1. עמוד הבית
  2. »
  3. אוסטריה 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. וינה, אוסטריה 2024 – המדריך המקיף | Vienna
  6. »
  7. אתרים, אטרקציות ומסלולים בוינה
  8. »
  9. הגלגל הענק וינר ריזנראד, וינה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Wiener Riesenrad

הגלגל הענק וינר ריזנראד, וינה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Wiener Riesenrad

עדכון אביב 2024

האביב מבשר על תחילת עונת התיירות בוינה ומספר התיירים שמגיעים עולה. העומס מתחיל להיות מורגש וכמות המבקרים באתרים השונים בעיר, וכך גם גלגל הענק וינר ריזנראד, עולה. למי מכם שמתכנן כבר עכשיו, כמו רבים, את חופשה הקיץ אנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש עם אפשרות ביטול כדי לשמור על גמישות. גם במידה וערכתם תוכנית מסודרת לטיול ויודעים מתי תבקרו באטרקציה אנו ממליצים על הזמנה מראש וכך לחסוך את רכישת הכרטיס במקום עצמו (או מציאת כרטיס בהנחה כך שיהיה זול יותר מרכישה במקום עצמו). להזמנת כרטיסים מראש לגלגל הענק וינר ריזנראד: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

הגלגל הענק וינר ריזנראד בכמה מילים

הגלגל הענק וינר ריזנראד (Wiener Riesenrad) הוא מתקן שעשועים שהוקם בשנת 1896 לכבוד יובל הזהב של של קיסר האימפריה האוסטרו-הונגרית פרנץ יוזף הראשון. וינר ריזנראד ניצב בפארק פראטר (Prater) הירוק ורחב הידיים שברובע לאופולדשטאדט בוינה, והוא מתנשא לגובה מרשים של קרוב ל65 מטר ומאפשר תצפית מרהיבה על העיר ועל נהר הדנובה. האטרקציה הירידית וינר ריזנראד נפגעה קשות במהלך מלחמת העולם השנייה, הוא עלה באש ונשרף כמעט כליל. לאחר המלחמה הגלגל הענק שוקם והוקמו בו 15 תאים במקום ה30 המקוריים שהיו בו על מנת להבטיח את היציבות והבטיחות, ולבסוף נפתח מחדש לציבור בשנת 1947. כיום הוא אטרקציה תיירותית פופולארית והפך לאייקוני בנוף של וינה.

התאים החדשים בגלגל הענק שהוקמו לאחר המלחמההתאים החדשים בגלגל הענק שהוקמו לאחר המלחמה

חווית הגלגל הענק וינר ריזנראד

כיום הגלגל הענק הוא חלק מפארק השעשועים וורסטפראטר (Wurstelprater) שכולל מתקנים ואטרקציות שונות לילדים ולמשפחות. הפארק שוכן פארק וורסטפראטר שוכן בתוך פארק פראטר היפה והמטופח בו ניתן לטייל ולהתרשם מהשטח הירוק הכה גדול בתוך העיר. ניתן להינות מסיבוב בוינר ריזנראד יחד עם בילוי בפארק השעשועים ולעלות על מתקנים נוספים. הגלגל הענק מספק תצפית מגובה רב ומרשים על פארק פראטר, נופיה של וינה ונהר הדנובה. המקום מציע אופציה של הזמנת כיבוד ושתייה שיוגש בתא הישיבה בזמן הסיבוב בגלגל הענק. באזור יש בית קפה-מסעדה ומוזיאון Wien Museum Prater Museum אשר מציג תערוכות אמנות.

יש עוד מגוון ארקציות בפארק וורסטפראטר בנוסף לגלגל הענק יש עוד מגוון ארקציות בפארק וורסטפראטר בנוסף לגלגל הענק

סרטון על וינר ריזנראד

כרטיסים לגלגל הענק וינר ריזנראד

באתר טיקטס ניתן לרכוש כרטיס לגלגל הענק כולל דילוג על התור בעלות של 13.5 יורו לאדם. בנוסף האתר מציע כרטיסים למשחק אינטראקטיבי בפארק השעשועים בסגנון של “חפש את המטמון” באמצעות אפליקציה בסמארטפון, משחק זה יכול להתאים מאוד לאנשים שרוצים להוסיף חוויתיות ופעלתנות לביקור שלהם ולמשפחות עם ילדים. אפשרות נוספת באתר היא לרכוש “כרטיס-וינה” (Vienna Pass) שמקנה גישה לגלגל הענק ולמעל 70 אטרקציות ברחבי העיר ונסיעות בלתי מוגבלות באוטובוס התיירים של וינה, אפשרות זו מתאימה מאוד למי שמבקר בעיר ומעוניין להספיק לבקר בכמה אטרקציות ואתרים באמצעות עיסקת חבילה משתלמת. האתר טיקטס מקנה הנחה של 5% בעבור גולשי הכל על בהזנת קוד קופון HAKO5.

