אגם גארדה למוגבלי תנועה

מידע על טיול באגם גארדה למוגבלי תנועה

מידע כללי

אגם גארדה הוא יעד מצויין לבעלי מוגבלות בתנועה ולאלו המשתמשים בכסא גלגלים. ברוב העיירות יש גישה טובה אל חוף האגם והרבה מסעדות וחנויות בהן נגישות למוגבלי תנועה. קל להשתמש במעבורות, ולרוב התושבים המקומיים מאוד מתחשבים ומציעים עזרה.




תחבורה והתניידות למוגבלי תנועה באגם גארדה

כאשר מטיילים עם רכב פרטי (למידע מפורט על – השכרת רכב באגם גארדה) ישנן חניות לנכים שניתן להשתמש בהן – אם כי לא רבות. במעבורות יש מעלית המאפשרת גישה לכל הקומות, חלקן נגישות (מומלץ לברר מראש), ובכולן יש הנחה לבעלי מוגבלות בתנועה ולמלווה. כלב נחייה המלווה אדם עיוור נוסע במעבורת בחינם. ישנן רמפות רבות המאפשרות עלייה וירידה מהמדרכות וגישה טובה לרוב הבניינים.

בתי שימוש מונגשים באגם גארדה

ישנם בתי שימוש נגישים, אם כי בסטנדרטים משתנים, וגם אם הסטנדרט היה נמוך יותר מהאירופאי, הם עדיין שמישים.

מוזיאונים בניינים ואתרים

רוב המוזיאונים והבניינים באזור נגישים במידה זו או אחרת, עם רמפות המאפשרות מעבר עם כסאות גלגלים ומעליות. ברבים מהם בעלי מוגבלויות תנועה מקבלים כניסה חינם (למידע מורחב על – אגם גארדה בחינם).

דוגמאות לאתרים ידידותיים או נגישים לבעלי מוגבלויות תנועה:

  • פארק סיגורטה (פארק טבעי ובו פריחות יפות של פרחים)- הפארק נגיש לבעלי מוגבלות בתנועה, ישנן רכבות פנורמיות החוצות את הפארק ועליהן מקומות מיוחדים ופלטפורמה אלקטרונית לכסאות גלגלים. ישנן 3 מתקני בית שימוש מונגשים בפארק. בעלי מוגבלות בתנועה נכנסים חינם (עם אישורים רפואיים), ומלווה מקבל הנחה. לקריאה נוספת על פארק סיגורטה.
  • גארדה לנד (פארק שעשועים פופלרי ביותר)- הפארק ידידותי מאוד לבעלי מוגבלות בתנועה, וניכר שנעשו מאמצים להנגיש אותו. בעלי מוגבלות בתנועה שיכולים לעלות על מתקנים ללא ליווי, יקבלו הנחה לכרטיס הכניסה וישלמו מחיר מופחת. אלו שלא יכולים לעלות על מתקנים ללא ליווי, נכנסים בחינם, והמלווה שלהם מקבל את המחיר המופחת. הפארק מונגש אך בחלקים ממנו יש שיפוע של יותר מ-8%, והגישה לחלק מהמתקנים כוללת מדרגות. על בעלי מוגבלות בתנועה לאסוף כרטיס מיוחד בכניסה, שם הם יקבלו חוברת הדרכה עם הסברים במיוחד לבעלי מוגבלות כיצד ניתן להקל את ההתניידות בפארק. סך הכל מדובר במקום ידידותי אך יש לתכנן את הביקור בתוך הפארק. בנוסף החניה בחניון של הפארק היא חינם לבעלי מוגבלות (צריך להציג מסמכים), ויש מקומות השמורים לבעלי מוגבלות. לקריאה נוספת על הגארדה לנד.
  • וילה רומאנה שבדסנזאנו דל גארדה נגישה.

מלונות למוגבלי תנועה באגם גארדה

לרוב ניתן לאמר שבמלונות המודרניים יש גישה די טובה ומתקנים מתאימים, אך קשה יותר למצוא מלון אותנטי ישן יותר עם אופי מקומי, שהוא גם נגיש. אנו ממליצים לבדוק היטב מראש אם המלון / הדירה שאתם לוקחים עומדים בסטנדרט ההנגשה שלכם. תוכלו לקרוא על כך בעמוד המורחב שלנו על מלונות באגם גארדה למוגבלי תנועה.




המלצות הכל על למוגבלי תנועה באגם גארדה

  • העיירות ריבה דל גארדהגארדהבארדולינו וסאלו נחשבות לנגישות במיוחד ביחס לשאר עיירות האגם. גם סירמיונה מאפשרת גישה נוחה, אך יש  לקחת בחשבון כי הכניסה לעיר העתיקה של סירמיונה מתבצעת ברגל בלבד (הכניסה למכוניות אסורה) ולכן עשויה להקשות מעט על ההתניידות.
  • ככלל העיירות מלצ׳סינהלימונה סול גארדהמוניגה דל גארדה וטיניאלה הן פחות נגישות (בעיקר ללינה) מכיוון והן צפופות יותר וחלקן נמצאות באיזורים  הררים יותר. בנוסף אפשר לומר ככלל אצבע שהחלק הדורומי והשטוח של האגם נגיש יותר מהחלק הצפוניה – כמו גם העירות המזרחיות לרוב יותר נגישות מהעיירות המערביות – אך כללים אילו אינם גורפים ורצוי לתת את הדעת לגבי היעד אליו אתם מגיעים ורמת הנגישות שלו.
  • ככלל יש לקחת בחשבון שהסמטאות של חלק גדול מהעיירות יכולות להיות מאוד צרות. בקי שהם מלאות באנשים ההתניידות עם כסא גלגלים יכולה להיות לא נוחה ולכן מומלץ למקומות כאלו להגיע בבוקר או ערב אחרי / לפני שעות העומס של המבקרים באזור.
  • להמלצות כלליות על אגם גארדה- ראו אגם גארדה מידע כללי – המלצות.

המלצות לקריאה נוספת:

מפה