגיע לאזור אל בארשה ברכב, יש באזור חנייה. ניתן גם להגיע בתחבורה ציבורית בקלות, יש לרדת בתחנה Mashreq Metro Station 1.
  • למשפחות עם ילדים יש המון מה לעשות. ניתן להינות ממגוון האטרקציות בקניון האמירויות של דובאי, ולבקר בגני הפלא ובגן הפרפרים של דובאי, ובפארק אגם אל בארשה.
  • האזור הפופולארי ביותר ללינה בשכונת אל בארשה הוא אזור אל בארשה 1. שם יש את מגוון מקומות האירוח הגדול ביותר ואת רוב מרכזי הקניות, המסעדות ובתי הקפה.
  • למגיעים עם רכב כדאי לשים לב שההגעה לאל בארשה כרוכה במעבר בכביש אגרה.
  • באזור אל בארשה יש היצע גדול של מסעדות מצוינות ומומלצות, ביניהן Kapadokya Turkish Kitchen שמגישה אוכל טורקי, The Royal Budha התאילנדית, ומסעדת מאכלי הים Fish Hut – Seafood Restaurant.
  • שכונת אל בארשה ידועה בתור מקום נהדר לחובבי השופינג, יש שם ריכוז גדול מאוד של מרכזי קניות עצומים שמכילים מגוון עצום של חנויות.

שאלות נפוצות על אל בארשה

כדאי להשקיע בביקור באל בארשה בין כמה שעות ליום מלא, וניתן גם לבחור ללון באזור.

התקופה האידיאלית לביקור באל בארשה היא בין נובמבר לפברואר, אז מזג האוויר נוח ונעים.

הביקור באל בארשה מומלץ במיוחד עבור חובבי השופינג, אולם לא בלבד. כל סוגי המבקרים יכולים למצוא מה לעשות שם, מזוגות אוהבים שרוצים להתפנק בוילה מפוארת, דרך משפחות עם ילדים, ועד קבוצות או בודדים.