באתר גטיורגייד ניתן לרכוש כרטיס לגלגל הענק שכולל דילוג על התור בעלות של 13.5 יורו לאדם. בנוסף, האתר מציע שני סוגי “כרטיסי-וינה”: הראשון הוא Flexipass שמאפשר לבחור בין שתיים לחמש אטרקציות מתוך הרשימה כולל דילוג על התור ונסיעות בלתי מוגבלות באוטובוס התיירים של וינה, בעלות של 42.3 יורו לאדם. הכרטיס השני הוא Vienna PASS שמאפשר כניסה חופשית למעל 70 אטרקציות ברחבי וינה כולל דילוג על התור ונסיעות בלתי מוגבלות באוטובוס התיירים של וינה, בעלות של 78.3 יורו לאדם. כל האופציות השונות של כרטיסי וינה בקישור. סוגי החבילות האלו מתאימים למי שמעוניין לבקר בכמה מהאתרים הפופולארים ביותר בוינה במסגרת של עיסקת חבילה משתלמת.

הזמנת כרטיסים לוינר ריזנראד - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור בגלגל הענק וינר ריזנראד מומלץ לכל מי שנמצא בוינה ומעוניין להכיר את העיר ברובד נוסף דרך נסיעה באטרקציה האייקונית שמספקת נוף מרשים על רחבי העיר. המקום מתאים מאוד לביקור עם ילדים שיהנו מהגלגל הענק, מפארק השעשועים ופארק פראטר.
  • מומלץ לבקר באזור בתקופות האביב (אפריל-יוני) או הסתיו (ספטמבר-אוקטובר) כאשר מזג האוויר יחסית נוח, והעיר אינה עמוסה בתיירים כמו בשיא הקיץ (יולי-אוגוסט).
  • הנסיעה בגלגל הענק אורכת כרבע שעה (ללא עמידה בתור).
  • כדאי לחבר את הביקור בגלגל הענק יחד עם בילוי בפארק השעשועים בו הגלגל ניצב, ועם טיול ברחבי פארק פראטר.
  • הדרך הטובה ביותר להגיע לגלגל הענק היא בתחבורה ציבורית. עדיף להימנע מהגעה עם רכב שכן אין הרבה חנייה.
  • הביקור בגלגל הענק מתאים מאוד למשפחות עם ילדים, זוהי אטרקציה שבהחלט יכולה להלהיב ילדים, ודרך מעולה עבורם להכיר את וינה. בנוסף, פארק השעשועים ופארק פראטר הם אטרקציות נוספות שמאוד מתאימות לילדים.
  • הגלגל הענק וינר ריזנראד ניצב ברובע לאופולדשטאדט (Leopoldstadt) שבמיקום מרכזי בוינה, לכן יש שם אפשרויות מגוונת של מקומות לינה ורבים בוחרים באזור זה.
    עבור מי שמעוניינים באירוח במלון כדאי ללון באחד מהמלונות הממולצים כמו מלון המפטון ביי הילטון וינה מסה (Hampton By Hilton Vienna Messe), אשר מציע חדרים אלגנטיים וארוחת בוקר בופה, ונמצא במרחק של כ-500 מטר מהגלגל הענק (קישור להזמנה). מלון מומלץ נוסף הוא מלון אוסטריה קלאסיק וינה (Austria Classic Hotel Wien) שמציע חדרים מודרניים ומרווחים שרובם פונים לחצר פנימית, ונמצא במרחק של כ-200 מטר מהאתר (קישור להזמנה). אפשרות נוספת היא מלון איביס סטיילס ויין מסה פראטר (ibis Styles Wien Messe Prater) שמגיש ארוחת בוקר קונטיננטלית ונמצא במרחק של כ-400 מטר מהגלגל הענק (קישור להזמנה). מקום מומלץ נוסף הוא מוטל וואן ויין-פראטר (Motel One Wien-Prater) שמציע חדרים ממוזגים ואטומים לרעש, ונמצא במרחק של כ-400 מטר מהגלגל הענק (קישור להזמנה). האתר בוקינג מקנה לגולשי הכל על אפשרות לביטול ההזמנה בחינם.
  • מחיר הכרטיס לגלגל הענק הוא כ-13.5 יורו למבוגר ו6.5 יורו לילד.
  • אין סיבה להגיע לגלגל הענק וינר ריזנראד עם רכב שכן האתר נמצא במקום מרכזי בעיר ונוח להגיע עם תחבורה ציבורית. בנוסף אין באזור אפשרויות חנייה רבות.

שאלות נפוצות על הגלגל הענק וינר ריזנראד

הביקור בגלגל הענק וינר ריזנראד מומלץ לכל מי שנמצא בוינה ומעוניין להכיר את העיר טוב יותר דרך אחת מהאטרקציות האייקוניות ביותר של בירת אוסטריה. בנוסף הביקור שם מומלץ במיוחד למשפחות עם ילדים.

כדאי לבקר בגלגל הענק וינר ריזנראד בתקופות האביב (אפריל-יוני) או הסתיו (ספטמבר-אוקטובר) כאשר מזג האוויר נוח יחסית, והעיר אינה עמוסה וצפופה כמו בשיא עונת התיירות בקיץ (יולי-אוגוסט).

זמן הביקור בגלגל הענק הוא מקסימום חצי שעה כולל העמידה בתור והנסיעה.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: 10:00-21:45 בכל ימי השבוע.
  • כתובת: Gaudeegasse 1, 1020 Wien, Vienna.
  • ניתן להגיע בקלות לגלגל הענק וינר ריזנראד באמצעות תחבורה ציבורית, יש לקחת את אחד מקווי האוטובוס שמגיעים לתחנה Praterstern
    ומשם ללכת ברגל כ-400 מטר.
  • קישור לאתר הרשמי: https://wienerriesenrad.com/en/home-2/




למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: