הבית של מוצרט, זלצבורג – המדריך המקיף בעברית | Mozart’s Residence (Mozart-Wohnhaus)

עדכון אביב 2024

בתקופה זו בזלצבורג עומס התיירים עולה וגובר, ויגיע לשיא בחודשי הקיץ. למרות שאין את אותן בעיות של זמינות כרטיסים, תורים ועומס בבית של מוצרט בסופי השבוע בעיקר וככל שנתקרב לקיץ כן ייתכנו תורים קצרים בכניסה. בניגוד לאטרקציות החובה בעיר אליהן מגיעים מרבית התיירים אין צורך לרכוש כרטיסים זמן רב מראש, אך במידה ואתם יודעים מתי תרצו להגיע זה יכול להפוך את הכניסה ליעילה יותר, במיוחד אם מגיעים בסוף שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לבית של מוצרט ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

הבית של מוצרט בכמה מילים

הבית של מוצרט (Mozarts Geburtshaus) הוא מוזיאון הממוקם בבית בו נולד המלחין המופרסם וולפגנג אמדאוס מוצרט ובו בילה את 26 שנות חייו הראשונות. הבית של מוצרט המספק הצצה לחייו של אחד מהמלחינים הגדולים ביותר בהיסטוריה. המוזיאון, הממוקם בליבה של העיר העתיקה המרשימה של זלצבורג, מורכב משלוש קומות ומאפשר להתרשם מהמקום בו גדל מוצרט, וכן מוצגים היסטוריים כמו כתבי יד מקוריים, כלי נגינה ודיוקנאות דרכם אפשר להתרשם מעבודת חייו המרשימה של המלחין. במקום מוצגות גם תערוכות מתחלפות על מוצרט ועל מוזיקה קלאסית. יש לשים לב כי בשבוע מוצרט, המתקיים בכל שנה בזלצבורג, נערכים קונצרטים במבנה והמוזיאון נסגר למבקרים.

מה רואים בביתו של מוצרט

המוזיאון בנוי משלוש קומות, כאשר בראשונה נמצא ביתו של מוצרט, משומר מהמאה ה-18 ומלא בפריטים שהיו שייכים לו למשפחתו. חלק זה מאפשר הצצה לחיים הפרטיים של מוצרט ומאירים את דמותו כאדם, לפני דמותו כמלחין מפורסם. הקומה השניה מוקדשת ליצירתו של מוצרט, כמו גם הצצה לעולם המוזיקה של המאה ה-18, בו וינה כיכבה כמרכז תרבותי חשוב עבור המוזיקאים הגדולים של אותה התקופה. הקומה השלישית מתייחסת בעיקר לדמותו של מוצרט בחברה בה חי, היחסים שלו עם החברה האריסטוקרטית בעיר וכן מציגה תערוכות מתחלפות אודות מוצרט וכן על מוזיקה קלאסית לאורך הדורות. המוזיאון מציע הדרכה מוקלטת דרך אוזניות למבקרים בו.

סרטון על הבית של מוצרט

כרטיסים לבית של מוצרט

הכניסה למוזיאון היא בעלות של 12 יורו למבוגר, 4 יורו לנוער בגילאי 15-18 ו3.5 יורו לילדים בגילאי 6-14. ישנם מגוון כרטיסים המשלבים כרטיס כניסה למוזיאון יחד עם אטרקציות נוספות ברחבי זלצבורג. כרטיסים משולבים מתאימים למי שמעוניין לבקר באטרקציות נוספות ברחבי העיר, אופציות אלה בדרך כלל זולות יותר מאשר כרטיס כניסה נפרד לכל אתר. להלן חלק מהאופציות:

  • כרטיס זלצבורג (Salzburg Card)- כרטיס המעניק כניסה חינם למגוון רחב של אטרקציות ומוזיאונים ברחבי זלצבורג (כולל הבית של מוצרט) וכולל דילוג על תור. הכרטיס מאפשר גם נסיעה חינם בכל אמצעי התחבורה בעיר והנחות לאירועים שונים שמתקיימים בעיר. הכרטיס תקף ל24, 48 או 72 שעות, לפי בחירה. מחיר לכרטיס מתחיל מ27 יורו ל24 שעות למבוגר. לרכישת כרטיס ומידע נוסף ניתן ללחוץ כאן (ניתנת הנחה של 5% בעבור גולשי הכל על בהזנת קוד קופון HAKO5)
  • כרטיס המשלב אוטובוס עם סיור מודרך בעיר באורך של שעה וחצי וכניסה למוזיאון הבית של מוצרט, להזמנה ניתן ללחוץ כאן (ניתנת הנחה של 5% בעבור גולשי הכל על בהזנת קוד קופון HAKO5).
  • כרטיס המשלב אוטובוס עם סיור עם סיור מודרך בעיר וכרטיס זלצבורג ל24 שעות (הכולל בתוכו כניסה לבית של מוצרט) להזמנה ניתן ללחוץ כאן. (ניתנת הנחה של 5% בעבור גולשי הכל על בהזנת קוד קופון HAKO5)
  • סיור רגלי פרטי מודרך ברחבי זלצבורג שמתמקד בתקופת הבארוק ועובר בנקודות משמעותיות ומפורסמות בעיר, בין השאר בבית של מוצרט. הסיור אורך בין 2-6 שעות, לפי הזמנה. להזמנת כרטיסים הכוללים אפשרות ביטול חינם ניתן ללחוץ כאן.
  • כרטיס המשלב סיור מודרך של 2.5 שעות בעיר בעקבות תקופת הרנסנס והבארוק, וכולל כניסה וסיור מודרך בבית של מוצרט. להזמנה ניתן ללחוץ כאן.
  • ישנה אפשרות של סיור עצמאי בעיר על ידי אפליקציה. הסיור עובר ב10 מהמקומות החשובים ביותר בזלצבורג, ביניהם גם הבית של מוצרט. מומלץ למי שרוצה לגלות את העיר אך לא להיות תלוי בזמנים של סיורים, או פשוט רוצה לסייר לבד. יש לשים לב- כרטיס זה לא כולל כרטיסי כניסה לאתרים, כולל הבית של מוצרט. מחיר הסיור נע בין 10-20 שקלים. להזמנת הכוללת אפשרות ביטול חינם ניתן ללחוץ כאן

הזמנת כרטיסים לבית של מוצרט - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור בבית של מוצרט מומלץ לחובבי היסטוריה ומוזיקה קלאסית, למטיילים עם ילדים קטנים כדאי לשקול מראש האם הילדים יתעניינו בנושא.
  • הבית של מוצרט פתוח בכל ימות השבוע, שיא העומס של המקום מתרחש בין השעות 12:00-15:00 כך שלמבקרים הרוצים להימנע מהשעות העמוסות מומלץ להגיע לפני או אחרי טווח שעות זה. (בעיקר בבוקר, כמה שיותר סמוך לזמן בו נפתח המוזיאון)
  • מרבית המטיילים משקיעים כשעה וחצי בביקור במקום
  • הבית של מוצרט ממוקם ברחובות העיר העתיקה של זלבצורג, הנכללת ברשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק”ו, מומלץ לכלול את הביקור בבית של מוצרט בבילוי בעיר העתיקה. בנוסף לכך כ4 דקות הליכה מהבית של מוצרט נמצאת קתדרלת זלצבורג המרשימה.
  • בסמוך לבית הולדתו של מוצרט יש מגוון מקומות לינה פופולאריים ברמה גבוהה הממוקמים בקרבת האטרקציות הבולטות בזלצבורג. למעוניינים בלינה ברמה גבוהה מומלץ לבדוק את מלון artHotel Blaue Gans המדורג ב4 כוכבים וממוקם בלב העיר העתיקה, בבניין אשר נבנה במאה ה14. מלון נוסף המתאים למחפשי לינה ברמה גבוהה הוא מלון Hotel Elefant. זהו מלון המדורג ב4 כוכבים הממוקם במרחק של כ5 דק’ הליכה מביתו של מוצרט, ברחובות העיר העתיקה. למעוניינים בלינה פונקציונלית במחיר סביר, מומלץ לבדוק את מלון Star Inn Hotel Premium Salzburg Gablerbräu– מלון המדורג ב3 כוכבים, הממוקם מצידו השני של נהר זלצך, במרחק של כ7 דקות הליכה מביתו של מוצרט.
  • למעוניינים בביקור ביעדים נוספים בעיר מומלץ לשקול לרכוש את כרטיס זלצבורג המציע כניסה חינם למגוון של אתרים בעיר ויכול להוזיל את הביקור בהם.
  • המוזיאון בדרך כלל לא עמוס מאוד, אבך עלול להיות בשעות הפופלריות ובעונת הקיץ. מומלץ לשים לב אם יש עומס ולשמור חפצים יקרי ערך בטווח ראיה וקרוב לגוף.
  • הבית של מוצרט ממוקם ברחובותיה הצרים של העיר העתיקה, אליה לא מומלץ להיכנס עם רכב, לכן אנחנו ממליצים להגיע בתחבורה ציבורית.

שאלות נפוצות על הבית של מוצרט

ביתו של מוצרט פתוח בכל ימות השנה חוץ מבשבוע המוצרט, בו נסגר המוזיאון למבקרים.

הביקור בביתו של מוצרט מומלץ לחובבי היסטוריה ולאוהבי מוזיקה קלאסית.

לרוב ניתן למצות את המקום תוך שעה וחצי לכל היותר.

לצערנו האתר אינו נגיש למתניידים בכסאות גלגלים.

שעות השיא מבחינת כמות המבקרים באתר הן בין 12:00-15:00

מידע שימושי

  • האתר פתוח בכל ימות השבוע בין השעות 9:00- 17:00. שימו לב שבשבוע מוצרט המוזיאון נסגר בזמן שמתקיימים קונצרטים במקום (ב2023 שבוע מוצרט צפוי להתקיים מה26 בינואר עד ה5 בפברואר)
  • עלות כרטיס כניסה למבוגר לבית הולדתו ומגוריו של מוצרט הוא 12.00 אירו, מחיר כרטיס לילד (בגיל 6- 14) הוא 3.50 אירו, כרטיס לבני נוער (בגיל 15- 18) הוא 4 אירו. בנוסף לכך, ישנו כרטיס למשפחות הכוללות שני מבוגרים ושני ילדים (מתחת לגיל 18) במחיר 25 אירו וכרטיס לבעלי מוגבלויות במחיר 10 אירו וכניסת מלווה בחינם.
  • Getreidegasse 9 A-5020 Salzburg
  • תחנת האוטובוס הקרובה ביותר לבית של מוצרט היא תחנת Salzburg Ferdinand-Hanusch-Platz
  • האתר הרשמי: https:mozarteum.at




למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: