סאלבאך-הינטרגלם, אוסטריה 2024 – המדריך המקיף | Saalbach-Hinterglemm

סאלבאך-הינטרגלם בכמה מילים

סאלבאך-הינטרגלם (Saalbach-Hinterglemm) היא עיירת נופש אלפינית אוסטרית, מדרום-מערב לעיר זלצבורג (Salzburg). העיירה ידועה באזורי הסקי שלה, ישנה רשת מעליות המספקת גישה למעגלי הסקי של סקיסירקוס (Scicircus) סאלבאך-הינטרגלם. שבילי אופני הרים משתלבים בהרי רייטרקוגל (Reiterkogel mountains), קולמאיס (Colmais) ושאטברג (Shatberg) הסמוכים, לאורך שביל המולדת בעמק גלמטל (Glamtal Valley) מסביב להר Zwölferkogel מופיעים שלטים המספרים את ההיסטוריה של האזור. העיירה ממוקמת במחוז צל אם זי (מחוז פינצגאו), במדינת זלצבורג שבאוסטריה, הידוע בזכות הסקי ושאר ענפי חורף אחרים. העיירה זאלבך מכוונת בעיקר לתיירות כתוצאה מכך רבים ממקומות העבודה של התושבים תלויים במישרין או בעקיפין בענף זה. ב-1991,  התקיימה אליפות העולם בסקי אלפיני של FIS בסאלבאך-הינטרגלם; זה היה גם המקום לאליפות ספורט השלג של האוניברסיטה הבריטית (BUSC) ואליפות חיל האוויר המלכותי הבריטי במספר הזדמנויות בהצלחה רבה.

סאלבאך-הינטרגלם ידועה במיוחד בזכות ספורט החורףסאלבאך-הינטרגלם ידועה במיוחד בזכות ספורט החורף

מה עושים בסאלבאך-הינטרגלם

בסאלבאך-הינטרגלם, הגבעות מרהיבות בגודלן ויופיין האלפיני. הכפר, השוכן במרומי האלפים האוסטריים, הוא גן עדן לאוהבי סקי, עם רשת של מסלולי גלישה ושלג אבקתי מושלם. גם בחודשי הקיץ יש שפע של דברים לעשות, מטיולים רגליים ורכיבה על אופני הרים ועד סיורים בחורש ההררי מלמעלה, באמצעות ‘שביל צמרות עצים’ המורכב מסדרה של גשרים, פלטפורמות ומגדלים. כאמור, אתר הסקי בסאלבאך הוא אחד אתרים הגדולים באוסטריה, שמו Skicircus Saalbach Hinterglemm. באתר מעליות משוכללות עם כיסאות מחוממים, מרחב גלישה גדול ולא צפוף, באתר ישנם מסלולים לכל הרמות. באתר יש גם בקתות הרים נהדרות לעצירה ולאכול או לשתות קפה. באתר האינטרנט של המקום ניתן לראות במדויק את עונות הפתיחה עם תאריכים מדויקים ושינויים למיניהם. בנוסף למסלולים הסקי המושקעים בסאלאבך, ישנן אטרקציות נוספות כמו מסלולי רכיבה על אופניים ומסלולי טיולי הליכה. האתר הפופלארי והמומלץ הוא Schattberg X- press, באתר ישנן מעליות המגיעות לפסגות ההרים לתצפית מרהיבה במידה ואתם מעוניינים בהתחלת מסלול הליכה מהנקודה הגבוהה ביותר במקום. כמו כן, ישנו אזור להשכרת אופניים ותחילת מסלול רכוב אל עבר נוף מהפנט. האתר מתאים לחודשי בקיץ וחודשי החורף, יש נגישות לילדים קטנים שאינם יודעים לרכב על אופניים ומסלולים יותר קלילים וגם מאתגרים. ניתן למצוא מידע נוסף באתר הרשמי. סאלבאך הוא אינו יעד עבור סקי בלבד, בעיירת הנופש ישנו אתר בשם Der Talschluss. באתר תוכלו ליהנות ממסלולי חבלים לבני נוער ומבוגרים, מגרשי משחקים מעץ כולל מיני גולף למשפחות עם ילדים קטנים בטווח הגילאים 3-6, גשר תלוי, הליכה מעל הקרקע ומים זורמים החוצים את הפארק. גם כאן, ניתן לקרוא מידע נוסף באתר האינטרנט.

רוכבי אופניים באחד ממסלולי השטח היפים שסביב העיירה סאלבאך-הינטרגלםרוכבי אופניים באחד ממסלולי השטח היפים שסביב העיירה סאלבאך-הינטרגלם

לינה בסאלבאך-הינטרגלם

בסאלבאך יש מגוון רחב של פתרונות לינה, בין המומלצים שביניהם נמצא במרחק של 350 מ’ ממרכז המפה ושמו מלון אווה, וילאג’ (eva,VILLAGE). המלון הינו מלון סופיריור בעל דירוג 4 כוכבים, המציע אזור ספא גדול עם בריכה מקורה. המלון שוכן במרכז סאלבך (Saalbach), במרחק של 30 מטרים בלבד ממעלית הסקי הקרובה ביותר. החניון התת קרקעי זמין תמורת תשלום נוסף. גישה חופשית לאינטרנט אלחוטי זמינה בכל האזורים, למעט במסעדה ובאזור הספא. במהלך הקיץ, מחיר החדר כולל את כרטיס Saalbach Joker Card, מקנה שימוש חופשי ברכבלים, בנוסף לכניסה חופשית לאטרקציות רבות – קישור להזמנה. אם הינכם מתכננים טיול משפחתי, כדאי לבדוק את האופציה ללינה במקום האירוח אלפן פארקס הוטל אנד אפרטמנט זונלייטן (AlpenParks Hotel & Apartment Sonnleiten) אשר נמצא במרכז אזור הסקי והאופניים סאלבך-הינטרגלם-לאוגנג-פיברברון (Ski- and Bikecircus Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn), ממש על מדרון הסקי והאופניים קוהלמייס (Kohlmais). מקום האירוח מציע בריכה חיצונית מחוממת שפתוחה כל השנה. בין סוף מאי לאמצע אוקטובר, תוכלו לשכור תמורת תשלום נוסף אופני הרים איכותיים או אופניים איכותיים לרכיבה חופשית ביחד עם ציוד הבטיחות המתאים. המלון יוכל גם לעזור לכם לתכנן מסלול אישי, ומציע סיורים מודרכים ושירותי כביסה. תוכלו ליהנות גם משיעורים וחוגי אופניים לילדים ולמתחילים – קישור להזמנה. בנוסף למלונות ולמקומות האירוח השונים והטובים בעיירת הנופש, ישנן דירות סטודיו וחדרי מגורים טובים בסגנון כפרי. במרחק 350 מ’ ממרכז המפה תוכלו למצוא את מלון פוסט (VAYA Post Saalbach) ממוקם ממש במרכז סאלבאך בכיכר המרכזית, במרחק של 150 מ‘ משלוש מעליות סקי שייקחו אתכם למדרונות שמסביב. המלון מורכב מטרדישנהאוס פוסט (Traditionshaus Post) ומתחבר לאולם ההופעות פוסטהוף (Posthof), לווילה גלוריה (Villa Gloria) ובנוסף לדיפנדנס לנדהאוס פוסט (Dependance Landhaus Post), שנמצא בגינה שליד וילה גלוריה. כל הנקודות החמות והמפורסמות של אפרה סקי בסאלבאך, הברים ומועדוני הלילה, נמצאים במרחק של מספר דקות הליכה בלבד – קישור להזמנה.




המלצות "הכל על" למבקרים בסאלבאך-הינטרגלם

  • הסתיו היא התקופה האידיאלית לפעילויות חוץ מגניבות רבות שיש ל-Salbach Hinterglemm להציע. הביקור בעיירה מומלצת עבור חובבי האקסטרים, גולשי הסקי למיניהם ולמשפחות אשר מחפשות יעד הכולל סקי חוויתי, טיולי טבע ונופים מרהיבים.
  • השהות המומלצת היא 3-4 ימים לטובת מיצוי מרבי של מגוון האטרקציות שהעיירה מציעה לצד מנוחה.
  • מומלץ לשקול טיול יום ליעד Hinterglemm הנמצאת במרחק של 5 ק”מ מסאלאבך, זו עיירת סקי נחמדה וקטנה יחסית. עם מסעדות וברים מקומיים, רשת מעליות טובה ונופים ההררים מרהיבים. כמו כן, במרחק של כ20 דק’ נסיעה ברכב פרטי תוכלו ליהנות מעיירת סקי נוספת והיא צל אם זי (Zell am see). שם תוכלו לבקר באתר הסקי המפורסם ואטרקציות מעולות עבור משפחות עם ילדים וגם לחבורת מטיילים בוגרת, ביניהם נקודות תצפית מרשימות, שטחי טבע גדולים, סיורי שטח רכובים / רגליים מאורגנים ועוד.
  • ההתניידות האידיאלית הינה באמצעות אוטובוסים מקומיים, ניתן לרכוש Joker Card אשר כלול בכל ספקי הלינה השותפים ומאפשר שימוש חופשי של עד 8 גונדולות וגישה לאטרקציות הפופולריות ביותר באזור. המחזיקים בכרטיס זה זכאיים לנסיעה חינם באוטובוסים העירוניים של סאלאבך המגיעים לנקודות סקי ועוברים כל 30 דקות. באתר הרישמי של העיירה תוכלו לבחור האם מדובר בטיול חורף או קיץ ובהתאם לכך יופיע המידע אודות הכרטיס, הנחות ומיהם ספקי הלינה הרלוונטיים עבורכם.
  • בעיירה ישנן מסעדות רבות הממוקמות לאורך מסלולי הסקי, בתי קפה וברים פעילים גם בשעות הלילה. במסעדות האוכל מקומי ובחורף מוגשים מרקים נהדרים עם טעם אותנטי.

סרטון על סאלבאך-הינטרגלם

תשובות לשאלות נפוצות

הביקור בעיירה מומלץ לחובבי הסקי והאקסטרים, מתאימים לטווח גילאים רחב מילדים צעירים ועד למבוגרים. הביקור מומלץ גם כן לחובבי הטיולים הרגליים ולחובבי הטבע.

מומלץ לבקר בסאלבאך-הינטרגלם בין החודשים נובמבר - אפריל.

מומלץ לבקר בסאלאבך לתקופה של 2-3 ימים, אלא אם מעוניינים לשלב עוד יום לטיול נוסף ואז מומלץ להאריך.