לאופולדשטאט, וינה – המדריך המקיף | Leopoldstadt

לאופולדשטאט בכמה מילים

לאופולדשטאט הוא הרובע השני (מתוך 23 רבעים) בבירת אוסטריה- וינה, הממוקם על אי מלאכותי שמוקף על ידי נהר הדנובה ותעלת הדנובה. לאופולדשטאט קרוב מאוד למרכז וינה וכיאה לעיר אירופאית קלאסית ניתן להגיע אליו ולצאת ממנו דרך אחד מהגשרים הרבים שחוצים את הדנובה. בלאופולדשטאט ניתן למצוא שילוב בין אזור אורבני עתיר היסטוריה לבין טבע שופע בפארים ירוקים רחבי ידיים וגדות נהר הדנובה. מבחינה היסטורית באזור זה היה ריכוז גבוה של תושבים יהודים עד שנות ה-30 של המאה ה-20 כאשר התהפוכות שהתחוללו באירופה החלו לתת את אותותיהן.
בימינו לאופולדשטאט הוא אזור מרכזי בעיר שמתאפיין בסצנת בילויים מלאת חיים. במרכז הרובע משתרע הפארק הציבורי פראטר (Prater Hauptallee) שנעים לטייל בו, בפאתי הרובע ניתן למצוא פינות חמד על גדת הדנובה שבימי הקיץ החמימים ניתן להתרחץ במימיו. בלילות רבים נהנים מבילוי באחד מהברים האופנתיים הרבים שברחבי הרובע, ובמיוחד באלו שנמצאים על גדות הנהר.

הרובע השני של וינה- לאופולדשטאט אשר מוקף במי נהר הדנובההרובע השני של וינה- לאופולדשטאט אשר מוקף במי נהר הדנובה

מה עושים בלאופולדשטאט

לאופולדשטאט נחשב לאזור שופע בנופים פסטורליים בזכות נהר הדנובה המקיף את האי והפארקים הציבוריים המשתרעים בו. הרובע תחום על ידי הדנובה, ולכן זהו אזור מתאים לטיול לאורך הנהר, ובזמן הקיץ ניתן למצוא נקודות מתאימות לרחצה במים. הפארק הגדול והמרכזי בלאופולדשטאט הוא פארק פראטר (Prater), הירוק ורחב הידיים שגולת הכותרת שבו היא פארק השעשועים שבתוכו,למגוון סיורים בפארק לחצו כאן. אחד המתקנים האייקוניים ביותר בפארק השעשועים הוא גלגל ענק שמספק תצפית יפה ומהנה על וינה (Giant Ferris Wheel), מומלץ להזמין כרטיס מראש. להזמנה לחצו כאן.

הגלגל הענק האייקוני הניצב בפארק פראטר הירוק ורחב הידייםהגלגל הענק האייקוני הניצב בפארק פראטר הירוק ורחב הידיים

מומלץ לבקר גם בפארק הציבורי הגדול אוגרטן (Augarten) בו יש גנים מטופחים ויפים ובמרכזו ארמון בסגנון הבארוק. מלבד אווירת המרחבים הירוקים שיש באזור יש גם מגוון אטרקציות קצת יותר אורבניות בסביבה. ראשית יש לציין שלאופולדשטאט הוא אזור בילוי מרכזי בוינה ומי שמחפש להינות מסצנת חיי הלילה ימצא שלל ברים ומועדוני לילה. מלבד זאת יש ברובע חנויות, מסעדות ובתי קפה לרוב. לחובבי המוזיאונים החוויתיים מומלץ לבקר במוזיאון בובות השעווה שבלאופולדשטאט (Madame Tussauds Vienna), לכרטיסים לחצו כאן.

מוזיאון בובות השעווה שברובע לאופולדשטאטמוזיאון בובות השעווה שברובע לאופולדשטאט

לינה בלאופולדשטאט

לאופולדשטאט נמצא בקירבת מרכז וינה, לכן ישנן אפשרויות לינה רבות באזור. עבור מי שמבקרים בוינה לאופולדשטאט הוא בהחלט מקום רלוונטי לבחור ללון בו. אלו שמעדיפים לינה בסגנון יותר יוקרתי יוכלו למצוא מלונות עם רמת אירוח גבוהה לרוב, בין המומלצים ניתן למצוא את Hotel Stefanie. זהו המלון הותיק ביותר בוינה שפעיל מעל 400 שנים. במלון יש מסעדת גן ובר, שירות חדרים פעיל 24 שעות ביממה, וממוקם בקרבת הרכבת בתחתית, להזמנה לחצו כאן. אפשרות מומלצת נוספת היא מלון הדירות Zoku Vienna (לינק) שמציע חדרים מרווחים הכוללים אזור מגורים ומשרד וחנייה פרטית לאורחים. על גג המלון יש מסעדה פעילה וטרסת שמש, להזמנה לחצו כאן. עבור מי שמחפש אפשרות לינה זולה יותר כדאי ללון באחת מהאכסניות המומלצות. אכסניית Space Home Hostel – City Center חביבה במיוחד על תרמילאים וצעירים, וניתן למצוא בה חדרים משותפים עם מקלחת ושירותים ציבוריים או חדרים פרטיים, להזמנה לחצו כאן. אכסנייה מומלצת נוספת היא Freinest Wien, גם בה ניתן למצוא חדרים משותפים ופרטיים, מטבח וחדרי רחצה משותפים. להזמנה לחצו כאן.




המלצות "הכל על" למבקרים בלאופולדשטאט

  • הביקור בלאופולדשטאט מומלץ לכל מי שמעוניין לחוות את בירת אוסטריה, וינה. התקופות האידיאליות לביקור בלאופולדשטאט הן באביב (אפריל-מאי) ובסתיו (ספטמבר-אוקטובר), אז מזג האוויר נעים וכמות התיירים פחותה. בחודשי הקיץ מזג האוויר מצוין, אך ייתכן שהאזור יהיה מלא בתיירים רבים.
  • לאופולדשטאט הוא רובע מרכזי בוינה ומומלץ לבלות בו לפחות כמה שעות, כחלק מביקור ארוך יותר בוינה.
  • בוינה נוח מאוד להתנייד עם תחבורה ציבורית (חשמלית או מטרו), וכך גם בלאופולדשטאט. בתוך הרובע עצמו ניתן להסתובב ברגל, או להיעזר בתחבורה הציברות גם כן.
  • למשפחות שמגיעות עם ילדים מומלץ להגיע לפארק השעשועים בפרטאר (Prater).
  • לאופולדשטאט נחשב לאחד הרבעים המרכזיים בוינה.
  • משום שלאופולדשטאט ממוקם בלב וינה אין צורך ממשי להגיע עם רכב. התחבורה הציבורית בעיר היא דרך התניידות יעילה ביותר.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור לאופולדשטאט עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי וינה. כדאי לבדוק את הנקודות הנמצאות ליד תחנת פראטרשטרן (praterstern). אנו ממליצים להכנס לקישור הזה בו תוכלו לבחור את המיקום המתאים ביותר עבורכם ולהנות מהטבה ייחודית לגולשי הכל על – שעתיים ראשונות חינם. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

סרטון על המחזה לאופולדשטאט

תשובות לשאלות נפוצות

הביקור בלאופולדשטאט יכול להתאים ומומלץ לכל המבקרים בעיר כחלק מביקור ארוך יותר בעיר בפרט ובאוסטריה בכלל.

התקופה האידיאלית לביקור בלאופולדשטאט היא כאשר מזג האוויר חמים ונעים, החל מתחילת האביב ועד סוף הסתיו (אפריל-אוקטובר). עם זאת כדאי לדעת שבשיא העונה (אמצע הקיץ: יוני-אוגוסט) האזור עלול להיות מלא בתיירים רבים ולכן עדיף להגיע בתחילת האביב (אפריל-מאי) או הסתיו (ספטמבר-אוקטובר).

בביקור בלאופולדשטאט מומלץ להשקיע ככמה שעות עד חצי יום, כחלק מביקור ארוך יותר בוינה.