מרכז העיר אבו דאבי – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף בעברית | Downtown Abu Dhabi

מרכז העיר אבו דאבי בכמה מילים

מרכז העיר אבו דאבי (Downtown Abu Dhabi) הוא מוקד התרבות וההתרחשויות התוסס והאנרגטי של בירת איחוד האמירויות. העיר יושבת על קו החוף של המפרץ הפרסי ומשלבת יחד בצורה נפלאה את הטבע היפהפה של חופי הים עם נופי המדבר המרשימים שמסביב. באזור יש מרכזי קניות מושקעים, מלונות בוטיק, שלל מסעדות, בתי קפה ואטרקציות מרכזיות. האזור של מרכז העיר תחום על ידי רחוב שייח’ ראשיד בן סעיד (Sheikh Rashid Bin Saeed St) בחלקו המזרחי, והרחובות חמדאן בן מחמד (Hamdan Bin Mohammed St) וזאיד הראשון (Zayed the First Stree) הם המרכזיים ביותר. ניתן למצוא שם אתרי מורשת ותרבות חשובים כמו מסגד השייח’ זאיד (Sheikh Zayed Grand Mosque) המפואר לצד ואת ארמון אלווטן (Qasr Al Watan) הנשיאותי, שניהם דוגמאות מפעימות למבנים בעלי ארכיטקטורה אמנותית ייחודית לאזור. אבו דאבי מציעה הזדמנות נהדרת להינות מנופים מיוחדים שאין כמותם של גורדי השחקים של העיר הנושקים לחופי הזהב של המפרץ הפרסי התכול.

מסגד השייח' זאיד בעל המרשים במרכז העיר אבו דאבימסגד השייח’ זאיד בעל המרשים במרכז העיר אבו דאבי

מה עושים במרכז העיר אבו דאבי

האזור של מרכז העיר אבו דאבי מכיל אתרים ואטרקציות רבים ויש המון מה לעשות ולראות בו. אחד האתרים המרשימים ביותר הוא מסגד השייח’ זאיד שנחשב לגדול ביותר ברחבי איחוד האמירויות ונבנה במשך יותר מעשור (1994-2007). מבנה אייקוני נוסף הוא ארמון אלווטן המפואר, משכן הנשיאות שבנייתו הושלמה ב2017, שהוא פשוט חגיגה של גיאומטריה סימטרית לעיניים. במרכז העיר שוכן גם ארמון אלחסן (Qasr AlHosn)- מבנה הקבע הראשון באבו דאבי שהוקם בסוף המאה ה-18. זהו ארמון-מבצר שהיו לו שימושים שונים לאורך ההיסטוריה, מבית המלוכה עד למשכן הממשלה, וכיום הוא עומד על תילו בתור אתר המגולל את הסיפור ההיסטורי של אבו דאבי. לצד אתרי המורשת התרבותיים מתחוללת סצנת בילויים אורבנית שוקקת חיים ברחבי מרכז העיר. אחד האזורים הפופולארים ביותר הוא אלזאהיה (Al Zahiyah), שם ניתן למצוא מבחר משגע של מסעדות נהדרת, חנויות, מופעים ואירועים. במרכז העיר ישנם חופי רחצה ציבוריים יפהפיים ומושלמים לבילוי יום כיף בחוף, כמו חוף אבו דאבי (Abu Dhabi Beach) וחוף אלכורניש (Corniche Beach). כמו כן, במרכז העיר נמצא פארק האגם (The Lake Park) המקסים בו יש מרחבים ירוקים המקיפים את האגם שבמרכז ותצפית נהדרת לחוף הים שבסמוך. מלבד זאת ניתן להינות מחווית שופינג איכותית באחד ממרכזי הקניות המושקעים שבאזור, כמו קניון אבו דאבי (Abu Dhabi Mall) שנמצא מול החוף, קניון WTC בו תוכלו למצוא מגוון של מותגים יוקרתיים וממנו ניתן להגיע באמצעות גשר לקניון הסמוך- “השוק” (AlSouq), זהו קניון מודרני שמעוצב בתור שוק ערבי מסורתי עם דוכנים. האתר גטיורגייד מציע סיורים מודרכים באבו דאבי, אופציה שמתאימה מאוד למי שמעוניין להכיר את האזור באמצעות מדריך.

ארמון אלחסן- מבנה הקבע העתיק ביותר באבו דאבי ארמון אלחסן- מבנה הקבע העתיק ביותר באבו דאבי

לינה במרכז העיר אבו דאבי

האזור של מרכז אבו דאבי נחשב פופולארי ללינה, הוא קרוב לחופי הים, יש שם מגוון עצום של מסעדות וחנויות והוא סמוך לאתרים ואטרקציות מרכזיים רבים. יש לציין שבאזור אלזאהיה ניתן למצוא מלונות במחירים שנעים בתווך שבין זול לממוצע. אחד מהמקומות הממולצים ביותר הוא מלון הדירות גראנד מרקיור אבו דאבי (Grand Mercure Abu Dhabi), אשר נמצא במיקום נהדר וכולל שלוש מסעדות, טרקלין, בריכה, ספא ועוד. המלון סיטי סיזנס אל חמרה (City Seasons Al Hamra Hotel) הוא מקום אירוח מומלץ נוסף, בו יש חדרי אירוח מודרניים, מזנון ארוחת בוקר, מרכז כושר ועוד. מלון הדירות האלה ארג’אן ביי רוטאנה (Hala Arjaan by Rotana, Deluxe Hotel Apartments) מציע נופים מרהיבים לחוף הנשקפים מהחדרים המרווחים והמאובזרים היטב שלו. מקום מומלץ נוסף הוא מלון ג’אנה בורג’ אל סראב (Jannah Burj Al Sarab) ששוכן בלב של מרכז אבו דאבי וחדריו מרוהטים באלגנטיות ויש בהם חלונות עצומים עם נופים יפים. במלון יש בריכה, חדר כושר וספא על הגג, טרקלין לובי וטרקלין לעישון נרגילה.




המלצות "הכל על" למבקרים במרכז העיר אבו דאבי

  • הביקור במרכז העיר אבו דאבי מומלץ לכל סוגי המבקרים. כל אחד יכול למצוא מה לעשות שם בתוך המגוון הרחב שהאזור מציע, מאתרי מורשת ותרבות, דרך נקודות טבע שלוות ועד חווית שופינג אורבנית. הזמן האידיאלי לביקור באבו דאבי הוא במהלך החורף (נובמבר-מרץ), כאשר מזג האוויר נעים ונוח.
  • כדאי להשקיע בביקור במרכז העיר אבו דאבי בין יומיים לשלושה לפחות, ובהחלט ניתן לבלות שם גם זמן ארוך יותר.
  • ניתן לשלב את הביקור באבו דאבי עם העיר דובאי. המרחק ביניהן הוא כ-150 ק”מ ואורך בערך שעה וחצי נסיעה ברכב פרטי.
  • באבו דאבי ניתן להתנייד עם רכב פרטי די בקלות. אפשר גם להיעזר בתחבורה הציבורית היעילה של העיר. האזור של מרכז העיר אינו מאוד גדול וניתן ללכת ברגל ממקום למקום.
  • למשפחות אשר מגיעות למרכז אבו דאבי מומלץ לבקר בחופי הים הנהדרים ובפארק האגם.
  • כל האזור של מרכז העיר אבו דאבי הוא פופולארי ללינה משום שהוא קרוב לחופי הים, למרכזי קניות ולאטרקציות תיירותיות רבות. יש לציין שבאזור אלזאהיה המלונות נחשבים למעט זולים יותר.
  • במרכז אבו דאבי יש מסעדות מצוינות רבות מספור הודות לסצנה הקולינרית הבועטת באזור, בין המומלצות שבהן ניתן למצוא את Mosaic Restaurant שמגישה אוכל לבנוני, את מסעדת הגריל הקוריאנית The Skewers Restaurant ואת Nolu’s Downtown.
  • במרכז אבו דאבי יש כמה מרכזי קניות נהדרים ולכל אחד מהם אופי מעט שונה. קניון אבו דאבי נמצא על קו החוף ויש בו הכל, קניון WTC מתאפיין במותגי יוקרה בינלאומיים וקניון השוק מציע סחורה אותנטית ומסורתית בעיצוב של שוק דוכנים ערבי מקורה.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור מרכז העיר אבו דאבי עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי אבו דאבי. כדאי לבדוק את הנקודות הנמצאות ליד קניון הכוכב האדום (RED STAR gIfTS BR 1). אנו ממליצים להכנס לקישור הזה בו תוכלו לבחור את המיקום המתאים ביותר עבורכם ולהנות מהטבה ייחודית לגולשי הכל על – שעתיים ראשונות חינם. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

שאלות נפוצות על מרכז העיר אבו דאבי

כדאי להשקיע בביקור במרכז העיר אבו דאבי בין יומיים לשלושה לפחות, ובהחלט ניתן לבלות שם גם זמן ארוך יותר.

הזמן האידיאלי לביקור באבו דאבי הוא במהלך החורף (נובמבר-מרץ), כאשר מזג האוויר נעים ונוח.

הביקור במרכז העיר אבו דאבי מומלץ לכל סוגי המבקרים. כל אחד יכול למצוא מה לעשות שם בתוך המגוון הרחב שהאזור מציע, מאתרי מורשת ותרבות, דרך נקודות טבע שלוות ועד חווית שופינג אורבנית.