צל אם זי, אוסטריה 2024 – המדריך המקיף | Zell am See

צל אם זי בכמה מילים

צל אם זי (Zell am See) היא הבירה המנהלית של מחוז צל אם זי במדינת זלצבורג שבאוסטריה. ממוקמת באלפים של קיצביל, העיירה היא יעד תיירותי חשוב בשל אתרי הסקי שלה וקו החוף שלה באגם צל. עמק צל אם זי מחבר בין אגם סאלפלדן (Saalfelden) של נהר הסאלך (Saalach) בצפון לבין הזלצך (Salzach) בדרום. צל אם זי ממוקם כ-100 ק”מ (60 מייל) מזרחית לאינסברוק ו-30 ק”מ (20 מייל) מצפון להר הגבוה ביותר באוסטריה, גרוסגלוקנר. המרכז ההיסטורי של צל אם זי ממוקם על החוף המערבי של אגם צל בעומק 68 מטר (223 רגל), עם הכפרים Thumersbach במזרח, ארלברג בדרום מזרח, ושוטדורף ישירות מדרום. העיירה צל מספקת סקי חורף על הר Schmittenhöhe, אזור הסקי הוא כ-138 ק”מ, כולל המסלולים בקיצשטיינהורן וקפרון מאיסקוגל.

צל אם זי - בירת מדינת זלצבורג שבאוסטריה, מושלגת בתקופת החורף, על רקע האגם והרי האלפים האוסטרייםצל אם זי – בירת מדינת זלצבורג שבאוסטריה, מושלגת בתקופת החורף, על רקע האגם והרי האלפים האוסטריים

מה עושים בצל אם זי

צל אם זי (Zell am See) מספק סקי חורף על הר Schmittenhöhe. אזור הסקי הוא כ-138 ק”מ, כולל המסלולים בקיצשטיינהורן וקפרון מאיסקוגל. אזור סקי בגובה נמוך וכיסוי השלג עלול לסבול מטמפרטורות גבוהות יותר, אך לקרחון יש כיסוי שלג רוב ימות השנה. מסלולי הסקי הבולטים באתר הנופש כוללים : Trassabfahrt שהוא המסלול התלול ביותר באזור המגיע לשיפוע של עד 75%, Standardabfahrt שהוא ריצת עמק נוספת שמגיעה לשיפוע של 60%, וכן Tannwaldabfahrt שנפתח מחדש לאחרונה, מסלול מרוצי סקי בשנות ה-30, ידוע כקרח באופן עקבי ובעל יחס תלילות-רוחב גבוה בחלק מקטעי המסלול.
בנוסף לאתר הסקי המפורסם בעיירה, ישנה נקודת תצפית המשקיפה לעבר נוף מיוחד במינו ושמה Gipfelwelt 3000. ביקור באתר זה מתאים לבילוי של 2-3 שעות בממוצע, שעות הפעילות הן 08:15-16:15, מומלץ לתכנן את הטיול בהתאם. כמו כן, מומלץ להגיע כאשר השמיים בהירים ובשעות הבוקר בצמוד לפתיחה כדי ליהנות מהנוף. כדאי להיכנס לאתר מראש ולהזמין כרטיסים מראש, להתרשמות כנסו לקישור – https://www.kitzsteinhorn.at/de/gipfelwelt-3000. בצל אם זי ישנם מקווי מים הפעילים גם בחודשי הקיץ, הפופולארי שביניהם הוא Lake Zell‬. זהו אגם גדול ומרשים, על רצועת האגם ישנם מסעדות, בתי קפה ונקודות יציאה של סירות שייט. לעיתים בחודשים החמים ישנם מופעים על גדות האגם.

צל אם זי על שפת האגם בתקופת הקיץ, כאשר השלגים מפשירים וכל קשת הצבעים שחבויה בנופים שמסביב במהלך החורף נחשפת במלוא הדרה צל אם זי על שפת האגם בתקופת הקיץ, כאשר השלגים מפשירים וכל קשת הצבעים שחבויה בנופים שמסביב במהלך החורף נחשפת במלוא הדרה

הרכבל בצל אם זי שמוביל למסלולי הסקי הרבים שמסביב, על רקע ההרים המושלגים הרכבל בצל אם זי שמוביל למסלולי הסקי הרבים שמסביב, על רקע ההרים המושלגים

לינה בצל אם זי

בעיירה צל אם זי יש מגוון מקומות לינה ברמה גבוהים, המומלצים שביניהם הוא מלון הייטצמן (HEITZMANN – Hotel & Rooftop) הממוקם כ150 מטרים ממרכז העיירה וכ200 מטרים ממעלית הסקי. המלון ממוקם ממש באזור המדרחוב במרכז צל-אם-זי (Zell am See), במרחק הליכה של 3 דקות מהרכבלים ומאגם צל (Zell). על הגג תמצאו טרסה המשקיפה אל נוף פנורמי ציורי. בטווח של 200 מטרים מהמלון תמצאו בריכה מקורה, זירת החלקה על הקרח, באולינג, בתי קפה, ברים ומסעדות. מעליות סקי קרובות : סיטי אקספרס כ200 מ’ ואבנברגליפט כ-400 מ’. במרחק של כ-2.9 ק”מ ממרכז העיירה וכ-400 מטרים ממעלית הסקי תוכלו למצוא את מלון הדירות אלמנטס ריזורט צל-אם-זי (Elements Resort Zell am See). במלון יש בריכה חיצונית שפתוחה כל השנה, אינטרנט אלחוטי חינם, מסעדה, בר וחנייה חינם. נמל התעופה הקרוב ביותר הוא נמל התעופה זלצבורג וו. א. מוצרט (Salzburg W. A. Mozart) שנמצא במרחק של 96 ק”מ ממקום האירוח. מעליות הסקי הקרובות הן: ארייטבאהן כ-400 מ’, שוטליפט כ-400 מ’ וBambilift כ-500 מ’.
במידה והינכם מעוניינים במקום אירוח ולא במלון, כדאי לבקר במקום האירוח דה האוס צל אם זי (The House Zell am See – ex Mountain Lake Resort) שוכן ברחוב צדדי שקט במרכז צל אם זי, במרחק של 150 מ‘ בלבד מרכבל סיטי אקספרס (City XPress). האתר מציע גישה חופשית לאינטרנט אלחוטי, חניה תת-קרקעית ללא תשלום, סאונה ומרחץ אדים. הדירות בשירות עצמי מרווחות ומרוהטות בפאר, הן מעוצבות גם בסגנון מסורתי וגם מודרני וכוללות נוף להרים. בין היתר תוכלו ליהנות ממטבח מאובזר במלואו, פינת אוכל, סלון עם טלוויזיה בעלת מסך שטוח וחדר רחצה אחד לפחות, חלקן כוללות גם מרפסת. בנוסף, מקום האירוח כולל גם מחסן ציוד סקי פרטי. בעונת הקיץ תוכלו ליהנות מהיתרונות של כרטיס הקיץ צל אם זי-קפרון (Zell am See-Kaprun). המקום נמצא במרחק של 5 דקות הליכה מאגם צל (Zell) ותחנת הרכבת של צל-אם-זי.




המלצות "הכל על" למבקרים בצל אם זי

  • הביקור בצל אם זי מומלץ לחובבי הסקי והאקסטרים, אך מתאים גם למשפחות המעוניינות בחופשה המשלבת פעילות ומנוחה. הזמן הטוב ביותר לבקר בצל אם זי הוא במהלך החודשים יוני, יולי ואוגוסט שבהם יש בדרך כלל טמפרטורה ממוצעת נחמדה. החורף בצל אם זי, נמשך מנובמבר עד פברואר עם טמפרטורה יומית ממוצעת מתחת ל-4 מעלות צלזיוס. הזמן המומלץ עבור סקי בעיירה הוא בחודש פברואר כאשר השלג מובטח.
  • השהות האידיאלית בצל אם זי היא בין יומיים לשלושה, תלוי במטרת הטיול. כאשר מדובר בסקי מומלץ לשהות בין שלושה לארבעה ימים.
  • אנו ממליצים לשלב את הטיול בצל אם זי יחד עם אתרים נוספים, בין היעדים היותר פופולריים וכדאיים לביקור הוא סאלבאך – הינטרגלם (Saalbach-Hinterglemm) הממוקם במרחק של כ-20 דקות נסיעה ברכב פרטי. שם תוכלו ליהנות משטחי טבע רחבים, נוף הררי מרהיב ובחודשי החורף גם מסקי נהדר. בעיירה מסעדות רבות, ברים ואווירה כפרית מיוחדת גם בשעות הלילה מאוחרות, כך שהבילוי מתאים גם למשפחות עם ילדים וגם לזוגות צעירים.
  • מבחינת התניידות, ישנם בתי אירוח ומלונות המספקים שירותי הסעות משדה התעופה למלון. במידה והמלון באזור מרכזי אין צורך כלל להתנייד ברכב, אוטובוס בהחלט מהווה פתרון אולטימטיבי לזוג או משפחה. קיימת מערכת אוטובוסים בעיירה אך לא מאוד מפותחת, יש לקחת זאת בחשבון.
  • עבור משפחות המגיעות עם ילדים, מעבר לסקי ונקודות תצפית יפות ישנן אטרקציות נוספות כמו למשל ב-Adventure Service Outdoorsports שם תוכלו למצוא סיורי שטח, ביקור במקווי מים צוננים, קיאקים, רכיבות אופניים וסיור סגוויי. יש לציין כי הסיורים מותאמים לכל הגילאים. ניתן למצוא מידע נוסף באתר הרשמי.
  • בצל אם זי תוכלו למצוא מגוון רחב של מסעדות, בין המומלצים שביניהם הוא Seebar הממוקמת על האגם. מסעדה מקומית נפלאה. אם אתם מעוניינים במסעדה עם אווירה מקומית מומלץ לבקר בVilla Crazy Daisy, תוכלו ליהנות ממגוון רחב של מטעמים מקומיים ונגנים ברקע.

סרטון על צל אם זי

תשובות לשאלות נפוצות

הביקור בצל אם זי מומלץ לחובבי הסקי, חובבי האקסטרים וגם למשפחות המעוניינים בחופשה במקום שקט מלא בטבע ובנופים ההררי מרהיבים.

מומלץ לבקר בצל אם זי בחודשים יוני, יולי ואוגוסט. כך תוכלו ליהנות מראות טובה ומזג אוויר נוח לטיול. עבור גולשי סקי, החודשים הפופולריים הם נובמבר - פברואר.

השהות המומלצת בצל אם זי היא 2-3 ימים לטובת מיצוי כלל האטרקציות בעיירה.