מסגד שייח זאיד, אבו דאבי – כרטיסים בהנחה | Sheikh Zayed Grand Mosque

מסגד שייח זאיד בכמה מילים

מסגד שייח זאיד (The Sheikh Zayed Grand Mosque) הוא אתר דתי מפואר הממוקם בלב אבו דאבי, עיר הבירה של איחוד האמירויות הערביות. זהו אחד המסגדים הגדולים בעולם, עם קיבולת של למעלה מ-41,000 מתפללים. המסגד נקרא על שמו של השייח זייד בן סולטן אל נהיאן המנוח (Sheikh Zayed bin Sultan Al Nahyan), והוא למעשה האב המייסד של איחוד האמירויות הערביות, שרצה ליצור מקום פולחן שישקף את המגוון התרבותי והסובלנות הדתית של המדינה.

מה שמייחד את המסגד הגדול של שייח זאיד הוא הארכיטקטורה המעולה שלו, המשלבת אלמנטים עיצוביים אסלאמיים ומודרניים. המסגד כולל 82 כיפות, ארבעה צריחים, והוא מעוטר באלפי מוטיבים פרחוניים מורכבים, עיצובים גיאומטריים ופסוקים מהקוראן. יש בו גם אחת מהנברשות הגדולות בעולם, העשויה ממיליוני גבישי סברובסקי (Swarovski crystals), כמו גם שטיח עצום שנארג בעבודת יד מאלפי קשרים.

היסטורית מסגד שייח זאיד:

המאת בניית המסגד הגדול של שייח זאיד, יזם שייח זייד המנוח בעצמו בסוף שנות ה-90. הוא רצה ליצור אנדרטה שתשקף את המורשת האסלאמית ואת ערכי איחוד האמירויות, כמו גם את שאיפותיה לעתיד. המסגד תוכנן על ידי האדריכל הסורי יוסף עבדלקי (Yousef Abdelky) ונבנה על ידי צוות של אומנים מיומנים מרחבי העולם. זה לקח יותר מעשור להשלים, את המסגד בנוסף לטאץ’ האחרון שהוסיפו ב-2007.

המסגד שייח זאיד כיום:

המסגד הגדול של שייח זאיד הוא לא רק מקום פולחן אלא גם אטרקציה תיירותית מרכזית באבו דאבי. המבקרים יכולים לקחת סיורים מודרכים במסגד, לחקור את החצרות הרבות שלו ולהתפעל מהמאפיינים הארכיטקטוניים המדהימים שלו. ישנם גם אירועי תרבות ותערוכות קבועים המתקיימים במסגד, המציגים את המורשת העשירה והמסורת של איחוד האמירויות. בין אם אתם חובבי היסטוריה, חובבי ארכיטקטורה, או פשוט מחפשים מקום של שלווה והתבוננות, המסגד הגדול של שייח זאיד בהחלט שווה ביקור.

מה רואים במסגד שייח זאיד

ביקור במסגד הגדול של שייח זאיד באבו דאבי, ישאיר אותך מהופנט מהגודל, הפאר והעוצמה שלא תראה בשום מסגד אחר. ראשית, תופתע מגודלו של המסגד, עם מבנה השיש הלבן המרשים שלו, 82 כיפות וארבעה צריחים המתנשאים לשמיים. ברגע שתיכנס למסגד, תתרגש מהפרטים המורכבים של הארכיטקטורה והקישוט. הקירות מעוטרים במוטיבים פרחוניים, דפוסים גיאומטריים וקליגרפיה, והכל נעשה בפרטי פרטים. המסגד מתהדר גם בנברשת הגדולה בעולם, העשויה ממיליוני גבישי סברובסקי. אחד המאפיינים המרתקים ביותר של המסגד הוא השילוב הייחודי שלו בין ארכיטקטורה מסורתית ומודרנית. בעוד שהמסגד נטוע במסורת האסלאמית, הוא משלב גם אלמנטים עיצוביים מודרניים, כמו שימוש בזכוכית, נירוסטה ואלומיניום.

המסגד מחולק למספר אזורים עם מאפיינים ייחודיים ומרהיבים:

אולם התפילה המרכזי הוא אחד האזורים המרשימים ביותר של המסגד. הוא יכול להכיל עד 7,000 מתפללים בו זמנית וכולל שטיח מסיבי המשתרע על שטח של למעלה מ-5,600 מ”ר. השטיח עשוי צמר ומשי ונארג בעבודת יד על ידי כ-1,200 אומנים מיומנים באיראן. אולם התפילה מתהדר גם ב-96 עמודים, כל אחד משובץ באבנים יקרות, וסדרה של נברשות מאסיביות המאירות את החלל.

אזור נוסף במסגד שאסור לכם לפספס הוא חומת קיבלה (Qibla wall), הפונה לכיוון מכה. הקיר מעוטר בקליגרפיה יפה ובדוגמאות פרחוניות מורכבות, היוצרים מראה יפיפה. למסגד יש גם כמה אולמות תפילה קטנים יותר, כל אחד עם אופי וסגנון ייחודי משלו. אולמות אלו פתוחים למתפללים ולמבקרים כאחד, ומציעים מרחב אינטימי ושליו יותר לתפילה והרהורים.

בנוסף לאולמות התפילה, מצויים במסגד גם ספרייה ומוזיאון. הספרייה מכילה אוסף של ספרים על תרבות והיסטוריה אסלאמית, בעוד שהמוזיאון מציג כתבי יד נדירים, חפצים ואמנות אסלאמית. המוזיאון הוא גם בית לאוסף מרשים של תלבושות ותכשיטים אסלאמיים מסורתיים, המספקים למבקרים הצצה למורשת ולתרבות העשירה של איחוד האמירויות.

במסגד מתקיימים אירועי תרבות ותערוכות שונות, לרבות תערוכות אמנות, הדגמות קליגרפיה ומופעי מוזיקה מסורתית. המסגד מציע גם סיורים מודרכים, שבהם המבקרים יכולים ללמוד עוד על ההיסטוריה, הארכיטקטורה והחשיבות התרבותית של המסגד. בסך הכל, ביקור במסגד הגדול של שייח זאיד הוא חוויה בלתי נשכחת. הארכיטקטורה המדהימה שלו, הקישוט המורכב והמשמעות התרבותית שלו הופכים אותו ליעד חובה לכל מי שמבקר באבו דאבי.

סרטון על מסגד שייח זאיד

כרטיסים למסגד שייח זאיד

ישנם כמה סוגי כרטיסים למסגד שייח זאיד, אבו דאבי:

כרטיס סיור באבו דאבי, הכולל כניסה למסגד שייח זאיד ועצירות בשוק התמרים Dates Market, בגלריה מרג’אן (Marjan Gallery), ובכפר Heritage Village. הכרטיס כולל מדריך בשפה האנגלית, מדריך אדיו במגוון שפות, והסעה הלוך וחזור מבית המלון ב- Downtown אבו דאבי. הכרטיס מומלץ למי שרוצה לבלות חצי יום בסיור באבו דאבי ולחוות את המסגד והאזור בצורה חווייתית ומעשירה. משך הסיור הוא 4 שעות והעלות הכרטיס היא 31 יורו לאדם בתוספת הנחה של 5% לגולשי “הכל על” בקופון (HAKO5), ניתן להזמין כאן.

כרטיס הכולל סיור בנקודות ציון מפורסמות באבו דאבי: מסגד שייח זאיד, ארמון קאסר אל וואטן (Qasr Al Watan Palace) ותצפית ממגדלי אתיחאד (Etihad Towers). משך הסיור הוא 5 שעות וכולל הסעה הלוך וחזור מבית המלון ומדריך באחת מהשפות: אנגלית, ספרדית, איטלקית, גרמנית או צרפתית. הכרטיס מומלץ למי שרוצה לבלות חצי יום בנקודות הציון הפופולאריות וההיסטוריות באבו דאבי בצורה מעשירה ומלמדת. עלות הכרטיס הוא 67 יורו לאדם, עם אפשרות לביטול ללא עלות, ניתן להזמין כאן.

הזמנת כרטיסים למסגד שייח זאיד- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • ביקור במסגד שייח זאיד מומלץ לכל מי שמתעניין באריכטקטורה, תרבות, אדריכלות והיסטוריה. ולכל מי שנמצא בחופשה באבו דאבי, מכיוון שזו אטרקציה מרשימה ומעניינת, ההגעה אליה נוחה והכניסה היא ללא תשלום.
  • הזמן המומלץ ביותר לבקר במסגד שייח זאיד באבו דאבי הוא בחודשים הקרירים של השנה, מנובמבר עד אפריל, ובשעה מוקדמת בבוקר או מאוחר אחר הצהריים. במהלך תקופה זו, מזג האוויר מתון יותר, ותוכלו לחקור בנוחות את האזורים החיצוניים והגנים של המסגד. כמו כן, יש להימנע מזמני התפילה במסגד, שיכולים ליצור עומס וצפיפות רבה. ניתן לעקוב אחרי זמני התפילה בקישור הבא: אתר הרשמי- מסגד שייח זאיד
  • מומלץ להשקיע בביקור במסגד שייח זאיד בין שעתיים לשלוש שעות, תלוי אם אתם מגיעים עצמאית או בליווי של מדריך.
  • יעדים נוספים שמומלץ לבקר בנוסף למסגד שייח זאיד הם ארמון קאסר אל וואטן (Qasr Al Watan Palace) ותצפית ממגדלי אתיחאד (Etihad Towers). כרטיס הכולל כניסה לשלושת היעדים, מדריך והסעות הלוך חזור ניתן להזמין כאן.
  • נוח להגיע באוטובוס, בקווים 32 או 52 שעוצרים צמוד למסגד, במונית או ברכב פרטי ולחנות בחניה סמוכה ללא תשלום.
  • ישנם כמה מקומות לינה מומלצים בסמוך למסגד שייח זאיד:

    מקום לינה מומלץ ראשון הוא מלון שנגרי-לה, קריית אל ברי (Shangri-La Hotel, Qaryat Al Beri) שנמצא במרחק של 15 דקות נסיעה ממסגד שייח זאיד. המלון ממוקם על חוף פרטי באבו דאבי ומציע חדרי האירוח מפוארים, מעוצבים בסגנון ערבי מודרני ובגוונים חמים ועשירים. ניתן להזמין מקום כאן.

    מקום לינה מומלץ נוסף הנמצא בקרבה למסגד שייח זאיד, הוא מלון טריידרס קאריאת אל ברי אבו דאבי (Traders Hotel Qaryat Al Beri Abu Dhabi, by Shangri-la) המלון מציע חוף פרטי, ספא ויחידות אירוח מפוארות. ניתן להזמין מקום כאן.

    מקום הלינה הקרוב ביותר למסגד שייח זאיד, הנמצא במרחק של 5 דקות הליכה הוא מלון ריץ-קרלטון אבו דאבי, גראנד קאנאל (The Ritz-Carlton Abu Dhabi, Grand Canal). המלון מעוצב בהשראת אדריכלות הרנסנס, ממוקם בתוך גנים מטופחים ומציע חוף פרטי, ניתן להזמין מקום כאן.

  • הכניסה למסגד שייח זאיד היא ללא תשלום
  • מומלץ להגיע למסגד עם רכב פרטי, ההגעה נוחה וישנה חניה ללא תשלום בסמוך למסגד.

שאלות נפוצות על מסגד שייח זאיד

מומלץ להשקיע בין שעתיים לשלוש שעות.

הזמן המומלץ ביותר לבקר במסגד שייח זאיד באבו דאבי הוא בחודשים נובמבר עד אפריל בשעה מוקדמת בבוקר או מאוחר אחר הצהריים.

כדי להיכנס למסגד יש להתלבש בצניעות ולכסות את הידיים והרגליים, ונשים חייבות לכסות את ראשן בצעיף. כמו כן תדרשו גם להסיר את נעליהם לפני הכניסה למסגד.

מידע שימושי

  • המסגד שייח זאיד באבו דאבי פתוח למבקרים מדי יום, למעט בימי שישי בבוקר שבהם הוא פתוח למתפללים בלבד.
    שעות הפתיחה בימי שבת עד חמישי הם בין השעות 22:00-9:00, וביום שישי בין 22:00-16:30 (למבקרים בלבד שאינם מתפללים).
  • הכניסה למסגד שייח זאיד הוא ללא עלות, אך ניתן להזמין כרטיסים מומלצים הכוללים הסעה הלוך וחזור, מדריך ומשלבים סיור בנקודות ציון נוספות פופלאריות באבו דאבי בקישור כאן.
  • Sheikh Rashid Bin Saeed Street، – 5th St – Abu Dhabi
  • המסגד הגדול של שייח זאיד נגיש בקלות ומתאפשר בכמה דרכים:

    הדרך הזולה ביותר היא הגעה באמצעות אוטובוס, תוכלו לעלות על קווים 32 או 52 ממרכז העיר אבו דאבי למסגד. שני קווים אלו עוצרים ממש בכניסה למסגד, מחיר הנסיעה הוא זול יחסית לשאר דרכי ההגעה, ותוכלו לרכוש כרטיסים ישירות מהנהג.

    דרך נוספת היא הגעה במונית, ישנם מוניות רבות זמינות באבו דאבי והן אופציה נוחה. רוב המוניות עובדות עם מונה, והתעריפים סבירים.
    במידה ותרצו להגיעה בצורה עצמאית, המסגד נגיש בקלות מכביש שייח זאיד, אחד הכבישים הראשיים באבו דאבי ויש חניה בשפע במסגד, ללא תשלום.

  • אתר הרשמי- מסגד שייח זאיד