1. עמוד הבית
  2. »
  3. אוסטריה 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. וינה, אוסטריה 2024 – המדריך המקיף | Vienna
  6. »
  7. אתרים, אטרקציות ומסלולים בוינה
  8. »
  9. מוזיאון אלברטינה, וינה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Albertina Museum

מוזיאון אלברטינה, וינה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Albertina Museum

עדכון אפריל, 2024

בשבועות אלו כמות התיירים בוינה הולכת ועולה, מגמה אשר תלך ותתחזק ככל שנתקרב אל הקיץ. אם אתם מתכננים להגיע לאטרקציות הפופולאריות ביותר, למשל מוזיאון אלברטינה, מומלץ מאוד להזמין כרטיסים מראש. הזמנת הכרטיסים מראש תבטיח את כניסתכם במועד הנוח לכם ביותר (במיוחד אם אתם מתכננים להגיע במהלך סוף השבוע) ותאפשר לכם גם להיכנס ישר למוזיאון בלי לחכות בתור לרכישת הכרטיסים בקופות. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון אלברטינה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מוזיאון אלברטינה בכמה מילים

מוזיאון אלברטינה (Albertina Museum) שוכן בלב וינה ברובע העתיק המכונה גם אינרה שטאט (Innere Stadt). המוזיאון נמצא מאחורי ארמון הופבורג (Hofburg Wien) וצמוד לגן Burggarten (גן רשמי ומלא בפסלים שבו שוכנת חממה מרשימה בסגנון אר-נובו עם בית פרפרים).

מבנה המוזיאון שימש במאה ה17 כהופבאומט (Hofbauamt – משרד הבנייה של בית המשפט) ובשנת 1744 מנהל ההופבאומט שיפץ אותו במטרה להפוך אותו לארמונו אך לא זכה לממש זאת כי הדוכס אלברט קזימיר השתלט על המבנה והשתמש בו כמגורים. אלברט קזימיר היה נסיך סקסוני שהתחתן למשפחה הקיסרית ההבסבורגית (מכונה גם בית אוסטריה, אחת השושלות הבולטות והחשובות ביותר בהיסטוריה האירופית), שימש כמושל הולנד ההבסבורגית בעיר בריסל, והיה ידוע כאספן אומנויות אך אולץ לברוח משם בעקבות המהפכה הצרפתית והצליח לקחת אתו שתי שליש מהאוסף האמנותי (השליש האחרון טבע עם הספינה בדרך מבריסל). הבניין הרוחב ע”י האדריכל לואי מונטוייר (Louis Montoyer) ומאז הוא גובל לארמון בהופבורג. האוסף האומנתי הורחב ע”י יורשיו של אלברט בין היתר בזכות נכדו הארכידוכס פרידריך (Archduke Albrecht). בשנת 1919 הארמון והאוסף של הארכידוכס פרידריך הוחרמו ע”י הממשלה הסוציאליסטית החדשה של אוסטריה ללא שום פיצויים, שנה לאחר מכן השלל אוחד עם אוסף ספריית החצר הקיסרית לשעבר ובשנת 1921 שונה שם הבניין לאלברטינה. בשנת 1945 הבניין ניזוק קשות מהפצצות של חיל האויר האמריקאי אך נבנה מחדש בשנים לאחר המלחמה ושופץ לחלוטין עם עיצובים מודרניים בין השנים 1998-2003, הגג הייחודי עוצב ע”י האדריכל הידוע הנס הוליין (Hans Hollein) ובנייתו הושלמה בשנת 2008 בפתיחת המוזיאון. ב27 במאי 2020 נפתח מוזיאון “אלברטינה מודרן” (albertina modern) במרחק של 10 דק’ ממוזיאון אלברטינה, המוזיאון החדש עוסק באומנות מודרנית והאוסף שלו כולל 60 אלף יצירות מ5,000 אומנים שונים.

מה רואים במוזיאון אלברטינה

מוזיאון אלברטינה מציג מגוון רחב של תערוכות, ישנה את התערוכה העוסקת בציורים ופיסול, בה מוצגים יצירות של כל האמנים הגדולים של תולדות האמנות המודרנית והעכשווית, למשל יצירות צרפתיות בסגנון אימפרסיוניזם (סגנון ציור שנעשה בעיקר תחת כיפת השמים. ומאופיין במשיכות מכחול קלות בצבעים בהירים, ובמינימום קווים- מטרתם להנציח אפקטים זמניים של אור ותנועה) וכן יצירות מרוסיה בסגנון אקספרסיוניזם (במרכז היצירה עומדת ההרגשה והראייה הפנימית של היוצר) וכמו כן מוצגות יצירות מופת רבות של פיקאסו, קיפר ולאסניג.

עוד תערוכה עוסקת בצילום, אוסף המוזיאון הינו הגדול והחשוב ביותר כיום של צילום אמנותי באוסטריה, הוא כולל 100 אלף צילומים המחקים אחר ההתפתחות ההיסטורית בתחום, ישנו מגוון רחב של סוגי צילום אדריכלות, נוף וצילומי רחוב. תערוכת השרטוטים וההדפסים כוללת למעלה ממיליון רישומים והדפים מסוף הגותיקה ועד ימינו, ממיכלאנג’לו ודירר ועד רמברנדט ורובנס, ומקלימט ושילה לפיקאסו ועד ריכטר ולאסניג סקירה עשירה של 600 שנות אומנות. בשל רגישות היצירות לאור הם אינן מוצגות בתערוכות קבע אל בתערוכות מיוחדות. כמו תערוכת השרטוטים וההדפסים כך תערוכת האדריכלות עשירה ביות ומונה מעל 40 אלף תוכניות מחקרים ומודלים מהתקופה הגותית ועד ימינו אנו כוללת יצירות חשובות של ברניני, בורומיני, הנסן, וגנר, לוס, הוליין, חדיד ורבים אחרים. תערוכה נוספת ייחודית הם חדרי המדינה, 20 חדרים ממלכתיים ששימשו כמקום מגוריהם של ארכידוכסים וכן של ארכידוכסים הבסבורגים המעוטרים בכיסויי קיר, נברשות וריהוט יוקרתי.

סרטון על מוזיאון אלברטינה וכיכר וינה

כרטיסים למוזיאון אלברטינה

מוזיאון אלברטינה כולל ביקור בחדרים מלכותיים אשר שימשו כמקום מגוריהם של ארכידוכסים וכן של ארכידוכסים הבסבורגים וידועים בשל כיסויי הקיר, הנברשות והריהוט היוקרתי שלהם, בנוסף לחדרים ישנו כמובן מיצג רחב של תולדות האמנות המודרנית והעכשווית וכוללת בין היתר יצירות של אומנים ידועים כגון פיקאסו, קיפר ולאסניג, יש גם גלריה שלמה של צילומים ייחודים ופיסול. במרחק של 10 דקות הליכה הוקם מוזיאון “אלברטינה מודרן” ובו קיימים 60 אלף יצירות של למעלה מ5,000 אומנים מאז שנת 1945, מומלץ לכל מי שאוהב אומנות ומתעניין בנושא לבקר במוזיאונים, נפרט את אופציות הכרטיסים.

כרטיס כניסה בסיסי

כרטיס זה כולל כניסה למוזיאון אלברטינה ולתערוכות המתחלפות, בתוספת תשלום ניתן לרכוש מדריך אודיו שיעשיר לכם את הביקור, מדריך האודיו זמין במגוון רחב של שפות (גרמנית, אנגלית, צרפתית, איטלקית, צ’כית, רוסית, יפנית וספרדית)- יש להצטייד באוזניות,  עלות של הכרטיס היא 18.9 יורו לאדם עם אפשרות לביטול והחזר כספי, ניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הבא.

כרטיס כניסה אחד ל2 המוזיאונים

כרטיס זה כולל כניסה למוזיאון אלברטינה ובנוסף למוזיאון “אלברטינה מודרן” שנמצא במרחק 10 דקות הליכה ומרתק לא פחות, ניתן לשדרג את החוויה במוזיאונים בתוספת תשלום למדריכי אודיו- מומלץ לכל מי שרוצה שאוהב אומנות ורוצה לחסוך עלויות, עלות של הכרטיס היא 24.9 יורו לאדם ועבור גולשי הכל על בהזנת קוד קופון HAKO5 יהיו זכאים להנחה של 5%, ניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הבא.

כרטיס וינה כללי

כרטיס זה מתאים לתיירים שרוצים לנצל את ביקורם בווינה במספר יעדים תיירותיים פופולאריים ולחסוך בכסף ובזמן, הכרטיס כולל כניסה למספר אתרים ואטרקציות שונות בווינה (מ2 ועד 5 אתרים שונים המופיעים ברשימה), כרטיס זה מאפשר כניסה מהירה לאתרים ללא המתנה בתור וניתן לממש אותו 60 מהשימוש הראשון בו,  עלות של 47 יורו לאדם עם אפשרות לביטול והחזר כספי, ניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הבא

למי ששוהה יותר זמן בווינה ומעוניין להכיר את העיר היטיב ניתן לרכוש כרטיס דומה בעלות גבוהה יותר הכוללת כמובן יותר הטבות, הכרטיס מאפשר לכם כניסה ליותר מ-70 אטרקציות המובילות של וינה, דילוג על התור על 22 אטרקציות ונסיעה חינם ללא הגבלה באוטובוס התיירים של וינה (קיימים 6 מסלולים שונים עם 50 תחנות שונות), עלות הכרטיס היא 85 יורו לאדם ועבור גולשי הכל על בהזנת קוד קופון HAKO5 יהיו זכאים להנחה של 5%, ניתן לרכוש אותו בקישור הבא.

הזמנת כרטיסים למוזיאון אלברטינה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור במוזיאון מומלץ לכל מי שאוהב אומנות , פחות מתאים למשפחה עם ילדים.
  • המיזאון פתוח כל ימות השנה- מוזמנים להגיע במהלך השנה.
  • מומלץ להשקיע לפחות שעתיים בביקור במוזיאון.
  • מומל לחבר את הביקור במוזיאון עם מוזיאון אלברטינה מודרן (יש גם אפשרות לרכוש כרטיס שכולל כניסה לשתי המוזיאונים כאן). וכן מומלץ לבקר בארמון הופבורג
  • המקום פחות מתאים למשפחות עם ילדים, יותר לחובבי אומנות היסטורית וחדישה.
  • למעוניינים ללון קרוב למוזיאון אלברטינה מומלץ להתעניין במלון 4 כוכבים Austria Trend Hotel Astoria Wien בקישור הבא או לחלופין במלון 5 כוכבים The Guesthouse Vienna בקישור הבא.
  • מומלץ לרכוש מדריך קולי כדי להפיק את המירב מביקור במוזיאון, יש לשים לב שהמדריך הקולי זמין בשפות הבאות: גרמנית, אנגלית, איטלקית, ספרדית, צ’כית, רוסית, סינית, יפנית ואוקראינית.
  • מוזיאון אלברטינה- אומנות של האתמול ושל המחר

שאלות נפוצות על מוזיאון אלברטינה

הביקור במוזיאון מומלץ לכל מי שאוהב אומנות , פחות מתאים למשפחה עם ילדים.

המיזאון פתוח כל ימות השנה- מוזמנים להגיע במהלך השנה.

מומלץ להשקיע לפחות שעתיים בביקור במוזיאון.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה של מוזיאון אלברטינה:
    מדי יום: 10:00-18:00
    בימי רביעי ושישי : 10:00-21:00
    שעות פתיחה של אלברטינה מודרן:
    מידי יום: 10:00-18:00
  • מחיר כניסה למוזיאון אלברטינה:
    מבוגר: 18.9 יורו
    מובגרים (65+): 14.9 יורו
    נער(19-26): 14.9 יורו
    ילד (מתחת ל19): חינם
    מחיר כניסה למוזיאון אלברטינה מודרן:
    מבוגר: 14.9 יורו
    מובגרים (65+): 12.9 יורו
    נער(19-26): 12.9 יורו
    ילד (מתחת ל19): חינם
  • Albertinapl. 1, 1010 Wien
  • תוכלו להגיע למוזיאון אלברטינה בקווי התחתית U1, U2, U4- לרדת בתחנה Karlsplatz/Oper או בקו U3- לרדת בתחנה Stephansplatz. או לחלופין דרך החשמלית בקווים 1, 2, D, 62, 71- לרדת בתחנה Kärntner Ring/Oper או באוטובוס ציבורי קו 2A ולרדת בתחנה Albertina.
  • אתר רשמי: https://www.albertina.at/en/home
  • הנהלים לכניסה במוזיאון הם:
    1.יש להפקיד תיקים, תרמילים, מעילים וז’קטים לפני הכניסה.
    2. הכנסת נוזלים למוזיאון אסורה.