שייט על הדנובה בוינה – המדריך המקיף בעברית | Cruise on the Danube in Vienna

עדכון אביב 2024

שייט הוא דרך נהדרת לחוות את האביב בוינה שמביא איתו תיירים רבים. מזג האוויר עוד מעט הפכפך בעונה זו, ואם יוצאים לשייט בשעות הערב כדאי לקחת גם משהו ארוך. בגלל הפופולאריות של שייט בדנובה מרגישים גם בו את העומס ההולך וגובר של התיירים. אומנם במרבית המקרים ישארו כרטיסים לשייט גם ברגע האחרון (לעומת סופי שבוע בקיץ למשל), אך למי שרוצה להבטיח שעה מסויימת לשייט כדאי להזמין כרטיסים מראש, במיוחד במידה ומדובר בסופי שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לשייט על הדנובה בוינה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

שייט על הדנובה בוינה בכמה מילים

וינה (Wien) היא עיר הבירה של אוסטריה (Austria) ומהווה מרכז חיים שוקק ומלא בתרבות, תיירות וטבע. את העיר וינה חוצה מדרום מזרח לצפון מערב נהר הדנובה (Danube River), הנהר השני באורכו באירופה ועורק תחבורה ומסחר מרכזי של היבשת, שעובר בכמה מהבירות החשובות של מזרח ומרכז אירופה (ברטיסלבה, בודפשט, וינה וכו’). הדנובה חוצה את העיר בשני אזורים: הנהר המרכזי חוצה בחלקה הצפוני, ויובל שלו, הקרוי לרוב נהר וינה (Wien Fluss) חוצה את מרכז העיר והרינג שטראסה גובל בו מדרום. רבים מהמבקרים בעיר בוחרים לקחת שייט בנהר הדנובה המרכזי בצפון העיר, בכדי לחוות את העוצמה והיופי של הנהר האדיר הזה מגובה הקרקע, ובכדי לצפות בעיר היפה לעת שקיעה או ערב מהנהר, מראה מדהים שלא תשכחו לזמן רב. ישנו מגוון רחב של פעילויות שייט המוצעות לתיירים, כאשר ההבדלים ביניהן הינם באורך השייט, גודל כלי השייט והאטרקציות על הסיפון (עוד על כך בהמשך העמוד).

בכל מקרה, אנו ממליצים לשוט בנהר הדנובה בעת ביקורכם בווינה, ולקבל זווית ראייה חדשה ומעניינת על העיר היפה הזו. שייט בדנובה היא אטרקציה פופולארית מאוד, ובקיץ (שיא עונת התיירות בעיר) המקומות נוטים להיגמר מראש, במיוחד בתוכניות השוות והמשתלמות יותר הכוללות אטרקציות על הסיפון, ארוחת ערב מול נופי העיר וכו’. אנו ממליצים להבטיח את מקומכם מראש בכדי לוודא שתוכלו להשתתף בשייט שמתאים ביותר לכם (לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים לשייט בנהר הדנובה)

על חווית השיט בדנובה בוינה

אפשרויות השיט על הדנובה מגוונות ומשתנות באורך הזמן שלהן ובאטרקציות שהן מציעות. באופן כללי, השיט מתחיל מתחנות העגינה על התעלות שנמצאות במרכז העיר וממשיך על הנהר עצמו שעובר דרך העיר. לאורך התעלה ניתן לראות בין השאר את מגדל הטבעת (Ringturm) המעוטר באיורים מרשימים, מבצר Rudolfskaserne העתיק וגשר רייכסברוק המפורסם (Reichsbrücke bridge). רוב המסלולים אורכים כשעתיים- שלוש וחצי שעות, ויש כאלה המציעים נסיעה לעיר אחרת באוסטריה ועצירה בעיר או אטרקציה אחרת ואורכות כיום שלם. נסיעות קצרות יותר יכולות לשלב ארוחה משובחת, סיור מודרך בעיר, ליווי מוזיקלי של אמנים וינאים וכן אפשרות לרדת מהסיפון ולהסתובב בעיר, ולעלות שוב בתחנת עגינה אחרת.

סרטון על שייט על הדנובה בוינה

כרטיסים לשיט על הדנובה בווינה

לשיט על הדנובה קיים מגוון אפשרויות המשלבות פעילויות שונות. ההבדלים ביניהן הינם באורך השייט, גודל כלי השייט והאטרקציות על הסיפון. נציג כעת את האופציות הפופולאריות ביותר בהן בוחרים רבים מהתיירים בעיר:

אפשרויות שיט קצר בתוך גבולות העיר ווינה

אפשרויות אלו כוללות פעילויות שייט באורכים קצרים (עד 4 שעות) בהן לא שטים מחוץ לעיר וינה אלא רק בגבולותיה:

שייט בסיסי ללא אוכל או אטרקציה: ניתן להזמין פעילות שיט בסיסית הכוללת שיט באורך של 1.5-3.5 שעות בשקיעה, עם אפשרות ביטול חינם. תוכנית שייט זו היא בסיסית יותר ולכן גם זולה יותר מכיוון שהיא אינה כוללת אטרקציה או אוכל. ניתן לשמור מקומות בשייט קצר או ארוך לפי בחירתכם. לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול מראש בחינם לחצו כאן.

אפשרויות שיט קצר בתוך גבולות העיר ווינה הכולל אטרקציות ואוכל

שייט הכולל בופה ומוזיקה וינאית: ניתן להזמין מקומות לשיט ערב המלווה במוזיקה וינאית חיה ובופה של אוכל וינאי מסורתי באורך של 3.5 שעות. לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם ניתן ללחוץ כאן. לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים עם הנחה של 5% לגולשי האתר (קוד HAKO5).

שייט הכולל טעימת שניצל וינאי אמיתי: אורך השייט הוא 3.5 שעות. לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

שייט הכולל ארוחה במסעדה וינאית על הסיפון: אורך השייט הוא 1.5-3.5 שעות (תלוי באופציה בה תבחרו). לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

אפשרויות שיט ארוך מחוץ לווינה

אפשרויות אלו כוללות פעילויות שייט ארוכות (מעל 8 שעות) בהן יוצאים מחוץ לגבולות העיר וינה ליעדים נוספים.

הפלגה מוינה לעמק הדנובה ומנזר מלק והדרכה (מוגבל לחודשים מסוימים בשנה): ההפלגה כוללת גם ארוחת צוהריים ואורכת כ8.5 שעות (כולל נגישות לכיסאות גלגלים). לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים עם הנחה של 5% לגולשי האתר (קוד HAKO5).

הפלגה פרטית מוינה העוברת בקרמס, שפיץ, דורנשטיין ומנזר מלק: ההפלגה כוללת הדרכה במקומות השונים (כולל נגישות לכיסאות גלגלים) ואורכה היא 9.5-11.5 שעות. לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

הפלגה הכוללת ארוחה של 3 מנות וקונצרט מוזיקה קלאסית: הכרטיס כולל ההפלגה, באורך של כ6.5 שעות, ולאחר מכן ארוחה וקונצרט באולם המוכר Schönbrunn Orangery. לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים עם הנחה לגולשי האתר (קוד HAKO5) 

ישנן עוד עשרות פעילויות שייט שלא הוצגו כאן. לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים לפעילויות השונות עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן

הזמנת שייט עם ארוחת ערב על הדנובה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • אפשרויות השיט מגוונות ולכן יכולות להתאים לכל אחד, בין אם משפחה עם ילדים קטנים או זוג שמחפש חוויה רומנטית בעיר.
  • שיט על הדנובה מומלץ בחודשים החמים יותר, בין מאי לספטמבר, שכן מדובר בפעילות חוץ.
  • לתחנות העגינה בתעלה של הדנובה ניתן להגיע בתחבורה הציבורית, כאשר יש לכל תחנת עגינה תחנה של תחבורה ציבורית הסמוכה לה. יש אפשרויות הפלגה המציעות גם איסוף מבית המלון.
  • חלק מההפלגות יכולות להיות עמוסות יחסית באנשים, מומלץ לשמור חפצים יקרי ערך במקום בטוח.

שאלות נפוצות על שייט על הדנובה בוינה

יש מגוון אפשרויות שייט בקישור הזה - בו לגולשי הכל על יש הנחה של 5% עם קוד קופון HAKO5.

ההבדל בין האפשרויות השונות הוא ב2 פרמטרים עיקריים:

  • אורך השייט: ישנן פעילויות המציעות שייט קצר (1.5 בערך) בינוני (3.5 שעות בערך) וארוך 8 שעות בערך), כאשר שייט ארוך כולל בדרך כלל יציאה מגבולות העיר ווינה ליעדים אחרים.
  • אטרקציות ופעילויות: ישנן פעילויות שייט המציעות אטרקציות על הסיפון (הופעת מוזיקה לדוגמא) או ארוחות. פעילויות שייט אלו יעלו כמובן יותר בדרך כלל.

מידע שימושי

  • שעות הפעילות של השיט משתנות, קיימות אופציות שונות לאורך כל היום.
  • המחיר לשיט משתנה בהתאם לאורך השיט והפעילויות המוצעות בו. מחיר יכול להתחיל מ100 ש”ח להפלגה קצרה יחסית של 1.5-2 שעות ועד ל2000 ש”ח להפלגה פרטית של יום שלם מחוץ לוינה.
  • ישנם כמה תחנות עגינה, כולן קרובות לאמצעי תחבורה ציבורית ומשתנות לפי ההפלגה הנבחרת.