1. עמוד הבית
  2. »
  3. אוסטריה 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. וינה, אוסטריה 2024 – המדריך המקיף | Vienna
  6. »
  7. אתרים, אטרקציות ומסלולים בוינה
  8. »
  9. קתדרלת סטפנוס הקדוש, וינה – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | St. Stephen’s Cathedral

קתדרלת סטפנוס הקדוש, וינה – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | St. Stephen’s Cathedral

קתדרלת סטפנוס הקדוש בכמה מילים

קתדרלת סטפנוס הקדוש (St. Stephen’s Cathedral) ממוקמת במרכז העיר וינה, בכיכר הנקראת שטפנספלאץ (Stephansplatz), לא רחוק מפלג של נהר הדנובה. דרך היסטורית הקתדרלה אפשר לעקוב על ההיסטוריה של וינה כולה. במאה ה12 וינה הפכה להיות המרכז לתרבות הגרמנית והכנסיות הקיימות כבר לא ענו על הצורך הדתי, ולכן ב1137 נחתם חוזה מאוטרן בין הבישוף פאסו לדוכס לאופולד הרביעי בו נתן הבישוף שטחים מחוץ לחומת העיר בין היתר כדי לבנות את כנסיית סטפנוס הקדוש, וב1147 הכנסייה הרומנסקית הוקדשה בטקס חגיגי לסטפן הקדוש.

בתחילת המאה ה13 (1200-1225) נבנתה הכנסייה שנייה וצדה המערבי נשמר עד היום כמו המגדלים הפגאניים והשער הראשי. ב1258 פרצה שריפה שהזיקה למבנה אך הוא חודש ונחנך מחדש כבר ב1263. בתחילת המאה 13 עלה רצון מהאזרחים להקים מקהלה בכנסייה מה שדרש הרחבה למבנה, היה צורך לקנות את הבית השוכן צמוד לכנסייה ולאחר 4 שנות משא ומתן הצליחו לקנות מבעל הדירה את הדירה (1304) ורק ב1340 חנכו את המקהלה החדשה של הכנסייה. לאחר כמעט מאה שנה (1433) הושלמה בניית המגדל הדרומי הנקרא סטפנסטורם (Stephansturm) המתנשא לגובה של 136.4 מטר ובכך הפך להיות למגדל הכנסייה הגבוה ביותר באירופה.

לעומתו בניית המגדל הצפוני המכונה אדלרטורם (Adlerturm) נמשכה הרבה יותר זמן, היא הותחלה ב1450 והופסקה ב1511 בעקבות צורך לבצר את העיר מכבישה טורקית והסתיימה רק ב1578 כאשר לראש המגדל בנו כיפה עם פעמון השוקל מעל 21 טון. ב1647 הסתיים בניית המזבח ע”י האחים יאקוב וטוביאס פוק (Jakob and Tobias Pock) שעוצב באדריכלות הבארוקית המוקדמת, החומר העיקרי ממנו הוכן היה שיש פולני שחור והמזבח תופס כמעט את כל גובהה של המקהלה הגותית.

בתחילת המאה ה18 (1711) הוכן הפעמון הגדול ביותר באוסטריה והועלה למגדל הדרומי לאחר שנה, בשנת 1945 נפל הפעמון בעקבות שריפה בכנסייה אך הוכן פעמון חדש ב1951 במשקל 21,100 ק”ג והועלה למגדל הצפוני ב1957, הפעמון מכונה ‘פומרין’ (Pummerin), אחד עשר שנים לאחר מכן (1722) הכנסייה הפכה להיות כנסייה מטרופולינית. בשנת 1732 סגרו את בית הקברות של הכנסייה והחלו לקבור בקבורה תת קרקעית ממש מתחת לקתדרלה, סגנון קבורה זה נקרא קטקומבות (Catacomb), הקבורה בקטקומבות הופסקה בשנת 1783. בשנת 1809 נפגע הצריח הדרומי ע”י פצצה צרפתית והוא נשאר נטוש עד 1860 שרק אז הוא הוסר לגמרי ונבנה מחדש בין השנים 1862-1864 שלראשו הוסיפו צלב ועיט חדשים עם ראשי התיבות והמוטו של הקיסר פרנץ יוזף.

ב1945 נשרף גג העץ של הקתדרלה מה שגרם לקריסת קיר תמך של גג המקהלה ובעקבות כך נהרסו ע”י הלהבות הפעמונים, העוגב, האורטוריה הקיסרית, דוכני המקהלה הגותית ומספר יצירות אמנות אחרות. ב1950 חודש הגג עם 230,000 רעפים מזוגגים ובצדו הדרומי האריחים יוצרים פסיפס של נשר דו-ראשי (סמל לאימפריה שנשלטה מווינה על ידי שושלת הבסבורג) וב1952 כשנפתחה מחדש הכנסייה הובא פומרין חדש כמו שצויין וכן חודש עוגב, שמאז הוחלף בחדש ב1991.

מגדל הכנסיות הגבוה ביותר באירופה- הסטפנסטורם מגדל הכנסיות הגבוה ביותר באירופה- הסטפנסטורם

מה רואים בקתדרלת סטפנוס הקדוש

במהלך ביקור בקתדרלת סטפנוס הקדוש ניתן להנות ממבנה הכנסייה המרשים, הקתדרלה מאפשרת למבקרים להתרשם מחלל הפנים הנפלא שלה עם כל הפריטים האדריכליים המרתקים שלו, בנוסף ישנה אפשרות ללמוד עליהם עם סיור מודרך או מדריך שמע, בו יורחב על ההיסטוריה העשירה של הקתדרלה, וכמובן גם על יצירות האמנות החשובות ביותר שנוצרו עבורה, במיוחד בימי הביניים אך גם במאות שנים האחרונות.

למעוניינים ניתן ללמוד יותר על הקטקומבות ע”י סיור מודרך בקבוצות. המדריך מטעם הקתדרלה יסביר על סוגי הקברים הקיימים כגון קברי בישופים ובני מלוכה, במהלך הסיור ניתן לראות את בית הקברות המשונה שנמצא מתחת לכיכר הקתדרלה.

בנוסף ניתן לבקר במגדל הדרומי המכונה ע”י הווינאים ‘סטפל’, המגדל הפך להיות אחד מסמלי וינה, הוא מתנשא לגובה 136.4 מטר וכדי להגיע לקצהו צריך לעלות 343 מדרגות המובילות אל החדר של שומר המגדל (Türmerstube)- משם ניתן להנות מנוף מרהיב על וינה כולה.

גם המגדל הצפוני פתוח למבקרים, הוא מכונה ‘מגדל הנשר’ בגלל שבראש הכיפה הוא ‘מוכתר’ עם הנשר הקיסרי הכפול, אומנם גובהו פחות מרשים מהמגדל הדרומי (68.3) אך מה שמייחד אותו הלא הוא הפעמון הגדול ביותר באוסטריה כולה המכונה ‘פומרין’ (Pummerin).

ישנה אפשרות לרכוש סיור ‘הכל כלול’ הכולל ביקור בפנים הכנסייה עם מדריך קולי, השתתפות באחד מסיורי הקטקומבות הציבוריים וביקור במגדל הדרומי והצפוני.

לחובבי מוסיקה וקונצרטים חשוב לדעת שבערבים מתקיימים בקתדרלה קונצרטים מיוחדים- מומלץ להתעדכן באתר הרשמי לפרטים.

המגדל הצפוני בו שוכן הפעמון הגדול באוסטריההמגדל הצפוני בו שוכן הפעמון הגדול באוסטריה

סרטון על קתדרלת סטפנוס הקדוש

כרטיסים לקתדרלת סטפנוס הקדוש

קתדרלת סטפנוס הקדוש היא אחת מהכנסיות העתיקות והמרשימות ביותר בוינה, כל התיירים שמגיעים לוינה מבקרים בקתדרלה הנמצאת במרכז העיר, רבים מתרשמים מהאדריכלות העתיקה של המבנה החיצוני והפנימי או מהגג רעפים הצבעוני והמרהיב ביופיו שחודש לאחר שניזוק במהלך מלחמת העולם השנייה, כמובן שמומלץ לעלות למגדל הכנסיות הגבוה באירופה המתנשא לגובה 136.4 ולהנות מנוף על כל וינה או לחלופין לעלות למגדל הצפוני לראות את הפעמון בגדול ביותר באוסטריה, יש מה לראות גם מתחת לאדמה ולהנות מסיור בקטקומבות. לאוהבי המוסיקה מומלץ להנות מקונצרט לילי בקתדרלה, נפרט לפניכם את מגוון הכרטיסים:

כרטיס כניסה עם כלל ההטבות

הכניסה לקתדרלה עצמה היא חינם אך כדי להנות ממדריך קולי או לחלופין לגשת אל המגדל הצפוני והדרומי או להנות מסיור מודרך בקטקומבות- יש צורך לשלם על כל דבר בפני עצמו, כרטיס זה כולל כניסה לקתדרלה עם מדריך קולי לסיור עצמי במגוון שפות (אנגלית, צרפתית, גרמנית, איטלקית, רוסית וספרדית), בנוסף מאפשר לכם גישה למגדל הצפוני בו תוכלו להנות מנוף על וינה וכן גישה גם למגדל הדרומי עם הפעמון הגדול באוסטריה, למעוניינים יש אפשרות להצטרך לסיור מודרך למשך 30 דק’ עם מדריך מקצועי בקטקומבות בשפות אנגלית או גרמנית. בנוסף לכל ההטבות הללו הכרטיס כולל כניסה למוזיאון דום הסמוך ממש לקתדרלה עם מדריך קולי בשלל שפות (אנגלית, צרפתית, גרמנית, איטלקית, רוסית, ספרדית). עלות של הכרטיס היא 20.5 יורו לאדם ועבור גולשי הכל על בהזנת קוד קופון HAKO5 יהיו זכאים להנחה של 5%, ניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הבא.

כרטיס לקתדרלה כחלק מסיור בווינה

כרטיס זה יאפשר לכם להיות חלק מקבוצה קטנה (בין 5 עד 20 משתתפים) בליווי מדריך טיולים מקצועי בשפות גרמנית, אנגלית או ספרדית ולמשך שעה וחצי תגלו על נפלאות הקתדרלה, עלות של הכרטיס היא 39 יורו לאדם, ניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הבא.

ניתן לרכוש כרטיס אחר שכולל סיור רגלי בווינה עם מדריך מקצועי (בשפות גרמנית, אנגלית, איטלקית או צרפתית) אשר יחשוף בפניכם את המקומות הפופולאריים ביותר בווינה בניהם כמובן קתדרלת סטפנוס הקדוש, הסיור אורך שעתיים וניתן לבחור שיאספו ויחזירו אתכם למלון, עלות של הכרטיס היא 250 יורו לאדם עם אפשרות לביטול והחזר כספי ניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הבא

מי שמעוניין לסייר יותר זמן בווינה עם מדריך טיולים (למשך 3 שעות) כרטיס זה מציע סיור עם מדריך טיולים שיערוך סיור מרתק בווינה וכמובן לא יפסח על קתדרלת סטפנוס הקדוש, בהתחשבות במתן מספיק זמן להצטלם בכל אתר, עלות של הכרטיס היא 206.71 יורו לאדם וניתן לרכוש אותו בקישור הבא.

כרטיס לקונצרט לילי בקתדרלה

מי שאוהב מוסיקה קלאסית ורוצה לשלב את ההנאה הזו עם מקום מרהיב, או מי שמעוניין לבלות שעה לילית רומנטית הכרטיס הזה מתאים בדיוק בשבילו, הכרטיס מציע כניסה לקונצרט הלילי בקתדרלת סטפנוס הקדוש עם מושבים מוקצים מראש, עלות של הכרטיס היא 20 יורו לאדם וניתן לרכוש אותו בקישור הבא.

הזמנת כרטיסים לקתדרלת סטפנוס הקדוש - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור בקתדרלה מומלץ לכל מי שרוצה להתפעל ממבנה הסטורי וללמוד על היסטוריה שלו, וכן לכל מי שאוהב קונצרטים, פחות מתאים למשפחות עם ילדים.
  • הקתדרלה פתוחה כל השנה, מומזנים לבקר.
  • סיור הקטקומבות אורך כחצי שעה וביקור במגדל הדרומי בין 20-25 דק, לכן אם תרצו להתסובב בקתדרלה ובמגדל הצפוני מומלץ להשקיע בביקור לפחות שעה וחצי.
  • מומלץ לחבר את הביקור בקתדרלה עם מוזיאון מוצרט בבית מוצרט שנמצא ממש סמוך לקתדרלה.
  • המקום פחות מתאים למשפחות עם ילדים, יותר לחובבי מבנים היסטוריים או לחלופין לזוג שמחפש מקום לבלות בלילה עם קונצרט ייחודי.
  • אם אתם מעוניינים ללון בקרבת הקתדרלה מומלץ לבדוק את מלון 5 כוכבים DO&CO Hotel Vienna בקישור הבא או לחלופין מומלץ להתעניין במלון 4 כוכבים Hotel Royal בקישור הבא.
  • לא מומלץ להתקרב לאזור עם רכב. מומלץ להשאיר את הרכב בחניונים חנה וסע ולהגיע בתחבורה ציבורית, החניונים חנה וסע: P + R Hütteldorf ו P + R Erdberg. אם בכל זאת חליטו להגיע עם רכב למרכזג העיר תוכלו להחנות בחניונים רבי קומות במרכז העיר: Parkhaus City Stephansplatz, Garage Cobdengasse, City Parkgarage, Garage am Hof ו- Kärntnerringgarage.

שאלות נפוצות על קתדרלת סטפנוס הקדוש

מידע שימושי

  • שעות הפתיחה של הקתדרלה:
    הקתדרלה עצמה פתוחה בשני-שבת מ06 בבוקר ועד 22 בלילה ובימי ראשון וחגים היא פתוחה מ07.
    אך אם תרצו להיחשף לשאר החלקים בקתדרלה זמני הביקור הם:
    שני -שבת: 09:00-11:30, 13:00-16:30
    ראשון וחגים: 13:00-16:30
    שעות פתיחה של המגדלים (צפוני ודרומי): 09:00-17:30 [כניסות אחרונות ב17:15].
  • מחיר הכניסה משתנה בהתאם לאפשרויות:
    1. סיור הכול כלול: מובגר 20 יורו ילדים (6-14) 5 יורו
    2. מדריך שמע לקתדרלה: מבוגר 6 יורו ילדים (4-16) 2.5 יורו
    3. סיור קטקומבות: מבוגר 6 יורו ילדים (4-16) 2.5 יורו
    4. המגדל הצפוני: מבוגר 6 יורו ילדים (4-16)2.5 יורו
    5. המגדל הדרומי: מבוגר 5.5 יורו ילדים (4-16)2 יורו
  • כתבות: Stephansplatz 3, 1010 Wien
  • הקתדרלה ממוקמת במרכז וינה ולכן מאד נוח להגיע אליה בתחבורה ציבורית : תחתית U1, U3, אוטובוס 1A, 3A- בכולם לרדת בתחנת שטפנספלאץ (Stephansplatz station).
  • אתר רשמי: St. Stephen’s Cathedral (stephanskirche.at)
  • זו קתדרלה פעילה ולא רק מקום היסטורי לכן נא להגיע בלבוש מכבד, וכן גברים מתבקשים להסיר כל כיסוי ראש.




למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: