איי הדקלים, דובאי – המדריך המקיף | Palm Islands

איי הדקלים בכמה מילים

איי הדקלים (Palm Islands) הם שלושה איי מלאכותיים שנבנו סמוך לחופי דובאי: פאלם ג’ומיירה (Palm Jumeirah), האי דיירה (Deira Islands) ופאלם ג’בל עלי (Palm Jebel Ali). חברות הולנדיות המתמחות בהקמת איים התחילו את הבנייה ב-2001 וסיימו אותה ב-2007, מעבר לעיצוב הדקלים המרהיב מה שמייחד אותם זה שכל האיים הם נבנו ללא שימוש בבטון או פלדה אלא רק בחול וסלעים, הכל נעשה בהוראת שליט דובאי מוחמד בן ראשיד אל מכתום (Mohammed bin Rashid Al Maktoum). כדי לחבר את האי לדובאי הוקם קו רכבת בשם ‘המונורייל של פאלם ג’ומיירה’ (Palm Jumeirah Monorail) הנוסעת ללא נהג רק עם דיילות לעת חירום. באיי פאלם ג’ומיירה נבנו מספר רב של בתים פרטיים ובתי מלון המוכר והיוקרתי מבניהם הוא מלון אטלנטיס (atlantis) הנמצא בקצה האי. המקום מושך אליו תיירים רבים בשל היופי הייחודי שלו וכן בזכות מגוון רחב של אטרקציות, כמו למשל פארק המים הגדול במזרח התיכון אקוונצ’ר (Aquaventure Waterpark).

רכבת מונורייל של פאלם ג'ומיירה וברקע מלון אטלנטיסרכבת מונורייל של פאלם ג’ומיירה וברקע מלון אטלנטיס

מה עושים באיי הדקלים

באיי הדקלים ניתן למצוא לא רק מלונות יוקרה אלא יש גם שפע של אטרקציות המושכות תיירים רבים, למשל תצפית מרהיבה על כל אי הדלקים מגובה 240 מטר במגדל פאלם (Palm Tower), או לבלות בפארק המים אקוונצ’ר (Aquaventure Waterpark) הגדול במזרח התיכון שנמצא בקצה האיים ולשלב את הביקור בפארק בצלילה עם דולפינים במפרץ הצמוד. לא רחוק מהמפרץ קיים אקווריום ענק המציג 65 אלף בעלי חיים ימיים. כמובן שניתן להנות ממגוון מסעדות הפרוסות ברחבי האיים ולנצל את המקום לעשות שופינג בקניון ובחנויות. ניתן לצאת לסיור ימי שעובר בין היתר באיי הדלקים או לחלופין להנות מטיסה בשמי דובאי במסוק שכמובן לא תפספס את הנוף המיוחד על איי הדקלים.

אקווה וונצ'ר- פארק המים הגדול ביותר במזרח התיכון באיי הדקליםאקווה וונצ’ר- פארק המים הגדול ביותר במזרח התיכון באיי הדקלים

לינה באיי הדקלים

תיירים רבים מחליטים ללון באיי הדקלים בזכות קשת רחבה של אפשרויות בין אם זה דירות וילות ואתרי נופש או מלונות יוקרה, מלון היוקרה המפורסם יותר הוא מלון 5 כוכבים אטלנטיס הממוקם בקצה האי קרוב לפארק המים ולשאר האטרקציות, פרטים להזמנה בקישור הבא, כמו כן מומלץ להתעניין במלון 5 כוכבים פייב פאלם ג‘ומיירה דובאי הנמצא בתחילת איי הדקלים פרטים להזמנה בקישור הבא, עוד אפשרות לינה פופולארית הם דירות סראי אפרטמנטס שנמצאת בעיגול העוטף את כפות התמרים פרטים להתרשמות בקישור הבא.




המלצות "הכל על" למבקרים באיי הדקלים

  • איי הדקלים מלאים באטרציות שונות ומגוונות ויכולות להתאים לכולם, אין עונה ספציפית בה מומלץ לבקר באיי הדקלים, יש עומס בחודשי הקיץ.
  • מומלץ להשקיע בביקור באיי הדקלים בין יום ליומיים כדי להנות ממגוון האטרקציות.
  • מומלץ לשלב את הביקור באיי הדקלים עם מרכז דובאי (Downtown Dubai).
  • יש רשת של תחבורה ציבורית מושקעת במיוחד להקל על ההתניידות באיי כמו רכבת המונורייל פאלם ג’ומיירה ללא נהג החוצה את האי מקצה לקצה ב10 דק’, או לחלופין חשמלית או רכבת קלה או אוטובוסים, כמובן שיש מוניות זמינות.
  • למשפחות המגיעות לאיי הדקלים מומלץ לבקר בפארק המים הגדול במזרח התיכון אקוונצ’ר (Aquaventure Waterpark) וגם בצלילה עם דולפינים במפרץ צמוד לפארק המים.

שאלות נפוצות על איי הדקלים

מומלץ להשקיע בביקור באיי הדקלים בין יום ליומיים כדי להנות ממגוון האטרקציות.

העונה המומלצת ביותר להגיע לאי הדקלים (ואיחוד האמירויות בכלל) היא בחודשי החורף, אז הטמפרטורות נעימות. כדאי לקחת בחשבון שמאחר וזו העונה הנעימה ביותר העיר מתמלאת תיירים מכל רחבי העולם ובמקומות הפופולריים יכול להיות מאוד עמוס.

איי הדקלים מלאים באטרציות שונות ומגוונות ויכולות להתאים לכולם.