טירת זלצבורג – המדריך המקיף בעברית | Hohensalzburg Fortress

עדכון אביב 2024

באביב בזלצבורג כמות התיירים עולה ואפשר לראות כבר עכשיו שמספר התיירים שמגיעים לביקור בטירת זלצבורג עולה. אם אתם מתכננים לוח זמנים צפוף לחופשה בשבועות הקרובים ולא רוצים לבזבז זמן על עמידה בתורים, או אם אתם מתכננים כעת כמו רבים את חופשת הקיץ - אנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש וכך לחוסך את זמן ההמתנה לרכישת כרטיס בארמון עצמו. להזמנת כרטיסים מראש לטירת זלצבורג: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

טירת זלצבורג בכמה מילים

מצודת זלצבורג (Hohensalzburg Fortress) היא מצודה גדולה מימי הביניים השוכנת בפסגת הר פסטונגסברג (Festungsberg) שבעיר זלצבורג (Salzburg) שבאוסטריה. המצודה הינה אחת מהמצודות הגדולות בשטחן באירופה (250 על 150 מ’) וגם אחת המצודות השמורות ביותר באירופה, ומהווה יעד תיירותי מרכזי וסמל עירוני לעיר זלצבורג. המצודה בנויה בסגנון אדריכלי עתיק והיא שמורה במיוחד, נשקף ממנה נוף עירוני וטבעי מדהים והיא מלאה באטרקציות רבות המתאימות למבוגרים ולילדים. בגלל סיבות אלו מצודת זלצבורג הינה יעד חובה עבור כל מי שמבקר בעיר. 

ראשיתה של המצודה היא במצודת משמר קטנה ופשוטה למדי שנבנה על גבי פסגת ההר בשנת 1077 על ידי הארכי-בישוף של זלצבורג. במשך מאות השנים הבאות הורחבה המצודה ושוכללו ביצוריה בידי הארכי-בישופים של זלצבורג, בעיקר בגלל מתחים פוליטיים באימפריה הרומית הקדושה שהובילו לפחד ממלחמה. המצודה הורחבה באופן משמעותי באמצע ובסוף המאה ה16, והוספו לה מגדלי שמירה ומעלית משא לשינוע סחורות במעלה ההר. המצודה עמדה בהצלחה בפני המצור היחיד שצרו עליה בשנת 1525, כאשר הפיכה מקומית של איכרים נכשלה בעקבות כישלונם בכיבוש המצודה והדחת הארכי-בישוף של העיר.

פעולות שימור בהיקף משמעותי נערכו במצודה במאה ה19 והיא נפתחה לביקור תיירותי. בעקבות כך הפכה המצודה למקום מתוייר ופופולארי מאוד, והיא נחשבת לאחת הטירות בעלות השימור האיכותי ביותר בכל אירופה. גורם נוסף לפופולאריות של המצודה הוא המעלית המפורסמת שלה (Festungsbahn), שנפתחה לקהל הרחב כבר בשנת 1892 ופועלת עד ימינו. המעלית של זלצבורג פועלת אפוא מסוף המאה ה16 ועד היום, והיא כנראה המעלית הפועלת ברציפות (תוך כדי שיפוצים ושכלולים כמובן) העתיקה בעולם.

מה רואים במצודת זלצבורג

מצודת זלצבורג הינה באחת הנקודות הגבוהות בעיר וניתן לצפות בה ממקומות רבים במרכז ההיסטורי של העיר. למצודה ניתן לעלות בעזרת שביל ההליכה שצמוד לכביש שעולה במעלה ההר או בעזרת מעלית המצודה, שנקודת היציאה שלה נמצא בסמוך לכניסה לבית הקברות סנט פייר (Petersfriedhof). לאחר נסיעה קצרה במעלית או ברכב או עלייה ברגל יגיע המבקר לשער הכניסה למצודה (Keutschach). לאחר מעבר בשער יגיע המבקר למעבר ארוך שיוביל אותו לפנים המצודה. אדריכלות המצודה מאופיינת בקירות צבועים לבן וגגות גמלוניים כהים, הבנויים על מסד תמך אדיר מאבן, שהופך את הטופוגרפיה ההררית הטבעית לכמה קומות מישוריות. המצודה גדולה מאוד ומתפרשת על כל פסגת ההר ועד בערך מחצית גובהו. ניתן להסתובב בה במשך זמן ארוך מאוד, ועדיין להמשיך ולפגוש במקומות חדשים ומעניינים. במצודה מסעדות, בתי קפה וחנויות מזכרות. לחלל החיצוני של פנים המצודה מראה של עיר אירופאית קלאסית של ימי הביניים, עם כיכרות ברחובות מצטלבים, סמטאות צרות ורחובות מרוצפים. לכל אורך היקפה של המצודה מצויות נקודות תצפית מרהיבות מהן ניתן להשקיף על העיר העתיקה של זלצבורג ועל סביבתה הטבעית הירוקה.

במצודה כמה אטרקציות מרכזיות: נשקייה מלכותית בה מוצגים כלי הנשק של אנשי המצודה לאורך כ1000 שנים, מגורי הנסיכים בהם ניתן ללמוד על חייהם של נסיכי זלצבורג ולראות תצוגה ייחודית המשלבת תיאטרון קסמים, סיור פנורמי בו ניתן לחוות את הנוף הנשקף מהמצודה מחדריה השונים ותוך כדי לגלות פינות נסתרות ומעניינות במצודה ומוזיאונים שונים לרבות מוזיאון המצודה, מוזיאון גדוד השמירה המלכותי ומוזיאון בובות. האטרקציות המשניות במצודה הינן חלק חשוב מהביקור בה ומרבית המבקרים בוחרים לבקר באחת מהן.

סרטון על מצודת הוהנזלצבורג

כרטיסים למצודת זלצבורג

שני נושאים עיקריים הנוגעים לרכישת כרטיס מעסיקים את המבקרים במצודה – סוגיית העלייה והירידה מהמצודה והאטרקציות המשניות השונות במצודה עליהם הורחב קודם.
ניתן לרכוש כרטיסים למצודת זלצבורג דרך אתר גט יור גייד (כאן). הכרטיס מקנה נסיעה הלוך וחזור במעלית המצודה וכניסה למירב האטרקציות שבמצודה, לרבות מגורי הנסיכים, תיאטרון הקסמים ומוזיאון המצודה. רכישת הכרטיס מומלצת לאלו שמעוניינים לעלות למצודה בעזרת המעלית (שכן רוב הכרטיסים באתר הרשמי לא מקנים זכות לעלייה במעלית למצודה) ולבקר באטרקציות השונות בה, והכרטיס בהחלט נותן מענה מספק לבעיות העיקריות שעשויות לעלות בעת הביקור במצודה.

הזמנת כרטיסים למצודת הוהנזלצבורג - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור במצודת זלצבורג מומלץ לכל מי שמבקר בעיר זלצבורג, אך במיוחד לחובבי ההיסטוריה והאדריכלות העתיקה.
  • מומלץ מאוד לבקר במצודה בשעות הבוקר המוקדמות או לקראת סגירתה. בשעות אלו עומס המבקרים פוחת ובהתאם לכך התור למעלית ובכניסה מצטמצם. בנוסף, צפייה בשקיעה מהמצודה מומלצת ביותר.
  • כדאי להשקיע בביקור במצודה בין שעתיים לשלוש, וזאת בתלוי באופן ההגעה (עלייה ברגל אל מול עלייה במעלית) ובכמות האטרקציות המשניות בהן מבקרים.
  • מומלץ לשלב את הביקור במצודה עם ביקור בעיר העתיקה של זלצבורג (Altstadt Salzburg) ועם מנזר סנט פיטר (St. Peter’s Abbey).
  • נוח להגיע למצודת זלצבורג בעזרת מעלית המבקרים. לא ניתן להגיע למצודה בעזרת רכב פרטי, מכיוון שכל מרכז העיר זלצבורג לא פתוחה לרכבים פרטיים בכלל. לאלו המעוניינים בעלייה די אינטסיבית, ניתן גם להגיע למצודה ברגל ממרכז העיר, כאשר העלייה הינה בדרגת קושי בינונית ואורכת בין 15 ל30 דקות.
  • עלייה רגלית למצודה עשויה להיות מאתגרת עבור ילדים קטנים או עבור מבוגרים אשר שוכבים ילד במנשא, ולכן נמליץ לעלות בעזרת מעלית המבקרים. בנוסף, מומלץ להשקיע בביקור באטרקציות המשניות במצודה, ובעיקר בתיאטרון הקסמים ובנשקייה – מקומות אטרקטיביים במיוחד עבור ילדים ובני נוער.
  • המצודה שוכנת בסמוך למרכז העיר זלצבורג אשר בו ובסביבתו מעל 250 אפשרויות לינה שונות, לרבות דירות, אכסניות ומלונות, בכל רמות המחירים.
  • מחיר כרטיס כניסה בסיסי למצודה הכולל את האטרקציות המרכזיות וירידה מהמצודה במעלית הוא 10.3 יורו למבוגר ו5.9 יורו לילד. ישנם גם כרטיסים יקרים יותר המקנים זכות ירידה במעלית המבקרים וכניסה לאטרקציות משנה נוספות, כאשר הכרטיס היקר ביותר המקנה כניסה לכל האטרקציות ולמעלית עולה 16.6 יורו למבוגר ו9.5 יורו לילד.
  • מומלץ למשפחות לרכוש כרטיס כניסה משפחתי המקנה כניסה ל2 ילדים ו2 מבוגרים. כרטיס זה יוזיל את עלות הביקור ב10% לפחות מאשר קנייה של כרטיסים אישיים נפרדים. בנוסף לכך, ישנם סיורים מודרכים מותאמי ילדים במצודה הנערכים כמה פעמים בכל חודש (לפרטים נוספים בקרו באתר הראשי כאן).
  • מומלץ תמיד לשמור את חפציכם האישיים בקרבה אליכם ואת חפציכם היקרים בתא סגור בכדי להימנע מגניבה ומכייסות. בנוסף לכך, יתכן שתיתקלו במלכודות תיירים שונות בעת ההתקהלות באתר או בעלייה אליו (דוכנים מפופקים, משחקי מזל והימורים וכו’) ומומלץ להימנע מהתקלויות אלו כמה שניתן.
  • לא ניתן להגיע למצודה עצמה עם רכב, מכיוון שכל מרכז זלצבורג (בה צריך לעבור בכדי להגיע לטירה) אינה נגישה לתחבורה פרטית. ניתן להחנות את הרכב בחניון Mönchsberg שקרוב למעלית ולהגיע למצודה בהליכה רגלית או בעזרת מעלית המבקרים.
  • בכל יום ראשון, במהלך כל השנה, מתקיימות הופעות במהלך הצהריים והערב במצודה. מומלץ לבקר במצודה בעת התקיימות ההופעות ולהינות ממוזיקה חיה בנוסף לביקור באתר ההיסטורי.
  • בחודש דצמבר מתקיים במצודה שוק חג מולד ייחודי ורומנטי בערבים, והביקור בו מומלץ במיוחד.

שאלות נפוצות על טירת זלצבורג

הביקור במצודת זלצבורג מומלץ לכל מי שמבקר בעיר זלצבורג, אך במיוחד לחובבי ההיסטוריה והאדריכלות העתיקה ולילדים.

הביקור בזלצבורג ובמצודה מומלץ בסוף האביב (מאי-יוני) ובתחילת הסתיו (ספטמבר-אוקטובר) בחודשים אלו פחות חם והעומס התיירותי בעיר פוחת באופן משמעותי.

מומלץ להשקיע בביקור במצודת זלצבורג בין שעתיים לשלוש.

מידע שימושי

  • שעות הפתיחה של המצודה משתנות לאורך השנה:
    מינואר עד אפריל: 09:30-17:00 כל השבוע
    ממאי עד ספטמבר: 08:30-20:00 כל השבוע
    מאוקטובר עד דצמבר: 09:30-17:00 כל השבוע
  • מחיר כרטיס כניסה בסיסי למצודה הכולל את האטרקציות המרכזיות וירידה מהמצודה במעלית הוא 10.3 יורו למבוגר ו5.9 יורו לילד.
  • כתובת: Mönchsberg 34, 5020 Salzburg, אוסטריה
  • המצודה נגישה בהליכה רגלית ממרכז העיר או במעלית המבקרים בלבד.
  • אתר רשמי: https://www.salzburg-burgen.at/en/hohensalzburg-castle/




למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: