פארק ריג’נטס, לונדון | Regent’s Park

ריג’נטס פארק ופרימות’ היל – מידע על אחד הפארקים היפים בלונדון ובאירופה

המדריך המקוצר למתכנן ביקור בפארק ריג'נטס

פארק ריג’נטס (Regent’s Park) הוא פארק ענק (2 קמ”ר גודלו) הנמצא בין רובע ווסטמינסטר ורובע קמדן. פארק זה היה בעבר שטח של אנשי המלוכה הבריטים והפך להיות אחד המקומות בעיר אליהם מגיע הציבור לנפוש וליהנות. רוב מה שיש לפארק להציע מגן הפרחים (גן מרי) המפורסם והיפה ועד פארקי השעשועים הם בחינם. רבים באים לפה בדרך אל ומגן החיות של לונדון שנמצא  בחלקו בתוך ההפארק (לפרטים והזמנת כרטיסים). מומלץ מאוד להוסיף את הביקור הפארק ליום של טיול בצפון של לונדון למשל בחיבור עם השווקים של קמדן (ראה קמדן לוק) ומי שממש רוצה להשקיע יחבר את הביקור בפארק עם שיט בתעלות החוצה את ריג’נט פארק ופארק פרימות’ היל ומסיים באזור קמדן (יש המכנים זאת ונציה הקטנה, אנו פחות מתחברים לכינוי, אבל זו עדין חוויה יפה – לפרטים והזמנה). אנו ממליצים לחבר את הטיול בפארק עם גבעת פרימות’ שאומנם טכנית אינה חלק מהפארק אבל בגלל הסמיכות של הפארקים קשרנו אותם ביחד בעמוד זה. מדובר באחת מנקודות התצפית היפות על העיר לונדון.

  • שימו לב! הפארק פתוח ברובו אבל האטרקציות המגודרות בו (למשל גן הפרחים וכמובן גן החיות) לא נפתחות לפני 0900, לכן אם אתם רצים למשל בבוקר אין בעיה לעבור פה במסלול הריצה, אבל אם אתם מחפשים פארק לקחת ילדים שקמים מוקדם עדיף אולי אופציה אחרת.

ריג’נט פארק אחד מהפארקים המלכותיים היפים של לונדון

ריג’נט פארק תוכם את החלק המרכזי של לונדון מצפון. לכן הוא אופציה נהדרת ללינה (החלק הצפוני שלו יותר מרוחק, בעוד הדרומי מאוד קרוב למרכז התיירותי של העיר) ורבים בוחרים למצוא את המלון או הדירה שלהם באזור זה: בין אפשרויות הלינה המומלצות באזור ניתן למנות את: סטודיו 2 לט- צפון גאוור (Studios2Let- North Gower)מלון הולידיי אין לונדון – ריג’נטס פארק (Holiday Inn London – Regents Park) ומלון לנדמרק לונדון (Landmark London). למי שמעוניין לקרוא עוד בנושא אנו ממליצים לקרוא את העמודים הבאים: מלונות מומלצם בלונדון ומלונות באזור פארק ריג’נטס.




ההיסטוריה של הפארק

כמו כל הגנים המלכותיים, בעבר שטח הפארק היה שייך לבני המלוכה בלבד. יורש העצר הנסיך ריג’נטס (המקור לשם הפארק) הטיל על ג’ון נאש, האדריכל הלונדוני המפורסם, לתכנן במקום אזור לבני המלוכה בלבד (השמועה אומרת שאשתו של נאש הייתה אחת מפילגשיו הרבות של יורש).
נאש תכנן לבנות באזור ארמון לבני המלוכה וסביבו וילות ומבני פאר למקורבים לשלטון, אך תכנון זה לא יצא לפועל. בני המלוכה נאלצו להסתפק בארמון בקינגהאם ה”פשוט” ואנו (או יותר נכון תושבי לונדון) זכינו באחד הגנים הקסומים והיפים של העיר לונדון.
עד היום ישנן שאריות רבות מהתכנון ליצור אזור שיכון אקסקלוסיבי בפארק (כמו הטראסות היפות ומבנים לדוגמה).
במהלך ההיסטוריה ידע האזור אירועים חשובים ומעניינים יותר או פחות, כולל אסונות כמו טביעה של מחליקים על קרח באחת התעלות ומוות של נוסעים בסירה שהתפוצצה בתעלת פארק ריג’נסט, אך הוא עדיין אחד האתרים והפארקים היפים שיש בלונדון.

ספסל בגינה של סנט ג’ואן בתוך הרינטס פארק




מה רואים בפארק ריג'נטס?

הריג’נטס פארק הוא אחד הפארקים היפים והמטופחים של לונדון. הוא כולל כרי דשא מקסימים, גבעות מוריקות ותעלות מים. הוא בנוי מכיכר פנימית ממנה יוצאים שני שבילים מסודרים, האחד קרוי על שם המשורר הבריטי הנערץ שסטר ואילו השני קרוי על שם משפחת האצולה מיורק. אין מסלול מומלץ לסיור בפארק, כיוון יש בו פשוט הרבה מה לראות כך שלכל מקום אליו תלכו תמצאו פינת חמד מעניינת. פירטנו עבורכם מספר נקודות ציון שתמצאו בו:

  • בין השבילים תראו פינות חמד נחמדות כמו המזרקה/ברזיה שתרם סר ג’הנג’יר לעיר לונדון כאות הוקרה לבריטניה שעזרה לו להגן על לונדון. המזרקה/ברזיה בנויה בסגנון ניאו-גותי המשלב השפעה הודית והיא בהחלט אחת הברזיות המיוחדות באירופה.
  • סמוך לפארק (מכיוון דרום) תוכלו לראות את שכונת מרילבון, בה ישנם מבנים מיוחדים כמו מבנה הקמברלנד. יחד עם הטראסות והמבנים שתכנן נאש בתוך פארק הם מציגים את ייחודה של האדריכלות של הגאון האדריכלי זה.
    בתוך ובסמוך לפארק תוגכלו לראות מבנים חשובים כמו מבני הריג’נטס אקדמי והמחנה הצבאי הסמוך.
  • גני המלכה מרי שנמצאים בתוך הכיכר המרכזית של פארק ריג’נטס, בהם תוכלו לראות מאות זנים של פרחים, וכמובן את שוכני הקבע של הפארקים של לונדון – סנאים (רובם פולשים אמריקאים), ברבורים וכדומה. ליד גני מרי תוכלו לראות את אחד המבנים שתכנן ג’ון נאש ששמו The Holme. חשוב רק לדעת שהאזור הזה הוא שטח פרטי. מלבד גני המלכה מרי תוכלו לראות גם את גני אבניו אך הם פחות מעניינים.

המזרקה הניאו-גותית
(צילום: Richard George)

דוגמה למה שמחכה לכם בגני המלכה מרי (צילום: Deror avi)

  • בקצה הפארק ישנה בריכה מתוחמת בה אפשר לשוט בסירות פדלים, שמאפשרות לילדים מתחת גיל 12 לנהוג בהן.
  • תעלות המים של ריג’נטס פארק (רובן תעלות מלאכותיות) הן שם דבר. כדאי להגיע לאזור המכונה “ונציה הקטנה” בדרום הפארק, בו תוכלו לראות את בתי הקפה הצפים ולבצע סיור בין פתרונות הנדל”ן העכשוויים של לונדון – מגורים בסירות בתעלות (אפשר כמובן גם לשוט באחת הסירות בתעלה).
  • כמו כן, בפארק ישנם אזורי ספורט לפעילות ספורטיבית, כולל מגרשי כדורגל, קריקט וכדומה ובמות ענק להופעות חיות.

ריג’נטס פארק

ונציה הקטנה (צילום: יונתן תלם)

  • למי שמעוניין, ליד הפארק נמצא המסגד הגדול של לונדון – אתר מעניין מאוד כשלעצמו (פחות בגלל צורתו ויותר בגלל החשיבות החברתית שלו בעיר בה ישנן שכונות מוסלמיות שלמות).
  • עוד ליד הפארק: בריג’נטס פארק רוד תוכלו ללגום קפה או בירה באחד הפאבים האופנתיים של העיר.
  • לא לוותר על גן החיות של הפארק (ראה גן החיות של לונדון).

פרימות' היל

מול פארק ריג’נטס נמצא אחד מהאתרים היפים של לונדון – גבעת פרימות’. זהו אזור גבוה שמאפשר תצפית על המטרפולין השטוח. בימים יפים מצפה לכם חוויה מקסימה הכוללת תצפית, עשרות לונדונים המבלים בפארק, ילדים המשחקים בכדור, זוגות תיירים מאוהבים מכל העולם ובעלי כלבים המאלפים את כלביהם לציות בריטי נוקשה. מנקודת תצפית זו (מהיחידות שיש בלונדון השטוחה שאינם על גורדי השטחים של הסיטי) תוכלו לראות את מרכז לונדון ולהעזר במפת המתכת שתנסה לעזור לכם להבין מה אתם רואים.

פרימות' היל

פרימות’ היל (צילום מקורי)







המלצות "הכל על" למבקר בריג'נטס פארק

  • הפארק הוא אחד האזורים היפים של לונדון וכדאי מאוד לשלב את הביקור בו יחד עם ביקור בגן החיות של לונדון, סיור ברובע קמדן, או סיור באזור ווסטמינסטר. אופציה נוספת היא לשלב את הביקור באתר עם ביקור במוזיאון מאדאם טוסו הסמוך (למי שמחפש קצת גיוון ביום הבילוי).
  • עוד אפשרות הוא לשלב את הביקור עם סיור ברחוב ריג’נטס שמסתיים לאחר הליכה של 2 ק”מ בכיכר פיקדילי.
  • אנו ממליצים לא לוותר על עליה לגבעת פרימות’, זו באמת נקודת תצפית יפה ופינה רגועה ומהנה ביותר.
  • מי שרוצה לראות את המקום במלוא הדרו וללא אנשים (חוויה מומלצת) כדאי לבוא לבקר ב05:00.
  • אנו ממליצים מאוד להתרחק מהמקום עם רכב פרטי. את הסיבות לכך תוכלו לראות בדפים העוסקים בהשכרת רכב בלונדון ובהשכרת רכב באנגליה. קחו בחשבון שקיימת במקום חנייה לרכבים אך היא מאוד יקרה. כמו כן יש מגוון אפשרויות להגיע למקום בתחבורה ציבורית נוחה – תלוי לאיזה חלק בפארק מגיעים, אך כעיקרון ניתן להגיע בטיוב, אוטובוס או DLR.
  • הפארק כולו נגיש לחלוטין לבעלי מוגבלויות ומטיילים בכיסאות גלגלים, החל משבילים נוחים ועד לשירותים מותאמים.
  • הפארק יחסית גדול ולכן מומלץ להצטייד במפה כדי להקל על הסיור בו. ניתן להוריד ולהדפיס את המפה מבעוד מועד.
  • בפארק מתקיימים לא פעם אירועים מעניינים וייחודים במיוחד בחודשי הקיץ (למשל כלייזמר בפארק הפסטיבל המוקדש כולו למוזיקה יהודית ומתקיים אחת לשנה) – אנו משתדלים לעדכן את האירועים המעניינים בעמוד זה – הופעות ואירועים בלונדון.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת בייקר סטריט (Baker Street), תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • ליד הפארק ישנם מלונות מצויינים וזהו אזור שקט ומומלץ מאוד ללינה בלונדון, מצד אחד הוא זול יותר והסביבה נעימה יותר לעומת המלונות שבמרכז העיר. הוא אומנם רחוק יותר מהמרכז התיירותי בהשוואה לאזורים כמו ווסטמינסטר ואזור אוקספורד סטריט, מצד שני קל להגיע ממנו למרכז העיר ולאתרים היפים של לונדון (ראה מלונות בלונדוןמלונות באזור קמדן ומלונות באזור פארק ריג’נטס). מלונות מומלצים לדוגמא: סטודיו 2 לט- צפון גאוור (Studios2Let- North Gower)מלון הולידיי אין לונדון – ריג’נטס פארק (Holiday Inn London – Regents Park) ומלון לנדמרק לונדון (Landmark London).
  • מחיר: חינם.

המלצות והערות של גולשי האתר:

  • שי: אחד הפארקים המקסימים שיצא לי להיות בהם – רוצו לראות.
  • רמי להב– יש לשים לב שהאטרקציות לא נפתחות לפני 9 בבוקר, ולכן אם אתם עם ילדים משכימי קום, אנו ממליצים לקחת אותם לפארק זה. למידע נוסף על – לונדון עם ילדים.

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו לונדון למטיילים – London for travelers:

  • הגענו לפארק ריג’נטס היפייפה! אולי הפארק האהוב עליי בכל הטיול. הפארק ענק (2 קמ”ר) ותוכלו לראות בו מזרקות, סידורי פרחים יפיפיים, תעלות מים, משטחי דשא וכמובן סנאים. מומלץ מאוד ללכת, מקום קסום! ולסיום היום, בדיוק בשעת השקיעה הגענו ל- Primrose Hill, גבעה קטנה ונחמדה, שביום בהיר ויפה תוכלו לראות ממנה את קו הרקיע של לונדון, מהמםםםם! אל תפספסו.

שאלות ותשובות על פארק ריג'נטס

הפארק מתחיל פעילות מלאה מ0900. בסופי שבוע הוא מלא באנשים שעושים פיקניק, משחקים כדורגל וכדומה. מבחינת עונות השנה: הזמן הטוב ביותר לביקור בפארק ריג'נטס הוא בתקופת הקיץ בחודשים יולי עד אוקטובר, אז מזג האוויר חמים ונעים יחסית לשאר השנה.

הפארק כולו מלא בפינות חמד יפות, ביניהן תוכלו למצוא את המזרקה/ הברזייה של סר ג’הנג’יר (Sir Jehangir fountain) ואת תעלות המים המפורסמות שמרשתות את השטח כולו. בכיכר המרכזית של הפארק נמצאים גני הורדים של המלכה מרי (Queen Mary's Rose Gardens), ובקצה הפארק יש אגם קטן שאפשר לשוט בו בסירות פדלים. בסמוך לפארק ישנם מוקדי עיניין רבים: גן החיות של לונדון (ZSL London Zoo), שכונת מרילבון (Marylebone) שמתאפיינת במבנים ייחודיים וממול ניצבת גבעת פרימות’ (Primrose Hill) המפורסמת.

אפשר להגיע לאזור פארק ריג'נטס בלונדון באמצעות:

  • מטרו:
  • תחנת Regent’s Park‎ (קו (Bakerloo).
  • תחנת Great Portland St (קווים Circle, Hammersmith & City, Metropolitan).
  • תחנת Baker Stree (קו Jubilee).
  • אוטובוס:
  • קווים 2, 74, 113, 189.

מידע נוסף על התניידות נוחה בלונדון ניתן למצוא בקישור הזה.

פארק ריג'נטס מתאים מאוד לביקור עם ילדים שיכולים להינות מהמרחבים הפתוחים.

יש סיור מודרך שמתרחש בשייט בסירה בתעלות ריג'נטס עד לקמדן (להזמנה ומידע נוסף לחצו כאן). אפשרות נוספת היא סיור הליכה שמתמקד ב"סודות האפלים" של לונדון (להזמנה ומידע נוסף לחצו כאן).

בין המלונות המומלצים באזור פארק ריג'נטס ניתן למנות את דירות Studios2Let- North Gower , מלון Holiday Inn London – Regents Park ומלון Landmark London. לקריאה נוספת על מלונות ליד הריג'נטס פארק מומלץ להיכנס לקישור הזה.

יש אפשרות לשמירת חפצים באזור פארק ריג'נטס, כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת בייקר סטריט (Baker Street), תוכלו לראות את האופציות השונות כאן באתר luggage hero.

כן. ניתן למצוא את מסעדת Tony page island grill ואת מסעדת Delicatessen הנמצאות במרחק של שני קילומטרים מהפארק. בנוסף ניתן גם להזמין ארוחות כשרות מקייטרינג Fresh to your door המציע משלוחים של אוכל כשר למהדרין לכל רחבי לונדון.

המרחק בין פארק ריג'נטס לקמדן לוק הוא פחות מקילומטר, כ- 9 דק' הליכה

אין הבדל בין ביקור בימות השבוע לבין ביקור בימי ראשון מעבר לעובדה שבסופי שבוע יהיו פה הרבה יותר אנשים.

ניתן למצוא את מסעדת The Regent's Benugo cafe ואת מסעדת Wagamama.

מידע שימושי על פארק ריג'נטס

שעות פתיחה

כל שעות היממה

כתובת

Marylebone Rd, London, NW1 5HA, UK

הגעה
directions_subway
מטרו

תחנת Regent’s Park‎ (קו (Bakerloo).
תחנת Great Portland St (קווים CircleHammersmith & CityMetropolitan).
תחנת Baker Stree (קו Jubilee).

directions_bus
אוטובוס

קווים 2, 74, 113, 189.